Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geschrokken: sauna

+59
Mermaid
Kowalski
xxjojootjexx
strawberry
Kiekeboe
JustMeDaan
Middleme
Elliot
Burgemeester Irene
Fortissimo
_Lana_
loura
Bliss
Sayuri
Steep
Luce
Cimic
Marin
Ragazza
Slakje
VeryCherry
Puggle
Rush
Paper Crown
girli
Pitufo
Chocolate Cookie
Pommes
Blond
Sugarfall
Jeanette
marjoleinnn
Charles
Rovine
Aagje!
Lonely Goatherd
PapillonRose
silly-one
Monte
Saga
Zininzon
SDL
Sanne
Antibes
Printje
Tania
mzcharlotte
Toet
Ibbeltje
Taeda
Ilovethe90s
Minx
ijsjemeisje
Sam
Arwyn
M@niek
Balloon
CCC
Lejow
63 plaatsers

Pagina 5 van 16 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 16  Volgende

Ga naar beneden

Geschrokken: sauna - Pagina 5 Empty Re: Geschrokken: sauna

Bericht  Printje do 2 mei 2013 - 10:30

SDL schreef:
Printje schreef:
SDL schreef:Kim, gaat het wel goed met jou? Jemig, je draaft door.

Ik vind haar inmiddels gewoon ronduit dom. Ik ga er ook niet meer op proberen te reageren, wordt gewoon pissig van zoveel domheid en het totaal respectloos zijn naar andere mensen toe. Ik vind het juist enorm triest om te lezen dat die uiterlijke schijn zo belangrijk blijft voor sommigen. Natuurlijk moet je je zelf verzorgen etc etc maar om mensen zo af te kraken op basis van wat je van iemand ziet?
Gekkie, hier moet je niet boos om worden.

Hahaha nee he maar ik kan er niet tegen dat mensen zo oppervlakkig naar anderen kijken. Denk dat ik ongesteld moet worden hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  SDL do 2 mei 2013 - 10:31

En Discordia had ook haar lieve momenten.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 10:31

Ik zeg niks over de karakters van al die mensen in de sauna, het zijn ongetwijfeld prachtige persoonlijkheden stuk voor stuk. Ik ben alleen - in alle eerlijkheid en misschien naiviteit - geschrokken van de staat waarin hun lichaam verkeert. That's it

Gast
Gast

Bericht  SDL do 2 mei 2013 - 10:33

Lang leve het corrigerend ondergoed Geschrokken: sauna - Pagina 5 394967.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 10:37

Misschien komt het ook doordat in mijn eigen familie veel ziektes voorkomen. Ik weet dus - uit eerste hand - wat ziekten kunnen aanrichten binnen een gezin/familie/individu en ben me daar goed bewust van. Zelf ben ik hierdoor altijd erg voorzichtig geweest als het om mijn lichaam gaat. Ik heb geleerd hoe belangrijk het is om goed voor je lijf te zorgen en wat daarvoor nodig is. Natuurlijk kun je niet alles voorkomen, maar je kunt wel iéts doen om in een algeheel gezonde conditie te verkeren, waardoor de kans op ziektes kleiner wordt. Dit lijkt mij een normaal uitgangspunt.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 10:39

Sommige tegenreacties slaan anders ook nergens op, als je het mij vraagt... Het gaat niet perse om hoe mensen eruit zien naar mijn idee. Overgewicht is nu eenmaal iets dat je aan de buitenkant ziet. Mijn vader had altijd veel overgewicht en kreeg toen diabetes. Vervolgens hartkwalen etc etc. Inmiddels loopt hij er als 80 jarige bij terwijl hij volgende maand 60 wordt. Mijn zusje zit met dezelfde aanleg. Ik snap dat het moeilijk is voor haar maar ik vind het ook moeilijk te zien en te weten dat haar kansen op dit soort dingen zoveel groter zijn. Gelukkig doet ze er nu iets aan. En ja, ik vraag me dit soort dingen ook weleens af als ik andere mensen met overgewicht zie maar hou dat verder voor me.

De cijfers zeggen mss niet perse alles maar er zit een stijgende lijn in. Als je een beetje te dik bent is de volgende stap ook nog eens dichterbij natuurlijk...

Gast
Gast

Bericht  girli do 2 mei 2013 - 10:48

Overgewicht/obesitas staat niet per sé gelijk aan ongezond. Daar zijn ook onderzoeken naar gedaan en er zijn zat mensen met maatje 36 die een stuk ongezonder zijn dan mensen die wel overgewicht hebben. Ik ben zelf veel te zwaar en ik heb pas allerlei bloedwaardes laten testen voor een risicoprofiel en alles is ontzettend goed. Ondanks familiaire aanleg is er bij mij niets dat wijst op hart- en vaatziektes, diabetes, hoge bloeddruk, cholesterol etc. etc.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 10:49

@Zus: Precies, jij weet het wat genuanceerder te verwoorden allemaal, maar dat is precies wat ik ook bedoel.

Je kunt zeggen dat het geen gezondheidsrisico's met zich meebrengt, omdat jij nergens last van hebt, maar de statistieken wijzen toch echt een heel andere richting uit. Ik verbaas me eerlijk gezegd over het struisvogelgedrag, ook hier op het forum. Waarom niet gewoon toegeven dat het inderdaad ongezond is? Je dit realiseren is vaak al de eerste stap op weg naar genezing...

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 10:51

Waar zie je mensen zeggen dat het niet ongezond is dan, Kim? Kun je die opmerkingen even quoten?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 10:52

@Lennox: tadam!

girli schreef:Overgewicht/obesitas staat niet per sé gelijk aan ongezond.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 10:55

KimRosenberg85 schreef:@Lennox: tadam!

girli schreef:Overgewicht/obesitas staat niet per sé gelijk aan ongezond.

Jep. Niet per se. Maar ik vroeg of je de opmerkingen wilde quoten van mensen die zeggen dat overgewicht, écht overgewicht niet ongezond ís, dus geen enkele uitzondering, overgewicht is niet ongezond, kleeft geen enkel risico aan en pats, boem, klaar. Die opmerkingen. Succes met zoeken.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 10:58

Voel me daar niet toe geroepen, lees zelf anders het topic nog eens goed door Lennox. Ik ben niet bij jou in dienst.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 11:03

Volgens mij zijn die opmerkingen er gewoonweg niet. Iedereen zegt dat er mogelijk risico's zijn, maar dat die risico's niet voor iedereen hoeven te gelden. Niks struisvogelgedrag.

Gast
Gast

Bericht  silly-one do 2 mei 2013 - 11:06

Ik geloof wel dat lennox vraagt aan jou te kijken waar de quotes staan die jij gelezen hebt.

Verder is overgewicht wel iets wat steeds meer voorkomt, heeft met de welvaart te maken maar ook dat vettig eten goedkoper is dan groente en fruit. Soms schrik ik gewoon van de prijzen en dan probeer ik zelfs seizoens groente te kopen. Helaas heeft manier iedereen het geld om veel groente en fruit te kunnen kopen. Om zo de cirkel waarin mensen zijn komen te zitten te doorbreken.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 11:12

Lennox schreef:Volgens mij zijn die opmerkingen er gewoonweg niet. Iedereen zegt dat er mogelijk risico's zijn, maar dat die risico's niet voor iedereen hoeven te gelden. Niks struisvogelgedrag.

Precies dit vind ik dus juist wél struisvogelgedrag. Het is precies dezelfde redenering als rokers die voorbeelden geven, zoals: mijn opa rookte een pakje per dag en is 95 geworden. Of: ja, maar ik rook maar tien sigaretten per dag. Of in dit geval: mijn bloedwaarden zijn goed. Daarmee negeer je het feit dat je een verhoogd risico loopt op allerlei kwalen.

Gast
Gast

Bericht  girli do 2 mei 2013 - 11:15

KimRosenberg85 schreef:Voel me daar niet toe geroepen, lees zelf anders het topic nog eens goed door Lennox. Ik ben niet bij jou in dienst.
Opvallend dat je je nu niet meer geroepen voelt nadat je een minuut later op het bericht van Lennox kunt reageren door mijn bericht te quoten om Lennox zogenaamd te wijzen op haar onjuistheid.

Om ook gelijk even te reageren op de reactie die je plaatste na mijn bericht. Ik heb niet gezegd dat overgewicht/obesitas geen gezondheidsrisico's met zich meebrengt. Ik probeer alleen je beeld te nuanceren dat niet iedereen die een buik heeft "waar 5 baby's in passen" daadwerkelijk gezondheidsproblemen heeft en je zorgpremie omhoog gooit.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 11:18

KimRosenberg85 schreef:
Lennox schreef:Volgens mij zijn die opmerkingen er gewoonweg niet. Iedereen zegt dat er mogelijk risico's zijn, maar dat die risico's niet voor iedereen hoeven te gelden. Niks struisvogelgedrag.

Precies dit vind ik dus juist wél struisvogelgedrag. Het is precies dezelfde redenering als rokers die voorbeelden geven, zoals: mijn opa rookte een pakje per dag en is 95 geworden. Of: ja, maar ik rook maar tien sigaretten per dag. Of in dit geval: mijn bloedwaarden zijn goed. Daarmee negeer je het feit dat je een verhoogd risico loopt op allerlei kwalen.

Dat is een stempel die jij er zelf aan hangt, dat het genegeerd zou worden. Niemand kan in de toekomst kijken en ik zie hier niemand beweren dat personen die nú geen overgewicht-gerelateerde klachten hebben, deze in de toekomst ook nooit zullen krijgen. Men probeert aan te geven dat je met overgewicht -voor nu- ook zo gezond als een vis kunt zijn.

Gast
Gast

Bericht  Antibes do 2 mei 2013 - 11:23

KimRosenberg85 schreef:

Het is helemaal niet precies dezelfde redenering, je bent appels met peren aan het vergelijken: 1) gaat over je opa en niet over jezelf vs. jouw bloedwaarden en jouw gezondheid vergelijken en 2) die risico's hangen meer samen met bloedwaardes dan met BMI hoor, als jij dat omdraait heb je echt geen idee waar je het over hebt. Insuline resistentie en lipidenverschuivingen, DAT brengt gezondheidsrisico's met je mee en DAT correleert met hart en vaatziekten en diabetes. Dat die twee aspecten weer correleren met overgewicht is hartstikke waar, maar jij doet nu alsof ze meer met overgewicht correleren dan met de directe causale verbanden.. laughcry
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 11:24

Overigens heb ik zelf (zelfs toen ik extreem overgewicht had) altijd een lage bloeddruk gehad. Dusdanig dat ik na bijvoorbeeld een douche geregeld een dip krijg en de mogelijkheid heb om onderuit te gaan. Zou je ook niet direct verwachten bij overgewicht.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 11:42

Lennox schreef:Overigens heb ik zelf (zelfs toen ik extreem overgewicht had) altijd een lage bloeddruk gehad. Dusdanig dat ik na bijvoorbeeld een douche geregeld een dip krijg en de mogelijkheid heb om onderuit te gaan. Zou je ook niet direct verwachten bij overgewicht.
Euh, ja wat moet ik hier nou op zeggen... Gefeliciteerd, dan maar? ...

Alsjeblieft zeg, ik vind het vreemd dat je dit gewoon glashard ontkend... Je hoeft maar te Googlen op de termen 'overgewicht' en 'risico's' en je krijgt al 584.000 hits. Begrijp je de betekenis van rísico soms niet? Het betekent niet dat je 100% kans hebt om bepaalde aandoeningen te krijgen, maar wél dat de kans daarop vele malen groter wordt. Om maar een rijtje te noemen:

Risico's
Overgewicht levert nogal wat risico's op voor je gezondheid. De kans dat je met de volgende aandoeningen te maken krijgt, is veel groter bij overgewicht:
hartinfarct
hersenbloeding
verstopte bloedvaten (trombose)
suikerziekte
bepaalde vormen van kanker
verhoogde bloeddruk
galstenen
gewrichtsaandoeningen
spataderen
huidstrepen
cellulitis

Het gaat hier dus uitdrukkelijk om overgewicht Voor ernstig overgewicht/ obesitas gelden nog méér risico's, namelijk:

ademhalingsproblemen
slaapapneu (stokkende adem tijdens de slaap)
jicht
afwijkingen aan de wervelkolom
onvruchtbaarheid
menstruatiestoornissen
geboorteafwijkingen
psychische en sociale problemen
slechter functioneren van het lichaam

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose do 2 mei 2013 - 11:49

Ik kom toevallig net uit de sauna en wordt toch wat verdrietig van de OP. Ook omdat ik zelf deels onder de omschrijving val, en er wellicht mensen dus met zo'n blik in de sauna zitten terwijl ik daar kom om te relaxen.

Zo heb ik grote borsten, maar volgens mij kan je daar weinig aan doen zelf. En striemen van een zwangerschap heb je ook geen invloed op, of dat je daar een buikje aan overhoudt nadien heb je ook beperkt in de hand. Nu heb ik verder geen overgewicht, maar ben zeker ook niet enorm slank en heb dus zo mijn minder mooie punten. Grotendeels dingen waar ik weinig aan kan doen, mijn borsten waren ook al erg groot toen ik nog maat 36 had.

Om maar even aan te geven dat niet iedereen overal wat aan kan doen. Natuurlijk, obesitas is een groot probleem. Maar niet iedereen die striemen, putjes, grote borsten of wat dan ook heeft dat gekregen door zich vol te vreten. Dat obesitas een probleem is, zeker, maar het ligt waarschijnlijk vaker dan men denkt wel iets genuanceerder, denk ik zo.

En ik vind het ook best gek om zo tussen de regels door te lezen dat je in de sauna blijkbaar zo bekeken wordt. Natuurlijk, ik zie ook andere mensen en hoe zij eruit zien, maar ik hang daar geen oordeel aan. En ik vind het ook helemaal geen fijn idee dat er misschien ook mensen op zo'n vervelende manier naar mij zouden kijken. Al weet ik hoe ik aan mijn streepjes en buikje kom, door een prachtige dochter! En dat ik daardoor wat minder strak ben, wat dikker en wat meer getekend door strepen is zeker vervelend, maar ik kan er weinig aan doen en het is het allemaal waard geweest.

PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 12:04

Maar wat is nu je probleem Kim?

- Dat jij tegen dikke mensen in de sauna aan moet kijken? Jammer voor je, iedereen heeft recht om naar de sauna te gaan en iemand die geen overgewicht heeft kan wel iets hebben dat ik niet prettig vind om naar te kijken. So be it, daar kun je niks aan doen.
- Dat je meer zorgpremie moet betalen? Jammer, dat is nou eenmaal het sociale stelsel in NL en als jij iets nodig hebt ben je blij dat het zo is.
- Dat mensen niet goed voor zichzelf zorgen? Dat is toch niet jouw probleem, laat mensen leven zoals ze willen.

Of was het doel van dit topic om de risico's van overgewicht te bespreken? Lijkt me dat daar niet veel over te discussiëren valt; Ja, er zijn risico's, maar dat wil niet zeggen dat iedereen met overgewicht gezondheidsproblemen krijgt. Ik denk niet dat dat een discussiepunt is.

Kort gezegd: Wat wil je met dit topic?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 12:21

Kim, zak in de stront. Ik ga je niet voor de zoveelste keer vertellen dat er in dit topic niets ontkend wordt, ik ga je niet voor de zoveelste keer uitleggen hoe de reacties dan wél bedoeld worden. Vier je eigen discussiefeestje maar, ik doe niet meer mee, met jou is het onmogelijk discussiëren.

Gast
Gast

Bericht  Steep do 2 mei 2013 - 12:22

Ik vind het erg bijzonder dat je niet op Antibes in (wilt) gaan. Ik geloof namelijk dat zij echt weet hoe de vork in de steel zit.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Lonely Goatherd do 2 mei 2013 - 17:27

silly-one schreef:Verder is overgewicht wel iets wat steeds meer voorkomt, heeft met de welvaart te maken maar ook dat vettig eten goedkoper is dan groente en fruit. Soms schrik ik gewoon van de prijzen en dan probeer ik zelfs seizoens groente te kopen. Helaas heeft manier iedereen het geld om veel groente en fruit te kunnen kopen. Om zo de cirkel waarin mensen zijn komen te zitten te doorbreken.
Mwoah, dit vind ik altijd een beetje een onzinargument, diepvries- en blik- of potgroenten zijn prima te betalen, rijst en aardappels ook. Je wordt in Nederland echt niet gedwongen om je vol te proppen met diepvriespizza's en friet.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud