Geschrokken: sauna
+59
Mermaid
Kowalski
xxjojootjexx
strawberry
Kiekeboe
JustMeDaan
Middleme
Elliot
Burgemeester Irene
Fortissimo
_Lana_
loura
Bliss
Sayuri
Steep
Luce
Cimic
Marin
Ragazza
Slakje
VeryCherry
Puggle
Rush
Paper Crown
girli
Pitufo
Chocolate Cookie
Pommes
Blond
Sugarfall
Jeanette
marjoleinnn
Charles
Rovine
Aagje!
Lonely Goatherd
PapillonRose
silly-one
Monte
Saga
Zininzon
SDL
Sanne
Antibes
Printje
Tania
mzcharlotte
Toet
Ibbeltje
Taeda
Ilovethe90s
Minx
ijsjemeisje
Sam
Arwyn
M@niek
Balloon
CCC
Lejow
63 plaatsers
Pagina 2 van 16
Pagina 2 van 16 • 1, 2, 3 ... 9 ... 16
Re: Geschrokken: sauna
Oh, ik vind het prima als er over overgewicht gepraat wordt hoor, van mij uit geen enkel taboe. Maar, daar is 'ie weer, je manier van verwóórden...
Gast- Gast
Wederom eens met Kim en wederom verbaas ik me om de reacties. Waarom mag dit toch nooit uitgesproken worden? Ik verbaasde me een aantal uur geleden bij de Burger King ook weer over hoe onwijs veel dikke mensen daar zitten te bunkeren. En dan zit ik daar braaf aan m'n portie chilli cheese nuggets & een salade, te staren naar overvolle dienbladen en schranzende mensen. Daar verbaas ik me ook zeer regelmatig om hoor. En ook waarom (zo veel) mensen het zo ver laten komen.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
M@niek schreef:Het valt mij op dat je de laatste tijd wel meer gewicht-topics opent.
Tikkeltje gefrustreerd?
Nou ja, dat valt ook wel weer mee. Dit is de tweede gewichtsgerelateerde situatie waar Kim tegenaan loopt en een topic over opent.
Overgewicht is volgens mij een welvaartsprobleem, maar niet vanaf het moment dat jullie in de sauna zaten . Er zijn net zo goed een hoop andere welvaartsfactoren die ook invloed hebben met gezondheid, zoals al benoemd: drugs, alcohol, tabak, bijvoorbeeld. De verleidingen zijn gewoon heel erg groot en volgens mij heb ik gelezen dat ieder mens verslavingsneigingen heeft, waardoor een voedingsverslaving (of suikerverslaving) eigenlijk niet zo vreemd zou zijn terwijl dat niet direct als verslaving wordt gezien of erkend.
Vergeet alleen niet dat er ook een hoop mensen last hebben van overgewicht als gevolg van een medische situatie (schildklier, medicatie).
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar je drukt je best ongelukkig uit.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
KimRosenberg85 schreef:Sunprincess schreef:Precies Moniek. Wat dacht van je van het groeiende aantal GHB gebruikers onder jongeren? En andere partydrugs die gebruikt worden alsof het de normaalste zaak van de wereld is? Blowen, alle kankerverwekkende troep die op ons los wordt gelaten?
Antibiotica die in vlees zit waardoor resistentie optreed? Daar maak ik me meer zorgen over.
GBH gebruikers: circa 22.000.
Aantal personen met overgewicht : 46 procent van de volwassenen heeft overgewicht en 11 procent obesitas.
Need i say more?
Ik zou zeggen kom eens een avondje bij mij op de SEH dat kost pas veel geld. Iemand die zich weer de pleuris heeft gezopen of een of andere paracetamolparty heeft georganiseerd. Ik snap je punt wel hoor, en overgewicht is ook slecht voor de gezondheid (1 van de redenen waarom 1,5 week geleden geopereerd ben).
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Er rust geen taboe op. Het is hoe je het brengt.
'Vrouwen met boezems die stukken groter waren dan hun eigen hoofd, mannen met een buik waar wel 5 baby's in zouden passen. De kwabben, rollen, striemen en putten waren niet te overzien.'
Ik heb overgewicht, maar ben na bovenstaande te lezen al klaar met erover te willen praten in dit topic.
'Vrouwen met boezems die stukken groter waren dan hun eigen hoofd, mannen met een buik waar wel 5 baby's in zouden passen. De kwabben, rollen, striemen en putten waren niet te overzien.'
Ik heb overgewicht, maar ben na bovenstaande te lezen al klaar met erover te willen praten in dit topic.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Lennox schreef:Oh, ik vind het prima als er over overgewicht gepraat wordt hoor, van mij uit geen enkel taboe. Maar, daar is 'ie weer, je manier van verwóórden...
Waar gaat het precies mis dan? Ik zie eigenlijk niet zo wat er mis is met haar manier van verwóórden..
Haha ok never mind, get the point.. Ik zou dat zelf ook zo zeggen, privé inderdaad maar niet als ik weet dat ik er andere mensen mee kan beledigen.
Laatst aangepast door Toet op do 2 mei 2013 - 8:56; in totaal 1 keer bewerkt
Toet- Lady Post-a-lot
KimRosenberg85 schreef:Natuurlijk zijn er meer problemen, ook roken is inderdaad een groot probleem en legt druk op de gezondheidszorg. Daar gaat dit topic alleen niet over. Ik ben geschrokken van wat ik heb gezien en mijn man precies zo. Natuurlijk wisten we van het probleem af, maar het is toch anders wanneer je het zo duidelijk om je heen ziet. Het is niet mijn bedoeling om iemand persoonlijk te kwetsen, het gaat me meer om het algehele beeld. Ik weet zeker dat de sauna er 20 jaar geleden nog heel anders uitzag en ja, dat vind ik behoorlijk schokkend. Ook schokkend dat het kennelijk een probleem is waar je niet over mag praten en waar klaarblijkelijk een taboe op rust.
Er zit nogal een verschil tussen normaal over een probleem praten en zeggen dat je lichtelijk onpasselijk werd van de mensen met overgewicht die je zag. Als je zo graag wil dat mensen normaal over een onderwerp praten, is het misschien een idee dat je zelf het goede voorbeeld geeft.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Twintig jaar geleden waren er nog geen massasauna's Ik begrijp wel wat je bedoelt, overgewicht is een groter probleem dan twintig jaar geleden. Aan de andere kant waren er toen weer andere gezondheidsproblemen, die nu niet/minder spelen.
Je bedoelt het misschien niet veroordelend, maar je formulering en visie komt vaak hard over. Hierdoor schieten anderen snel in de verdediging.
Je bedoelt het misschien niet veroordelend, maar je formulering en visie komt vaak hard over. Hierdoor schieten anderen snel in de verdediging.
Taeda- Prater
- Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13
Toet schreef:Wederom eens met Kim en wederom verbaas ik me om de reacties. Waarom mag dit toch nooit uitgesproken worden? Ik verbaasde me een aantal uur geleden bij de Burger King ook weer over hoe onwijs veel dikke mensen daar zitten te bunkeren. En dan zit ik daar braaf aan m'n portie chilli cheese nuggets & een salade, te staren naar overvolle dienbladen en schranzende mensen. Daar verbaas ik me ook zeer regelmatig om hoor. En ook waarom (zo veel) mensen het zo ver laten komen.
Dit is precies de reden waarom ik het moeilijk vind om een fastfood restaurant in te gaan. Wie weet is de bewuste schranser er voor het eerst sinds een jaar ofzo, weet jij veel. Of neemt altijd sla maar besluit zich een keer te trakteren. Natuurlijk is er ergens iets niet goed gegaan, dat mag ook best gezegd worden. Maar er is niet altijd duidelijk een oorzaak aan te wijzen.
mzcharlotte- Ratel
Toet schreef:Lennox schreef:Oh, ik vind het prima als er over overgewicht gepraat wordt hoor, van mij uit geen enkel taboe. Maar, daar is 'ie weer, je manier van verwóórden...
Waar gaat het precies mis dan? Ik zie eigenlijk niet zo wat er mis is met haar manier van verwóórden..
Dat ze aangeeft er onpasselijk van te worden en zich afvraagt waar dat heen moet met de toekomst van Nederland. Prima, ik vind ook niet alles even prettig om naar te kijken en ik vraag me met sommige ontwikkelingen ook wel een aan wat de toekomst daarin gaat brengen, maar ik weet zeker dat als ik in die sauna voor Kim d'r neus had gestaan, ze hier ook zo over mij had gepraat. Met andere woorden, dat ze onpasselijk zou worden van mensen als mij en dat ze door mensen als mij afvraagt waar dat toch heen moet met de toekomst. Niet heel fijn om te lezen. Niet dat ik er boos van word, dat niet, maar verdrietig wel. Ik ga ook niet zeggen dat ze ongelijk heeft, een punt heeft ze zeker, maar om het zo direct verwoord te zien terwijl mensen met overgewicht vaak ook al met zichzelf in de knoop zitten, zeker qua onzekerheid, in mijn geval dus, komt dit heel naar over.
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:
Echt overal om ons heen zagen we de énorme lichamen en nee, daarmee overdrijf ik niet. Vrouwen met boezems die stukken groter waren dan hun eigen hoofd, mannen met een buik waar wel 5 baby's in zouden passen. De kwabben, rollen, striemen en putten waren niet te overzien. En ook het gesteun en gekreun (bij een lichte lichamelijke inspanning, zoals opstaan van de sauna-bank) is me erg opgevallen. Af en toe was het zelfs zo erg dat wij er lichtelijk onpasselijk van werden...
Het maakte me erg droevig, ook over de toekomst van Nederland, wat betreft zorg, dat wordt straks pas écht onbetaalbaar, je ziet het nu al van verre aankomen... en wie gaat dat allemaal betalen?
Dit maakt dat het erg lullig overkomt, ik kan me erg goed voorstellen dat mensen die te zwaar zijn, zulke teksten erg kwetsend vinden.
Natuurlijk wordt het overgewichtprobleem steeds groter, zijn er steeds meer mensen met overgewicht en obesitas en daardoor worden zorgkosten hoger doordat deze groep mensen meer ziek is dan mensen met een gezond gewicht, maar dit is toch al jaren bekend? Zie alleen het aantal tv-programma's gericht op afvallen in de loop van de jaren eens..
En nu heb je de pech dat je in een land woont met een solidair zorgstelsel. Jij betaald voor de zorg van andere mensen, maar als jij ziek bent, betalen andere mensen ook de zorg voor jou. Als jij straks vruchtbaarheidsproblemen hebt en toch kinderen wilt, moet de rest van nederland ook jouw hormonen betalen, als jij door het sporten een blessure oploopt en geopereerd moet worden aan je meniscus, is het ook de rest van NL die je operatie gaat betalen.
Gast- Gast
mzcharlotte schreef:Toet schreef:Wederom eens met Kim en wederom verbaas ik me om de reacties. Waarom mag dit toch nooit uitgesproken worden? Ik verbaasde me een aantal uur geleden bij de Burger King ook weer over hoe onwijs veel dikke mensen daar zitten te bunkeren. En dan zit ik daar braaf aan m'n portie chilli cheese nuggets & een salade, te staren naar overvolle dienbladen en schranzende mensen. Daar verbaas ik me ook zeer regelmatig om hoor. En ook waarom (zo veel) mensen het zo ver laten komen.
Dit is precies de reden waarom ik het moeilijk vind om een fastfood restaurant in te gaan. Wie weet is de bewuste schranser er voor het eerst sinds een jaar ofzo, weet jij veel. Of neemt altijd sla maar besluit zich een keer te trakteren. Natuurlijk is er ergens iets niet goed gegaan, dat mag ook best gezegd worden. Maar er is niet altijd duidelijk een oorzaak aan te wijzen.
Vervelend dat je dat moeilijk vindt, maar weetje, commentaar van anderen is ook precies de reden waarom ik me ongemakkelijk voel als ik met een salade lunch of een stuk komkommer of paprika als tussendoortje neem. Daar hebben mensen óók iets op aan te merken, heel vervelend hoor maar ik probeer me daar niks van aan te trekken.
En misschien is het ook niet eerlijk van mij maar als ik iemand een bestelling hoor doen waar wij met ons hele gezin van kunnen eten dan gebeurd het gewoon. Ik heb deze discussie hier al eerder gehad hoor, en ik refereer dan helemaal vanuit wat ik in mijn omgeving zie dus misschien komt het niet aardig over maar dit is wel hoe ik erover denk.
Toet- Lady Post-a-lot
Alle mensen hebben hun zwakheden, bij de een is dat roken, de ander is niet goed met relaties of geld, weer een ander is sociaal zwak of neemt teveel risicos, bij dikke mensen is makkelijk te zien wat hun zwakheid is, dat is het enige verschil. Het is nogal makkelijk om een ander te veroordelen om hun zwakheid, zeker als je bedenkt dat je de meeste zwakheden niet ziet, en obesitas toevallig wel.
Bij anderen is die zwakheid namelijk wat minder zichtbaar, bij jou bijvoorbeeld zie je hem pas als je schrijft over andere mensen. Kortzichtigheid, een veroordelende blik en arrogantie zijn evengoed zwakheden, net als obesitas. Laten wij jou daar niet om veroordelen, dan kun jij er in alle rust aan werken. Veroordeel jij dan anderen ook niet om hun zwakheid.
Bij anderen is die zwakheid namelijk wat minder zichtbaar, bij jou bijvoorbeeld zie je hem pas als je schrijft over andere mensen. Kortzichtigheid, een veroordelende blik en arrogantie zijn evengoed zwakheden, net als obesitas. Laten wij jou daar niet om veroordelen, dan kun jij er in alle rust aan werken. Veroordeel jij dan anderen ook niet om hun zwakheid.
Laatst aangepast door Artemis op do 2 mei 2013 - 9:19; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Dat je je nog afvraagt waarom mensen niet altijd aardig op je reageren zeg. Volgens mij doe je het er gewoon om, idiote dingen zeggen zodat mensen gaan reageren. Dat hoop ik tenminste maar want anders vind ik je echt triest.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik begrijp het ook wel hoor Toet, iedereen heeft zulke gedachten (ik inclusief, maar misschien in andere situaties).
De verleidingen zijn zo groot, en als je aan het opletten bent dan krijg je situaties zoals bij traktaties:
Collega: MzC, wil je een stukje taart? Ik ben jarig!
Ik: Gefeliciteerd. Ik sla een keertje af, maar bedankt!
Collega: Ah, doe niet zo ongezellig. Eén stukje kan toch wel.
Ik: Nee hoor, dank je wel. Ik heb net een appel op (of iets in die richting).
Collega: Weet je het zeker?
Ik: Ja hoor, dank je wel.
Collega: Echt?
Ik: Yep.
Om dan pas af te druipen.
Vier keer "nee" moeten zeggen. Je moet er toch aardig volhardend zijn om nee te blijven zeggen. Aan suikers raak je ook gewend, dus is het makkelijk om in te geven.
De verleidingen zijn zo groot, en als je aan het opletten bent dan krijg je situaties zoals bij traktaties:
Collega: MzC, wil je een stukje taart? Ik ben jarig!
Ik: Gefeliciteerd. Ik sla een keertje af, maar bedankt!
Collega: Ah, doe niet zo ongezellig. Eén stukje kan toch wel.
Ik: Nee hoor, dank je wel. Ik heb net een appel op (of iets in die richting).
Collega: Weet je het zeker?
Ik: Ja hoor, dank je wel.
Collega: Echt?
Ik: Yep.
Om dan pas af te druipen.
Vier keer "nee" moeten zeggen. Je moet er toch aardig volhardend zijn om nee te blijven zeggen. Aan suikers raak je ook gewend, dus is het makkelijk om in te geven.
mzcharlotte- Ratel
Ik denk juist dat veel mensen gedachtes hebben zoals ik verwoord in de OT, maar kennelijk rust er een taboe op om ze uit te spreken. Ik heb hier al talloze keren gehoord dat ik arrogant zou zijn, dus ik word daar echt wel mee geconfronteerd (ben het er niet mee eens, maar ok.)
Gast- Gast
Er heerst niet zo zeer een taboe op het uitspreken ervan, het gaat om de manier waarop je het brengt.
Met je putten en rollen en kwabben..
Met je putten en rollen en kwabben..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik ben blij dat ik zelf dan toch verder kijk dan het uiterlijke pakketje. Mij boeit het serieus helemaal niet of iemand 150 kilo weegt of 60. Jij weet niet waarom iemand zo eruit ziet, en misschien vinden meer mensen dat maar het is wederom de manier waarop je het zegt.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Als er ook maar iets van oprechte interesse, zorg of meedenken in je bericht doorklonk zou het niet zo'n punt zijn. Dat is niet het geval. Je oordeelt, bent oppervlakkig, kijkt niet naar oorzaken, vergeet dat onder dat vet ook gewoon mensen zitten zoals jij, die gekwetst kunnen worden. Dat ze dik zijn geeft je niet het recht om zo over anderen te praten.
De neerbuigendheid en de veroordeling druipt er vanaf, en dat siert je niet.
Ik merk hier niets van een aanzet van een discussie over overgewicht en gezondheid, daarvoor gooi je teveel oordelen op een hoop. Je wilt even je mening kwijt en that's it.
Dat mensen niet in discussie gaan ligt niet aan een taboe op overgewicht, want ik heb die discussie hier al regelmatig voorbij zien komen. De toon die jij aanslaat zorgt ervoor dat het jou niet lukt om een gewoon gesprek van de grond te krijgen, niet het onderwerp.
Je valt zoveel mensen tegelijk aan dat er niets van een gesprek terecht komt, want iemand die zich verdedigt hoort verder niets meer, en jij duwt mensen in de verdediging. En dan zeg je vervolgens dat niemand iets over het onderwerp wil horen, en dat is, gezien eerdere topics over dit onderwerp, gewoon bewezen onzin. En het feit blijft dat al jouw topics diezelfde wending nemen, dus het lijkt me dat het aan jouw manier van communiceren ligt.
Ik merk hier niets van een aanzet van een discussie over overgewicht en gezondheid, daarvoor gooi je teveel oordelen op een hoop. Je wilt even je mening kwijt en that's it.
Dat mensen niet in discussie gaan ligt niet aan een taboe op overgewicht, want ik heb die discussie hier al regelmatig voorbij zien komen. De toon die jij aanslaat zorgt ervoor dat het jou niet lukt om een gewoon gesprek van de grond te krijgen, niet het onderwerp.
Je valt zoveel mensen tegelijk aan dat er niets van een gesprek terecht komt, want iemand die zich verdedigt hoort verder niets meer, en jij duwt mensen in de verdediging. En dan zeg je vervolgens dat niemand iets over het onderwerp wil horen, en dat is, gezien eerdere topics over dit onderwerp, gewoon bewezen onzin. En het feit blijft dat al jouw topics diezelfde wending nemen, dus het lijkt me dat het aan jouw manier van communiceren ligt.
Laatst aangepast door Artemis op do 2 mei 2013 - 9:29; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Artemis schreef:Als er ook maar iets van oprechte interesse, zorg of meedenken in je bericht doorklonk zou het niet zo'n punt zijn. Dat is niet het geval. Je oordeelt, bent oppervlakkig, kijkt niet naar oorzaken, vergeet dat onder dat vet ook gewoon mensen zitten zoals jij, die gekwetst kunnen worden. Dat ze dik zijn geeft je niet het recht om zo over anderen te praten.
Je valt zoveel mensen tegelijk aan dat er niets van een gesprek terecht komt, want iemand die zich verdedigt hoort verder niets meer, en jij duwt mensen in de verdediging. En dan zeg je vervolgens dat niemand iets over het onderwerp wil horen, en dat is, gezien eerdere topics, gewoon bewezen onzin. En het feit blijft dat al jouw topics diezelfde wending nemen, dus het lijkt me dat het aan jouw manier van communiceren ligt.
Amen
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Hulde voor Artemis! Perfect verwoord
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Helemaal eens met Artemis. In niets van jouw post klinkt door dat je een discussie wil starten. Het heeft er alles van weg dat je wil provoceren.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Artemis schreef:Als er ook maar iets van oprechte interesse, zorg of meedenken in je bericht doorklonk zou het niet zo'n punt zijn. Dat is niet het geval. Je oordeelt, bent oppervlakkig, kijkt niet naar oorzaken, vergeet dat onder dat vet ook gewoon mensen zitten zoals jij, die gekwetst kunnen worden. Dat ze dik zijn geeft je niet het recht om zo over anderen te praten.
Amen!
Gast- Gast
Jeetje Kim,
Dit berichtje had je beter bij persoonlijk kunnen plaatsen. Wat vreselijk voor jou dat je zo geschrokken bent meid. Denk je een leuk dagje weg te zijn en naar perfectie te kunnen kijken, wordt je geconfronteerd met de werkelijkheid.
Ik heb echt medelijden met je, vreselijk dat zo'n dagje genieten dan zo wordt verpest door anderen.
Dit berichtje had je beter bij persoonlijk kunnen plaatsen. Wat vreselijk voor jou dat je zo geschrokken bent meid. Denk je een leuk dagje weg te zijn en naar perfectie te kunnen kijken, wordt je geconfronteerd met de werkelijkheid.
Ik heb echt medelijden met je, vreselijk dat zo'n dagje genieten dan zo wordt verpest door anderen.
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Daarbij geef je niet alleen een grof verwoorde mening over een gezondheidsprobleem, maar betrekt daar mensen bij die je op hun allerkwetsbaarst ziet, namelijk naakt. Die mensen komen daar voor hun ontspanning, niet om door jou bekeken en beoordeeld te worden. Dat maakt het bijzonder grof en ongepast. Daarmee maak je het persoonlijk.
Gast- Gast
Pagina 2 van 16 • 1, 2, 3 ... 9 ... 16
Soortgelijke onderwerpen
» Alleen dagje naar de sauna/ Welke sauna?
» wat ben ik geschrokken
» Geschrokken
» geschrokken
» Zo geschrokken!
» wat ben ik geschrokken
» Geschrokken
» geschrokken
» Zo geschrokken!
Pagina 2 van 16
Permissies van dit forum: