Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Biechttopic

+149
Stuiterbal
jena
Bay
Lavendel
Laurientje
Pommes
Ooh La La!
LDJ
MADDIE
Shisha
Burn
Happinaz
Blair
Slakje
Vino
Mermaid
Sterrin_
meisje
Susan
ekjir@M
TukTuk
Floor
Pompoen
nijntje4
Kerel
Saga
Filoria
Zonneschijn
studiebol
Snoopy
Funk
psv-forever
Nyx
Poubelle
Twellie
Snoes
Ibbeltje
bolus26
Ragazza
Burgemeester Irene
Suus
Lejow
Luce
Theeleut
Cimic
Reva
Gympie
Lot
Evalynn
girli
Tabbert
Coco
blondje1313
Angela_1986
Kowalski
_Lana_
Printje
Maudy
Penélope
Sanne
Starla
Aardbei
NoMercy
Catwoman79
Paper Crown
Linnie1985
Parel
Razz
Pineco
CCC
RioolSpook
Lady Starstruck
Dora
Roza
Marsy28
Sam
Jelin
L!ND@
Jasmine
Alex
sonly
Aimee
Punk'd
Peanut
Prosecco
June
Marin
Exogenesis
Elliot
Biechtje
mzcharlotte
Anoniempje
Fearie
Derpy
Mamsie
luisa
nina
Carra
Mizz_S
maiadebij
Taeda
Siem
Charles
Atelier Madame
ellibre
Viva
Manderijn
SarahKey
Caroow
Burgemeester Nicky
SDL
Pitufo
Lady1984
Sea of Trees
Rouge
Isa_073
Middleme
JustMeDaan
madam
VeryCherry
Japie
Lenthe
Supertalentje
Zwerver
rapa nui
Rovine
Winegum
Minx
SoGood
Tania
Blond
Siamsa
Caro
Reeza
Ella
Fortissimo
Steep
SuperGrover
Rush
Blueschick
Jerry
FireButterfly
Aletta
Lady4
Plien84
Parisienne
xxjojootjexx
Pink!
Green_Pepper
153 plaatsers

Pagina 31 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Fortissimo do 9 mei 2013 - 5:11

Ik denk te weten wie je bent laatste Biechtje.. Vind het echt heel naar om te lezen en zou je gewoon een hele dikke knuffel willen geven. Kan verder zo weinig voor je doen!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje do 9 mei 2013 - 5:20

Hier is het angstige biechtje weer. Ik wilde toch even laten weten hoe het er nu voor staat. Ik zie alleen dat er op het laatste biechtje niet is gereageerd. Sorry dat ik er doorheen wals. Embarassed

Dinsdagmiddag werd ik door de psycholoog gebeld. De huisarts had haar ingeschakeld (ze werken samen in hetzelfde gebouw), want hij maakte zich zorgen over mij. Ik heb hem in het verleden vaak afgekraakt, maar ik geloof dat ik mijn mening echt moet bijstellen. Ze vroeg me of ik zin had om de volgende dag bij haar langs te komen en dat vond ik wel goed. Dus voor woensdagmiddag hadden we een afspraak.

Binnen tien minuten had ze door dat ik niet mezelf was. En dat werd dus huilen. Ik doe me altijd anders/sterker voor dan ik ben, maar kennelijk heb ik met haar een bepaalde klik dat het er hoe dan ook wel uitkomt. We hebben echt een uur met elkaar zitten praten over de angsten die ik heb etc. Ze is gewoon echt een goede voor mij. Als ik iets slechts denk, dan buigt zij mijn gedachten om. Eindconclusie; Ik liep met een lach op mijn gezicht de zon in. Ik voelde me zo opgelucht.

We hebben over een kleine maand weer een afspraak, omdat ze wil zien wat de medicatie met mij doet, en dan gaan we bekijken of ik bij haar mag blijven of dat ik toch naar een psychiater moet. Op dit moment voel ik me niet angstig, niet zoals ik me heb gevoeld de afgelopen weken, ik heb er zelfs weer een beetje zin in. Het kunnen de medicijnen zijn, maar het kan ook te maken hebben met het goede gesprek en met alles wat jullie hebben gezegd. Het kabbelt even voort. En dat is wel lekker na zo'n hele gekke en nare periode.

Dus jullie ook dank je wel. smile

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Vino do 9 mei 2013 - 6:12

Laatste biechtje, wat fijn dat je je nu beter voelt. Hopelijk blijft dat ook zo, al zal je vast nog wel een dipje krijgen. Fijn dat je een goed gevoel bij haar hebt en dat je met haar kan praten!

Biechtje dat ruzie heeft met haar zusje. Hoe komt het dat je er een puinhoop van maakt? Heb je hoge verwachtingen van jezelf of van anderen? Omdat je de ene teleurstelling krijgt na de andere.
Vino
Vino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 445
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje do 9 mei 2013 - 6:52

*


Laatst aangepast door Biechtje op do 9 mei 2013 - 8:57; in totaal 1 keer bewerkt

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Exogenesis do 9 mei 2013 - 8:24

Biechtje met ruzie met het zusje, ik heb je biecht niet gelezen, maar waarom betrek je het zo op je zelf? Als die vriendin jou laat zitten, dan is zij geen vriendin voor jou. Kies voor jezelf en de mensen om je heen die wél in jou investeren.
Wat betreft de ruzie met je zusje, hoe is dat zo gekomen? En ben je wie ik denk dat je bent?
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje do 9 mei 2013 - 8:32

*


Laatst aangepast door Biechtje op do 9 mei 2013 - 8:58; in totaal 1 keer bewerkt

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Nyx do 9 mei 2013 - 8:38

Jouw zus(je) is niet verantwoordelijk voor wat jij wel of niet doet. Als zij geen zin heeft, dan heeft ze simpelweg geen zin. Dat is het nadeel van familie, ze zijn jouw vrienden niet. Je kunt haar ook niet verantwoordelijk houden voor zaken die vrienden nalaten. Snap wel dat het frustreert, maar reken het jouw zus(je) niet teveel aan.

Verder snap ik dat het niet leuk is als vrienden afzeggen, maar dat zegt niets over jou of jullie vriendschap. Het is even een rare samenloop van omstandigheden. Het is nu even kut, maar het komt wel weer goed. Dat weet ik zeker! Biechttopic - Pagina 31 699888
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Exogenesis do 9 mei 2013 - 8:44

Dat is vervelend ja, maar zij heeft geen verplichtingen aan jou. Ze mag haar dag zelf indelen. Je doet veel dingen samen met haar. Zij moet ook lucht krijgen.

Ik denk dat het komt doordat je zelf niet goed in je vel zit. Als ik jou was, zou ik toch echt weer proberen met iemand er over te praten. Er zijn heus wel hulpverleners die wél een echt luisterend oor bieden en jou weer een positievere instelling kunnen geven. Ik vind het zo zonde voor je. Dit behoren toch wel de mooiste jaren van je leven te zijn Biechttopic - Pagina 31 699888
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje do 9 mei 2013 - 8:49

*


Laatst aangepast door Biechtje op do 9 mei 2013 - 8:58; in totaal 1 keer bewerkt

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 8:51

Ik denk ook dat je in een cirkeltje zit, Biechtje. Je bent zó bang mensen kwijt te raken, dat je ze angstvallig bij je probeert te houden, met als gevolgdat je mensen benauwt, wat er weer voor zorgt dat mensen afstand nemen. Het is even heel makkelijk en zwartwit opgesomd, dat begrijp ik. Ik denk dat je in een cirkel zit die je (al dan niet met hulp) écht zult moeten doorbreken, pas dan kunnen vriendschappen echt helemaal opbloeien.


Laatst aangepast door Lennox op do 9 mei 2013 - 8:58; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Exogenesis do 9 mei 2013 - 8:52

Nyx bedoelt het goed, ik denk dat je het te letterlijk opvat.

Goed dat je die training gaat doen. En echt, goed dat je doorgaat tot je een goede begeleider hebt gevonden.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Nyx do 9 mei 2013 - 8:52

Even voor mij hoor, maar heb ik gezegd dat ik weet hoe het komt? Want dat weet ik namelijk niet. Ik zeg eigenlijk hetzelfde als Exo. Omdat ik ook denk te weten wie je bent.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje do 9 mei 2013 - 8:53

*


Laatst aangepast door Biechtje op do 9 mei 2013 - 9:02; in totaal 1 keer bewerkt

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje do 9 mei 2013 - 8:54

*


Laatst aangepast door Biechtje op do 9 mei 2013 - 9:02; in totaal 1 keer bewerkt

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 8:56

Een aanvulling: probeer daarnaast goedbedoelde lieve woorden zoals bijvoorbeeld die van Nyx te waarderen. Ik denk ook te weten wie je bent en als dat zo is dan 'snauw' je sommige harten onder de riem wel vaker af. Dit bedoel ik verder niet vervelend trouwens, ik weet er even geen betere omschrijving aan te geven, maar ik bedoel het niet zo naar als het er staat. Buitenstaanders weten niet wat jij doormaakt en wat je voelt, maar men probeert je wel te helpen relativeren en jou beter te doen voelen. Probeer dat te waarderen, ongeacht of ze het nou verkeerd zien, of niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 8:56

Je hoeft niet zo gepikeerd te reageren. Mensen proberen je te helpen hoor, dan kun je dat ook aannemen ipv alleen maar zeggen dat ze het niet begrijpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje do 9 mei 2013 - 9:00

*




Laatst aangepast door Biechtje op do 9 mei 2013 - 9:21; in totaal 1 keer bewerkt

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Exogenesis do 9 mei 2013 - 9:01

Ik kan me toch wel heel erg vinden in de eerste reactie van Lennox. Dat heb ik ook al vaker gezegd, maar dat vind je vervelend om te horen. Toch denk ik dat daar een grote kern van waarheid in zit, die je misschien niet wilt horen/zien? Ik vind het heel vervelend voor je, want ik weet niet hoe ik je kan helpen het te doorbreken. Misschien zien wij het allemaal verkeerd en kan iemand van buitenaf je er echt bij helpen... Ik wil niet bot of belerend of vervelend overkomen, maar ik voel me zo machteloos dat ik niet weet wat ik anders moet zeggen.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje do 9 mei 2013 - 9:03

Op welke kern van waarheid doel je nu?
De cirkel? Of het benauwen van mensen?

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 9:06

Biechtje schreef:Lennox, ik heb echt even het idee dat je even een aanval op me moet houden. Want als ik vaker 'harten onder de riem' af heb gesnauwd had ik dat liever via PM gehoord. En dan graag met voorbeelden!


Ik vind dit wel een mooi voorbeeld, en je reactie op Nyx ook. We proberen je te helpen, we hebben állemaal het beste met je voor, en toch reageer je zo. Ik vind dat oprecht heel verdrietig om te lezen. Niemand valt je hier aan of af, we reageren omdat we het naar vinden dat je je zo voelt. Je wilt een luisterend oor, die bieden we, maar dan moet je dat luisterend oor wel toelaten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje do 9 mei 2013 - 9:07

Exo en Lennox, willen jullie me wel PM'en over het feit hoe jullie denken over mij in een vriendschap. Dat hoef ik niet op het forum te hebben staan.

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 9:08

Laat maar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 9:08

Ik was in 1 klap een behoorlijk deel van mijn sociale leven kwijt en te teleurgesteld om er opnieuw aan te beginnen dus kan me ergens wel voorstellen hoe je je voelt. Ik focus nu meer op mezelf, wat ik kan doen om mezelf gelukkig te maken. Hoe ik mijn leven wil inrichten en wat daar voor nodig is. Door me daar zo op te focussen hoef ik ook niet meer bang of teleurgesteld te zijn en kan ik wel mijn geluk weer vinden. En wie weet ben ik dan over een tijd wel weer toe aan wat meer sociale dingen, dat zie ik dan wel weer. Voor nu hou ik het bij mezelf.

Edit; Ik heb geen idee trouwens wie je bent en dat maakt ook niet uit toch...


Laatst aangepast door Zus op do 9 mei 2013 - 9:08; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje do 9 mei 2013 - 9:08

Lennox schreef:Ik vind dit wel een mooi voorbeeld, en je reactie op Nyx ook. We proberen je te helpen, we hebben állemaal het beste met je voor, en toch reageer je zo. Ik vind dat oprecht heel verdrietig om te lezen. Niemand valt je hier aan of af, we reageren omdat we het naar vinden dat je je zo voelt. Je wilt een luisterend oor, die bieden we, maar dan moet je dat luisterend oor wel toelaten.
Lees je dan ook wat ik er onder typ?

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje do 9 mei 2013 - 9:08

Lennox schreef:Laat maar.
Natuurlijk dat is de makkelijkste weg, wees nu dan ook eerlijk richting mij en vertel me dan via PM wat je denkt en hoe je denkt over mij.

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 31 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum