Geschrokken: sauna
+59
Mermaid
Kowalski
xxjojootjexx
strawberry
Kiekeboe
JustMeDaan
Middleme
Elliot
Burgemeester Irene
Fortissimo
_Lana_
loura
Bliss
Sayuri
Steep
Luce
Cimic
Marin
Ragazza
Slakje
VeryCherry
Puggle
Rush
Paper Crown
girli
Pitufo
Chocolate Cookie
Pommes
Blond
Sugarfall
Jeanette
marjoleinnn
Charles
Rovine
Aagje!
Lonely Goatherd
PapillonRose
silly-one
Monte
Saga
Zininzon
SDL
Sanne
Antibes
Printje
Tania
mzcharlotte
Toet
Ibbeltje
Taeda
Ilovethe90s
Minx
ijsjemeisje
Sam
Arwyn
M@niek
Balloon
CCC
Lejow
63 plaatsers
Pagina 6 van 16
Pagina 6 van 16 • 1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 16
Re: Geschrokken: sauna
Wat ik wel apart vind, is dat Kim alleen reageert op korte, in haar ogen ontkennende reacties en in mijn ogen alleen op een selecte groep daarbinnen (bv. Lennox). Het onderbouwde kritiek van Artemis of de feitelijk onderbouwde argumenten van Antibes laat Kim compleet links liggen, waarna ze door blijft gaan over "bijna de helft van de Nederlanders". Het is niet erg dat je kiest waar je op wil reageren, en eerlijk is eerlijk er is ook wel echt een shitload aan reacties, maar kom op er zijn dus echt goed onderbouwde antwoorden aanwezig en daar wordt niks mee gedaan.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Lonely Goatherd schreef:Mwoah, dit vind ik altijd een beetje een onzinargument, diepvries- en blik- of potgroenten zijn prima te betalen, rijst en aardappels ook. Je wordt in Nederland echt niet gedwongen om je vol te proppen met diepvriespizza's en friet.silly-one schreef:Verder is overgewicht wel iets wat steeds meer voorkomt, heeft met de welvaart te maken maar ook dat vettig eten goedkoper is dan groente en fruit. Soms schrik ik gewoon van de prijzen en dan probeer ik zelfs seizoens groente te kopen. Helaas heeft manier iedereen het geld om veel groente en fruit te kunnen kopen. Om zo de cirkel waarin mensen zijn komen te zitten te doorbreken.
Klopt op zich wel, maar in potjes zitten weer een hoop conserveermiddelen. In diepvries minder, maar ook wel. Juist die conserveermiddelen zijn ook niet heel gezond en doen mee aan. Toch vind ik het nog steeds raar dat als ik gezond wil eten ik in verhouding meer kwijt ben dan bij een snelle snack of een diepvries pizza.
Ik moest afgelopen week op de markt 9 euro afrekenen voor komkommers, bloemkool, zoete aardappelen en dat wat het zo duur maakte maar echt geen 5 euro koste groene asperges. Dan heb, zonder de asperges, niet eens voor een week groente in huis. En dan betaal ik 4,50 euro als ik de asperges even voor 4,50 pak.
Gisteren in de bonus sperziebonen gehaald, maar ook daarvoor moest ik nog steeds 1 euro betalen voor 300 gram ( waren met zijn tweeën). En dat valt dan mee, maar dan is het wel in de bonus, want eigenlijk was het 1.50.
Ik kan mij goed voorstellen dat mensen die het wat minder hebben, minder snel naar de groentes grijpen en eerder naar iets vettigs/ongezonds omdat het in verhouding goedkoper is. Dus de stap om iets ongezonds te pakken is wel makkelijker.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
mzcharlotte schreef:Wat ik wel apart vind, is dat Kim alleen reageert op korte, in haar ogen ontkennende reacties en in mijn ogen alleen op een selecte groep daarbinnen (bv. Lennox). Het onderbouwde kritiek van Artemis of de feitelijk onderbouwde argumenten van Antibes laat Kim compleet links liggen, waarna ze door blijft gaan over "bijna de helft van de Nederlanders". Het is niet erg dat je kiest waar je op wil reageren, en eerlijk is eerlijk er is ook wel echt een shitload aan reacties, maar kom op er zijn dus echt goed onderbouwde antwoorden aanwezig en daar wordt niks mee gedaan.
Ik heb zo'n gevoel dat ze daar niet tegenop kan
Volgens mij doet Kim het er gewoon om. Even lekker rellen en mensen beledigen. Dus zoals Artemis ook al zei: trololololololll
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Jeetje mina wat een topic is dit weer zeg! ik heb gedeeltes gelezen.
Ik vind Kim, dat als jij zo veel problemen hebt met dikke mensen in een sauna, je er lekker niet meer heen moet gaan. Of wel en lekker je mond moet houden.
Ik heb zelf ook overgewicht, en het is echt niet zo zwart wit dat het altijd alleen maar komt door lekker eten. Ik word ook erg onzeker van mensen zoals jij die dit soort dingen blijkbaar denken. bah!
Ik vind Kim, dat als jij zo veel problemen hebt met dikke mensen in een sauna, je er lekker niet meer heen moet gaan. Of wel en lekker je mond moet houden.
Ik heb zelf ook overgewicht, en het is echt niet zo zwart wit dat het altijd alleen maar komt door lekker eten. Ik word ook erg onzeker van mensen zoals jij die dit soort dingen blijkbaar denken. bah!
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
KimRosenberg85 schreef:
Alsjeblieft zeg, ik vind het vreemd dat je dit gewoon glashard ontkend... Je hoeft maar te Googlen op de termen 'overgewicht' en 'risico's' en je krijgt al 584.000 hits. Begrijp je de betekenis van rísico soms niet?
Oei. Als ik op "sporten" en "risicos" google krijg ik 3.020.000 resultaten. Betekent dit nu dat sporten risicovoller is dan overgewicht?
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Kim is in het leven geroepen door de burgemeesters om het forum wat minder saai te maken.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Kim, ik vind je vervelend.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Charles schreef:Kim is in het leven geroepen door de burgemeesters om het forum wat minder saai te maken.
Ik denk dat Kim ,de Mol is
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Helemaal mee eens! Ik verbaas me ook vaak over mensen met enorm overgewicht en vraag me ook weleens af waarom ze het zo ver laten komen. Verder vond ik de openingspost ook meer uit pure interesse en verbazing dan mensen zwart maken.Toet schreef:Wederom eens met Kim en wederom verbaas ik me om de reacties. Waarom mag dit toch nooit uitgesproken worden? Ik verbaasde me een aantal uur geleden bij de Burger King ook weer over hoe onwijs veel dikke mensen daar zitten te bunkeren. En dan zit ik daar braaf aan m'n portie chilli cheese nuggets & een salade, te staren naar overvolle dienbladen en schranzende mensen. Daar verbaas ik me ook zeer regelmatig om hoor. En ook waarom (zo veel) mensen het zo ver laten komen.
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Prima, verbaas je er over en laat het dan zitten. Zoals jij dus doet Toet. Is het jullie probleem? Nee toch?
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Vind de mening van OP wel erg kort door de bocht. Dus mensen die meer gewicht hebben, moeten maar verbannen worden uit de sauna? Wat een klinkklare onzin, ga dat niet eens verder uit stippelen..
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Haha, nou, eerlijk is eerlijk, ik lees een hoop in de OP, maar dát nou net weer nietJeanette schreef:Vind de mening van OP wel erg kort door de bocht. Dus mensen die meer gewicht hebben, moeten maar verbannen worden uit de sauna? Wat een klinkklare onzin, ga dat niet eens verder uit stippelen..
Gast- Gast
Ik vraag me eigenlijk wel af wat jij dikke mensen vind. Mensen die zo mee zouden kunnen doen met Obese of gewoon mensen met maat 40/42? Want die laatsten zijn verre van veel en veel te dik natuurlijk.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Lennox schreef:Haha, nou, eerlijk is eerlijk, ik lees een hoop in de OP, maar dát nou net weer nietJeanette schreef:Vind de mening van OP wel erg kort door de bocht. Dus mensen die meer gewicht hebben, moeten maar verbannen worden uit de sauna? Wat een klinkklare onzin, ga dat niet eens verder uit stippelen..
Naja, breed uitgemeten dan. Mening van topic starter is wel erg zwart-wit, dat bedoel ik eigenlijk.
Jeanette schreef:Lennox schreef:Haha, nou, eerlijk is eerlijk, ik lees een hoop in de OP, maar dát nou net weer nietJeanette schreef:Vind de mening van OP wel erg kort door de bocht. Dus mensen die meer gewicht hebben, moeten maar verbannen worden uit de sauna? Wat een klinkklare onzin, ga dat niet eens verder uit stippelen..
Naja, breed uitgemeten dan. Mening van topic starter is wel erg zwart-wit, dat bedoel ik eigenlijk.
En omdat ze altijd zwart-wit denkt, klopt dat denk ik wel
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Dat het ons probleem niet is wil natuurlijk niet zeggen dat we er niet verbaasd over mogen zijn en dit niet kenbaar mogen maken.Fortissimo schreef:Prima, verbaas je er over en laat het dan zitten. Zoals jij dus doet Toet. Is het jullie probleem? Nee toch?
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Nee, ik heb het absoluut niet over mensen met maat 40/42, dat is gewoon een gangbare maat.VeryCherry schreef:Ik vraag me eigenlijk wel af wat jij dikke mensen vind. Mensen die zo mee zouden kunnen doen met Obese of gewoon mensen met maat 40/42? Want die laatsten zijn verre van veel en veel te dik natuurlijk.
Gast- Gast
Nee hoor, dat zeg ik helemaal niet.Jeanette schreef:Vind de mening van OP wel erg kort door de bocht. Dus mensen die meer gewicht hebben, moeten maar verbannen worden uit de sauna? Wat een klinkklare onzin, ga dat niet eens verder uit stippelen..
Gast- Gast
Mensen met die maat kunnen ook putten en striemen hebben. Ik ben helaas het levende bewijs en vele dames met mij denk ik.KimRosenberg85 schreef:Nee, ik heb het absoluut niet over mensen met maat 40/42, dat is gewoon een gangbare maat.VeryCherry schreef:Ik vraag me eigenlijk wel af wat jij dikke mensen vind. Mensen die zo mee zouden kunnen doen met Obese of gewoon mensen met maat 40/42? Want die laatsten zijn verre van veel en veel te dik natuurlijk.
Vond die opmerking dan ook best wel kwetsend.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Precies. Volgens mij leven we nog altijd in een vrij land en mag ik verbazing voelen en mag ik hier ook kenbaarheid aan geven. Ik denk juist dat de kern van het probleem geworteld is in ontkenning. Als je niet erkend dat je een probleem hebt, dan is er ook geen reden om er iets aan te gaan doen. De zorgkosten rijzen echter de pan uit en dat zal de komende jaren alleen maar erger worden en dat baart mij zorgen, ja. Zeker wanneer ik in het restaurant dan later iedereen aan de patatten met hamburgers zie, dan denk ik: hoe krijg je het allemaal naar binnen? (Oprechte vraag).marjoleinnn schreef:Dat het ons probleem niet is wil natuurlijk niet zeggen dat we er niet verbaasd over mogen zijn en dit niet kenbaar mogen maken.Fortissimo schreef:Prima, verbaas je er over en laat het dan zitten. Zoals jij dus doet Toet. Is het jullie probleem? Nee toch?
Om even met meer info te komen:
Overgewicht is verantwoordelijk voor 9,7% van de totale ziektelast, 5,8% van het aantal verloren levensjaren, 1,2 miljard euro aan zorgkosten en 2 miljard euro aan directe maatschappelijke kosten.
Gast- Gast
Niemand is perfect. Het gaat mij daar ook helemaal niet om. Het gaat me om het extreme overgewicht en écht dat is een wereld van verschil wanneer je het vergelijkt met een maat 40/42 met wat striae of putten in de dijen.Rush schreef:Mensen met die maat kunnen ook putten en striemen hebben. Ik ben helaas het levende bewijs en vele dames met mij denk ik.KimRosenberg85 schreef:Nee, ik heb het absoluut niet over mensen met maat 40/42, dat is gewoon een gangbare maat.VeryCherry schreef:Ik vraag me eigenlijk wel af wat jij dikke mensen vind. Mensen die zo mee zouden kunnen doen met Obese of gewoon mensen met maat 40/42? Want die laatsten zijn verre van veel en veel te dik natuurlijk.
Vond die opmerking dan ook best wel kwetsend.
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:Nee hoor, dat zeg ik helemaal niet.Jeanette schreef:Vind de mening van OP wel erg kort door de bocht. Dus mensen die meer gewicht hebben, moeten maar verbannen worden uit de sauna? Wat een klinkklare onzin, ga dat niet eens verder uit stippelen..
Even verder lezen Vind je nogal zwart/wit denken en vind je mening erg kort door de bocht.
Niemand zegt hier dat je er geen topic over zou mogen openen, of niet zou mogen zeggen dat je je er zorgen over maakt. Zoals iemand anders ook al zei, dan had je beter een topic kunnen openen ''Overgewicht in NL en de gevolgen daarvan''. Als er goede punten in je openingspost hadden gestaan, dan was er misschien een normale discussie ontstaan, die krijg je simpelweg niet met zo'n openingspost, je kwetst mensen en dan vervolgens vind je het raar dat iedereen alleen verontwaardigd reageert en er geen normale discussie ontstaat.
Ik denk dat iedereen weleens zulke gedachten heeft, in de sauna, het zwembad, de stad, bij de Mac, maar het is echt de manier waarop je het zegt. Je werd er ''onpasselijk'' van, en ''wie gaat dat allemaal betalen''. Lijkt me nogal overdreven. Ik vind dat je op een hele nare manier over andere mensen praat.
Ik denk dat iedereen weleens zulke gedachten heeft, in de sauna, het zwembad, de stad, bij de Mac, maar het is echt de manier waarop je het zegt. Je werd er ''onpasselijk'' van, en ''wie gaat dat allemaal betalen''. Lijkt me nogal overdreven. Ik vind dat je op een hele nare manier over andere mensen praat.
Laatst aangepast door Sugarfall op do 2 mei 2013 - 21:59; in totaal 1 keer bewerkt
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Ik vraag me nog steeds af wat het doel van dit topic is. Gewoon je verbazing kenbaar maken zonder daar een vraag of discussie aan te hangen? Dan heeft het geen nut om er een topic voor te openen, dan had je er beter een 'Waar verbaas jij je over' topic van kunnen maken.
Gast- Gast
Sugarfall schreef:
Dus iedereen heeft die gedachten, maar je mag er niks over zeggen? En ja, wij werden er beiden onpasselijk van. Zeker toen we even wat gingen eten in het restaurant en daar de patatten, de hamburgers en de bratwursten overgoten met saus op de tafel zagen staan... Een dagje sauna en dan dergelijk voedsel tot je nemen? Really? Wij hadden meer zin in een soepje en misschien een lichte lunch erbij. Dát is denk ik het grote verschil. De hele mentaliteit is anders geworden en dat baart me zorgen.
Gast- Gast
Pagina 6 van 16 • 1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 16
Soortgelijke onderwerpen
» Alleen dagje naar de sauna/ Welke sauna?
» wat ben ik geschrokken
» Geschrokken
» geschrokken
» Zo geschrokken!
» wat ben ik geschrokken
» Geschrokken
» geschrokken
» Zo geschrokken!
Pagina 6 van 16
Permissies van dit forum: