Geschrokken: sauna
+59
Mermaid
Kowalski
xxjojootjexx
strawberry
Kiekeboe
JustMeDaan
Middleme
Elliot
Burgemeester Irene
Fortissimo
_Lana_
loura
Bliss
Sayuri
Steep
Luce
Cimic
Marin
Ragazza
Slakje
VeryCherry
Puggle
Rush
Paper Crown
girli
Pitufo
Chocolate Cookie
Pommes
Blond
Sugarfall
Jeanette
marjoleinnn
Charles
Rovine
Aagje!
Lonely Goatherd
PapillonRose
silly-one
Monte
Saga
Zininzon
SDL
Sanne
Antibes
Printje
Tania
mzcharlotte
Toet
Ibbeltje
Taeda
Ilovethe90s
Minx
ijsjemeisje
Sam
Arwyn
M@niek
Balloon
CCC
Lejow
63 plaatsers
Pagina 1 van 16
Pagina 1 van 16 • 1, 2, 3 ... 8 ... 16
Geschrokken: sauna
Afgelopen week ben ik samen met mijn man naar de sauna geweest. Ik ben al wel vaker in een sauna geweest, maar dat was altijd in een kleine sauna bij mijn sportschool. Dit keer echt naar zo'n megastal geweest en wat ben ik geschrokken... Natuurlijk ken ik het obesitas probleem, maar ik heb me nooit gerealiseerd hoé groot het probleem is
Echt overal om ons heen zagen we de énorme lichamen en nee, daarmee overdrijf ik niet. Vrouwen met boezems die stukken groter waren dan hun eigen hoofd, mannen met een buik waar wel 5 baby's in zouden passen. De kwabben, rollen, striemen en putten waren niet te overzien. En ook het gesteun en gekreun (bij een lichte lichamelijke inspanning, zoals opstaan van de sauna-bank) is me erg opgevallen. Af en toe was het zelfs zo erg dat wij er lichtelijk onpasselijk van werden...
Ik vraag me serieus af hoe je het in hemelsnaam zo ver laat komen. Ok, lichtelijk overgewicht ontwikkelen, dat begrijp ik nog wel, maar op een bepaald moment gaat er dan toch een lichtje branden? Hoe kun je je eigen lichaam over de jaren zo verwaarlozen? Je poetst je tanden toch ook twee keer per dag? Waarom dan niet voor je lichaam zorgen?
Het maakte me erg droevig, ook over de toekomst van Nederland, wat betreft zorg, dat wordt straks pas écht onbetaalbaar, je ziet het nu al van verre aankomen... en wie gaat dat allemaal betalen?
Echt overal om ons heen zagen we de énorme lichamen en nee, daarmee overdrijf ik niet. Vrouwen met boezems die stukken groter waren dan hun eigen hoofd, mannen met een buik waar wel 5 baby's in zouden passen. De kwabben, rollen, striemen en putten waren niet te overzien. En ook het gesteun en gekreun (bij een lichte lichamelijke inspanning, zoals opstaan van de sauna-bank) is me erg opgevallen. Af en toe was het zelfs zo erg dat wij er lichtelijk onpasselijk van werden...
Ik vraag me serieus af hoe je het in hemelsnaam zo ver laat komen. Ok, lichtelijk overgewicht ontwikkelen, dat begrijp ik nog wel, maar op een bepaald moment gaat er dan toch een lichtje branden? Hoe kun je je eigen lichaam over de jaren zo verwaarlozen? Je poetst je tanden toch ook twee keer per dag? Waarom dan niet voor je lichaam zorgen?
Het maakte me erg droevig, ook over de toekomst van Nederland, wat betreft zorg, dat wordt straks pas écht onbetaalbaar, je ziet het nu al van verre aankomen... en wie gaat dat allemaal betalen?
Gast- Gast
Re: Geschrokken: sauna
Oké. Ik word dus oprecht verdrietig na het lezen van jouw post. Niet omdat ik het met je eens ben, maar dat je blijkbaar door mensen als mij afvraagt hoe het moet met de toekomst van Nederland. Eerlijk is eerlijk, ik heb geen zwaar overgewicht, maar ik voel me wel aangesproken.
Gast- Gast
Ik dacht dat je geschrokken was omdat je een vent met een lul had gezien die zo groot was dat hij zijn eigen schaduw had ofzo...
Maar helaas, weer een iet wat generaliserend topic..
Wie dat gaat betalen? Jij en je perfecte partner natuurlijk, met jullie perfecte lijven!
Maar helaas, weer een iet wat generaliserend topic..
Wie dat gaat betalen? Jij en je perfecte partner natuurlijk, met jullie perfecte lijven!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Tja, ik denk dat het voor veel vrouwen op een gegeven moment gewoon erg moeilijk is om tot een keerpunt te komen. Als je 10 kilo moet afvallen is dat nog wel te overzien. 30 kilo of meer lijkt een onbegonnen zaak. Het duurt dan zo lang voor je je doel bereikt.
Het sluipt erin en is dan moeilijk om te draaien.
Daarnaast zullen er ook genoeg mensen zijn die van kinds af aan kampen met overgewicht.
Het sluipt erin en is dan moeilijk om te draaien.
Daarnaast zullen er ook genoeg mensen zijn die van kinds af aan kampen met overgewicht.
Gast- Gast
Ik ben van mening dat dit niet voor te stellen is, als je er zelf niet mee te maken hebt of hebt gehad. Ik heb er zelf helaas wel mee te maken gehad, vind het best kwetsend eigenlijk als ik je stukje zo lees.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik wil dat rollende lachende smiley van Hyves gebruiken.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Tjemig....
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Het valt mij op dat je de laatste tijd wel meer gewicht-topics opent.
Tikkeltje gefrustreerd?
Maar goed als we het weer eens over gaan hebben wie dat moet gaan betalen of iets in die richting. Dan kunnen we het over zoveel dingen hebben (roken, drinken enz enz).
Oo en on-topic, ik ben ook te zwaar. Vorige week woensdag heb ik een maagbandje gekregen. Er is al 10 kilo af nog 25 te gaan. Ik werk er dus hard aan!
Tikkeltje gefrustreerd?
Maar goed als we het weer eens over gaan hebben wie dat moet gaan betalen of iets in die richting. Dan kunnen we het over zoveel dingen hebben (roken, drinken enz enz).
Oo en on-topic, ik ben ook te zwaar. Vorige week woensdag heb ik een maagbandje gekregen. Er is al 10 kilo af nog 25 te gaan. Ik werk er dus hard aan!
Laatst aangepast door M@niek op do 2 mei 2013 - 8:37; in totaal 1 keer bewerkt
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Gelukkig was ik vandaag niet in de sauna, dan was je vast ook van mij geschrokken
Hoewel ik dan trouwens wel weer erg gezond ben en minder vaak ziek dan de gemiddelde medemensch. Zelfs minder dan health freak collega's. Yay voor mijn immuunsysteem!
Hoewel ik dan trouwens wel weer erg gezond ben en minder vaak ziek dan de gemiddelde medemensch. Zelfs minder dan health freak collega's. Yay voor mijn immuunsysteem!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Ik beschrijf puur het beeld dat mijn partner en ik hebben gezien. En nee, leuk is anders inderdaad. Ik voel ook medelijden met de mensen zelf, het moet verschrikkelijk zijn om zoveel ballast mee te slepen en ik hoop echt dat ik er zelf nooit mee te maken zal krijgen. Ik maak me oprecht zorgen over de gezondheid van Nederland - en de rest van de wereld - niemand kan meer ontkennen dat dit één van de grootste problemen is waar de gezondheidszorg momenteel tegenaan loopt.
Gast- Gast
Arwyn schreef:
Dat is bij mij inderdaad ook zo En áls ik eens ziek ben dan ben ik na een dag weer opgeknapt. Misschien ook wel gewoon omdat ik reserves heb.
Gast- Gast
Precies Moniek. Wat dacht van je van het groeiende aantal GHB gebruikers onder jongeren? En andere partydrugs die gebruikt worden alsof het de normaalste zaak van de wereld is? Blowen, alle kankerverwekkende troep die op ons los wordt gelaten?
Antibiotica die in vlees zit waardoor resistentie optreed? Daar maak ik me meer zorgen over.
Antibiotica die in vlees zit waardoor resistentie optreed? Daar maak ik me meer zorgen over.
Gast- Gast
En de rokers niet te vergeten.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Dat je soms 'schrikt' van bepaalde mensen met overgewicht dat kan.
Eerder was ik mega dun. Tegenwoordig moet ik opletten wat ik eet.
Ik merk wel dat het tegenwoordig met de welvaart een 'probleem' word.
En dan bedoel ik dat er meer mensen komen die overgewicht hebben.
Maar dat je echt gaat afvragen hoe straks moet met Nederland als er zoveel overgewicht is tsja...
Daar denk ik eerlijk gezegt niet aan.
Eerder was ik mega dun. Tegenwoordig moet ik opletten wat ik eet.
Ik merk wel dat het tegenwoordig met de welvaart een 'probleem' word.
En dan bedoel ik dat er meer mensen komen die overgewicht hebben.
Maar dat je echt gaat afvragen hoe straks moet met Nederland als er zoveel overgewicht is tsja...
Daar denk ik eerlijk gezegt niet aan.
ijsjemeisje- Prater
- Aantal berichten : 747
Punten : 849
Ik vind dit topic ook niet erg leuk om te lezen.
En dan vnd je het vreemd dat mensen 'raar' op je reageren. Jij valt hier mensen ook redelijk persoonlijk aan hoor!
En dan vnd je het vreemd dat mensen 'raar' op je reageren. Jij valt hier mensen ook redelijk persoonlijk aan hoor!
Sam- Kletskop
Sunprincess schreef:Precies Moniek. Wat dacht van je van het groeiende aantal GHB gebruikers onder jongeren? En andere partydrugs die gebruikt worden alsof het de normaalste zaak van de wereld is? Blowen, alle kankerverwekkende troep die op ons los wordt gelaten?
GBH gebruikers: circa 22.000.
Aantal personen met overgewicht : 46 procent van de volwassenen heeft overgewicht en 11 procent obesitas.
Need i say more?
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:
Need i say more?
Mss eens een tijdje proberen.... :s
Laatst aangepast door Minx op do 2 mei 2013 - 8:48; in totaal 1 keer bewerkt
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Hoeveel % rookt? Gebruikt drugs? Drinkt meer dan goed voor m is?
Sam- Kletskop
Je doet in elk geval ook niet veel pogingen om jezelf geliefder te maken hier, Kim. Bah.
Gast- Gast
Ik ben met je eens dat overgewicht ongezond is, maar om daar nu zo'n topic om te openen.
Had je ook met andere strekking kunnen doen, bijvoorbeeld: Denken jullie dat overgewicht een NL's probleem gaat worden?
Niet zo je uitdrukkelijke mening en mensen de grond in boren.
Had je ook met andere strekking kunnen doen, bijvoorbeeld: Denken jullie dat overgewicht een NL's probleem gaat worden?
Niet zo je uitdrukkelijke mening en mensen de grond in boren.
Sam- Kletskop
Vaak vind ik de toon van Kim ook niet echt prettig maar ik lees hier geen verwijten maar pure interesse. Misschien ligt het aan mij of zijn er meer die dit ook in de openingspost terug zien?
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Ik heb juist het idee dat mensen weer wat gezonder gaan leven en meer bewust bezig zijn met hun voeding. Steeds meer natuurwinkels worden geopend en druk bezocht. Supermarkten spelen ook in op goed en eerlijke producten. Ik zie het in mijn omgeving helemaal niet zo, dat overgewicht.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Nuance...
Ik kom ook in de sauna en heb totaal niet dezelfde ervaring als jij. Oke, er lopen mensen met overgewicht, maar echt obesitas is maar een klein gedeelte.
Ik kom ook in de sauna en heb totaal niet dezelfde ervaring als jij. Oke, er lopen mensen met overgewicht, maar echt obesitas is maar een klein gedeelte.
Taeda- Prater
- Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13
Bah ik krijg een naar gevoel bij dit topic. EN ja ik heb ook goed overgewicht..en hoe ik het zover heb laten komen, tja dingen die gebeuren in je leven onder andere. Maar ja ook ik werk er aan. AL snap ik niet van mijzelf waarom ik dit uit aan het leggen ben aan je.
Ik heb het gevoel dat jij je beter dan vele hier voelt. En ik heb het idee dat jij enorm bezig bent met gezond eten en je gewicht. Misschien iets te?
Ik heb het gevoel dat jij je beter dan vele hier voelt. En ik heb het idee dat jij enorm bezig bent met gezond eten en je gewicht. Misschien iets te?
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Natuurlijk zijn er meer problemen, ook roken is inderdaad een groot probleem en legt druk op de gezondheidszorg. Daar gaat dit topic alleen niet over. Ik ben geschrokken van wat ik heb gezien en mijn man precies zo. Natuurlijk wisten we van het probleem af, maar het is toch anders wanneer je het zo duidelijk om je heen ziet. Het is niet mijn bedoeling om iemand persoonlijk te kwetsen, het gaat me meer om het algehele beeld. Ik weet zeker dat de sauna er 20 jaar geleden nog heel anders uitzag en ja, dat vind ik behoorlijk schokkend. Ook schokkend dat het kennelijk een probleem is waar je niet over mag praten en waar klaarblijkelijk een taboe op rust.
Gast- Gast
Pagina 1 van 16 • 1, 2, 3 ... 8 ... 16
Soortgelijke onderwerpen
» Alleen dagje naar de sauna/ Welke sauna?
» wat ben ik geschrokken
» Geschrokken
» geschrokken
» Zo geschrokken!
» wat ben ik geschrokken
» Geschrokken
» geschrokken
» Zo geschrokken!
Pagina 1 van 16
Permissies van dit forum: