Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geschrokken: sauna

+59
Mermaid
Kowalski
xxjojootjexx
strawberry
Kiekeboe
JustMeDaan
Middleme
Elliot
Burgemeester Irene
Fortissimo
_Lana_
loura
Bliss
Sayuri
Steep
Luce
Cimic
Marin
Ragazza
Slakje
VeryCherry
Puggle
Rush
Paper Crown
girli
Pitufo
Chocolate Cookie
Pommes
Blond
Sugarfall
Jeanette
marjoleinnn
Charles
Rovine
Aagje!
Lonely Goatherd
PapillonRose
silly-one
Monte
Saga
Zininzon
SDL
Sanne
Antibes
Printje
Tania
mzcharlotte
Toet
Ibbeltje
Taeda
Ilovethe90s
Minx
ijsjemeisje
Sam
Arwyn
M@niek
Balloon
CCC
Lejow
63 plaatsers

Pagina 12 van 16 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Ga naar beneden

Geschrokken: sauna - Pagina 12 Empty Re: Geschrokken: sauna

Bericht  Middleme vr 3 mei 2013 - 1:13

@ Kim: Waarom is het volgens jou perse de verkeerde voeding? Is er niet zoiets als "je lichaamsbouw" ? Sommige mensen - ikzelf incluis - zouden dolgraag wat kilo's lichter zijn, maar met gezond eten (ja, dat doe ik wel) kom je er dan niet..

Weet je wat nou frustreert: van een ander horen dat het makkelijk is om te veranderen zodat je wel van je lichaam gaat houden.. Ten eerste: dat is niet altijd makkelijk en ten tweede kun je ook als je wat dikker bent van je lichaam houden.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Marin vr 3 mei 2013 - 1:14

KimRosenberg85 schreef:
Ik vraag me gewoon af wat wij daar als maatschappij aan kunnen doen. Als het om psychische problemen gaat: hoe gaan we die oplossen. Als het om de inname van verkeerde voeding gaat: hoe gaan we onze samenleving opnieuw inrichten, zodat mensen wél de goede keuzes maken? Dat lijkt me een interessante discussie, de aanleiding voor deze discussie zijn mijn ervaringen in de sauna, want ja: dat was wel even een eye-opener...

Waarom open je daar dan geen nieuw topic voor? Dan kan je iets frisser starten. Die tip had ik je al gegeven.

Overigens denk ik dat daar hard aan gewerkt wordt en het best de goede kant op gaat als je ziet hoe bewust veel mensen tegenwoordig zijn van hun eetpatroon. Naar mijn mening wordt 'gezond en biologisch leven' best als heel erg hip gezien dus is het iets wat steeds meer mensen doen, denk aan biologisch eten in winkels, speltbrood (want gezonde granen), van die biologische, lokale marktjes. Volgens mij wordt er echt steeds bewuster mee om gegaan, ook door bepaalde boeken die uit zijn gekomen in de afgelopen jaren (zoals Amber Albarda) en andere invloeden.
Maar daarmee is het probleem niet in 1 klap opgelost. Daar gaat natuurlijk heel veel tijd overheen. Je kunt niet 1 salade eten en je bent dun.

Maar wat SillyOne bijvoorbeeld al zei: Dat is veelal wel duur. Het is gewoon een feit dat de diepvriespizza goedkoper is dan een hele verse maaltijd. En of daar wat aan kan veranderen?

Laatst aangepast door Marin op vr 3 mei 2013 - 1:15; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  JustMeDaan vr 3 mei 2013 - 1:14

KimRosenberg85 schreef:Ik zie dat er een hoop frustratie naar boven komt door dit topic, dat begrijp ik ook wel. Het lijkt me heel vervelend om je niet goed te voelen in je lijf en natuurlijk is het dan confronterend als je hoort hoe andere mensen naar je kijken. Dat realiseer ik me ook.

Alleen vind ik het nogal wat als alle andere mensen daarom al hun gevoelens maar voor zich moeten houden en hun mond maar moeten houden, terwijl ook zij ermee geconfronteerd worden. In het vliegtuig, naast je in de trein, bij het hoger worden van de zorgpremie, of zoals wij dus meemaakten in de sauna.

Het gaat om een één op één reactie, zonder dat je hier wat aan kunt doen. Als ik mensen zie die moeilijk lopen en duidelijk zichtbaar te veel kilo's om hun botten hebben om zichzelf te dragen, ja, dan valt dat mij op en ja, dan schrik ik daarvan... Ik zou veel liever gelukkige mensen zien, die fit en gezond zijn en van hun lichaam houden.

Ik vraag me gewoon af wat wij daar als maatschappij aan kunnen doen. Als het om psychische problemen gaat: hoe gaan we die oplossen. Als het om de inname van verkeerde voeding gaat: hoe gaan we onze samenleving opnieuw inrichten, zodat mensen wél de goede keuzes maken? Dat lijkt me een interessante discussie, de aanleiding voor deze discussie zijn mijn ervaringen in de sauna, want ja: dat was wel even een eye-opener...

Nogmaals daar ga je weer: Hoe weet jij nu dat die mensen zich niet goed voelen in hun lijf? Naar de sauna gaan en je daar geheel blootgeven en schijt aan hebben of ze naar je kijken ja of nee getuigd mij toch van zich gewoon goed voelen in hun lijf.
En hoe weet jij of die mensen wel of niet van hun lichaam houden? Dat heeft toch voor iedereen een andere betekenis, dat dat voor jou is dat je slank bent en gezond eet wil toch niet zeggen dat dat voor een ander ook geld?

Ik heb ook teveel kilo's, maar ik loop niet moeilijk, ik kan prima rennen, loop 8 uur per dag op mijn werk. Je generaliseert.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 1:14

JustMeDaan schreef:

En ik weet trouwens prima hoe ik gezonder zou kunnen eten, maar ik wil het niet. Ik leef maar 1x en dan leef ik liever 70 jaar met het meest volle genot wat mijzelf betreft, dan dat ik 90 word en moet leven zoals een ander dat van mij verwacht.
Zit het meest volle genot echt in het eten van ongezonde fastfood? Ik ben werkelijk verzót op lekker eten en koken is één van mijn grootste hobby's. Ik kan zó geweldig genieten van gezond eten, dat echt iedere hap voelt als een orgasme en dan geniet ik veel en veel meer dan wanneer ik een zak chips leeg eet, of een grote reep chocolade. Zoals van de week, voor het eerst weer asperges gegeten, met ham, gekookt eitje erbij, klontje roomboter, bieslook: tjonge wat was dát lekker. Duizend keer lekkerder dan mezelf over-eten aan rommel die mijn lichaam eigenlijk niet goed kan verwerken!

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 3 mei 2013 - 1:18

KimRosenberg85 schreef:
JustMeDaan schreef:

En ik weet trouwens prima hoe ik gezonder zou kunnen eten, maar ik wil het niet. Ik leef maar 1x en dan leef ik liever 70 jaar met het meest volle genot wat mijzelf betreft, dan dat ik 90 word en moet leven zoals een ander dat van mij verwacht.
Zit het meest volle genot echt in het eten van ongezonde fastfood? Ik ben werkelijk verzót op lekker eten en koken is één van mijn grootste hobby's. Ik kan zó geweldig genieten van gezond eten, dat echt iedere hap voelt als een orgasme en dan geniet ik veel en veel meer dan wanneer ik een zak chips leeg eet, of een grote reep chocolade. Zoals van de week, voor het eerst weer asperges gegeten, met ham, gekookt eitje erbij, klontje roomboter, bieslook: tjonge wat was dát lekker. Duizend keer lekkerder dan mezelf over-eten aan rommel die mijn lichaam eigenlijk niet goed kan verwerken!

Dat heb jij mazzel :P

Ik kook echt vrijwel elke avond gezond, we kunnen allebei echt wel goed koken en weten wat gezond is, maar damn, wat geniet ik af en toe van chips. Ik geniet echt wel van lekkere smaken in een salade, hou van complexe smaken, maar niks cruncht zo goed als knapperige vette hap. Het gaat er om dat je daarmee maat kunt houden en dat dus niet elke dag doet.
Echt, dan kan jij blij zijn dat je dat niet hebt, maar ik heb dat wel hoor, en ik eet normaliter ook gewoon gezond. Maar het is natuurlijk niet voor niets dat veel mensen toch echt snacks als iets ultiem lekkers zien.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  JustMeDaan vr 3 mei 2013 - 1:18

KimRosenberg85 schreef:
JustMeDaan schreef:

Nee maar ik zeg toch ook nergens dat ik dat genot alleen uit fastfood haal, dat maak jij er dan weer van haha. Asperges enz eet ik ook enorm graag. Precies zoals jij het zet eet ik ze ook. Heeeerlijk.
Maar ja dan niet elke dag. En dat jij dat wel wil, prima. Oordeel ik toch ook niet over Geschrokken: sauna - Pagina 12 561177.

Net zoals je erbij zet dat men zich over-eet. Ik over-eet mezelf niet hoor. Weet prima wanneer ik vol zit.

JustMeDaan
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 1:22

Marin schreef:

Ik kook echt vrijwel elke avond gezond, we kunnen allebei echt wel goed koken en weten wat gezond is, maar damn, wat geniet ik af en toe van chips. Ik geniet echt wel van lekkere smaken in een salade, hou van complexe smaken, maar niks cruncht zo goed als knapperige vette hap. Het gaat er om dat je daarmee maat kunt houden en dat dus niet elke dag doet.
Echt, dan kan jij blij zijn dat je dat niet hebt, maar ik heb dat wel hoor, en ik eet normaliter ook gewoon gezond. Maar het is natuurlijk niet voor niets dat veel mensen toch echt snacks als iets ultiem lekkers zien.
Ik vind chips ook lekker, en natuurlijk eet ik af en toe ook chocolade en bitterballen op een verjaardag. Maar wat je zegt: af en toe. Af en toe is iets totaal anders, dan elke dag, of jezelf helemaal volstoppen, omdat je een stressvolle dag op je werk achter de rug hebt.

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 3 mei 2013 - 1:24

KimRosenberg85 schreef:
Marin schreef:

Ik vind chips ook lekker, en natuurlijk eet ik af en toe ook chocolade en bitterballen op een verjaardag. Maar wat je zegt: af en toe. Af en toe is iets totaal anders, dan elke dag, of jezelf helemaal volstoppen, omdat je een stressvolle dag op je werk achter de rug hebt.

Tja er bestaat ook nog zoiets als een eetprobleem waardoor mensen dat elke dag/met stress doen. Heb ik ook wel gehad in zekere mate. Dan kan je het echt niet meer alleen op 'onverstandig' schuiven, dan zit dat echt dieper.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  JustMeDaan vr 3 mei 2013 - 1:25

KimRosenberg85 schreef:
Marin schreef:

Dat heb jij mazzel Geschrokken: sauna - Pagina 12 253468018

Ik eet niet elke dag iets lekkers, en ik prop mezelf al helemaal niet vol ivm stress op mijn werk. En ja ik weet dat dit vast is wat je wil, dat mensen hierop happen.

JustMeDaan
Prater
Prater

Bericht  JustMeDaan vr 3 mei 2013 - 1:26

Eens met de laatste reactie van Marin trouwens. Mensen die wel meer gaan eten door stress op het werk, is vaak een veel dieper liggend probleem dan dat het nog om eten gaat.

JustMeDaan
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 1:28

Ik geloof best dat het dieper kan zitten, maar dan nog: hoe gaan we het oplossen? Als de helft van Nederland verslaafd zou zijn aan cocaine, dan hoop ik toch ook dat er actie ondernomen wordt. Nu het suiker betreft (en weet ik het wat voor troep nog allemaal meer) en de voedingsindustrie miljarden euro's aan ons verdiend, vind ik de actie lauw. Als ik in de supermarkt loop, dan is zeker 75% van het voedsel daar ongezond. Denk aan de rijen waar alleen frisdranken staan, de snoepafdeling die zich met reclame acties uitspreidt door de hele winkel. de tientallen soorten yoghurtdrankjes, de voorverpakte maaltijden, de chocolade-lokkertjes die strategisch worden neergezet bij de kassa etc. etc.

Ik vind het echt heel zielig hoe er wordt ingespeeld op de zwakke discipline van een groep mensen die tóch al verslaafd is... Logisch dat ze geen weerstand kunnen bieden.

Gast
Gast

Bericht  Fortissimo vr 3 mei 2013 - 1:30

Ja maar jongens, we vergeten even dat Kim's leventje zo perfect is dat zij nooit heeft lopen zeulen met zulke problemen. Die bestaan ook vast niet in haar ogen!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 1:30

Marin schreef:
Maar wat SillyOne bijvoorbeeld al zei: Dat is veelal wel duur. Het is gewoon een feit dat de diepvriespizza goedkoper is dan een hele verse maaltijd. En of daar wat aan kan veranderen?
Dat ben ik dan weer niet met je eens. Je hebt diepvries sperzibonen van de Euroschopper, die zijn geloof ik 60 cent. Een zak zilvervliesrijst van de Euroshopper kost rond de 1 euro. Het hoeft zeker niet duurder te zijn dan een diepvriespizza. Zit je wel met vlees, dat is inderdaad duurder. Er is ook diepvriesvlees, of diepvriesvis. Of je koopt je vlees wat groter in en vriest het in in stukjes. Blikgroenten zijn ook niet duur.

Gast
Gast

Bericht  Elliot vr 3 mei 2013 - 1:31

Carrie schreef:
Marin schreef:
Dat ben ik dan weer niet met je eens. Je hebt diepvries sperzibonen van de Euroschopper, die zijn geloof ik 60 cent. Een zak zilvervliesrijst van de Euroshopper kost rond de 1 euro. Het hoeft zeker niet duurder te zijn dan een diepvriespizza. Zit je wel met vlees, dat is inderdaad duurder. Er is ook diepvriesvlees, of diepvriesvis. Of je koopt je vlees wat groter in en vriest het in in stukjes. Blikgroenten zijn ook niet duur.
lol!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Blond vr 3 mei 2013 - 1:36

Het punt is Kim, dat jij niet weet waarom die mensen zo zwaar zijn. Ik had ooit een vriendinnetje die in een hele korte tijd heel veel aankwam van de Prednison. Wat ze moest slikken, want ze was ziek. Ik denk dat het gros van de mensen met morbide obsesitas dat inderdaad aan verkeerd/ongezond eten te danken heeft, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Je gaf al eerder aan dat je je hele leven al slank bent. In dat geval kan je mijn inziens niet weten hoe moeilijk afvallen is en blijft. Ik ben jaren geleden veel afgevallen maar het is voor mij nog steeds een strijd om op gewicht te blijven. En ik eet echt gezond, drink genoeg water en snoep en snack nauwelijks. Ik vind afvallen en op gewicht blijven loodzwaar.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Marin vr 3 mei 2013 - 1:37

Carrie schreef:
Marin schreef:

Daarom zei ik specifiek vers. Want groenten in blik en diepvries zijn idd niet zo heel veel duurder, dat ben ik met je eens, en is een goed alternatief.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin vr 3 mei 2013 - 1:38

KimRosenberg85 schreef:de snoepafdeling die zich met reclame acties uitspreidt door de hele winkel.

Wat bedoel je hier mee? Ik zie nu een hele speurtocht voor me die leidt naar al het lekkers. Maar ik heb echt géén idee waar je het over hebt met reclame acties van de snoepafdeling door de hele supermarkt. Echt werkelijk waar nog nooit gezien.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  loura vr 3 mei 2013 - 1:39

Ik zie juist echt steeds gezondere producten in de winkel liggen zoals ik al eerder zei. Misschien focus ik mezelf daar ook meer op omdat ik niet goed tegen vet eten kan, dat zou ook kunnen. Je kan op de markt aan het einde van de middag heel goedkoop groenten en fruit kopen dus ik vind dat geen excuus dat fastfood goedkoper is. Je kan op een hele goedkope manier toch vrij gezond eten.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Kiekeboe vr 3 mei 2013 - 1:41

Wat een topic haha! Geniet lekker van je orgasmes maar val mij er niet mee lastig.
Kiekeboe
Kiekeboe
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 377
Punten : 371
Registratiedatum : 29-11-12

http://3rdhouseonthe10thfloor.wordpress.com

Bericht  VeryCherry vr 3 mei 2013 - 1:41

*Neemt nog een schokobon en voelt zich steeds dikker worden*
Oh my, ben je even weg, 6 pagina's aan nieuwe onzin, whahaha.
En waarom spreek je steeds in de we-vorm Kim? Ik ga helemaal niks met jou oplossen hoor.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush vr 3 mei 2013 - 1:41

Marin schreef:
KimRosenberg85 schreef:de snoepafdeling die zich met reclame acties uitspreidt door de hele winkel.

Wat bedoel je hier mee? Ik zie nu een hele speurtocht voor me die leidt naar al het lekkers. Maar ik heb echt géén idee waar je het over hebt met reclame acties van de snoepafdeling door de hele supermarkt. Echt werkelijk waar nog nooit gezien.
Nou hier staan anders met regelmaat van die kartonnen displays die M&M's promoten of ander snoep.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  strawberry vr 3 mei 2013 - 1:45

KimRosenberg85 schreef:
JustMeDaan schreef:

Dan moet dat eten van jou wel heel erg lekker zijn als dat voelt als een orgasme?!
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 1:46

loura schreef:Ik zie juist echt steeds gezondere producten in de winkel liggen zoals ik al eerder zei. Misschien focus ik mezelf daar ook meer op omdat ik niet goed tegen vet eten kan, dat zou ook kunnen. Je kan op de markt aan het einde van de middag heel goedkoop groenten en fruit kopen dus ik vind dat geen excuus dat fastfood goedkoper is. Je kan op een hele goedkope manier toch vrij gezond eten.
Dat valt mij ook steeds meer op hier! Dat er steeds meer gezonde alternatieven in de winkel liggen. Maar wij wonen in dezelfde stad, misschien is dat elders anders?

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 3 mei 2013 - 1:47

Rush schreef:
Marin schreef:

Nou hier staan anders met regelmaat van die kartonnen displays die M&M's promoten of ander snoep.

Hmm dat heb ik dan nog nooit gezien in de supermarkten waar ik kom. Wel eens van die bakken waarin restsnoepgoed wordt verkocht, maar dat gebeurt ook met shampoo enzo.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin vr 3 mei 2013 - 1:50

Harrison schreef:
loura schreef:Ik zie juist echt steeds gezondere producten in de winkel liggen zoals ik al eerder zei. Misschien focus ik mezelf daar ook meer op omdat ik niet goed tegen vet eten kan, dat zou ook kunnen. Je kan op de markt aan het einde van de middag heel goedkoop groenten en fruit kopen dus ik vind dat geen excuus dat fastfood goedkoper is. Je kan op een hele goedkope manier toch vrij gezond eten.
Dat valt mij ook steeds meer op hier! Dat er steeds meer gezonde alternatieven in de winkel liggen. Maar wij wonen in dezelfde stad, misschien is dat elders anders?

Het is in kleinere steden wel iets lastiger geloof ik. Hoewel de biologische winkel natuurlijk al tig jaar bestaat en ook in kleine dorpen, en 'vroeger' was dat dan wat meer voor geitenwollensokken types en tegenwoordig is het hip. Dus daar wordt natuurlijk wel flink op ingespeeld en ontstaan er meer van dat soort supermarkten (denk aan de Marqt. Super mooie fijne supermarkt en je hebt echt het idee dat je gezonde dingen koopt, maar is dat het persé?)
Anderzijds zie je steeds meer dat dat landelijke terugkomt, producten dichtbij het land, dichtbij de boer, van die artisanale markten enzo IN de stad. Dat was vroeger natuurlijk ook gewoon allang op de boerderij zo, maar nu zie je het meer in de stad, omdat het 'hip en verantwoord' is. Wel een goede ontwikkeling overigens hoor, ik hou er wel van. Dit zie je overigens niet alleen in Nederland, maar in meerdere westerse landen (iig Engeland en Amerika valt het me ook al jaren op en is alleen maar positief).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud