Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor- en nadelen borstvoeding

+52
Shisha
Darius
Choco*
Silver
Susan
Sterrin_
Sea of Trees
Sophiee
Jade
Bolleke
Laurientje
Pompoen
*Lookie*
blondje1313
Aimee
Lejow
superwoman
Pien
Sun88
Coco
Pineco
Novalee
tweeling
Linda
SarahKey
Pink!
Paper Crown
Printje
Slakje
Tiara
maiadebij
Steep
CCC
Luce
boardbabe
Twellie
Aoi
Thunder
sanne-84
Teddyaapje
_Lana_
Caroow
Mamsie
Famke
Muppetje
Happydobby
Silke
Sanne
Liadan
Shopaholic
Supertalentje
Annemie
56 plaatsers

Pagina 2 van 11 Vorige  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Luce wo 8 mei 2013 - 10:50

Hoe gek ook (en gelukkig mag ik nog even): ik twijfel wéér. 2 keer vond ik het echt vreselijk, maar (hoe naïef ook) denk ik: zou het ook goed kunnen gaan?

Bij beide kinderen na 2 dagen de tepels al kapot tot bloedens en blaren toe. Wat ik toch steeds fout doe weet ik niet. Ik had een goede verloskundige bij de 2e in het ziekenhuis en ik heb 1 keer gehad dat het niet zeer deed. Voor de rest zeiden ze allemaal dat hij goed aangelegd was maar ik vond het alleen maar pijnlijk..

De fles vond ik juist weer ideaal. Heerlijk om gewoon even weg te kunnen ook. Ik vind eigenlijk alles voordelig aan de fles, maar waarom twijfel ik dan gewoon WEER?? Ik zou de eerste week ook wel eens gewoon als fijn ervaren. Aan de andere kant zou ik ook wel een mooie ervaring willen hebben met bv..
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  CCC wo 8 mei 2013 - 11:14

Voordelen:
1 op 1 contact, intiem, goed immuunsysteem, handig, fijn moment.
Nadelen:
Heel intensief, vond het beperkend en bindend, onzekerheid in het begin.

Ondanks dat ik altijd heb getwijfeld, de borstvoeding goed op gang heb kunnen brengen en wel de nodige problemen qua kloven, blaren, bloederige tepels en vooral veel pijn heb gehad in het begin ed. ben ik zo blij dat ik N. de eerste 6 maanden bv heb kunnen geven. Na de eerste hobbelige tijd hierin vond ik het steeds makkelijker en mooier worden en vond ik het ook zo moeilijk de keuze te maken te stoppen. Tot nu toe is N. nog niet ziek geweest op een verkoudheidje na. Ben best trots op mezelf dat ik door het getwijfel toch de voordelen zag en het heb kunnen doen.

Luce: heb je de vorige keren een lactatiekundige ingeschakeld?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Steep wo 8 mei 2013 - 11:31

Zouden jullie ook met 1 borst gaan voeden? Dat kan namelijk bij mij het geval zijn.

Ontopic: ik vind het zo'n intiem moment samen dat ik het graag nog een keer wil beleven!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  maiadebij wo 8 mei 2013 - 18:02

Mijn collega geeft fv en haar zoontje heeft nu ook spruw, dus dat is niet perse alleen bij bv.
Voordelen:
Gezond voor moeder en kind
Intiem, huid op huid contact
Makkelijk (altijd bij me)
Geeft troost
Nacht voedingen waren zo gepiept
Geen geklungel met hoeveelheden, kan nooit teveel

Nadelen
Eerste weken is investeren, maar echt als een nadeel heb ik dit niet ervaren.
Kolven is geen hobby van mij

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Tiara wo 8 mei 2013 - 18:43

Eens met maia, ik heb ook bijna geen nadelen ervaren.

Je kan altijd nog mocht t niet lukken overstappen naar fv, maar andersom niet. En een goede lactatiekundige inschakelen.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Annemie wo 8 mei 2013 - 19:24

Luce schreef:Hoe gek ook (en gelukkig mag ik nog even): ik twijfel wéér. 2 keer vond ik het echt vreselijk, maar (hoe naïef ook) denk ik: zou het ook goed kunnen gaan?

Bij beide kinderen na 2 dagen de tepels al kapot tot bloedens en blaren toe. Wat ik toch steeds fout doe weet ik niet. Ik had een goede verloskundige bij de 2e in het ziekenhuis en ik heb 1 keer gehad dat het niet zeer deed. Voor de rest zeiden ze allemaal dat hij goed aangelegd was maar ik vond het alleen maar pijnlijk..

De fles vond ik juist weer ideaal. Heerlijk om gewoon even weg te kunnen ook. Ik vind eigenlijk alles voordelig aan de fles, maar waarom twijfel ik dan gewoon WEER?? Ik zou de eerste week ook wel eens gewoon als fijn ervaren. Aan de andere kant zou ik ook wel een mooie ervaring willen hebben met bv..

Ja, dat heb ik dus ook, alleen heb ik dus 1 kind.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Annemie wo 8 mei 2013 - 19:28

Is het zo dat je bij bv ook vaker moet voeden? Zoals bij fv is het in het begin ongeveer om de 3 uur of is dat bij bv ook zo? Of voed je bij bv echt op verzoek?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Slakje wo 8 mei 2013 - 19:52

Ik heb 3 weken live bv gegegeven en 3 weken gekolfd. Maar het ging dus écht niet goed, mede door een slechte voorbereiding weet ik nu. Bij deze zwangerschap had ik ook iets van; meteen fv, heb ik al dat gezever niet! Maar ik ging meer aan het twijfelen en met dat ik pas in maart weer zal gaan werken heb ik de knoop doorgehakt en ik ga bv geven. Mocht het uiteindelijk toch niet werken voor ons heb ik het toch geprobeerd, maar nu weet ik wel wat te verwachten.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Printje wo 8 mei 2013 - 20:00

Lastig dat je twijfelt. Ik wist meteen dat ik gelijk voor de fles voeding ging. Ik vind het ideaal en kan er geen nadeel bij bedenken. Heb ook geen spijt gehad dat ik deze keuze maakte.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Supertalentje wo 8 mei 2013 - 20:03

Sorry Caroow, het was niet vervelend bedoelt smile Natuurlijk went het en ben je allang geen klungenaar meer! Het is meer dat ik zelf 'teleurgesteld' ben, het beeld van die baby die 1 minuut na de geboorte naar je borst kruipt en begint te drinken is toch een illusie.

Ik hoefde met fv ook mijn bed niet uit, voldoende eetlepels fv in een bakje en de bibespresso op het nachtkastje. Aan de andere kant, bij de eerste deed ik ook alle nachtvoedingen, dus dat ben ik ook wel gewend.

Ik zie ook op tegen clusteren en dat andere (ff kwijt) en uberhaupt de 'investering' in het begin. Mijn eerste kraamweek was niet onbezorgd, dat wil ik nu wel. Ga ik dan zitten violen met bv? En wat als het niet lukt? Ja, dan kun je overstappen, maar had ik de tijd die ik dan verspeeld heb niet liever besteed aan mijn andere kind? Ik ben bang dat ie onder gesneeuwd wordt als ik steeds met een baby aan de borst zit.

@Annemie; ik heb 2 wkn bv gegeven, vooral gekolfd en na 2 wkn nog geen productie Sad

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Paper Crown wo 8 mei 2013 - 20:03

Had ik maar doorgezet denk ik soms. Het is wel 't beste voor een baby maar ja ik vond wel dat er zo lichtzinnig over gedaan werd. Zo van: oh, dat doe je wel even maar zo werkte 't bij mij gewoon niet. Lijkt me zo makkelijk zonder voeding weggaan, alleen paar luiers inpakken en klaar! Nooit toen 't zo koud was naar beneden terwijl ik elke avond badend in 't zweet wakker werd van die ellendige hormonen, en hell wat heb ik me druk gemaakt om de hoeveelheid in de eerste 2 maanden. Ik zou iedereen eigenlijk aanbevelen veel te lezen als je nog zwanger bent op goede fora en informatieboeken. Ik dacht: 'zo hang die baby aan de borst en klaar!' Ik vind t goed van jullie dat jullie zo goed hebben doorgezet.

Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Aoi wo 8 mei 2013 - 20:13

Supertalentje schreef:Sorry Caroow, het was niet vervelend bedoelt smile Natuurlijk went het en ben je allang geen klungenaar meer! Het is meer dat ik zelf 'teleurgesteld' ben, het beeld van die baby die 1 minuut na de geboorte naar je borst kruipt en begint te drinken is toch een illusie.

Mijn dochter deed dat wel. Zoons niet. Maar zij kroop echt zelf naar boven. Niet binnen 1 minuut maar 25 minuten na de geboorte heeft zij zichzelf aangelegd. Dat was heel mooi. Dus het kan wel. Maar meestal kost het wat meer moeite Wink

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Pink! wo 8 mei 2013 - 20:16

Tja voordelen dat is een hele waslijst smile

Nadelen, dat is idd de eerste weken niet even je baby door iemand anders kan laten voeden als jij moe/ziek bent.

@ de mama's die twijfelen, waarom proberen je het dan niet gewoon? Je kan toch ook stoppen als t niet gaat/niet meer wilt?
Bij mijn eerste moest ik echt doorzetten ( jongen) bij mijn tweede ( meisje) die hapte meteen goed aan en heb ik nooit problemen gehad dus het kan ook gewoon wel makkelijk gaan ondanks dat het eerst niet makkelijk gaat.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Gast wo 8 mei 2013 - 20:17

Steep schreef:Zouden jullie ook met 1 borst gaan voeden? Dat kan namelijk bij mij het geval zijn.

Ontopic: ik vind het zo'n intiem moment samen dat ik het graag nog een keer wil beleven!
Ik was op het cb en de verlpleegkundige zei dat 1 borst ook prima kan.

De eerste week was even lastig omdat vraag en aanbod gelijk moest komen te liggen. Maar verder zou ik echt niks anders willen. Het gaat goed, geen borstontstekingen, geen spruw, geen pijnlijke tepels. Alle energie wat ik er in heb gestoken heb ik er allemaal voor over. Ik heb me ook nooit afgevraagd of ik wel bv wil geven. Ik voed op verzoek, en of ze nou om de 4 uur komt of om de 2 uur, het maakt me niet zoveel uit. Ik pas me bij haar aan, ik hoef niet zo nodig een paar uur zonder haar weg, of weet ik veel wat doen. Als ze ouder is heb ik tijd genoeg om andere dingen te gaan doen. Deze bvtijd is maar tijdelijk en zou ik echt niet willen missen. Ik vind er geen nadelen aan zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  SarahKey wo 8 mei 2013 - 20:20

Ik wou ook graag bv geven en twijfelde niet eens.

De voordelen voor mij tijdens de zwangerschap waren:
- knus met je kindje
- goedkoop
- beter voor allergieen
- gezonder, natuurlijke stoffen

Nadelen:
- altijd zelf voeden
- bang voor spruw/stuwing etc

Na de bevalling dus meteen bv gegeven maar mijn kindje werd er ziek van. Ik had wel melk maar geen voedingstoffen. Ook vond ik het helemaal niet zo knus, ik was 1,5 uur bezig om hem fatsoenlijk te laten drinken en ik werd er heel moe en onzeker van.
Ik sliep dan net een uur en hup moest ik weer aan de bak met voeden. Al met al viel het mij allemaal zo tegen en ik zag mijn kind steeds zieker worden. Na een week gestopt en heb er geen spijt van gehad. Wel een avond vreselijk gehuild omdat ik het waardeloos van mijn lijf vond dat er geen voeding in de melk zat/zit. Kosten van flesvoeding vond ik soms wel tegenvallen. Vooral omdat S niet tegen elke soort fles kon en we hebben heel wat merken geprobeerd. Elke week 10,50 euro voor de voeding. Ben ergens wel blij dat we daar nu vanaf zijn.

Bij een tweede ga ik niet twijfelen, dat word meteen de fles.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Annemie wo 8 mei 2013 - 20:24

@pink, maar als je het toch probeert en dan stopt krijg je toch last van borstontsteking en dergelijke. Of kun je dat ook krijgen als je dat helemaal niet probeert? Bij de eerste had ik dat namelijk wel.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Sanne wo 8 mei 2013 - 20:28

Annemie, als je stopt op het moment dat de borstvoeding wel goed op gang is, kun je geleidelijk stoppen, dus kolven en steeds een voeding laten vervallen. Dan is het risico op borstontsteking niet zo groot.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Linda wo 8 mei 2013 - 20:28

Nadelen:

- vermoeiend: bvkindjes slapen, over het algemeen, veel later door.
- belastend voor m'n lijf: als ik bv geef heb ik meer last van m'n lijf, pijnlijke gewrichten, lagere weerstand, sommige vrouwen vallen veel af. De vermoeidheid door de vele nachtvoedingen zorgen ook voor de nodige kwaaltjes, moeite met concentratie op m'n werk)
- de afhankelijkheid: zo'n baby is, zeker de eerste tijd compleet van je afhankelijk. Even een poosje naar een oppas of een nachtje weg gaat niet. De eerste maanden clusteren veel babies, dat vind ik ook niet altijd even prettig.
- kolven: ik HAAT kolven. Je kan nooit een dag weg zonder kolf. Je moet altijd iets regelen om te ergens te kolven.
- de investering: bij sommige vrouwen gaat het het heel makkelijk. Maar bij heel veel vrouwen is het de eerste 2 maanden flink bikkelen, dat kan behoorlijk pittig zijn.
- dieet: gelukkig komt het weinig voor, helaas bij mij wel. Dit is de tweede keer dat ik op melk, ei en sojavrij dieet moet. Naast dat ik geen lekkere dingen meer kan eten en het bijna onmogelijk is om buiten de deur te eten, val ik er ook gigantisch van af. Bij dochter heb ik dit dieet 1,5 jaar moeten doen.

Voordelen:
- gezond: bv is de beste voeding.
- je hebt het altijd bij je
- handig troostmiddel

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  tweeling wo 8 mei 2013 - 20:34

Ik was ook van plan minimaal 6 maanden bv te geven...was dat even een teleurstelling toen het niet lukte. Ik had binnen 24 uur mijn tepels tot bloedend kapot, mijn dochter viel erg veel af waardoor ik behoorlijk gestrest raakte...hierdoor kwam er al helemaal geen melk meer. Ze kreeg na 2 dagen bijvoeding en daardoor wilde ze helemaal niet meer aan de borst. Ik heb het 2 weken vol gehouden met pijn en moeite...de fles was zo'n verlichting voor ons allebei.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Annemie wo 8 mei 2013 - 20:36

Printje schreef:Lastig dat je twijfelt. Ik wist meteen dat ik gelijk voor de fles voeding ging. Ik vind het ideaal en kan er geen nadeel bij bedenken. Heb ook geen spijt gehad dat ik deze keuze maakte.

Ik twijfel vooral vanwege de kosten van fv... En ik het bij de eerste geprobeerd heb, voel ik me schuldig tegenover de tweede als ik het daar helemaal niet probeer, aangezien het wel gezond is. Al xal de baby er weinig van merken, is gewoon mijn gevoel.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Sanne wo 8 mei 2013 - 20:43

Annemie, als je twijfelt zou ik het gewoon proberen. Al denk ik ook dat de vrouwen die het gewoon proberen vanwege twijfel minder volhardend zijn als ze tegen problemen aanlopen en dan eerder toch op flesvoeding overstappen. Het is bij het gros van de vrouwen nou eenmaal aanpoten in het begin.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Novalee wo 8 mei 2013 - 21:20

Supertalentje schreef:Ik zie ook op tegen clusteren en dat andere (ff kwijt) en uberhaupt de 'investering' in het begin. Mijn eerste kraamweek was niet onbezorgd, dat wil ik nu wel. Ga ik dan zitten violen met bv? En wat als het niet lukt? Ja, dan kun je overstappen, maar had ik de tijd die ik dan verspeeld heb niet liever besteed aan mijn andere kind? Ik ben bang dat ie onder gesneeuwd wordt als ik steeds met een baby aan de borst zit

Heel herkenbaar dit! Bij N. heb ik 2 weken live gevoed en daarna tot 5 maanden gekolfd. Ik had ook binnen 24 uur kapotte tepels, een dochter die binnen een paar dagen al zowel borst, tepelhoedje, als fles als speen had gekregen en dus totaal niet meer wist hoe ze aan moest happen. De hele kraamweek stond in het teken van voeden en ik ging er steeds meer tegenop zien. Het deed zo verschrikkelijk pijn dat ik elke keer huilend zat te voeden. Na veel moeite eindelijk besloten om te gaan kolven, maar ook dat verliep totaal niet vlekkeloos omdat ik, ondanks al die tijd om de 3 uur kolven, steeds onvoldoende productie had. Tel daar een vreselijk onrustig kind door een nog niet ontdekte koemelkallergie bij op en ik zat midden in een diepe depressie.

Nu twijfel ik dus ook erg. BV blijft het beste, zeker voor een kindje met allergieën, maar ik zie er door de ervaringen vorige keer zo erg tegenop. Ik weet dat elk kindje anders is en voor hetzelfde geld loopt het nu wel soepel maar daar heb ik eerlijk gezegd weinig vertrouwen in. Daarbij, de kans is groot dat dit meisje ook een koemelkallergie heeft (60 tot 80%) en ik zie een hypoallergeen dieet niet zitten. N is al een moeilijke eter waar we veel rekening mee moeten houden, dan heb ik geen zin om met nog meer dingen rekening te gaan houden. En aangezien de kans op allergie zo groot is en ik zo'n dieet niet zie zitten, wil ik er dan wel eerst de moeite in steken?

Uiteindelijk heb ik nu besloten om toch nog geen definitieve beslissing te nemen. Stoppen met BV kan altijd nog, en inmiddels sta ik sterker in mijn schoenen en weet ik door de ervaringen de vorige keer dat ik sneller voor mezelf moet kiezen. Maar lastig blijft het wel want er blijft een stemmetje roepen van kies lekker voor de fles, dan weet je zeker dat je geen gedoe hebt. Maar het lijkt me zo mooi om wel BV te kunnen geven als alles goed loopt. En aangezien dat nog steeds een mogelijkheid is wil ik het toch proberen. Denk ik Wink
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Gast wo 8 mei 2013 - 21:25

Hier was de start ook weer pittig, maar ik ben heel blij dat ik doorgezet heb. Ik vind borstvoeding nu echt zó makkelijk. Je hebt altijd genoeg mee, op temperatuur en direct klaar. Je zit niet met kindjes die onverzadigbaar zijn, aan de max zitten, eerder met indikken moeten beginnen omdat ze niet meer mogen hebben en het proberen van verschillende soorten voeding. Ideaal troostmiddel en heerlijk als ze lekker tegen je aan ligt en met haar grote ogen naar je kijkt, of als ze begint te lachten tijdens het drinken en je dat tongetje een beetje ziet trillen I love you

Ik heb verder ook geen moeite met het geven van bv in het openbaar. Kolven ervaar ik ook niet echt als een nadeel. Meer als iets dat er gewoon bij hoort, je brengt je kind 's ochtends ook naar de oppas, zoiets, haha.
De nachtvoedingen vind ik ook niet pittig, maar dat komt denk ik vooral doordat ik liggend voed en op die manier maar heel minimaal wakker ben.

Het grootste nadeel vond ik inderdaad het investeren en de pijn die ik de eerste paar weken heb gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Luce wo 8 mei 2013 - 21:25

Als ik die verhalen hier zo lees komen er steeds weer deja vu's. Ik denk dat ik alleen de eerste dagen bv ga geven (colostrum) en voor de rest gewoon lekker ga genieten van de fles. Dat heb ik na de bevalling ook geroepen voor als er ooit een 3e zou komen, dus ik denk dat ik dat maar aan moet houden en me niet zo moet laten beïnvloeden door hormonen Wink Ik wil gewoon een fijne kraamweek, geen een met een wanhoopgevoel. Die heb ik al 2 keer gehad.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Pineco wo 8 mei 2013 - 21:29

Mamsie schreef:
Supertalentje schreef:Maar Mamsie, zou dat standaard zijn of 'horen' juist borstonstekingen en spruw bijv er juist bij? En was je niet onzeker bij de eerste over het afvallen in het begin en dat je productie nog op gang moest komen? En tot hoe oud heb je bv gegeven?

Dat zijn mijn bezwaren een beetje; 8 weken aanklooien, ontstekingen, pijn bij aanleggen, onzekerheid over afvallen en dat met een dreumes ernaast. Caroow schreef laatst dat ze nog zo klungelde, gaat vast over, maar ik vond het zo fijn met zoon om gewoon de deur uit te kunnen, een kop koffie te gaan drinken en hem gewoon een fles te kunnen geven... En FV is niet ideaal ofzo hoor, maar dat ken ik.

Tja voor mij hoort het er niet bij. Ik heb het gewoon nooit gehad allemaal. Geluk misschien ook maar het kan dus wel.
Ik ben nooit onzeker geweest over de bv, ze dronken goed, ze groeide goed en plaste goed. Ik vind het zo makkelijk. Nooit iets meenemen en altijd op temperatuur. Ik voede overal. Mijn productie was heel snel op gang en het was net slagroom. Mijn kinderen deden ook mooi lang over een voeding. Binnen 10 min waren ze klaar.
De oudste heeft 10 maanden gehad, toen wou hij niet meer.
De middelste 21 maanden en de jongste is nu 2 jaar en 8 maanden en krijgt nog.

Het ging bij mij beide keren net zo! Echt helemaal geen problemen gehad, nooit pijn of andere ongemakken. Hooguit wat last van lekkende borsten, maar dat ging vanzelf over toen de productie eenmaal goed was afgestemd op de vraag. De oudste stopte uit zichzelf na 27 maanden, de jongste krijgt nog steeds borstvoeding. Het enige nadeel is inderdaad dat je geen voedingen uit handen kunt geven, maar dat heb ik zelf nooit een probleem gevonden. Er waren genoeg dingen die ik wel uit handen kon geven, zoals luiers verwisselen, in bad doen, etc. Ik vond en vind die rustmomentjes op drukke dagen heerlijk! Flesvoeding lijkt mij juist altijd zo'n gedoe , welke speen, hoe veel schepjes, wanneer een fles afbouwen, etc. Daar heb ik allemaal nooit over hoeven nadenken. Realiseer me wel dat ik veel geluk heb gehad hoor, lees hier inderdaad vaak dat meiden een moeilijke start doormaken met de borstvoeding.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor- en nadelen borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Voor- en nadelen borstvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 11 Vorige  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum