Voor- en nadelen borstvoeding
+52
Shisha
Darius
Choco*
Silver
Susan
Sterrin_
Sea of Trees
Sophiee
Jade
Bolleke
Laurientje
Pompoen
*Lookie*
blondje1313
Aimee
Lejow
superwoman
Pien
Sun88
Coco
Pineco
Novalee
tweeling
Linda
SarahKey
Pink!
Paper Crown
Printje
Slakje
Tiara
maiadebij
Steep
CCC
Luce
boardbabe
Twellie
Aoi
Thunder
sanne-84
Teddyaapje
_Lana_
Caroow
Mamsie
Famke
Muppetje
Happydobby
Silke
Sanne
Liadan
Shopaholic
Supertalentje
Annemie
56 plaatsers
Pagina 10 van 11
Pagina 10 van 11 • 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11
Re: Voor- en nadelen borstvoeding
Meid, het is helemaal niet vreemd dat je trots op jezelf bent Juist fijn dat je er zo'n goed gevoel aan over hebt gehouden.Sterrin_ schreef:
Ik ben eigenlijk best trots op mezelf dat ik ondanks alles toch heb doorgezet. Ookal klinkt dat misschien vreemd om van jezelf te zeggen.
Waarom weet ik niet, die wil was er gewoon, ik ben gewoon echt een borstvoedingsmens. Mocht er nog een 5e komen kies ik er meteen weer voor, ookal weet ik op voorhand al dat ik weer problemen zal krijgen, bv hoort er voor mij persoonlijk gewoon bij.
Gast- Gast
Pien schreef:@sup
Dit keer ga ik geen bv geven. Althans, dat zegt mijn gevoel nu. Ik wil het eigenlijk op het laatste moment beslissen... erkan nog zoveel gebeuren, stel ik beval veel te vroeg o.i.d. weet ik nu al dat ok toch bv ga geven. Puur omdat dat dan eeigenlijk het enige is dat ik hem kan meegeven.
Maar Pien, je vond het zo verdrietig dat je moest stoppen! En ben je niet bang dat als je op het laatst beslist je je er maar 'half' toezet?
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Laurientje schreef:Supertalentje schreef:Laurientje schreef:Ik heb niet alles gelezen maar ik heb met beide ervaring borst en flesvoeding.
Bij een eventuele derde kies ik dus weer direct voor de borst.
Wat een fijne reactie, iemand die beiden heeft gegeven! Ik ben ontzettend benieuwd, waar haalde je de motivatie en het vertrouwen vandaan om weer voor bv te kiezen terwijl de eerste keer niet gelukt was?
Ik had bij de eerste achteraf wel beetje spijt dat ik er zo onvoorbereid was ingestapt.. Ik dacht hup aan de borst en klaar, dacht er dus heel makkelijk over maar dat bleek uiteindelijk niet zo eenvoudig te zijn. Ik heb dus ook snel de handoek in de ring gegooid en opgegeven..later kreeg ik er wel spijt van.
Toen ik zwanger was van nummer 2 heb ik er heel veel over gelezen, heb echt alle info opgeslurpt over het geven van borstvoeding.
Toen ze er eenmaal was omstonden er weer problemen, maar ik wist nu de juiste paden te bewandelen en de juiste mensen te benaderen.
Ook herkende ik sommige problemen van de vorige keer, zoals de hyperlactatie dus dat was niet meer wennen. En ja ik ben zo blij dat het deze keer wel gelukt is! Heb er wel even flink voor moeten doorzetten maar het is gelukt!
Wat slim! Ik kan me voorstellen dat dit mij ook wel kan helpen wat meer vertrouwen te krijgen. Het leek zo simpel he; 'iedereen kan het', 'stoppen is een gebrek aan doorzettingsvermogen' en 'je wilt toch het beste'. Als ik er voor ga dan moet ik me toch flink gaan inlezen, niks gaat vanzelf
En dat 'doorzetten' he, wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik ben als de dood mijn zoon 'voorbij' te lopen met de energie en tijd die bv vraagt, hoe heb jij dat opgelost? Of heb je dat helemaal niet zo ervaren met de tweede?
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Jade schreef:Mijn dochter wil/kan niet aan de borst drinken. Ik kolf haar voedingen dus af. Ik vind dit best pittig en had mij de borstvoeding anders voorgesteld.
Toch vind ik borstvoeding op dit moment de beste keuze voor haar, daarom wil ik dit doorzetten.
Ik weet niet of er een speciale oorzaak voor is, als dat zo is, dan beschouw mijn reactie maar als ongelezen
Heb je er hulp bij gehad van een LK? Ik zou toch blijven proberen om aan te leggen, vaak genoeg huid op huid contact maken enz. Ze is nog niet zo oud dus het kan nog goed komen, als het goed is heeft ze het reflex nog om aan de borst te kunnen drinken.
Fulltime kolven is zwaar, maar t wordt wel steeds makkelijker omdat er steeds meer voedingen verdwijnen. Zorg dat je een goed kolfapparaat hebt en dan je man/vriend/ wie dan ook je helpt met de flesjes afwassen ed.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind dat ook echt heel knap hoor, vrouwen die lang borstvoeding geven. Je geeft toch een stukje van je onafhankelijkheid op zeg maar. Je draait op voor alle voedingen, als er iets is ben jij degene die een dieet moet volgen, 's nachts ben jij degene die er steeds uit moet.. Ik vind het moederschap op zich al heel pittig de eerste maanden. Respect dus voor vrouwen die ook nog lang borstvoeding geven.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Eensch!Luce schreef:Ik vind dat ook echt heel knap hoor, vrouwen die lang borstvoeding geven. Je geeft toch een stukje van je onafhankelijkheid op zeg maar. Je draait op voor alle voedingen, als er iets is ben jij degene die een dieet moet volgen, 's nachts ben jij degene die er steeds uit moet.. Ik vind het moederschap op zich al heel pittig de eerste maanden. Respect dus voor vrouwen die ook nog lang borstvoeding geven.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
ik weet niet of ik al tot de groep vrouwen hoor die ´lang´ borstvoeding geeft, maar aangezien ik dat wel van plan ben: bovenstaande reacties zijn ook wel eens leuk en fijn om te horen natuurlijk
Gast- Gast
Rejoy. schreef:ik weet niet of ik al tot de groep vrouwen hoor die ´lang´ borstvoeding geeft, maar aangezien ik dat wel van plan ben: bovenstaande reacties zijn ook wel eens leuk en fijn om te horen natuurlijk
Daar ben ik het dan weer mee eens!
Hoe lang wil jij blijven voeden Rejoy?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Tot ze zelf stopt Kun je lekker veel mee hè, met dan antwoord
Gast- Gast
Luce schreef:Ik vind dat ook echt heel knap hoor, vrouwen die lang borstvoeding geven. Je geeft toch een stukje van je onafhankelijkheid op zeg maar. Je draait op voor alle voedingen, als er iets is ben jij degene die een dieet moet volgen, 's nachts ben jij degene die er steeds uit moet.. Ik vind het moederschap op zich al heel pittig de eerste maanden. Respect dus voor vrouwen die ook nog lang borstvoeding geven.
Leuk dat je het zegt!
Ik heb ook lang gegeven vind ik zelf (ruim 13 maanden) maar ik heb t nooit als zwaar ervaren!
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Rejoy. schreef:Tot ze zelf stopt Kun je lekker veel mee hè, met dan antwoord
Hahahaha, ja hoor, genoeg
Muppetje- Ratel
Supertalentje schreef:Laurientje schreef:Supertalentje schreef:Laurientje schreef:Ik heb niet alles gelezen maar ik heb met beide ervaring borst en flesvoeding.
Bij een eventuele derde kies ik dus weer direct voor de borst.
Wat een fijne reactie, iemand die beiden heeft gegeven! Ik ben ontzettend benieuwd, waar haalde je de motivatie en het vertrouwen vandaan om weer voor bv te kiezen terwijl de eerste keer niet gelukt was?
Ik had bij de eerste achteraf wel beetje spijt dat ik er zo onvoorbereid was ingestapt.. Ik dacht hup aan de borst en klaar, dacht er dus heel makkelijk over maar dat bleek uiteindelijk niet zo eenvoudig te zijn. Ik heb dus ook snel de handoek in de ring gegooid en opgegeven..later kreeg ik er wel spijt van.
Toen ik zwanger was van nummer 2 heb ik er heel veel over gelezen, heb echt alle info opgeslurpt over het geven van borstvoeding.
Toen ze er eenmaal was omstonden er weer problemen, maar ik wist nu de juiste paden te bewandelen en de juiste mensen te benaderen.
Ook herkende ik sommige problemen van de vorige keer, zoals de hyperlactatie dus dat was niet meer wennen. En ja ik ben zo blij dat het deze keer wel gelukt is! Heb er wel even flink voor moeten doorzetten maar het is gelukt!
Wat slim! Ik kan me voorstellen dat dit mij ook wel kan helpen wat meer vertrouwen te krijgen. Het leek zo simpel he; 'iedereen kan het', 'stoppen is een gebrek aan doorzettingsvermogen' en 'je wilt toch het beste'. Als ik er voor ga dan moet ik me toch flink gaan inlezen, niks gaat vanzelf
En dat 'doorzetten' he, wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik ben als de dood mijn zoon 'voorbij' te lopen met de energie en tijd die bv vraagt, hoe heb jij dat opgelost? Of heb je dat helemaal niet zo ervaren met de tweede?
Het heeft mij iig veel geholpen de voorbereiding!
Ik heb hier moeten doorzetten met de pijn in het begin, de spruw, en ontsteking.
Ik ben was gestopt met werken na de geboorte van de tweede dus had sowieso meer tijd en ik nam ook gewoon lekker de tijd. En eigenlijk heb ik t nooit als belemmering ervaren, als ik aan t voeden was las in intussen de oudste voor.
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Supertalentje: misschien kun je met jezelf een periode van bijvoorbeeld zes weken afspreken. Vaak is dat ongeveer de tijd die je nodig hebt om goed op elkaar afgestemd te raken. Voor die tijd weet je dat er waarschijnlijk heel snel een betere tijd aan komt en na die zes weken weet je dat je jezelf de tijd hebben gegeven om gewend te raken aan elkaar.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:ik weet niet of ik al tot de groep vrouwen hoor die ´lang´ borstvoeding geeft, maar aangezien ik dat wel van plan ben: bovenstaande reacties zijn ook wel eens leuk en fijn om te horen natuurlijk
+1 ( ik denk dat ik daar wel onder val inmiddels 13,5 maand nu )
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Ik ben m'n naam nog nooit zo vaak in een topic tegengekomen.
Ik begrijp wel dat sommige vinden dat ik mezelf te erg wegcijfer, maar zo ervaar ik het niet. Ik vind het overigens niet erg als dat zo gezegd word, ik kan het me wel voorstellen.
Ik heb dit keer écht overwogen om er mee te stoppen. Vooral toen ik zelf zo'n flinke griep incl oorontsteking had. Maar meerdere mensen zeiden het al. Ik denk dat ik achteraf toch spijt zou krijgen als ik op fv over was gegaan.
Het is echt niet zo dat ik fv als vergif zie. Maar bv is wel de beste voeding als het gaat om gezondheid, daar valt gewoon niet over te twisten, dat is gewoon zo. Dat fv soms een betere keus is voor sommige moeders, dat kan ik me wel voorstellen. In sommige situaties en bij bepaalde personen past het geven van bv gewoon niet, dan is fv een uitstekende keus.
In mijn geval, met het volgen van een dieet, voelt het wel als egoïsme als ik zou stoppen. Alle producten die ik nu niet mag eten/drinken, zijn geen noodzakelijke producten. Ik kan nog steeds gezond leven. Het is alleen vreselijk onpraktisch en het vergt wat aanpassingsvermogen. Ik zal het misschien hooguit 2 jaar moeten doen. Dat klinkt heel erg lang, maar wat is dat op een mensenleven? Dus daarom twijfelde ik zo. Mijn zoon zal er z'n leven lang profijt van hebben. Het sluit niet uit dat hij geen allergieën zal krijgen op latere leeftijd, of dat hij nooit ziek zal zijn. Maar de kans wordt wel kleiner door het geven van bv.
Ik begrijp wel dat sommige vinden dat ik mezelf te erg wegcijfer, maar zo ervaar ik het niet. Ik vind het overigens niet erg als dat zo gezegd word, ik kan het me wel voorstellen.
Ik heb dit keer écht overwogen om er mee te stoppen. Vooral toen ik zelf zo'n flinke griep incl oorontsteking had. Maar meerdere mensen zeiden het al. Ik denk dat ik achteraf toch spijt zou krijgen als ik op fv over was gegaan.
Het is echt niet zo dat ik fv als vergif zie. Maar bv is wel de beste voeding als het gaat om gezondheid, daar valt gewoon niet over te twisten, dat is gewoon zo. Dat fv soms een betere keus is voor sommige moeders, dat kan ik me wel voorstellen. In sommige situaties en bij bepaalde personen past het geven van bv gewoon niet, dan is fv een uitstekende keus.
In mijn geval, met het volgen van een dieet, voelt het wel als egoïsme als ik zou stoppen. Alle producten die ik nu niet mag eten/drinken, zijn geen noodzakelijke producten. Ik kan nog steeds gezond leven. Het is alleen vreselijk onpraktisch en het vergt wat aanpassingsvermogen. Ik zal het misschien hooguit 2 jaar moeten doen. Dat klinkt heel erg lang, maar wat is dat op een mensenleven? Dus daarom twijfelde ik zo. Mijn zoon zal er z'n leven lang profijt van hebben. Het sluit niet uit dat hij geen allergieën zal krijgen op latere leeftijd, of dat hij nooit ziek zal zijn. Maar de kans wordt wel kleiner door het geven van bv.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Respect Linda, echt!
Muppetje- Ratel
Bedankt voor alle tips, ik wil het toch gaan proberen en dan zie ik wel hoe het gaat.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat je beperkt bent met medicijnen, als ik iets had moest ik er altijd aan denken dat ik bij de huisarts of de apotheek aangaf dat het iets moest zijn wat je moest kunnen gebruiken bij borstvoeding. Zij houden daar geen rekening mee en er wordt ook niet naar gevraagd, dus daar moet je zelf op letten. Bij zelfzorgmedicijnen geldt dat natuurlijk ook. Dit is bijvoorbeeld voor mij het eerste jaar dat ik weer iets tegen hooikoorts kan gebruiken.
Verder vond ik het niet een enorme opoffering, maar ik heb ook geen speciaal dieet hoeven volgen en ook geen klachten gehad zoals borstontstekingen en dergelijke. Ja, je kunt niet zomaar alcohol drinken, maar dat miste ik ook niet echt.
Wat ik wel vervelend vond: de opmerkingen van mensen als je lang voedt. Dat is geen nadeel van borstvoeding op zich maar wel iets wat erbij komt. Mensen voelen zich al snel geroepen om hun ongezouten mening te geven op een vaak erg onbeschofte manier. Het heeft mij er nooit van weerhouden, eerder gesterkt in mijn opvatting dat ik lang wilde voeden, maar leuk is het niet altijd.
Verder vond ik het niet een enorme opoffering, maar ik heb ook geen speciaal dieet hoeven volgen en ook geen klachten gehad zoals borstontstekingen en dergelijke. Ja, je kunt niet zomaar alcohol drinken, maar dat miste ik ook niet echt.
Wat ik wel vervelend vond: de opmerkingen van mensen als je lang voedt. Dat is geen nadeel van borstvoeding op zich maar wel iets wat erbij komt. Mensen voelen zich al snel geroepen om hun ongezouten mening te geven op een vaak erg onbeschofte manier. Het heeft mij er nooit van weerhouden, eerder gesterkt in mijn opvatting dat ik lang wilde voeden, maar leuk is het niet altijd.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik up het topic even. Ik ervaar momenteel alleen maar nadelen. Tepels niet kapot tot bloedens aan toe, maar wel elke hap die ie neemt doet zoveel pijn (door de kloven) waardoor ik nu steeds meer tegen elke voeding op kijk. Daarbij denk ik ook dat hij niet voldoende binnen krijgt. Straks komt het cb om te wegen, en het zal mij niets verbazen als ie niet op zijn geboortegewicht zit.
Ik lees iets over doorzettingsvermogen, hoe moet ik dat zien? Continu door de pijn heen gaan? Of hoe bedoelen jullie dat? Ik wil heel graag doorzetten, maar ik voel me er alleen maar meer ellendig door.
Ik lees iets over doorzettingsvermogen, hoe moet ik dat zien? Continu door de pijn heen gaan? Of hoe bedoelen jullie dat? Ik wil heel graag doorzetten, maar ik voel me er alleen maar meer ellendig door.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Hulp vragen! Als het voeden pijn doet, dan gaat er iets niet goed. Het klinkt voor mij alsof je kindje niet goed aanhapt. Bij niet goed aan de borst gaan kunnen tepelkloven ontstaan en kan het voorkomen dat je kindje inderdaad niet voldoende binnen krijgt. Zit er iemand van la leche league of de vbn bij je in de buurt? Zij willen nog wel eens langskomen en dat kost niets. Anders zou je een lactatiekundige kunnen vragen mee te kijken. Weet je waar je die kunt vinden?Silver schreef:Ik up het topic even. Ik ervaar momenteel alleen maar nadelen. Tepels niet kapot tot bloedens aan toe, maar wel elke hap die ie neemt doet zoveel pijn (door de kloven) waardoor ik nu steeds meer tegen elke voeding op kijk. Daarbij denk ik ook dat hij niet voldoende binnen krijgt. Straks komt het cb om te wegen, en het zal mij niets verbazen als ie niet op zijn geboortegewicht zit.
Choco*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 41
Punten : 47
Registratiedatum : 10-08-13
Bij mij deed het ook erg veel pijn. Mijn ervaring is dat (zeker in het begin) je tepels moeten wennen en er als het ware een 'schildje' op moet komen zodat het minder pijn doet. Dat was bij mij pas na 3 maanden..
Ook had ik blijkbaar spruw, dat doet ook pijn.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
In het begin mag het pijn doen, maar niet langer dan 10 seconden. Dat heeft te maken net dat de melkkanaaltjes dan nog moeten wennen en 'oprekken', maar dat veroorzaakt geen kloven. Bij kloven gaat er echt iets niet goed, wat met de juiste begeleiding vaak makkelijk te verhelpen is.Sea of Trees schreef:Bij mij deed het ook erg veel pijn. Mijn ervaring is dat (zeker in het begin) je tepels moeten wennen en er als het ware een 'schildje' op moet komen zodat het minder pijn doet. Dat was bij mij pas na 3 maanden..
Choco*- Fluisteraar
Is dat echt zo? Want ik heb bij de tweede toch heel veel moeders gesproken die borstvoeding gaven en allemaal gaven ze aan de eerste weken pijn te hebben. Is ergens toch ook wel logisch? Ik bedoel, normaal gebeurt er niks met je tepels en nu komt er speeksel bij en wordt eraan gezogen. Lijkt me niet optimaal voor de huid..
Anyway, bij allebei de kinderen begonnen met bv en bij allebei ook steeds gehoord dat het kindje goed aangelegd was. En toch deed het mieters pijn.
Silver, is het voeden met een tepelhoedje misschien een idee voor tijdelijk? En een lactatiekundige inschakelen?
Anyway, bij allebei de kinderen begonnen met bv en bij allebei ook steeds gehoord dat het kindje goed aangelegd was. En toch deed het mieters pijn.
Silver, is het voeden met een tepelhoedje misschien een idee voor tijdelijk? En een lactatiekundige inschakelen?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Luce, wanneer een baby goed aangelegd is dan zit de tepel helemaal achter in het mondje en is er geen wrijving. Bij niet goed aangelegd zijn zit de tepel veel meer voor in het mondje, dan ontstaat wrijving en daardoor kloven. Je kunt het wel zelf proberen met je pink, dan voel je het verschil. Daarbij 'melkt' een baby de melk er met zijn kaakjes uit wanneer hij goed is aangelegd, dat gebeurt niet zo zeer door zuigen.
Het probleem kan zitten in het aanhappen, maar er kan ook sprake zijn van spruw of bijvoorbeeld een te kort tongriempje. Normaal en wanneer een baby goed aan de borst gaat doet borstvoeden geen pijn, ook niet de eerste weken.
Het probleem kan zitten in het aanhappen, maar er kan ook sprake zijn van spruw of bijvoorbeeld een te kort tongriempje. Normaal en wanneer een baby goed aan de borst gaat doet borstvoeden geen pijn, ook niet de eerste weken.
Laatst aangepast door Choco* op zo 18 aug 2013 - 20:23; in totaal 1 keer bewerkt
Choco*- Fluisteraar
Ik had in het begin ook pijn, vooral aan één kant. Volgens de kraamverzorgster kwam het doordat ze me in het ziekenhuis veel te lang met dezelfde borst hadden laten voeden. Het heeft een paar weken geduurd, toen was die pijn weer over, maar ik weet nog dat ik echt wel even op mijn tanden moest bijten bij het aanleggen.
Voordelen vind ik dat je het altijd bij je hebt, dat je niks klaar hoeft te maken en mee hoeft te nemen, ik vond het vooral 's nachts erg makkelijk. Ik vond het ook wel gezellig, zo'n kindje aan de borst, bijzonder. Het voelde voor mij ook echt als de goede keuze.
Nadelen vond ik dat je er altijd rekening mee moet houden. Ik drink niet echt veel alcohol, dus dat was geen probleem, maar als ik wel eens ergens last van had, bijvoorbeeld hooikoorts, en medicijnen nodig had dan moest ik er altijd rekening mee houden dat ik dus niet alles maar kon gebruiken. Voor sommige dingen was er niet echt een alternatief en dan bleef ik dus (langer) last houden. Wat ik ook een nadeel vond is dat ze minder makkelijk een keer uit logeren konden. Natuurlijk kun je dan wel een keer een fles geven, maar ze hadden dan toch veel behoefte aan de borst en dat was dan moeilijker.
Voordelen vind ik dat je het altijd bij je hebt, dat je niks klaar hoeft te maken en mee hoeft te nemen, ik vond het vooral 's nachts erg makkelijk. Ik vond het ook wel gezellig, zo'n kindje aan de borst, bijzonder. Het voelde voor mij ook echt als de goede keuze.
Nadelen vond ik dat je er altijd rekening mee moet houden. Ik drink niet echt veel alcohol, dus dat was geen probleem, maar als ik wel eens ergens last van had, bijvoorbeeld hooikoorts, en medicijnen nodig had dan moest ik er altijd rekening mee houden dat ik dus niet alles maar kon gebruiken. Voor sommige dingen was er niet echt een alternatief en dan bleef ik dus (langer) last houden. Wat ik ook een nadeel vond is dat ze minder makkelijk een keer uit logeren konden. Natuurlijk kun je dan wel een keer een fles geven, maar ze hadden dan toch veel behoefte aan de borst en dat was dan moeilijker.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 10 van 11 • 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11
Soortgelijke onderwerpen
» Rapley of niet, voor- en nadelen?
» Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?
» Voor- en nadelen 'zweefparasol'
» Tablet, voor en nadelen
» Campingbedje tips/voor-nadelen
» Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?
» Voor- en nadelen 'zweefparasol'
» Tablet, voor en nadelen
» Campingbedje tips/voor-nadelen
Pagina 10 van 11
Permissies van dit forum: