Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geschrokken

+14
Novalee
tuttebel
Supertalentje
Smaragdje
Jezzie
Linda
duckie
Snoopy
M@niek
nillis
Kat1980
Blue flower
Jasmine
Annie24
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Geschrokken Empty Geschrokken

Bericht  Annie24 wo 1 feb 2012 - 1:45

Vanmorgen liepen mijn vriend en ik even hier naar de winkels om boodschappen te halen. Y. ging mee in de wagen. Normaal valt hij nooit in slaap in de wagen (het was iig nog nooit gebeurd) en op de terugweg viel hij in slaap. Binnen 5 minuutjes waren we thuis en toen ik hem thuis uit de wagen wilde halen/wakker wilde maken werd hij dus gewoon niet wakker. :shock: Hij was lijkwit en ik kon zijn naam roepen, in mijn handen klappen, in z'n armpje/handje knijpen, over z'n wangetje aaien, maar er gebeurde niets. Ik begon te huilen van de schrik en mijn vriend, die in de keuken de boodschappen aan het uitpakken was, kwam ook naar ons toe. Ook hij roepen, klappen, maar niets. Ondertussen de voetenzak open gaan maken (met een rits die door de spanning natuurlijk niet mee wilde werken Evil or Very Mad ) Y. bewoog nog steeds niet, hij knipperde niet eens met zijn ogen en was zo slap als een vaatdoek. Mijn vriend heeft Y. zijn jas uitgedaan en hem op zijn zij op de grond gelegd (hij ademde nog wel) en nét toen ik 112 wilde bellen omdat we niet wisten wat we moesten doen schoten zijn ogen wijd open en begon hij keihard te krijsen.

Ik heb nog nooit zo hard zitten huilen van blijdschap en trillen van de spanning/stress.

Is er iemand die dit herkent? Een kindje is toch niet binnen 5 minuten in zijn diepe slaap, dat is toch 45 minuten ofzo? Kan het met de kou te maken hebben?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  Jasmine wo 1 feb 2012 - 1:51

Heb dit gelukkig nooit meegemaakt, maar kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent.

Ik heb geen idee wat het geweest kan zijn, maar ik geloof dat ik voor de zekerheid even de huisarts zou bellen, al is het voor mijn eigen gemoedsrust. Misschien kunnen zij vertellen wat het geweest kan zijn en of het idd. door de kou kan komen.

Geschrokken 699888
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  Blue flower wo 1 feb 2012 - 1:53

Ik had het vanmorgen ook, wilde even naar het tuincentrum en is 5 minuten rijden. Dus ik R in de auto gezet kwamen we daaraan lag hij dubbel in de autostoel te slapen maar ik schrok me rot, dus ik tegen hem praten en ondertussen de hond uit de auto gehaald en daarna hem, maar ook hetzelfde als jij, aaien, praten zijn mutsje af, gordels van de autostoel los, voorzichtig opgetild en hij werd gewoon niet wakker wat ik ook deed, nou dan mag het buiten -5 zijn maar mijn lichaamstemp was inmiddels gestegen tot het maximum. Uiteindelijk ben ik met hem naar binnen gelopen en toen was er iemand met een hamer bezig en was opeens wakker... pfff echt vreselijk.. dan kan ik ook wel janken hoor.

Vandaag extra veel met hem knuffelen hoor, anders blijft die schrik in je lijf zitten.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  Kat1980 wo 1 feb 2012 - 1:53

Jeetje wat schrikken zeg!

Was hij misschien onderkoeld en dat dit het omgekeerde was van een koortsstuip?
J heeft toen hij net een jaar was eens een koortsstuip gehad, omdat zijn temperatuur opeens heel snel omhoog ging. Hij draaide met zijn ogen en raakte buiten bewustzijn. We hebben hem toen wat afgekoeld (en ondertussen 112 gebeld) met water en toen kwam hij weer bij. Misschien was het bij Y juist andersom en dat hij weer bijkwam omdat hij weer warmer werd binnen.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  nillis wo 1 feb 2012 - 1:56

Ik was vanmorgen met T ook even in de stad en in de auto terug ook gelijk in slaap terwijl ze 's ochtends nooit slaapt. Ik kreeg haar ook pas wakker toen ik haar uit de auto tilde.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  M@niek wo 1 feb 2012 - 1:57

Jeetje dat is even schrikken! Hoe gaat het nu met hem? Ik zou toch ook even de huisarts bellen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  Snoopy wo 1 feb 2012 - 2:02

Wauw, kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent!

Maar zou wel even langs de huisarts om het verhaal te vertellen. Misschien dat hij een verklaring heeft of dat het goed in de gaten gehouden kan worden.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  duckie wo 1 feb 2012 - 2:07

M@niek schreef:Jeetje dat is even schrikken! Hoe gaat het nu met hem? Ik zou toch ook even de huisarts bellen.



+1
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  Linda wo 1 feb 2012 - 2:09

duckie schreef:
M@niek schreef:Jeetje dat is even schrikken! Hoe gaat het nu met hem? Ik zou toch ook even de huisarts bellen.



+1

+1

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  Jezzie wo 1 feb 2012 - 2:14

Linda schreef:
duckie schreef:
M@niek schreef:Jeetje dat is even schrikken! Hoe gaat het nu met hem? Ik zou toch ook even de huisarts bellen.



+1

+1

+1
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  Annie24 wo 1 feb 2012 - 2:17

Ik heb net toch maar even de huisarts gebeld, anders zit het me straks heel de dag dwars en kan ik morgen pas weer bellen.

De assistente kon me geen antwoord geven, dus ik werd doorverbonden naar de huisarts. De huisarts gaf aan dat zoiets kan gebeuren als ze ziek zijn (of net weer beter zijn) Y. was 4 weken geleden flink ziek, maar dat kon er niets meer mee te maken hebben. Als 2e gaf hij aan dat het toch door de kou kan komen, ondanks dat hij gewoon goed aangekleed was en zijn temperatuur toen we thuiskwamen en hij weer wakker was 37,2 was (voor Y. vrij normaal overdag) Volgens de huisarts moest ik het zien als een soort van winterslaap. Dieren gaan in winterslaap om de kou te overleven en door de winterslaap houden zijn hun lichaam warm. Dat kan bij kleine kindjes ook gebeuren als ze buiten zijn. Ze worden sowieso rozig door de kou buiten en vallen dan eerder in hun diepe slaap. Daardoor houden ze dan hun lichaam op temperatuur. Dit alles dus ondanks dat hij goed aangekleed was.

Als wij als volwassen het koud hebben gaan we naar binnen, trekken wat warms aan en gaan bij de kachel zitten. Kleine kindjes kunnen niet zeggen dat ze het koud hebben (wel kindjes die al kunnen praten natuurlijk Wink ) dus die gaan dan een soort van op de automatische piloot in hun overlevingsstand.

De huisarts heeft wel een aantekening gemaakt in Y. zijn dossier. Als het de komende dagen vaker gebeurd als we naar buiten gaan moet ik weer bellen en gaan we kijken of er iets anders aan de hand kan zijn. Één of 2 keer is niet zo erg en kan gebeuren, maar als het vaker gebeurd wil hij het toch beter laten onderzoeken.

Hoe gaat het nu: nadat hij weer bij was heeft hij een schone luier gehad en gewoon netjes zijn 2 boterhammen en sap op. Daarna nog wat spelen en hij is om 12.30 uur naar bed gegaan waar hij nu nog ligt. Vind het best een beetje eng, maar meestal slaapt hij nog maar 1x per dag en dan tussen de 1,5 en 3 uur dus dat hij nu nog slaapt is niet vreemd, al ben ik wel blij als hij straks weer wakker is laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  Jezzie wo 1 feb 2012 - 2:22

Goed dat je gebeld hebt.
Op zich klinkt het wel logisch, maar het is natuurlijk wel schrikken op dat moment.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  Smaragdje wo 1 feb 2012 - 2:41

Jeetje, wat schrikken! Geschrokken 699888

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 2:47

Jeetje, kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent!
Al klinkt de verklaring van de dokter (winterslaap) me niet eens zo gek in de oren!
Maar dan nog vind ik het doodeng, en kan me heel goed voorstellen dat je in shock bent!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  Supertalentje wo 1 feb 2012 - 3:00

Zo, ik zou me ook doodgeschrokken zijn! Gelukkig gaat alles nu weer goed met hem!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  Annie24 wo 1 feb 2012 - 3:01

Blue Flower; misschien had jouw zoontje wel zo'n beetje hetzelfde als Y.

Het winterslaap verhaal van de huisarts klinkt wel logisch inderdaad, maar dan nog blijf ik het raar vinden. Zeker omdat hij gewoon goed aangekleed was en 10 minuten daarvoor nog de hele AH had laten weten dat hij verliefd was op Miss Piggy (Y. kon kiezen uit Miss Piggy of dat beertjes van die handpoppen, pakte Miss Piggy en heeft continu kusjes zitten geven laughcry )
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  Supertalentje wo 1 feb 2012 - 3:06

Ja, dat is het enige dat ik ook gek vind. Aan de andere kant, in mijn slaapkamer is het bijna even koud als buiten, lig ik lekker warm onder 4 dekens, maar toch slaap ik swinters dieper en beter dan zomers. Het is alleen niet zo dat ik dan echt niet wakker te krijgen ben, maar misschien is dat omdat het bij kinderen net iets anders werkt...?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  tuttebel wo 1 feb 2012 - 3:15

ik kan me voorstellen dat je vreselijk bang moet zijn geweest. Lijkt me echt een heel eng. Wel goed dat je de huisarts hebt gebeld. Nu heb je er in ieder geval een mogelijke verklaring voor
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  Novalee wo 1 feb 2012 - 3:49

Annie24 schreef:Blue Flower; misschien had jouw zoontje wel zo'n beetje hetzelfde als Y.

Het winterslaap verhaal van de huisarts klinkt wel logisch inderdaad, maar dan nog blijf ik het raar vinden. Zeker omdat hij gewoon goed aangekleed was en 10 minuten daarvoor nog de hele AH had laten weten dat hij verliefd was op Miss Piggy (Y. kon kiezen uit Miss Piggy of dat beertjes van die handpoppen, pakte Miss Piggy en heeft continu kusjes zitten geven laughcry )
Awww I love you
Maar wat eng zeg! Kan me voorstellen dat jullie zo schrokken hug Is hij inmiddels weer wakker?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  Viva wo 1 feb 2012 - 3:56

Zo ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent zeg!
Hopelijk gebeurd het niet vaker en was het inderdaad een soort winterslaap!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  woezel wo 1 feb 2012 - 4:21

Jeetje wat moet je geschrokken zijn zeg. Goed dat je de ha even gebeld hebt.
Hier gelukkig nooit last van gehad.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  Blue flower wo 1 feb 2012 - 8:02

Annie24 schreef:Blue Flower; misschien had jouw zoontje wel zo'n beetje hetzelfde als Y.

Het winterslaap verhaal van de huisarts klinkt wel logisch inderdaad, maar dan nog blijf ik het raar vinden. Zeker omdat hij gewoon goed aangekleed was en 10 minuten daarvoor nog de hele AH had laten weten dat hij verliefd was op Miss Piggy (Y. kon kiezen uit Miss Piggy of dat beertjes van die handpoppen, pakte Miss Piggy en heeft continu kusjes zitten geven Geschrokken 394967 )

Ja, misschien wel, hij was al wel moe maar meestal vind hij de auto zeker de eerste 10 minuten wel leuk, en hij zat lekker te spelen met een speeltje...

Hoe is het nu met jou kleine man? Ben je een beetje bekomen van de schrik?
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  Annie24 wo 1 feb 2012 - 8:10

Y. heeft geslapen tot 15.30 uur. Een aardig tijdje dus, maar blijkbaar had hij het nodig. Hij heeft toen hij wakker werd lekker zijn fruit op en ook zijn avondeten en toetje gingen netjes op. Verder merk ik eigenlijk niets bijzonders aan 'm.
Hoop dat het éénmalig was smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  _Jet wo 1 feb 2012 - 8:16

Ik kan me goed voorstellen dat je was geschrokken, gelukkig gaat het nu weer goed met hem.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 9:00

Ik kan me heel goed voorstellen dat je geschrokken bent! Maar wat fijn dat hij gelukkkig nu weer goed reageert, en net zoals de HA al aangaf, houd het goed in de gaten...

KnufGeschrokken 699888

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschrokken Empty Re: Geschrokken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum