Geschrokken: sauna
+59
Mermaid
Kowalski
xxjojootjexx
strawberry
Kiekeboe
JustMeDaan
Middleme
Elliot
Burgemeester Irene
Fortissimo
_Lana_
loura
Bliss
Sayuri
Steep
Luce
Cimic
Marin
Ragazza
Slakje
VeryCherry
Puggle
Rush
Paper Crown
girli
Pitufo
Chocolate Cookie
Pommes
Blond
Sugarfall
Jeanette
marjoleinnn
Charles
Rovine
Aagje!
Lonely Goatherd
PapillonRose
silly-one
Monte
Saga
Zininzon
SDL
Sanne
Antibes
Printje
Tania
mzcharlotte
Toet
Ibbeltje
Taeda
Ilovethe90s
Minx
ijsjemeisje
Sam
Arwyn
M@niek
Balloon
CCC
Lejow
63 plaatsers
Pagina 14 van 16
Pagina 14 van 16 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16
Re: Geschrokken: sauna
Rush schreef:Er is ook niks mis met de aanbieding. Aanbiedingen heb je voor bijna ieder product, dat hoort er gewoon bij. Maar ik heb de komkommers nog nooit op een display gezien, pontificaal in de winkel. Maar producten zoals M&M's, Milka en drank zoals Heineken (met goodies bij een kratje) wel regelmatig.Kowalski schreef:KimRosenberg85 schreef:Nee, dat kan ik dus niet. En door die zelfkennis koop ik eigenlijk nauwelijks geen snoep meer, want als ik het in de kast heb liggen, dan gaat het ook op.Kowalski schreef:KimRosenberg85 schreef:En oja: hier in de supermarkt wordt inderdaad het assortiment wel wat uitgebreid, wat betreft biologisch voedsel. Maar aan de andere kant staan pontificaal de acties in de winkel, van die grote billboards met acties van M&M's/Snickers/Marsen/IJsjes of weet ik het en dan bijvoorbeeld 3 halen 2 betalen. Dan denk ik 3 (!) halen, twee betalen? Hoezo? En dan heb ik het dus echt van die megapakken Marjes! Als ik daar 3 pakken van in huis zou halen, ja dan groei ik ook binnen de kortst mogelijke tijd uit mijn voegen
Je kunt ze toch ook gewoon in de kast leggen en beetje bij beetje opeten?
Dan koop je het niet. Maar er zijn ook mensen die dat wel kunnen, of mensen die een feestje geven, dan is er toch niks mis met zo'n aanbieding?
Als het gewoon als aanbieding in de schappen ligt is het heel anders dan wanneer je er direct me geconfronteerd wordt door een groot display.
Daar hebben jullie ook wel weer gelijk in. Het is me nooit opgevallen dat komkommers dat niet doen, maar nu je het zegt is het misschien wel lastiger om het dan te 'weerstaan'.
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Je moet er wel iets voor doen, ja. Sportief ben je niet vanzelf, daar gaat een traject aan vooraf waarin je het moet opbouwen, waarin je zware momenten zult hebben, omdat je conditie nog niet op peil is. Het gaat allemaal niet vanzelf, dat wordt nog wel eens vergeten. Helaas.Antibes schreef:KimRosenberg85 schreef:Grappig trouwens: ik heb net tussen mijn vorige post en die daarvoor, 30 minuten gesport, zo snel kan dat dus gaan. Gewoon even lekker de hort op, de zon in, door het park heen waar het vol zit met mensen, langs terrasjes: zo heerlijk (en makkelijk) kan sporten zijn!
Zo makkelijk kan sporten zijn voor mensen die al sportief zijn. Vergeet niet dat voor mensen die niet sportief zijn dit niet zo makkelijk is (hoewel je wel makkelijk een half uurtje een wandeling kunt maken natuurlijk, dat ben ik met je eens, alleen zet dat dan weer niet heel erg zoden aan de dijk voor afvallen).
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:Je moet er wel iets voor doen, ja. Sportief ben je niet vanzelf, daar gaat een traject aan vooraf waarin je het moet opbouwen, waarin je zware momenten zult hebben, omdat je conditie nog niet op peil is. Het gaat allemaal niet vanzelf, dat wordt nog wel eens vergeten. Helaas.Antibes schreef:KimRosenberg85 schreef:Grappig trouwens: ik heb net tussen mijn vorige post en die daarvoor, 30 minuten gesport, zo snel kan dat dus gaan. Gewoon even lekker de hort op, de zon in, door het park heen waar het vol zit met mensen, langs terrasjes: zo heerlijk (en makkelijk) kan sporten zijn!
Zo makkelijk kan sporten zijn voor mensen die al sportief zijn. Vergeet niet dat voor mensen die niet sportief zijn dit niet zo makkelijk is (hoewel je wel makkelijk een half uurtje een wandeling kunt maken natuurlijk, dat ben ik met je eens, alleen zet dat dan weer niet heel erg zoden aan de dijk voor afvallen).
En wat nou als je dusdanig lichamelijk wordt beperkt dat je het niet eens kúnt opbouwen...
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Dat wordt niet vergeten maar dat maakt het wel moeilijk om door te zetten voor veel mensen denk ik.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb zelf gedurende een aantal jaar in een rolstoel gezeten (niet quoten) en zelfs toen was het mogelijk om binnen mijn eigen mogelijkheden te werken aan conditie-opbouw en een gezonde lichamelijke gesteldheid. Het is juist wanneer je een lichamelijke beperking hebt van het grootste belang!Middleme schreef:KimRosenberg85 schreef:Je moet er wel iets voor doen, ja. Sportief ben je niet vanzelf, daar gaat een traject aan vooraf waarin je het moet opbouwen, waarin je zware momenten zult hebben, omdat je conditie nog niet op peil is. Het gaat allemaal niet vanzelf, dat wordt nog wel eens vergeten. Helaas.Antibes schreef:KimRosenberg85 schreef:Grappig trouwens: ik heb net tussen mijn vorige post en die daarvoor, 30 minuten gesport, zo snel kan dat dus gaan. Gewoon even lekker de hort op, de zon in, door het park heen waar het vol zit met mensen, langs terrasjes: zo heerlijk (en makkelijk) kan sporten zijn!
En wat nou als je dusdanig lichamelijk wordt beperkt dat je het niet eens kúnt opbouwen...
Gast- Gast
Ik denk dat het wel duidelijk en logisch is dat de mensen die overgewicht hebben door een ziekte, medicijnen of lichamelijk niet kunnen sporten buiten deze discussie gehouden kunnen worden?
Gast- Gast
Carrie schreef:Ik denk dat het wel duidelijk en logisch is dat de mensen die overgewicht hebben door een ziekte, medicijnen of lichamelijk niet kunnen sporten buiten deze discussie gehouden kunnen worden?
Ja, inderdaad, maar als je ziet hoe de laatste twintig jaar de cijfers van overgewicht/obesitas groeien, dan is het wel duidelijk dat het merendeel niét wordt veroorzaakt door allerlei randzaken, maar toch echt door verkeerde eetgewoontes en een te kort aan beweging. Iedere arts zal je dit vertellen.
Gast- Gast
Waarom fascineer ik je zo?Lennox schreef:Ik vraag me af watvoor werk Kim doet.
Gast- Gast
Kim doet me denken aan die Noa die hier een paar jaar geleden kwam, die had net zo'n irritante superieure houding en zo'n beetje dezelfde stokpaardjes. Zou me niks verbazen als het dezelfde persoon is (en zo niet, dan zouden het wel soulmates kunnen zijn denk ik).
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik reageer bijna nooit maar hier wil ik echt even op reageren
Ik heb een andere kijk als jou Kim
Je kunt mensen niet oordelen als je ze niet kent
Zelf heb ik overgewicht
Dit komt door mijn medicatie waardoor ik veel vocht ophoop en veel aankom
Een paar jaar geleden had ik maatje 36 maar helaas is dit nu niet meer het geval
Ik was laatst in de sauna met een vriendin en ik werd door een medewerker daar nagekeken
Ook kon ik duidelijk horen dat ik me moest schamen voor mijn lichaam en dat ik niet in een sauna hoorde
Terwijl ik geen obesitas heb maar idd wat overgewicht
Sindsdien kom ik niet zo vaak meer in de sauna
Ik weet dat ik me er niet zo druk over moet maken maar goed
Hiermee wil ik zeggen dat niet iedereen met overgewicht er zelf iets aan kan doen
Ik heb een andere kijk als jou Kim
Je kunt mensen niet oordelen als je ze niet kent
Zelf heb ik overgewicht
Dit komt door mijn medicatie waardoor ik veel vocht ophoop en veel aankom
Een paar jaar geleden had ik maatje 36 maar helaas is dit nu niet meer het geval
Ik was laatst in de sauna met een vriendin en ik werd door een medewerker daar nagekeken
Ook kon ik duidelijk horen dat ik me moest schamen voor mijn lichaam en dat ik niet in een sauna hoorde
Terwijl ik geen obesitas heb maar idd wat overgewicht
Sindsdien kom ik niet zo vaak meer in de sauna
Ik weet dat ik me er niet zo druk over moet maken maar goed
Hiermee wil ik zeggen dat niet iedereen met overgewicht er zelf iets aan kan doen
SaS- Fluisteraar
- Aantal berichten : 15
Punten : 17
Registratiedatum : 13-12-10
Sas, gewoon gaan hoor!! Die medewerker kijkt maar lekker de andere kant op!
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:Carrie schreef:Ik denk dat het wel duidelijk en logisch is dat de mensen die overgewicht hebben door een ziekte, medicijnen of lichamelijk niet kunnen sporten buiten deze discussie gehouden kunnen worden?
Ja, inderdaad, maar als je ziet hoe de laatste twintig jaar de cijfers van overgewicht/obesitas groeien, dan is het wel duidelijk dat het merendeel niét wordt veroorzaakt door allerlei randzaken, maar toch echt door verkeerde eetgewoontes en een te kort aan beweging. Iedere arts zal je dit vertellen.
wat dacht je van alle kant en klaar maaltijden? er zit ook zoveel zooi in ons eten tegenwoordig dat kan ook niet goed zijn. Ik denk dat daar ook veel gezondheids- en gewichtsproblemen door komen.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Misschien dat ook wel een rol speelt dat mensen minder zware lichamelijke arbeid verrichten. Meer wordt overgenomen door machines, eten wordt minder puur en mensen grijpen sneller naar makkelijke maaltijden omdat er minder tijd is voor koken. Bijna iedereen heeft tegenwoordig een auto.
Gast- Gast
Volgens mij is het juist zo moeilijk om af te vallen doordat je eten (zoals sigaretten of alcohol) niet uit je leven kan bannen. Je hebt het nou eenmaal nodig om te leven dus de verleiding om te veel en te ongezond te eten ligt altijd op de loer. Ik word ook altijd wat kriegel van de opmerking "hoe heb je het zover laten komen!?" Dit doet overkomen alsof je op ieder gewenst moment zomaar een knop om kan zetten. Zo makkelijk gaat dat echt niet.
En Sas, wat die medewerker van de sauna (was het de medewerker die dat zei?) zegt, zegt meer wat over hem/haar zelf dan over jou hoor! Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dat soort opmerkingen menen te maken!
En Sas, wat die medewerker van de sauna (was het de medewerker die dat zei?) zegt, zegt meer wat over hem/haar zelf dan over jou hoor! Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dat soort opmerkingen menen te maken!
Sissi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 220
Punten : 230
Registratiedatum : 17-09-12
Het was een stagiaire die deze opmerking maakte
Ik heb er na die tijd ook wat over gezegd bij de receptie
Maar ben er iig nooit meer heen gegaan
Ik heb er na die tijd ook wat over gezegd bij de receptie
Maar ben er iig nooit meer heen gegaan
SaS- Fluisteraar
KimRosenberg85 schreef:Haha, voor mij kan mijn lievelingseten echt zo aanvoelen, maar ik ben dan ook een foodie, die sowieso gek ik op culinaire hoogstandjes
Ik ben heel nieuwsgierig naar wat gerechten/recepten van jou. Wat eet jij dan voor lekkere gerechten?
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Sas, ik snap dat je daar dan niet meer heen wilt. Al die oordelen ook van buitenstaanders. Alsof dikkere mensen zich maar moeten verstoppen omdat ze niet zijn zoals anderen graag zouden zien (in de sauna.)
Gast- Gast
Jip83 schreef:Sas, gewoon gaan hoor!! Die medewerker kijkt maar lekker de andere kant op!
Ik ga af en toe nog wel maar de sauna maar iig niet meer naar deze
Haar opmerking heeft me best wel onzeker gemaakt
Daarom denk ik altijd als je het verhaal achter de personen over wie je de opmerkingen plaatst niet weet zeg dan maar niks
SaS- Fluisteraar
Ja en daarom moeten wij eens léren waar ons eten uit bestaat en wat we in onze mond stoppen. Niet zomaar alles eten en nadenken.Mermaid schreef:KimRosenberg85 schreef:Carrie schreef:Ik denk dat het wel duidelijk en logisch is dat de mensen die overgewicht hebben door een ziekte, medicijnen of lichamelijk niet kunnen sporten buiten deze discussie gehouden kunnen worden?
wat dacht je van alle kant en klaar maaltijden? er zit ook zoveel zooi in ons eten tegenwoordig dat kan ook niet goed zijn. Ik denk dat daar ook veel gezondheids- en gewichtsproblemen door komen.
Gast- Gast
Carrie schreef:Ja en daarom moeten wij eens léren waar ons eten uit bestaat en wat we in onze mond stoppen. Niet zomaar alles eten en nadenken.Mermaid schreef:KimRosenberg85 schreef:Carrie schreef:Ik denk dat het wel duidelijk en logisch is dat de mensen die overgewicht hebben door een ziekte, medicijnen of lichamelijk niet kunnen sporten buiten deze discussie gehouden kunnen worden?
Precies!
Daarom probeer ik me te houden aan de lijstjes van Amber Albarda
Wat ze tegenwoordig in ons eten stoppen is niet normaal
Logisch dat mensen steeds meer last van hun lichaam krijgen
SaS- Fluisteraar
Sunprincess schreef:Misschien dat ook wel een rol speelt dat mensen minder zware lichamelijke arbeid verrichten. Meer wordt overgenomen door machines, eten wordt minder puur en mensen grijpen sneller naar makkelijke maaltijden omdat er minder tijd is voor koken. Bijna iedereen heeft tegenwoordig een auto.
Dit is historisch gezien zeker waar. We nemen meer Kcal tot ons dan mensen 100 jaar geleden, terwijl we veel minder fysieke arbeid leveren. Enerzijds zijn we daarom gezonder, sterker, leven we langer (en zijn we langer) etc, aan de andere kant betekent dit voor sommigen mensen dat ze altijd Kcal over hebben en dus dik(ker) worden.
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
Sayuri schreef:Sunprincess schreef:Misschien dat ook wel een rol speelt dat mensen minder zware lichamelijke arbeid verrichten. Meer wordt overgenomen door machines, eten wordt minder puur en mensen grijpen sneller naar makkelijke maaltijden omdat er minder tijd is voor koken. Bijna iedereen heeft tegenwoordig een auto.
Dit is historisch gezien zeker waar. We nemen meer Kcal tot ons dan mensen 100 jaar geleden, terwijl we veel minder fysieke arbeid leveren. Enerzijds zijn we daarom gezonder, sterker, leven we langer (en zijn we langer) etc, aan de andere kant betekent dit voor sommigen mensen dat ze altijd Kcal over hebben en dus dik(ker) worden.
Dit is ook niet altijd waar een groot deel van de bevolking eet juist te weinig en word daardoor dikker
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
In Europa is het zeker wel zo (gemiddeld, maar je gaat altijd uit van het gemiddelde bij dat soort onderzoeken, anders is er geen beginnen aan).
Arme gezinnen eten vaak ongezonder, dwz: wel voldoende (of teveel) aan kcal, maar niet voldoende vitamines, mineralen etc. Gewoonweg omdat je nog steeds goedkoper uit bent met ongezond eten (blik bijvoorbeeld) dan gezond eten (verse groenten, wat vaker vis ipv vlees, etc).
Dat is waarom er al eens geopperd is geweest om gezond voedsel te subsidiëren en een belasting op ongezond voedsel te heffen, om deze trend om te keren.
Arme gezinnen eten vaak ongezonder, dwz: wel voldoende (of teveel) aan kcal, maar niet voldoende vitamines, mineralen etc. Gewoonweg omdat je nog steeds goedkoper uit bent met ongezond eten (blik bijvoorbeeld) dan gezond eten (verse groenten, wat vaker vis ipv vlees, etc).
Dat is waarom er al eens geopperd is geweest om gezond voedsel te subsidiëren en een belasting op ongezond voedsel te heffen, om deze trend om te keren.
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
Sayuri schreef:In Europa is het zeker wel zo (gemiddeld, maar je gaat altijd uit van het gemiddelde bij dat soort onderzoeken, anders is er geen beginnen aan).
Er was bij ons vandaag iets op het nieuws dat men een taks wilt heffen op gesuikerde dranken.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Pagina 14 van 16 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16
Soortgelijke onderwerpen
» Alleen dagje naar de sauna/ Welke sauna?
» wat ben ik geschrokken
» Geschrokken
» geschrokken
» Zo geschrokken!
» wat ben ik geschrokken
» Geschrokken
» geschrokken
» Zo geschrokken!
Pagina 14 van 16
Permissies van dit forum: