Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Biechttopic

+149
Stuiterbal
jena
Bay
Lavendel
Laurientje
Pommes
Ooh La La!
LDJ
MADDIE
Shisha
Burn
Happinaz
Blair
Slakje
Vino
Mermaid
Sterrin_
meisje
Susan
ekjir@M
TukTuk
Floor
Pompoen
nijntje4
Kerel
Saga
Filoria
Zonneschijn
studiebol
Snoopy
Funk
psv-forever
Nyx
Poubelle
Twellie
Snoes
Ibbeltje
bolus26
Ragazza
Burgemeester Irene
Suus
Lejow
Luce
Theeleut
Cimic
Reva
Gympie
Lot
Evalynn
girli
Tabbert
Coco
blondje1313
Angela_1986
Kowalski
_Lana_
Printje
Maudy
Penélope
Sanne
Starla
Aardbei
NoMercy
Catwoman79
Paper Crown
Linnie1985
Parel
Razz
Pineco
CCC
RioolSpook
Lady Starstruck
Dora
Roza
Marsy28
Sam
Jelin
L!ND@
Jasmine
Alex
sonly
Aimee
Punk'd
Peanut
Prosecco
June
Marin
Exogenesis
Elliot
Biechtje
mzcharlotte
Anoniempje
Fearie
Derpy
Mamsie
luisa
nina
Carra
Mizz_S
maiadebij
Taeda
Siem
Charles
Atelier Madame
ellibre
Viva
Manderijn
SarahKey
Caroow
Burgemeester Nicky
SDL
Pitufo
Lady1984
Sea of Trees
Rouge
Isa_073
Middleme
JustMeDaan
madam
VeryCherry
Japie
Lenthe
Supertalentje
Zwerver
rapa nui
Rovine
Winegum
Minx
SoGood
Tania
Blond
Siamsa
Caro
Reeza
Ella
Fortissimo
Steep
SuperGrover
Rush
Blueschick
Jerry
FireButterfly
Aletta
Lady4
Plien84
Parisienne
xxjojootjexx
Pink!
Green_Pepper
153 plaatsers

Pagina 40 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Mis(s)poes za 25 mei 2013 - 16:48

Zucht.....wat lijkt mij dat neerkijken op mensen vermoeiend. Volgens mij heeft biechtje haar biecht hier niet neergezet om de grammatica van die mail te analyseren. Of het kdv al dan niet een mailtje mocht sturen daarin denken wij verschillend.(Zo simpel kan het leven soms zijn.) Mijn beroep doet er al helemaal niet toe in dit verhaal.

Mis(s)poes
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 9
Punten : 9
Registratiedatum : 22-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Snoopy za 25 mei 2013 - 19:32

Mis(s)poes schreef:Zucht.....wat lijkt mij dat neerkijken op mensen vermoeiend. Volgens mij heeft biechtje haar biecht hier niet neergezet om de grammatica van die mail te analyseren. Of het kdv al dan niet een mailtje mocht sturen daarin denken wij verschillend.(Zo simpel kan het leven soms zijn.) Mijn beroep doet er al helemaal niet toe in dit verhaal.

Het heeft niks te maken op neerkijken op mensen. Het mailtje is gewoon niet professioneel, mede door de zinsopbouw. En van een eigenaar van een kinderdagverblijf verwacht je die professionaliteit wél. Of je hoort te weten als professional dat dat niet je sterkste kant is en zorgt er voor dat iemand jou daarbij helpt.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gast za 25 mei 2013 - 19:34

Dit komt van een leidster. Als een eigenaar/manager zulke uitspraken over een kindje doet (er van uitgaande dat de manager niet eens intensief contact met het kindje heeft), vind ik het al helemaal niet kunnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gast za 25 mei 2013 - 20:09

Lennox schreef:Dit komt van een leidster. Als een eigenaar/manager zulke uitspraken over een kindje doet (er van uitgaande dat de manager niet eens intensief contact met het kindje heeft), vind ik het al helemaal niet kunnen.


Biechtje schreef:Het mailtje komt van de eigenaresse van het kdv. Zij staat zelf ook op de groepen, samen met 2 leidsters.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gast za 25 mei 2013 - 20:13

Oh oké, over dat srukje heb ik heen gelezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Susan za 25 mei 2013 - 20:24

Printje schreef:Klopt maar zo'n jonge kinderen worden ook eigenlijk nooit niet eens getest puur om het feit dat het dus vaak gewoon rijping oid is.
Ik weet idd niet of er wel/niet iets aan de hand is, ik wilde haar alleen maar duidelijk maken dat het niet meteen iets hoeft te zijn. En welk kind heeft nu eigenlijk niet een eigen gebruiksaanwijzing Wink

Jawel hoor, zulke jonge kinderen worden soms wel getest. Ik ben het met SoT eens dat je wel heel laconiek reageert. Natuurlijk hoeft er niks te zijn, maar wij kunnen dat hier niet uitsluiten. Het feit dat er bij sommige kinderen te snel diagnoses worden gesteld (stickeren vind ik echt een rotwoord, het gaat om kinderen, niet om verhuisdozen) moet niet maken dat je als ouders je kop in het zand steekt als er zorgen zijn om je kind. Net als dat er kinderen zijn die onterecht een diagnose krijgen, zullen er ook kinderen zijn die door de mazen heen glippen en daardoor te lang goede zorg mislopen.

Nogmaals, ik zeg niet dat er hier iets aan de hand is. En dat het in een mailtje wordt aangekaart vind ik ook geen stijl. Maar ik vind het wel goed dát het kinderdagverblijf het aankaart. Ik vind dat er hier soms te makkelijk wordt geroepen dat het niks is en dat het gewoon een kwestie is van een eigen ontwikkeling volgen. Dat kunnen we hier ook niet zien. Ik wil niemand onnodig bangmaken, maar ook niet vals geruststellen. We weten het hier gewoon niet, en ik zou zulke signalen wel altijd serieus nemen, even los van de manier waarop ze worden gemeld.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gast za 25 mei 2013 - 20:36

Ik ben zelf locatiemanager van 2 kdv's en ik vind dit echt een zeer onprofessionele mail. Dit soort dingen zou ik nooit per mail met ouders bespreken. Ik zou ze, desnoods per mail, uitnodigen voor een gesprek.
Ook zou ik nooit aangeven dat ouders hun kind dan maar op een andere dag naar het kdv moeten brengen: wat een onzin!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Catwoman79 za 25 mei 2013 - 20:42

Ik snap dat het voor velen "not-done" is dat het kdv deze mail heeft gestuurd.
Maar als je het van de andere kant bekijkt, biechtje stuurt zelf een mail met vragen.
Dan wordt je natuurlijk terug gemaild met de antwoorden.
Als biechtje niet op deze manier antwoord had willen hebben had ze mijns inziens om een persoonlijk gesprek moeten vragen en pas dan haar vragen moeten stellen.

We leven nu eenmaal in een digitale wereld, en nee, ik vind het niet raar.
Ik heb zelf ook op deze manier mijn vragen gesteld en antwoorden gekregen.
Met de uitnodiging voor een persoonlijk gesprek.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic

Bericht  GreenGrass za 25 mei 2013 - 22:42

Biechtje vraagt, volgens mij, alleen maar hoe jullie zouden handelen in deze situatie. Moet je dit serieus nemen en actie ondernemen? Zijn er meer ouders/leidsters die iets dergelijks qua gedrag herkennen en hoe moet je hiermee omgaan?

GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Fortissimo za 25 mei 2013 - 22:58

Catwoman79 schreef:Ik snap dat het voor velen "not-done" is dat het kdv deze mail heeft gestuurd.
Maar als je het van de andere kant bekijkt, biechtje stuurt zelf een mail met vragen.
Dan wordt je natuurlijk terug gemaild met de antwoorden.
Als biechtje niet op deze manier antwoord had willen hebben had ze mijns inziens om een persoonlijk gesprek moeten vragen en pas dan haar vragen moeten stellen.


We leven nu eenmaal in een digitale wereld, en nee, ik vind het niet raar.
Ik heb zelf ook op deze manier mijn vragen gesteld en antwoorden gekregen.
Met de uitnodiging voor een persoonlijk gesprek.

Als mevrouw in kwestie een professionele houding had aangenomen, had ze de ouders op gesprek uitgenodigd. En eigenlijk hé? Als ze dat daadwerkelijk vind van het kindje, had ze de ouders al VOOR de mail van moeders kwam, uit moeten nodigen.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Exogenesis zo 26 mei 2013 - 0:27

Oké, eindelijk tijd gehad om die mail te lezen.
Wat ik vind: de mail is zeer onprofessioneel en vooral rommelig opgezet. Ik begrijp dat mensen zich daar aan storen, doe ik ook. Is degene die de mail heeft opgezet de leidster? Dan zou ik dit zeker aankaarten. Dit is niet echt representatief voor het bedrijf. Is ze een medewerkster, dan kun je het haar misschien niet kwalijk nemen, aangezien het niveau wat lager kan liggen dan leidsters en onderwijzend personeel. Wel vind ik dat ze in deze kwestie telefonisch contact met jou hadden moeten opnemen of face to face. Ik zou dus ook absoluut niet terug gaan mailen, maar de leidster in kwestie willen spreken. Laat haar maar uitleggen wat ze precies bedoelt en wat er nu zo zorgwekkend is, waardoor zij jouw dwingen om op andere dagen gebruik te make van de KDV. Doe je dit weer via de mail, dan zal de discussie alleen maar ingewikkelder worden.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Blair zo 26 mei 2013 - 0:28

Fortissimo schreef:

Als mevrouw in kwestie een professionele houding had aangenomen, had ze de ouders op gesprek uitgenodigd. En eigenlijk hé? Als ze dat daadwerkelijk vind van het kindje, had ze de ouders al VOOR de mail van moeders kwam, uit moeten nodigen.

Dat zou me misschien nog het méést dwars zitten, waarom pas op het moment wanneer Biechtje mailt met vragen, waarom niet van te voren al tijdens het wegbrengen/ophalen van het kindje.

Biechtje, dit exact zelfde verhaal stond in Mijn geheim een aantal weken terug, heb je die toevallig gelezen? Deze moeder had precies hetzelfde probleem, blijkbaar komt het dus wel vaker voor.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Merai zo 26 mei 2013 - 5:14

Ik vind de manier waarop heel erg slecht maar ik zou zulke dingen wel serieus nemen, wat Susan ook al zegt, het is geen garantie dat er iets is maar ook niet dat er niets is. Iemand die met zoveel kinderen te maken heeft kan vaak wel redelijk goed inschatten wanneer gedrag afwijkt van de normale ontwikkelingslijnen.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Printje zo 26 mei 2013 - 7:31

Snoopy schreef:
Mis(s)poes schreef:Zucht.....wat lijkt mij dat neerkijken op mensen vermoeiend. Volgens mij heeft biechtje haar biecht hier niet neergezet om de grammatica van die mail te analyseren. Of het kdv al dan niet een mailtje mocht sturen daarin denken wij verschillend.(Zo simpel kan het leven soms zijn.) Mijn beroep doet er al helemaal niet toe in dit verhaal.

Het heeft niks te maken op neerkijken op mensen. Het mailtje is gewoon niet professioneel, mede door de zinsopbouw. En van een eigenaar van een kinderdagverblijf verwacht je die professionaliteit wél. Of je hoort te weten als professional dat dat niet je sterkste kant is en zorgt er voor dat iemand jou daarbij helpt.

Dit is idd. Als je werkt met mensen die jouw klant zijn oid vind ik dat je gewoon de grammatica goed moet beheersen. Heeft helemaal niets met op mensen neerkijken te maken maar met iets dat meteen opvalt aan een mailtje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje ma 27 mei 2013 - 0:26

Ik heb bijna elke dag ruzie met mijn vriend. Niet elke keer heel heftig of langdurig, maar wel veel te vaak en meestal om niets of onbenullige dingen die heel groot worden. We houden veel van elkaar en het maakt ons allebei verdrietig, maar ondanks dat blijft het gebeuren Cry

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Cimic ma 27 mei 2013 - 0:34

Ruziebiechtje wat ontzettend vervelend. hug Heb je enig idee waar het aan kan liggen?

-------

http://www.zegmaaryes.nl/viewtopic.forum?t=45050
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 40 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum