Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Biechttopic

+149
Stuiterbal
jena
Bay
Lavendel
Laurientje
Pommes
Ooh La La!
LDJ
MADDIE
Shisha
Burn
Happinaz
Blair
Slakje
Vino
Mermaid
Sterrin_
meisje
Susan
ekjir@M
TukTuk
Floor
Pompoen
nijntje4
Kerel
Saga
Filoria
Zonneschijn
studiebol
Snoopy
Funk
psv-forever
Nyx
Poubelle
Twellie
Snoes
Ibbeltje
bolus26
Ragazza
Burgemeester Irene
Suus
Lejow
Luce
Theeleut
Cimic
Reva
Gympie
Lot
Evalynn
girli
Tabbert
Coco
blondje1313
Angela_1986
Kowalski
_Lana_
Printje
Maudy
Penélope
Sanne
Starla
Aardbei
NoMercy
Catwoman79
Paper Crown
Linnie1985
Parel
Razz
Pineco
CCC
RioolSpook
Lady Starstruck
Dora
Roza
Marsy28
Sam
Jelin
L!ND@
Jasmine
Alex
sonly
Aimee
Punk'd
Peanut
Prosecco
June
Marin
Exogenesis
Elliot
Biechtje
mzcharlotte
Anoniempje
Fearie
Derpy
Mamsie
luisa
nina
Carra
Mizz_S
maiadebij
Taeda
Siem
Charles
Atelier Madame
ellibre
Viva
Manderijn
SarahKey
Caroow
Burgemeester Nicky
SDL
Pitufo
Lady1984
Sea of Trees
Rouge
Isa_073
Middleme
JustMeDaan
madam
VeryCherry
Japie
Lenthe
Supertalentje
Zwerver
rapa nui
Rovine
Winegum
Minx
SoGood
Tania
Blond
Siamsa
Caro
Reeza
Ella
Fortissimo
Steep
SuperGrover
Rush
Blueschick
Jerry
FireButterfly
Aletta
Lady4
Plien84
Parisienne
xxjojootjexx
Pink!
Green_Pepper
153 plaatsers

Pagina 35 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje di 14 mei 2013 - 7:24

nina schreef:
Biechtje schreef:ik kreeg gisteren een bericht van een one night stand met wie ik onveilige seks heb gehad (dom ja). hij was weer gebeld door zijn ex met de mededeling dat ze chlam.ydia heeft. gelukkig kon ik me vanmiddag meteen laten testen bij een s.oa.kliniek en volgende week krijg ik de uitslag. omdat hij niet de enige was met wie ik het afgelopen half jaar onveilige seks heb gehad (heel dom) heb ik me op alles laten testen. volgende week krijg ik de uitslag, ik ben heel zenuwachtig.
Zorg je er dan wel voor dat je andere sekspartners zich ook laten testen?

als uit mijn test blijkt dat ik iets heb wel ja. degene die mij waarschuwde was mijn laatste sekspartner.

@mamsie: bedankt voor je berichtje. het was ongeveer 5 weken geleden met de jongen die gewaarschuwd was. volgens de verpleegkundige zouden ze dat nu al kunnen zien.

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Sea of Trees di 14 mei 2013 - 7:35

Mamsie, hoe bedoel je naar feesten als bitch?
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Jerry di 14 mei 2013 - 7:49

@ iedereen die reageert op het biechtje met kinderwens van wie de man eerst wil sparen: ik lees vooral het geld dat je kwijt bent voordat het kindje komt (kinderwagen, kinderkamer, etc.), maar een kindje kost toch gewoon altijd geld? Ik snap best dat haar man dat bedrag wil sparen, ook met het minder kunnen sparen als er een kindje zou komen...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Manderijn di 14 mei 2013 - 7:54

Jerry schreef:@ iedereen die reageert op het biechtje met kinderwens van wie de man eerst wil sparen: ik lees vooral het geld dat je kwijt bent voordat het kindje komt (kinderwagen, kinderkamer, etc.), maar een kindje kost toch gewoon altijd geld? Ik snap best dat haar man dat bedrag wil sparen, ook met het minder kunnen sparen als er een kindje zou komen...

Nou dat vind ik ook. Ik was ongepland zwanger en woonde nog thuis. Dan is sparen niet meer aan de orde. Ik heb alleen de box nieuw gekocht. Oh ja, en een huis! Biechttopic - Pagina 35 3079029344

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Mamsie di 14 mei 2013 - 7:56

Sea of Trees schreef:Mamsie, hoe bedoel je naar feesten als bitch?

Dat is een naam van een feest.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje wo 15 mei 2013 - 2:28

Ik heb een paar schulden bij verschillende banken. Hier betaal ik maandelijks een klein bedrag voor af. Ik wil hier nu van af. Ik twijfel alleen hoe ik het precies moet aanpakken.
Eerst roodstand bij de bank aflossen?
Dan de lening bij bank A?
Dan persoonlijke lening bij bank B?

Ze berekenen allemaal hetzelfde qua rente. Bank A lost alleen sneller af omdat ik deze lening al vier jaar heb en het maandbedrag onveranderd is. Lening bij Bank B lost het minst af. Volgens de berekeningen kan ik roodstand sneller aflossen, maar blijf ik zitten met de schulden bij A en B. Welke volgorde kan ik het best aanhouden?

Ik weet dat het dom is om schulden op te bouwen en het zijn geen grote bedragen. Maar ik moet er wel vanaf en zo efficient mogelijk ook al is het niet handig geweest om ze te nemen of om ze niet sneller af te lossen.

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 2:30

Ik zou eerst je roodstand aflossen, dan zorgen dat je niet meer rood kan staan en van daaruit je schulden af gaan lossen. Dat zou ik zo doen omdat je dan niet het ene gat met het andere kan vullen. En dan de langstlopende lening het eerst aflossen. Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  ellibre wo 15 mei 2013 - 2:33

Als je wil mag je mij een PM sturen met de restschuld, het rentepercentage en de verplichte maandelijkse aflossing per lening, en het bedrag dat je in totaal maximaal kunt aflossen per maand. Dan reken ik voor je uit op welke manier je de minste rente betaalt.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje wo 15 mei 2013 - 2:41

ellibre - Ik zou je best een pm willen sturen, maar ik wil gewoon niet dat iemand weet wat voor schulden ik heb. En onder biechtje een pm sturen is niet handig. Wel lief aangeboden.

Ik had zelf bedacht om eerst de roodstand af te lossen. De aflossing van Bank B op 100 € te zetten en Bank A in één keer af te lossen. Bank A aanvaard geen tussentijdse aflossing en wil het bedrag in één keer. Omdat deze het meeste aflost leek me dat niet erg om voor te 'sparen'. Ook al verspil ik elke maand euro's aan geld. Dat had ik dan maar eerder moeten bedenken.

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Jasmine wo 15 mei 2013 - 4:19

Biechtje: kun je niet een nieuw account aanmaken, zodat je ook voor Ellibre anoniem blijft?
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje wo 15 mei 2013 - 6:57

Als er op het werk een baby'tje wordt geboren komt er een kraammand waar alle collega's een cadeautje in kunnen stoppen.

Ik ben nieuw op de afdeling en heb alle 4 de keren een cadeautje van rond de 10 12 euro gekocht. Op de afdeling is er blijkbaar de afspraak dat cadeautjes rond de 5 euro mogen kosten.

Nu heb ik via via gehoord dat mensen vinden dat ik heel erg overdrijf.
Wat vinden jullie en hoe zouden jullie hiermee omgaan? Voel me best wel stom.

Voor de volgende heb ik ook alweer een cadeautje van rond dat bedrag gekocht en twijfel om dat nu te geven.

Kan ik dit aankaarten of zouden jullie het gewoon laten zitten?
Zou ook niet weten tegen wie ik dit zou moeten zeggen
Ik wou alleen maar een goede indruk achter laten meer niet.

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Tania wo 15 mei 2013 - 7:05

Ik zou volgende keer een cadeautje van rond de 5 euro kopen en er verder niks meer over zeggen. Mensen die zich daar druk over maken zou ik lekker laten kletsen, die hebben blijkbaar gewoon niks beters te doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Ella wo 15 mei 2013 - 7:56

Je bepaald toch zelf voor hoeveel je geef, daar heeft een ander niks over te zeggen. ook niet als iemand er alleen paar sokjes van 1 euro in doet bijvoorbeeld.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Blair wo 15 mei 2013 - 23:10

Ik zou me er niets van aantrekken als ik jou was, al moet ik wel zeggen dat ik me op het werk ook altijd aan het bedrag hou wat de anderen ook betalen, juist om dit te voorkomen. Wat je kan doen is ze aanspreken en zeggen; "Goh, ik wist niet dat het een probleem was meer uit te geven? Maar, de volgende keer hou ik me aan het afgesproken bedrag!". Waarschijnlijk staan ze dan met hun bek vol tanden en hebben ze verder niets meer te zeggen. Het is JOUW portemonnee, JOUW geld, daar hebben zij geen ruk mee te maken.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje wo 15 mei 2013 - 23:49

Even als biechtje, want ik heb een meelezer.
Ik weet niet zo goed wat ik moet met mijn werk. Ik heb een baan met heel veel afwisseling, waardoor ik de hele dag 100 dingen tegelijk moet doen. Dat lukt niet want het is te veel, waardoor ik totaal het overzicht verlies en maar niks doe. Dat helpt natuurlijk niet Biechttopic - Pagina 35 394967
Mijn baas is ook niet echt blij met me geloof ik, maar meer uren werken is geen optie (ook al werk ik niet fulltime, er is geen geld om me meer te laten werken). Ik zou eigenlijk mijn bureau op moeten ruimen, een to-do lijstje maken en aan het werk gaan, maar ik kan me er gewoon niet toe zetten. Wie kan me een schop onder mn kont geven of me praktische tips geven?

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Rush wo 15 mei 2013 - 23:51

Biechtje schreef:Even als biechtje, want ik heb een meelezer.
Ik weet niet zo goed wat ik moet met mijn werk. Ik heb een baan met heel veel afwisseling, waardoor ik de hele dag 100 dingen tegelijk moet doen. Dat lukt niet want het is te veel, waardoor ik totaal het overzicht verlies en maar niks doe. Dat helpt natuurlijk niet Biechttopic - Pagina 35 394967
Mijn baas is ook niet echt blij met me geloof ik, maar meer uren werken is geen optie (ook al werk ik niet fulltime, er is geen geld om me meer te laten werken). Ik zou eigenlijk mijn bureau op moeten ruimen, een to-do lijstje maken en aan het werk gaan, maar ik kan me er gewoon niet toe zetten. Wie kan me een schop onder mn kont geven of me praktische tips geven?
Zoek eens op 'Top of the hour' topic. Misschien werkt dat wel goed voor je? Dan wil ik best met je mee doen! Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Blair wo 15 mei 2013 - 23:54

Zullen we ruilen? Mijn bureau opruimen en to-do lijstje maken is peanuts vergeleken met wat ik op het werk allemaal moet doen. Afwisseling lijkt me juist heerlijk. Gewoon doen als je je baan niet kwijt wil raken, als je nu al zegt dat je baas niet blij met je is.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje do 16 mei 2013 - 0:06

Het probleem is dat ik dingen moet prioriteren en sommige dingen dus wat langer blijven liggen. Maar alle mensen die mij iets vragen te doen vinden hun eigen ding het belangrijkste. Dus als het dan niet binnen 3 dagen geregeld is, gaan ze bij mijn baas klagen. Die komt dan weer bij mij navragen waarom iets niet wordt gedaan en daardoor ben ik ook nog eens tijd kwijt met die vragen beantwoorden, terwijl dingen veel sneller gaan als ze me met rust laten.

Maar Babydoll, je hebt gelijk, ik moet het gewoon doen. Dus nu even snel iets uittypen, dan naar het postkantoor om de post op te halen en dan wat rekeningen betalen. Heb ik in ieder geval een lijstje voor de komende 1,5 uur!
Rush, bedankt voor de tip. Misschien meldt ik me binnenkort en gaan het top of the hour ook voor mij helpen!

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gast do 16 mei 2013 - 0:43

Leer nee te zeggen. Jij werkt een bepaald aantal uren en daarin kun je maar een beperkt aantal klussen klaren. Maak voor jezelf een prioriteitenlijstje met bovenaan de meest urgente zaken. Lees het boek 'first things first'. Geef meer openheid aan je werkgever, zodat hij inzicht krijgt in wat je wanneer uitvoert, zodat het duidelijk is welke klussen langer blijven liggen en waarom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  xxjojootjexx do 16 mei 2013 - 1:01

Wat Kim zegt.
En schrijf daarbij voor jezelf op wat je die dag wilt doen, hoeveel tijd per klus je kwijt denkt te zijn.
Aan het einde van de dag schrijf je een nieuw lijstje, wat je gedaan hebt en hoeveel tijd het daadwerkelijk kostte.
De 2 lijstjes leg je naast elkaar en dan kun je duidelijk zien waar het mis is gegaan

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  ellibre do 16 mei 2013 - 4:05

Biechtje schreef:ellibre - Ik zou je best een pm willen sturen, maar ik wil gewoon niet dat iemand weet wat voor schulden ik heb. En onder biechtje een pm sturen is niet handig. Wel lief aangeboden.

Ik had zelf bedacht om eerst de roodstand af te lossen. De aflossing van Bank B op 100 € te zetten en Bank A in één keer af te lossen. Bank A aanvaard geen tussentijdse aflossing en wil het bedrag in één keer. Omdat deze het meeste aflost leek me dat niet erg om voor te 'sparen'. Ook al verspil ik elke maand euro's aan geld. Dat had ik dan maar eerder moeten bedenken.
Biechtje met schulden,

Ik snap dat je liever volledig anoniem blijft. Ik heb met een smoesje m'n vriend aan het werk gezet en hij heeft in excel een tool gemaakt waarmee je zelf kunt uitrekenen hoe lang het duurt om alles af te lossen en hoe je daarmee zo min mogelijk rente betaalt. Je hoeft alleen maar de restschuld per lening en het rentepercentage in te vullen. Je kunt dan per lening invullen hoeveel je er die maand op aflost en hij berekent dan per lening hoeveel rente je die maand betaalt, hoeveel je aflost, en hoeveel schuld er over blijft. Hij heeft het zo gemaakt dat hij echt de daadwerkelijke rente per maand berekent, dus niet 1/12 van de jaarlijkse rente maar bijvoorbeeld bij 8% rente 1.08^(1/12). De tool is dus heel nauwkeurig.

Daarnaast laat hij ook zien hoeveel rente je die maand in totaal precies betaalt, en hoeveel je precies aflost. Dus als je bij wijze van spreken 200 euro overmaakt, hoeveel van die 200 euro rente is en hoeveel aflossing. Hoe hoger het aflossingsdeel, hoe sneller je van de leningen af bent, dus je kunt het beste zo veel mogelijk aflossen op de lening met het hoogste rentepercentage. Verder laat hij ook nog zien hoeveel schuld er in totaal nog over is.

Verder heeft m'n vriend allerlei dingen ingebouwd die ik niet echt begreep maar die blijkbaar heel nuttig zijn. Oh, en die gek vond het nog leuk om te maken ook.. Biechttopic - Pagina 35 394967

Ik zal het bestand vanavond even ergens uploaden voor je en de link hier plaatsen.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gast do 16 mei 2013 - 4:16

Wat lief Ellibre cheers En van je vriend natuurlijk Biechttopic - Pagina 35 253468018

Overigens ben ik niet biechtje met schulden, maar je post maakte me gewoon blij en dat wilde ik even kwijt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Poubelle do 16 mei 2013 - 5:00

Ik ben ook het biechtje met de schulden niet, maar wilde ook even zeggen dat ik het heel tof van jou en je vriend vind, Ellibre!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Funk do 16 mei 2013 - 5:51

Poubelle schreef:Ik ben ook het biechtje met de schulden niet, maar wilde ook even zeggen dat ik het heel tof van jou en je vriend vind, Ellibre!

Absoluut eens!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje do 16 mei 2013 - 6:02

Dat is echt heel erg lief van je vriend! En van jou! Dank je wel.

Ik hoop dat ik hem kan openen want ik heb geen Excel op mijn pc. Ik heb wel Open Office.

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 35 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum