Geschrokken: sauna
+59
Mermaid
Kowalski
xxjojootjexx
strawberry
Kiekeboe
JustMeDaan
Middleme
Elliot
Burgemeester Irene
Fortissimo
_Lana_
loura
Bliss
Sayuri
Steep
Luce
Cimic
Marin
Ragazza
Slakje
VeryCherry
Puggle
Rush
Paper Crown
girli
Pitufo
Chocolate Cookie
Pommes
Blond
Sugarfall
Jeanette
marjoleinnn
Charles
Rovine
Aagje!
Lonely Goatherd
PapillonRose
silly-one
Monte
Saga
Zininzon
SDL
Sanne
Antibes
Printje
Tania
mzcharlotte
Toet
Ibbeltje
Taeda
Ilovethe90s
Minx
ijsjemeisje
Sam
Arwyn
M@niek
Balloon
CCC
Lejow
63 plaatsers
Pagina 4 van 16
Pagina 4 van 16 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 16
Re: Geschrokken: sauna
Monte schreef:Ik vind het altijd apart dat het komt van mensen die totaal geen aanleg hebben voor vet of overgewicht. Net alsof jij het iedeale gewicht en figuur heb, en alle andere negatieve uitzonderingen. Nou de gemiddelde vrouw heeft geen maatje 36. En ik snap eerlijk gezegd niet waarm je het op jezelf betrekt, jij bent niet diegene dit het zwaar heeft of slachtoffer is. Dat zijn de mensen die je hiermee kwetst(mensen hebben zeer goed in de gaten dat je over ze praat).
Precies.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Als je een serieuze discussie wilt, ga dan 1) eerst eens leren normaal je standpunt te verwoorden zonder drogredenen, emotionele/persoonlijke oordelen en provocerende opmerkingen en 2) lees je even in over het onderwerp, wat de definitie is van obesitas en wanneer het een gezondheidsrisico wordt bijvoorbeeld.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Tja, het is niet mijn bedoeling mensen te kwetsen. Ik vertel objectief mijn bevindingen in de sauna en echt, het probleem is daar overduidelijk waarneembaar. Kennelijk is er een cultuur ontstaan van de problemen verdoezelen, dat draagt denk ik alleen maar bij aan het immense probleem dat overgewicht/obesitas al is. Ik vind het - ook nu weer - schokkend hoe dit in zo'n korte periode is veranderd. De hele mentaliteit is denk ik anders geworden en ja, ik denk dat er in de komende jaren een enorme druk zal ontstaan op de gezondheidszorg, die tóch al onder druk staat door de vergrijzing in Nederland. Ik hoop gewoon dat iedereen de hulp kan krijgen die hij verdiend, maar als ik zo eens om me heen kijk, vrees ik het ergste...SDL schreef:Kim, wat vind jij van de reacties?
Gast- Gast
Maar wat boeit jouw dat? Jij hebt toch nergens last van?
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
KimRosenberg85 schreef:Tja, het is niet mijn bedoeling mensen te kwetsen. Ik vertel objectief (nee, niet echt dus) mijn bevindingen in de sauna en echt, het probleem is daar overduidelijk waarneembaar. Kennelijk is er een cultuur ontstaan van de problemen verdoezelen (onzin, dat vindt jij, ik zie aandacht genoeg voor overgewicht/afvallen/gezondheidsrisico's, ze zijn alleen niet zo veroordelend en negatief als het jouwe - wat overigens alleen maar averechts zal werken en je bedoelingen wel duidelijk maakt , dat draagt denk ik alleen maar bij aan het immense probleem (probleem, groot probleem, immens probleen, wat is iommens?) dat overgewicht/obesitas al is. Ik vind het - ook nu weer - schokkend hoe dit in zo'n korte periode is veranderd. De hele mentaliteit is denk ik anders geworden en ja, ik denk dat er in de komende jaren een enorme druk zal ontstaan op de gezondheidszorg, die tóch al onder druk staat door de vergrijzing in Nederland. Ik hoop gewoon dat iedereen de hulp kan krijgen die hij verdiend, maar als ik zo eens om me heen kijk, vrees ik het ergste...SDL schreef:Kim, wat vind jij van de reacties?
Eigenlijk is alleen je laatste zin normaal..
Laatst aangepast door Antibes op do 2 mei 2013 - 10:15; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
Objectief?KimRosenberg85 schreef:Tja, het is niet mijn bedoeling mensen te kwetsen. Ik vertel objectief mijn bevindingen in de sauna en echt, het probleem is daar overduidelijk waarneembaar. Kennelijk is er een cultuur ontstaan van de problemen verdoezelen, dat draagt denk ik alleen maar bij aan het immense probleem dat overgewicht/obesitas al is. Ik vind het - ook nu weer - schokkend hoe dit in zo'n korte periode is veranderd. De hele mentaliteit is denk ik anders geworden en ja, ik denk dat er in de komende jaren een enorme druk zal ontstaan op de gezondheidszorg, die tóch al onder druk staat door de vergrijzing in Nederland. Ik hoop gewoon dat iedereen de hulp kan krijgen die hij verdiend, maar als ik zo eens om me heen kijk, vrees ik het ergste...SDL schreef:Kim, wat vind jij van de reacties?
Really?
Wat is dan in jouw ogen subjectief?
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:Tja, het is niet mijn bedoeling mensen te kwetsen. Ik vertel objectief mijn bevindingen in de sauna en echt, het probleem is daar overduidelijk waarneembaar. Kennelijk is er een cultuur ontstaan van de problemen verdoezelen, dat draagt denk ik alleen maar bij aan het immense probleem dat overgewicht/obesitas al is. Ik vind het - ook nu weer - schokkend hoe dit in zo'n korte periode is veranderd. De hele mentaliteit is denk ik anders geworden en ja, ik denk dat er in de komende jaren een enorme druk zal ontstaan op de gezondheidszorg, die tóch al onder druk staat door de vergrijzing in Nederland. Ik hoop gewoon dat iedereen de hulp kan krijgen die hij verdiend, maar als ik zo eens om me heen kijk, vrees ik het ergste...SDL schreef:Kim, wat vind jij van de reacties?
Echt serieus.... Als overgewicht het ergste is wat ons kan treffen hier... Nogmaals het ging over de manier waarop je zoiets beschrijft. Het zijn gewoon mensen hoor, wat boeit het nu in hemelsnaam als iemand wat dikker is, kom op zeg.
Ik heb liever en land met alleen maar dikke mensen dan met kinderverkrachters oid. Er zijn zoveel dingen erger dan overgewicht.
Printje- Lady Post-a-lot
Inderdaad.Antibes schreef:Als je een serieuze discussie wilt, ga dan 1) eerst eens leren normaal je standpunt te verwoorden zonder drogredenen, emotionele/persoonlijke oordelen en provocerende opmerkingen en 2) lees je even in over het onderwerp, wat de definitie is van obesitas en wanneer het een gezondheidsrisico wordt bijvoorbeeld.
Gast- Gast
Ik ben van mening dat een BMI tussen de 25 en de 27,5 écht nog niet ongezond is. Het is een grijsgebied, ja, dat klopt, maar pas als je BMI boven de 30 komt wordt het zorgwekkend. Maar toch zijn al die lagere BMI's uit dat grijsgebied wel allemaal meegenomen in die overgewichtscijfers. Hoeveel mensen hebben wel niet een BMI van nét even boven de 25... Ja, dan krijg je inderdaad al gauw 46% van de volwassen bevolking. Maar dat is nog niet per definitie ongezond. Haal licht overgewicht en obesitas niet door elkaar, Kim.
Gast- Gast
Ik trek het mij wél aan. Het doet mij nogal wat dat bijna de helft van Nederland hard op weg is zijn eigen lichaam kapot te maken. Af en toe voelt het alsof ik mij omring met heroïne verslaafden die bij hoog en laag volhouden dat heroïne hen écht écht niet kapot maakt, en dat af en toe een klein beetje echt geen verschil maakt, terwijl ik ze half gedrogeerd op de grond zie liggen...Monte schreef:Maar wat boeit jouw dat? Jij hebt toch nergens last van?
Gast- Gast
Lennox schreef:Ik ben van mening dat een BMI tussen de 25 en de 27,5 écht nog niet ongezond is. Het is een grijsgebied, ja, dat klopt, maar pas als je BMI boven de 30 komt wordt het zorgwekkend. Maar toch zijn al die lagere BMI's uit dat grijsgebied wel allemaal meegenomen in die overgewichtscijfers. Hoeveel mensen hebben wel niet een BMI van nét even boven de 25... Ja, dan krijg je inderdaad al gauw 46% van de volwassen bevolking. Maar dat is nog niet per definitie ongezond. Haal licht overgewicht en obesitas niet door elkaar, Kim.
Volgens mij is alles boven de maat 38 vet en dus aanstootgevend in Kim's belevingswereld en probeert ze dat maar even te verpakken in een "zorgen om de gezondheidszorg en samenleving"-pakketje met een nep-zoet strikje.
Antibes- Ratel
KimRosenberg85 schreef:Ik trek het mij wél aan. Het doet mij nogal wat dat bijna de helft van Nederland hard op weg is zijn eigen lichaam kapot te maken. Af en toe voelt het alsof ik mij omring met heroïne verslaafden die bij hoog en laag volhouden dat heroïne hen écht écht niet kapot maakt, en dat af en toe een klein beetje echt geen verschil maakt, terwijl ik ze half gedrogeerd op de grond zie liggen...Monte schreef:Maar wat boeit jouw dat? Jij hebt toch nergens last van?
Antibes- Ratel
KimRosenberg85 schreef:Ik trek het mij wél aan. Het doet mij nogal wat dat bijna de helft van Nederland hard op weg is zijn eigen lichaam kapot te maken. Af en toe voelt het alsof ik mij omring met heroïne verslaafden die bij hoog en laag volhouden dat heroïne hen écht écht niet kapot maakt, en dat af en toe een klein beetje echt geen verschil maakt, terwijl ik ze half gedrogeerd op de grond zie liggen...Monte schreef:Maar wat boeit jouw dat? Jij hebt toch nergens last van?
Overdrijven is ook een vak.....
Waarom blijf ik überhaupt reageren op zo'n kortzichtig iemand.
Printje- Lady Post-a-lot
Maar waarom deel je dit dan in Beauty en Mode en waarom op zo'n minderwaardige manier? Waarom zo overduidelijk? Het lijkt wel alsof het jouw bedoeling is om mensen te kwetsen en alsof je hier bewust naar handelt en de grens op zoekt qua tolerantie. Ik snap het niet, dit is toch nergens voor nodig?KimRosenberg85 schreef:Tja, het is niet mijn bedoeling mensen te kwetsen. Ik vertel objectief mijn bevindingen in de sauna en echt, het probleem is daar overduidelijk waarneembaar. Kennelijk is er een cultuur ontstaan van de problemen verdoezelen, dat draagt denk ik alleen maar bij aan het immense probleem dat overgewicht/obesitas al is. Ik vind het - ook nu weer - schokkend hoe dit in zo'n korte periode is veranderd. De hele mentaliteit is denk ik anders geworden en ja, ik denk dat er in de komende jaren een enorme druk zal ontstaan op de gezondheidszorg, die tóch al onder druk staat door de vergrijzing in Nederland. Ik hoop gewoon dat iedereen de hulp kan krijgen die hij verdiend, maar als ik zo eens om me heen kijk, vrees ik het ergste...SDL schreef:Kim, wat vind jij van de reacties?
Als het gaat om vrezen. Je kunt je hoop en vrezen toch ook op een andere manier proberen duidelijk te maken?
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Dat idee heb ik inderdaad ook.Antibes schreef:Lennox schreef:Ik ben van mening dat een BMI tussen de 25 en de 27,5 écht nog niet ongezond is. Het is een grijsgebied, ja, dat klopt, maar pas als je BMI boven de 30 komt wordt het zorgwekkend. Maar toch zijn al die lagere BMI's uit dat grijsgebied wel allemaal meegenomen in die overgewichtscijfers. Hoeveel mensen hebben wel niet een BMI van nét even boven de 25... Ja, dan krijg je inderdaad al gauw 46% van de volwassen bevolking. Maar dat is nog niet per definitie ongezond. Haal licht overgewicht en obesitas niet door elkaar, Kim.
Volgens mij is alles boven de maat 38 vet en dus aanstootgevend in Kim's belevingswereld en probeert ze dat maar even te verpakken in een "zorgen om de gezondheidszorg en samenleving"-pakketje met een nep-zoet strikje.
Gast- Gast
Och, wat een betrokkenheid opeens. En dan zijn al die dikke mensen ook nog een jaloers op jou.KimRosenberg85 schreef:Ik trek het mij wél aan. Het doet mij nogal wat dat bijna de helft van Nederland hard op weg is zijn eigen lichaam kapot te maken. Af en toe voelt het alsof ik mij omring met heroïne verslaafden die bij hoog en laag volhouden dat heroïne hen écht écht niet kapot maakt, en dat af en toe een klein beetje echt geen verschil maakt, terwijl ik ze half gedrogeerd op de grond zie liggen...Monte schreef:Maar wat boeit jouw dat? Jij hebt toch nergens last van?
Wat mogen we toch blij zijn met jou in ons midden, eindelijk iemand die ons de ogen opent.
Gast- Gast
Ik hou het hierbij mensen.
En ik stel voor dat de troll niet verder gevoerd wordt. Slaap lekker!
En ik stel voor dat de troll niet verder gevoerd wordt. Slaap lekker!
Gast- Gast
Verwoordt ze het nog steeds niet respectloos en vernederend, Toet?Antibes schreef:KimRosenberg85 schreef:Ik trek het mij wél aan. Het doet mij nogal wat dat bijna de helft van Nederland hard op weg is zijn eigen lichaam kapot te maken. Af en toe voelt het alsof ik mij omring met heroïne verslaafden die bij hoog en laag volhouden dat heroïne hen écht écht niet kapot maakt, en dat af en toe een klein beetje echt geen verschil maakt, terwijl ik ze half gedrogeerd op de grond zie liggen...Monte schreef:Maar wat boeit jouw dat? Jij hebt toch nergens last van?
Gast- Gast
Kim, gaat het wel goed met jou? Jemig, je draaft door.
SDL- Prater
SDL schreef:Kim, gaat het wel goed met jou? Jemig, je draaft door.
Ik vind haar inmiddels gewoon ronduit dom. Ik ga er ook niet meer op proberen te reageren, wordt gewoon pissig van zoveel domheid en het totaal respectloos zijn naar andere mensen toe. Ik vind het juist enorm triest om te lezen dat die uiterlijke schijn zo belangrijk blijft voor sommigen. Natuurlijk moet je je zelf verzorgen etc etc maar om mensen zo af te kraken op basis van wat je van iemand ziet?
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:SDL schreef:Kim, gaat het wel goed met jou? Jemig, je draaft door.
Ik vind haar inmiddels gewoon ronduit dom. Ik ga er ook niet meer op proberen te reageren, wordt gewoon pissig van zoveel domheid en het totaal respectloos zijn naar andere mensen toe. Ik vind het juist enorm triest om te lezen dat die uiterlijke schijn zo belangrijk blijft voor sommigen. Natuurlijk moet je je zelf verzorgen etc etc maar om mensen zo af te kraken op basis van wat je van iemand ziet?
Joh dat is gewoon haar bedoeling, lekker laten kletsen. Ze vindt het leuk om mensen uit hun tent te lokken en het lukt haar best aardig.
Overigens geloof ik nogsteeds niet dat ze echt nieuw is.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Lennox schreef:Verwoordt ze het nog steeds niet respectloos en vernederend, Toet?Antibes schreef:KimRosenberg85 schreef:Ik trek het mij wél aan. Het doet mij nogal wat dat bijna de helft van Nederland hard op weg is zijn eigen lichaam kapot te maken. Af en toe voelt het alsof ik mij omring met heroïne verslaafden die bij hoog en laag volhouden dat heroïne hen écht écht niet kapot maakt, en dat af en toe een klein beetje echt geen verschil maakt, terwijl ik ze half gedrogeerd op de grond zie liggen...Monte schreef:Maar wat boeit jouw dat? Jij hebt toch nergens last van?
Ik had mijn post al ge-edit he maar ook dát neem ik terug
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Gekkie, hier moet je niet boos om worden.Printje schreef:SDL schreef:Kim, gaat het wel goed met jou? Jemig, je draaft door.
SDL- Prater
Tania schreef:Printje schreef:SDL schreef:Kim, gaat het wel goed met jou? Jemig, je draaft door.
Joh dat is gewoon haar bedoeling, lekker laten kletsen. Ze vindt het leuk om mensen uit hun tent te lokken en het lukt haar best aardig.
Overigens geloof ik nogsteeds niet dat ze echt nieuw is.
Haha je hebt ook gelijk, moet me niet zo uit mijn tent laten lokken, maar ik leer kinderen altijd dat het zo belangrijk is om naar mensen te kijken zoals ze zijn en dat e accepteren en zulke dingen maken me dan echt pissig. Al denk ik idd ook dat ze niet nieuw is en dat ze haar hele leven of hier spontaan fantaseert of het veel mooier maakt dan dat het is. Ik denk dat er achter die bla bla kijk mij eens, heel veel angst, verdrietig en onzekerheid zit en dat vind ik dan wel weer zielig.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik kan me trouwens nog herinneren dat Discordia ook een tijd dergelijke discussietopics heeft geopend, maar toch was dat minder fel. Daar kon je tenminste nog mee discussiëren, die kon zich nog wel onderbouwen.
Gast- Gast
Pagina 4 van 16 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 16
Soortgelijke onderwerpen
» Alleen dagje naar de sauna/ Welke sauna?
» wat ben ik geschrokken
» Geschrokken
» geschrokken
» Zo geschrokken!
» wat ben ik geschrokken
» Geschrokken
» geschrokken
» Zo geschrokken!
Pagina 4 van 16
Permissies van dit forum: