Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geschrokken: sauna

+59
Mermaid
Kowalski
xxjojootjexx
strawberry
Kiekeboe
JustMeDaan
Middleme
Elliot
Burgemeester Irene
Fortissimo
_Lana_
loura
Bliss
Sayuri
Steep
Luce
Cimic
Marin
Ragazza
Slakje
VeryCherry
Puggle
Rush
Paper Crown
girli
Pitufo
Chocolate Cookie
Pommes
Blond
Sugarfall
Jeanette
marjoleinnn
Charles
Rovine
Aagje!
Lonely Goatherd
PapillonRose
silly-one
Monte
Saga
Zininzon
SDL
Sanne
Antibes
Printje
Tania
mzcharlotte
Toet
Ibbeltje
Taeda
Ilovethe90s
Minx
ijsjemeisje
Sam
Arwyn
M@niek
Balloon
CCC
Lejow
63 plaatsers

Pagina 7 van 16 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16  Volgende

Ga naar beneden

Geschrokken: sauna - Pagina 7 Empty Re: Geschrokken: sauna

Bericht  Steep do 2 mei 2013 - 22:08

Kim, reageer eens inhoudelijk..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sugarfall do 2 mei 2013 - 22:11

Ja, als je dat nou in je openingspost had gezet dan was het waarschijnlijk al heel anders overgekomen. Ik snap best dat het je zorgen baart, maar ik vind je openingspost echt een beetje kwetsend overkomen naar anderen. Als je over de punten die je nu aangeeft een topic had geopend dan waren de reacties ook anders geweest. Het komt nu een beetje over als ''Ik lag daar met mijn slanke lichaam in de sauna, en ik ergerde me werkelijk kapot aan alle dikke lichamen, werd er gewoon onpasselijk van. en ik mag dat zeker later allemaal gaan betalen'', dan vind ik het niet zo raar dat je alleen maar lompe reacties terug krijgt, en er geen discussie ontstaat over de punten en het onderwerp dat je eigenlijk echt bedoeld of duidelijk wil maken.

Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 22:18

Mijn OP is een eerlijke beschrijving van onze belevingen ter plekke. Ik voel geen noodzaak mijn woorden mooier te omkleden dan hoe de naakte waarheid ze aan mij dicteerde. Ja, het is misschien hard voor sommigen hier, die zich in het beeld herkennen, maar ik mag - net als een ieder ander - de werkelijkheid beschrijven. De confrontatie zit 'm in de schaamte van vrouwen hier over hun eigen lichaam, maar daar kun je mij niet de schuld van geven. Ik beschrijf puur wat ik heb gezien, that's it!

Gast
Gast

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 22:26

Natuurlijk mag je dat zeggen, hoewel je toon je niet siert en daarom gaan mensen niet serieus op je onderwerp in.
Maar door de insteek van je OP, ontstaat er meer een discussie over jouw vorm van schrijven en denken, dan over het daadwerkelijke probleem van overgewicht. Je topic loopt dus totaal z'n doel voorbij. Tenzij provoceren je doel was, dan is het je redelijk goed gelukt.

Als je echt inhoudelijk wilt discussiëren, zal je ook niet met je persoonlijke ervaringen moeten openen en je woordkeuze moeten neutraliseren. Natuurlijk mag je het zeggen, maar verwacht dan ook geen inhoudelijke reacties terug.

Je kunt natuurlijk een nieuw topic openen en daar wel serieus over het probleem in gaan, als je dat daadwerkelijk zou willen. Het lijkt mij best een interessant gesprek waar meerdere mensen wat van af zullen weten (denk aan een Antibes), maar ga daar dan ook inhoudelijk op in.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  VeryCherry do 2 mei 2013 - 22:27

Rush schreef:
KimRosenberg85 schreef:
VeryCherry schreef:Ik vraag me eigenlijk wel af wat jij dikke mensen vind. Mensen die zo mee zouden kunnen doen met Obese of gewoon mensen met maat 40/42? Want die laatsten zijn verre van veel en veel te dik natuurlijk.
Nee, ik heb het absoluut niet over mensen met maat 40/42, dat is gewoon een gangbare maat.
Mensen met die maat kunnen ook putten en striemen hebben. Ik ben helaas het levende bewijs en vele dames met mij denk ik.

Vond die opmerking dan ook best wel kwetsend.

Ik eigenlijk ook, ik heb ook striemen, best veel helaas.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Elliot do 2 mei 2013 - 22:32

Ik lees dit topic nu pas, en ik zit echt met mijn mond open. Kim, ik begrijp echt de intentie van het topic wel, maar snap je nu echt niet dat jouw OP heel bot en kwetsend is? Fijn voor jou dat je lekker een soepje en een lichte lunch wilt. Mijn (overigens hele slanke collega) gaat ééns in het half jaar naar de sauna en dat is voor haar juist een reden om een dagje niet op haar eten te letten. Zij valt dus ook in de categorie 'schranzende saunabezoekers' volgens jouw theorie?

Ik zou Marins tip opvolgen, als je écht geïnteresseerd bent in een discussie over dit onderwerp zou ik een nieuw topic openen en daar OBJECTIEF de stelling voorleggen.

Verder ben ik het eens met VC en Rush, ik heb ook striemen en putjes en zelfs vetrollen (of in jouw bewoordingen: rollen, putten en kwabben) terwijl ik ook gewoon maat 38/40 heb.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 22:34

KimRosenberg85 schreef:Mijn OP is een eerlijke beschrijving van onze belevingen ter plekke. Ik voel geen noodzaak mijn woorden mooier te omkleden dan hoe de naakte waarheid ze aan mij dicteerde. Ja, het is misschien hard voor sommigen hier, die zich in het beeld herkennen, maar ik mag - net als een ieder ander - de werkelijkheid beschrijven. De confrontatie zit 'm in de schaamte van vrouwen hier over hun eigen lichaam, maar daar kun je mij niet de schuld van geven. Ik beschrijf puur wat ik heb gezien, that's it!
Ik schaam mij op geen enkele manier voor mijn eigen lichaam en heb gewoon maat 42, toch vind ik het stuitend dat je subjectieve observaties neerzet als een objectieve werkelijkheid.

Waarom ga je inderdaad nooit ergens inhoudelijk op in?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 22:37

Ik weet niet naar welke sauna's jij gaat, Kim, maar als ik naar een restaurant ga wat bij zo'n wellness-centrum hoort, dan staat daar geen patat, hamburgers en braadworsten op het menu. Hooguit een tosti of een saucijzenbroodje, maar verder wordt daar echt niet aan fastfood gegaan. Voor mij een reden te meer om te denken dat je alles uit die mooie duim van je zuigt.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry do 2 mei 2013 - 22:37

Eigenlijk Kim, vind ik jou manier van verwoorden écht walgelijk. En het feit dat je verder nergens inhoudelijk op in gaat, maakt het alleen maar erger.
Zoals ik net al schreef; ik heb ook striemen, heb maar maat 34/36 maar naar jou maatstaven is het door de striae al walgelijk en onpasselijk. Ik vrees echt dat als ik je ooit in het echt zie, ik me ontzettend in moet houden om jóu niet compleet de grond in te boren.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 22:38

Maar ik blijf erbij dat je gewoon nep bent en wilt provoceren. Je zet behoorlijk lompe termen neer, gaat nergens inhoudelijk op in en als alles weer wat bekoeld is kom je met een nieuwe kansloze opmerking om de boel weer op te ruien. Zoals nu de braadworsten. Die ze helemaal niet serveren in sauna's.

Imho ben je gewoon iemand die het leuk vindt om reacties uit te lokken, het gaat je niet om het onderwerp, want welk onderwerp het ook is, jouw reacties zitten vol provocaties. Dus ik neem je niet serieus.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 22:40

In deze sauna dus wel hamburgers, patat en dergelijke. Moet iedereen natuurlijk lekker zelf weten, maar het is gewoon erg ongezond júist in de sauna, lees dit maar eens:

7. Eten voor de sauna!
Een volle buik zweet niet graag! Voordat je de sauna ingaat, zou je laatste hoofdmaaltijd minstens twee uur geleden moeten zijn. Als je met een volle maag de sauna binnengaat, moet je lichaam niet alleen de moeite doen om de warmte af te weren, maar ook nog voor de spijsvertering werk verrichten. Dat is voor sommige te veel van het goede. Mogelijke gevolgen zijn: een tekort aan bloed in de hersenen waardoor hoofdpijn en/of eventuele duizeligheid een rol gaat spelen. Het is daarom verstandig om voor het naar de sauna gaan licht verteerbaar eten te nuttigen zoals een salade of vruchtenkwark.

Om het gezondheidsbevorderende effect van de sauna beter te benutten, is het aan te bevelen ook na het bezoek licht verteerbaar eten te nuttigen. Dat ondersteunt je organisme bij het ontslakken en ontslanken. Pas vooral op met voedingsmiddelen die veel suiker en vet bevatten.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 22:41

En daarom serveren ze ook geen fastfood in sauna's. Denk je nu serieus dat we daar in trappen? Je plaatst een gezondheidsadvies van een sauna, en beweert vervolgens dat ze in een sauna patat en hamburgers serveren.....

Laatst aangepast door Artemis op do 2 mei 2013 - 22:42; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Cimic do 2 mei 2013 - 22:41

VeryCherry schreef:
Rush schreef:
KimRosenberg85 schreef:
VeryCherry schreef:Ik vraag me eigenlijk wel af wat jij dikke mensen vind. Mensen die zo mee zouden kunnen doen met Obese of gewoon mensen met maat 40/42? Want die laatsten zijn verre van veel en veel te dik natuurlijk.
Nee, ik heb het absoluut niet over mensen met maat 40/42, dat is gewoon een gangbare maat.
Mensen met die maat kunnen ook putten en striemen hebben. Ik ben helaas het levende bewijs en vele dames met mij denk ik.

Vond die opmerking dan ook best wel kwetsend.

Ik eigenlijk ook, ik heb ook striemen, best veel helaas.

+ 1 Heb nooit overgewicht gehad en maatje 36 maar striemen en ja zelf putjes heb ik toch echt. Nu mag ik vast niet meer van Kim in de sauna komen? Rolling Eyes

En btw even los van jou objectieve mening. Heb je jezelf nooit afgevraagd dat er ook mensen zijn die blij zijn met een wat grotere maat en zich daardoor prettiger voelen dan maatje 36. En heb jij je dan ook niet afgevraagd dat het ook wel getuigd van respect dat mensen met overgewicht hun lichaam in het openbaar durven te laten zien. Je mening geven mag, maar mensen in hun waarde laten is misschien nog iets te hoog gegrepen voor jou, Kim!
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  VeryCherry do 2 mei 2013 - 22:45

Ben ook wel reuze benieuwd naar welke sauna je geweest bent.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 22:45

Artemis schreef:En daarom serveren ze ook geen fastfood in sauna's. Denk je nu serieus dat we daar in trappen? Je plaatst een gezondheidsadvies van een sauna, en beweert vervolgens dat ze in een sauna patat en hamburgers serveren.....

http://www.sauna-amstelland.nl/restaurant/Kleine_gerechten.html

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 22:46

Dit is trouwens niet de sauna waar ik ben geweest, maar om te illustreren dat hamburgers en patat wel degelijk voorkomen in de sauna.

Gast
Gast

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 22:47

KimRosenberg85 schreef:
Artemis schreef:En daarom serveren ze ook geen fastfood in sauna's. Denk je nu serieus dat we daar in trappen? Je plaatst een gezondheidsadvies van een sauna, en beweert vervolgens dat ze in een sauna patat en hamburgers serveren.....

http://www.sauna-amstelland.nl/restaurant/Kleine_gerechten.html

klinkt toch redelijk gezond, Kim:

Kwaliteit en lekker eten is ons motto. Wij werken met dagverse A-kwaliteit producten. Ons vlees halen wij bij een plaatselijke ambachtelijke slager die zelf slacht en het vlees verwerkt. De vis wordt vers gehaald in IJmuiden. Groente en fruit worden zelf bij de groenteveiling gehaald. De smaak van deze pure producten zult u zelf proeven en ervaren.

Onze menukaart geeft u een ruime keuze mogelijkheid in voor- hoofd- en nagerechten. Daarnaast zijn er ook lekkere aperitiefhapjes en een ruim gesorteerde alcoholische kaart en non-alcoholische kaart met gezonde en heerlijke sappen en smoothies. Een speciale vermelding verdienen onze maaltijdsalades en de salade du chef. Verder bieden wij altijd daggerechten waarbij onze koks worden geïnspireerd door seizoensgebonden verse producten en uitgedaagd worden om lekkere en gezonde gerechten voor u te bereiden.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  VeryCherry do 2 mei 2013 - 22:47

Waar staan de bradwursten dan op de menukaart? Ben je niet per ongeluk op de kermis geweest?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 22:49

En ja oh big shock een cheeseburger en van dobben kroketten.

Dat vind ik nou niet zó shockerend. Het is geen halve snackbar daar, er zijn genoeg gezonde alternatieven.

Het kan natuurlijk zo zijn dat iemand dan nét voor dat ongezonde gaat, en daar kan je je twijfels bij zetten of dat dat wel slim is, maar over dat soort dingen probeer ik gewoon niet te oordelen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 22:50

Ik was in Duitsland. Op de kaart stonden hamburgers, cheeseburgers, bratwursten, dit alles geserveerd met friet. Het is gewoon niet het eten wat ik verwacht in een sauna. Juist omdat het dus nog extra gezondheidsrisico's met zich meebrengt.

Gast
Gast

Bericht  Blond do 2 mei 2013 - 22:50

De Zwaluwhoeve serveert wel hamburgers, kroketten en patat.

Buiten dat vind ik je OP heel denigrerend overkomen. Je kan je verbazen over dat sommige mensen veel te zwaar zijn, maar je kan ook je schouders ophalen en denken "Ik ben blij dat ik niet zoveel extra kilo's hoef mee te slepen". En dat jij betaald voor de medische gezondheidszorg voor deze mensen is nu eenmaal zo. Dan kan je beter de politiek instappen en hopen dat die wet ooit veranderd wordt. Of hopen dat je meer voor je verzekering moet betalen als je obesitas hebt.

Anderzijds kan jij ook een levensbedreigende ziekte krijgen en daar betalen dan ook weer anderen aan mee. Ook de mensen die obesitas hebben en geen medische zorg nodig hebben.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 22:51

Idd Marin. Niet bepaald een McDonald's menu en ik vermoed gezien het kopje 'kleine gerechten' dat het ook net om enorme borden vettigheid , drijvend in de saus gaat.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 22:52

Waar het om gaat: wij werden er onpasselijk van, van dat geschrans, dat is een lichamelijke reactie waar je zelf niet zoveel invloed op hebt.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry do 2 mei 2013 - 22:52

Je woont in Duitsland, maar je maakt je zorgen over de toekomst van Nederland?!
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 22:52

Dan eet je het toch niet Kim....
Niet zo moeilijk. Et is niet alsof die dikkerds je dwangvoederen door een bratwurst door je strot te douwen, dus dan neem je gewoon een soepje.

Oh en ik word ook onpasselijk van jouw reacties, dus stop ik met dit topic. Net zo goed als jij ervoor kunt kiezen niet naar patatetende mensen te kijken.

Laatst aangepast door Artemis op do 2 mei 2013 - 22:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 16 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: