Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hond laten inslapen na bijtincidenten?

+6
lieke89
loura
Suusie
Lejow
Jordana
Cheesegirl
10 plaatsers

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 6:33

Maple schreef:Jij bent gewoon zo grappig soms Wink
Ik ben het wel met haar eens.

En ik vind ook dat een hond gemuilkorft door het leven moet óf een spuit moet krijgen. Het zal je kind maar zijn die gegrepen wordt door zo'n ontsnapte rothond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 6:40

Waarom worden er altijd weer kinderen bij gehaald ''het zal je kind maar zijn''. Ik vind het net zo erg als een volwassenen word gebeten of mijn hond, een kind is niet belangrijker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 6:43

Dieren bijten nou eenmaal. Mensen die klappen uitdelen worden toch ook niet ingeslapen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 6:46

Caribbeanlover schreef:Waarom worden er altijd weer kinderen bij gehaald ''het zal je kind maar zijn''. Ik vind het net zo erg als een volwassenen word gebeten of mijn hond, een kind is niet belangrijker.
Omdat een volwassene vaak de kracht nog wel heeft om een hond van zich af te slaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 6:51

mozzarella schreef:Dieren bijten nou eenmaal. Mensen die klappen uitdelen worden toch ook niet ingeslapen?
Valse mensen die niet op een fatsoenlijke manier kunnen functioneren in de maatschappij en zich herhaaldelijk vergrijpen aan andere mensen mogen ze van mij ook écht wel laten inslapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 6:52

Caribbeanlover schreef:Waarom worden er altijd weer kinderen bij gehaald ''het zal je kind maar zijn''. Ik vind het net zo erg als een volwassenen word gebeten of mijn hond, een kind is niet belangrijker.

Ik vind het erger als mijn kind word gebeten dan dat ik zelf word gebeten. + dat een kind zich minder kan verweren van een beest dat bijt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 6:52

Dolcis_ schreef:
mozzarella schreef:Dieren bijten nou eenmaal. Mensen die klappen uitdelen worden toch ook niet ingeslapen?
Valse mensen die niet op een fatsoenlijke manier kunnen functioneren in de maatschappij en zich herhaaldelijk vergrijpen aan andere mensen mogen ze van mij ook écht wel laten inslapen.
Plus dat mensen die klappen uitdelen ook echt niet zomaar er vanaf komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 6:53

Maple schreef:
Dolcis_ schreef:
mozzarella schreef:Dieren bijten nou eenmaal. Mensen die klappen uitdelen worden toch ook niet ingeslapen?
Valse mensen die niet op een fatsoenlijke manier kunnen functioneren in de maatschappij en zich herhaaldelijk vergrijpen aan andere mensen mogen ze van mij ook écht wel laten inslapen.
Plus dat mensen die klappen uitdelen ook echt niet zomaar er vanaf komen.

Nee idd. kosten alleen maar geld. Wat met een spuitje zo opgelost kan worden en de belasting voor ons niet meer zo hard hoeft te steigen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 6:56

Dolcis_ schreef:
mozzarella schreef:Dieren bijten nou eenmaal. Mensen die klappen uitdelen worden toch ook niet ingeslapen?
Valse mensen die niet op een fatsoenlijke manier kunnen functioneren in de maatschappij en zich herhaaldelijk vergrijpen aan andere mensen mogen ze van mij ook écht wel laten inslapen.

Walgelijk. Jij spoort niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 6:57

Maple schreef:
Dolcis_ schreef:
mozzarella schreef:Dieren bijten nou eenmaal. Mensen die klappen uitdelen worden toch ook niet ingeslapen?
Valse mensen die niet op een fatsoenlijke manier kunnen functioneren in de maatschappij en zich herhaaldelijk vergrijpen aan andere mensen mogen ze van mij ook écht wel laten inslapen.
Plus dat mensen die klappen uitdelen ook echt niet zomaar er vanaf komen.

Oh dus jij vergelijkt inslapen met straf?

Van leeuwen weten we ook dat ze bijten...die nemen we toch ook niet als huisdieren. Mensen zijn gewoon een egoistisch soort. Feit. We willen iets omdat we het zo leuk vinden en als het wezen zich dan naar zijn natuur gedraagt en het past niet in ons plaatje maken we gewoon een einde aan een leven en zoeken wat beters.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 7:19

Als ik zou weten dat ik echt alles had gedaan wat mogelijk was en het zou nog steeds niet gaan, het dier zou geen fijn leven hebben of ik zou me niet meer veilig voelen en er was echt geen andere oplossing (hond ergens heen waar het wel goed gaat), dan zou ik het doen. Maar dat lijkt me wel een ontzettend zwaar besluit en ik zou me dan ook zeker schuldig voelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 7:52

Mozz, eigenlijk gaat het hele inslapen mij ook aan het hart hoor. Sterker nog, ik wil nog verder gaan: Ik vind eigenlijk dat honden helemaal niet bedoeld zijn om als huisdier te houden. In elk geval niet in een dichtbevolkt land als Nederland. Ik bedoel, buiten moeten ze vrijwel overal aan de lijn, de bewegingsvrijheid reikt tot zo lang de lijn is. Alleen binnen en in de tuin mag een hond ongestoord los lopen. En dat vind ik gewoon zielig. Ik vind dat honden buiten moeten kunnen rennen en ravotten en vind dat geen enkel dier aan een lijn thuishoort. Ik denk dat er ook schrikbarend veel honden zijn die nooit los buiten kunnen rennen, en eigenlijk altijd maar aangelijnd zijn. Wij lopen toch ook niet aan een lijntje?
Maargoed, helaas is het in Nederland niet mogelijk om overal losloopgebieden te maken. En daarom vind ik eigenlijk dat een boerderij of het platteland de enige plek is waar een hond een leven kan hebben zoals het leven van een hond bedoeld is. Lekker rennen, ravotten en genoeg beweginsgvrijheid. Maar een hond in de stad heeft eigenlijk maar een beroerd hondeleven, om maar even een woordspeling te gebruiken. In de stad vind ik dat je eigenlijk geen hond als huisdier zou mogen hebben. En ik vind het ook niks vreemd dat een aangelijnde hond uit frustratie zo nu en dan eens zou bijten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 7:55

mozzarella schreef:Ik vind het vreselijk fout een dier 'maar' te laten inslapen als het iets doet dat mensen niet in het plaatje past. Dat bewijst maar weer hoe oppermachtig wij ons als mensen boven andere levende wezens verheven voelen. Ik kan me daar zo kwaad over maken!

Ten eerste bijt een dier niet zomaar en ten tweede zijn er andere oplossingen zoals bijv. een muilkorf, therapie of bepaalde situaties vermijden.

Ik zal me verder op de vlakte houden maar zulke thema's gaan me enorm aan het hart.

+1 (en ja ook de laatste zin)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 7:57

mozzarella schreef:Dieren bijten nou eenmaal. Mensen die klappen uitdelen worden toch ook niet ingeslapen?

En er is een groot verschil in bijten en dat zoals ik hier las een hond in de jurk van een kind hing, want dat is geen bijten. Zolang het hele erge wond is vind ik het onnodig de hond te laten inslapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 7:58

Dat vind ik wel heel erg vierkant Maple....
Daarbij vind ik katten die buiten mogen vaak VEEL meer overlast bezorgen in de buurt als honden, die zijn tenminste aangelijnd....

Ik denk niet dat honden per hond drie vierkante kilometer nodig hebben. Mijn hond komt minimaal drie uur per dag buiten, afgezien van de tijd die hij in de tuin speelt als hij daar zin in heeft. Ik ga áltijd op plaatsen wandelen waar hij ook stukken los kan en lekker kan rennen. En ik ken echt heel veel mensen die hetzelfde doen.

En ja, ik ken ook mensen die tot het einde van hun straat en teruglopen met een grote hond die eigenlijk veel meer beweging nodig heeft, maar ik ken zulke verhalen ook over alle andere diersoorten.

En over het onderwerp van dit topic, als een hond bijt als reactie (bv kind pest hond of maakt een slaande beweging met een voorwerp) vind ik het heel anders, dan een hond die willekeurig mensen gaat aanvallen....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 7:59

mozzarella schreef:
Dolcis_ schreef:
mozzarella schreef:Dieren bijten nou eenmaal. Mensen die klappen uitdelen worden toch ook niet ingeslapen?
Valse mensen die niet op een fatsoenlijke manier kunnen functioneren in de maatschappij en zich herhaaldelijk vergrijpen aan andere mensen mogen ze van mij ook écht wel laten inslapen.

Walgelijk. Jij spoort niet.

Ik vind ook dat ze te ver gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 8:00

Ze konden de hond beter naar een asiel brengen en wie weet was het dan beter afgelopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 8:01

Waarom heb je een bijtincident nodig om een hond te laten inslapen? Dat kan toch zo ook wel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 8:02

Dolores: Ik heb het nergens over de overlast. Ik vind dat dieren die niet los kunnen lopen op die plekken waar zij behoefte aan hebben, niet geschikt zijn als huisdier. Een hond heeft bewegingsvrijheid nodig, maar hoeveel bewegingsvrijheid heb je als je gebonden bent aan een lijn van twee meter, soms zelfs één, en in een enkel luxe uitschuif-oprolgeval tien meter?
Ik vind dat eigenlijk gewoon zielig. Daarom zul je mij in de stad geen hond in huis zien nemen. Tenzij er een riant losloopgebied in de buurt is, maar anders niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 8:04

Maple, jij gaat te ver door te zeggen dat honden niet als huisdier gehouden zouden moeten worden, want dat slaat echt nergens op!

Die van ons mag niet los, maar wel in de tuin en heeft echt geen slecht leven ofzo hoor.

Katten en poezen zijn veel en veel erger, want die schijten overal behalve in eigen tuin.
Ik heb hier bij ons regelmatig te horen gekregen dat ik onze hond niet op het veld moest laten kakken.Nou de boosdoeners zijn toch echt de katten.

Wij hebben hier op het veld een klimrek wat in een stuk zand staat de rest van het veld is van gras. Ik heb wel eens mannen de drollen zien wegscheppen die daar in het zand lagen en mij dan boos aankijken als ik de hond uitlaat. Nou dat zijn dus kattendrollen, want ik heb het ze zelf zien doen en bovendien begraven honden hun kak niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 8:06

Lilith schreef:Waarom heb je een bijtincident nodig om een hond te laten inslapen? Dat kan toch zo ook wel?

En dit slaat echt werkelijk waar nergens op! Je gaat toch geen gezond dier die niks gedaan heeft laten inslapen.
Wat ben jij achterlijk zeg!!! Evil or Very Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 8:06

Toch wel grappig dat, als ik mijn mening over het welzijn van honden geef, andere mensen meteen beginnen watvoor overlast katten wel niet met zich meebrengen. Voor de tweede keer: Ik heb het niet over overlast, kattenschijt of hondenschijt, ik heb het over het welzijn van een dier. Héél wat anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Lejow zo 13 feb 2011 - 8:07

Tuurlijk, katten zijn stom en lillith is achterlijk

Het niveaaaaaaaaaaaauuuuuu
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 8:07

Caribbeanlover schreef:
Lilith schreef:Waarom heb je een bijtincident nodig om een hond te laten inslapen? Dat kan toch zo ook wel?

En dit slaat echt werkelijk waar nergens op! Je gaat toch geen gezond dier die niks gedaan heeft laten inslapen.
Wat ben jij achterlijk zeg!!! Evil or Very Mad

Ach, zolang jij beweert dat kinderen en honden even belangrijk zijn...

Wat is er toch mis gegaan in jouw sociale ontwikkeling, dat je zo'n verdraaide kijk hebt op mensen en dieren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 8:08

Maar het ging ook niet over het welzijn van honden, het ging om bijtincidenten. En ik vind het gewoon een aparte redenatie, dat je geen hond kunt hebben, als je niet op een boerderij woont...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 2 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum