Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hond laten inslapen na bijtincidenten?

+6
lieke89
loura
Suusie
Lejow
Jordana
Cheesegirl
10 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 6 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Blueschick ma 14 feb 2011 - 7:07

Darcy schreef:
PrinsesBo schreef:
Maple schreef:Zat ik er toch niet eens zo gek ver naast met Cesar toen ik zei dat ik 'm een acteur vind.

Ik was het volledig met je eens Wink
Hij vindt zichzelf zo gewedig, maar is gewoon een mediageil ventje.
Die mogen ze van mij nou eens een spuitje geven.. Rolling Eyes

PrinsesBo, ik ben wel benieuwd naar die sites. Ik kijk heel vaak naar zijn show en ik heb nog nooit een stroomband gezien.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar...Owja,in zijn boeken heeft hij het weleens over de stroomband maar alleen als laatste redmiddel en met correct gebruik.
Blueschick
Blueschick
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 307
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond laten inslapen na bijtincidenten? - Pagina 6 Empty Re: Hond laten inslapen na bijtincidenten?

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 7:09

En ik ook.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 8:44

Puuc schreef:
Maple schreef:
Caribbeanlover schreef:
Suusie schreef:Toen mijn oma overleed ‘kregen’ wij haar (door en door verwende) hondje.
Hij had toen al eens mensen gebeten/naar gehapt, niet door maar toch…
Mijn oma verdedigde hem altijd van ja, die mensen kwamen te dichtbij dus hij verdedigt/beschermd mij alleen maar.

Toen hij bij ons woonde en mijn vader hem aan het uitlaten was liep er een buurmeisje van een jaar of 8 langs en daar hapte hij ook naar. Toen was voor mijn vader de maat vol (waren meer dingen hoor) we zijn toen via via in contact gekomen met een stichting die honden heropvoed en herplaatst. Daar is hij toen heen gegaan en het schijnt dat het best nog een leuk/gezellig hondje is geworden.

Ik weet natuurlijk niet in hoeverre deze hond van jou kennissen (door)beet, maar er zijn dus wel andere oplossingen dan alleen maar inslapen.

Heb wel eens gehoord van zo stichting en vind het heel goed en dus hadden ze daar ook kunnen denken, maar nee hoor, geen moeite doen, dan maar afmaken, tis wel hun huisdier waar ze lief en leed mee hebben gedeeld en die laat ik iig niet zomaar gaan, anderen blijkbaar wel!
Maar even serieus... Denk je dan echt dat dit besluit zo ondoordacht is genomen? Er is geen dierenarts in het land dat een dier waar hij of zij nog toekomst in ziet, een spuitje zal geven.
Was je erbij toen het besluit genomen is? Weet je überhaupt wel welke argumenten de revue gepasseerd hebben? Denk je nou echt dat ze dit 'zomaar' hebben gedaan?

Ik geloof er namelijk niets van, die mensen zullen hier ongetwijfeld nachten wakkeer van hebben gelegen.
[u]

En was dat nou maar eens waar. Dierenartsen geven wel degelijk honden/dieren een spuitje om kul redenen. Een voormalig (ja daarom zijn we geen vriendinnen meer) vriendin vond haar hond de moeite van een knie operatie niet waard. Beestje had een prima vooruitzicht. Zij heeft dit gezegd tegen de dierenarts, dat ze het niet meer zag zitten met de hond maar hem ook niet aan anderen wilde geven (de egoist), het verhaal wat aangedikt qua andere kwalen en hoppa, beestje van drie jaar verder kern gezond kreeg een spuit. Nou aan 1 spuit haddden ze niet genoeg, het beestje ging ontzettend vechten. Verschrikkelijk, walgelijk en ik kots ervan.

Bah een kutwijf zeg! Daar kan ik me zoooo kwaad om maken om zulke lui en die wil ik het liefste slaan. Twisted Evil Je houd toch van dat beest, dan heb je er alles voor over. Zij dus niet! Ach echt zeg dat 1 spuit niet genoeg was, word er gewoon naar van en dat die ex vriendin van je dat gewoon aan kon zien vind ik walgelijk! Zulke lui verdienen geen dieren en wie weet heeft ze nu gewoon een andere hond.

Een kennis van een familielid van mij heeft zelfmoord gepleegd. Die persoon is daarvoor naar de dierenarts geweest om zijn gezonde hond te laten inslapen en zo stomme DA doet dat gewoon. zulke dierenartsen zouden gestraft moeten worden serieus! Ook mogen ze hun werk nooit meer uitvoeren vind ik.
Dat iemand zelfmoord pleegt is al erg genoeg, maar dan zo onschuldige hond er onder moet lijden vind ik werkelijk waar schandalig!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 8:46

Er word hier zoveel geroepen dat jullie het ook zouden doen, maar dat is makkelijk praten als je het niet overkomen is. Denk dat je dan wel anders lult.

Maple, jij denk het allemaal oh zo goed te weten dat dierenarsten gezonde dieren nooit laten inslapen.................nou zie hier bovenaan dat het ZEKER wel gebeurd..................betweter!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 8:48

Caribbeanlover schreef:betweter!
Moet jij nodig zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 14 feb 2011 - 8:50

[quote="Maple"]
Caribbeanlover schreef:betweter!

Dit is echt zo'n reactie van het niveau : 'Wat je zegt ben je zeeeeeeeeeeeeeeelf'
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 9:11

I know, CL, ik ben er ook heel lang kapot van geweest. Het was zo'n wereld beest. We hebben een hele mooie foto van haar en die komt binnenkort bij ons aan de muur, ze hoort er gewoon bij.
Ik heb geen idee of ze weer een hond heeft of andere dieren, ik wil het denk ik ook niet weten. Ze hebben/hadden ook twee katten. Eentje is naar haar moeder gegaan ten tijden dat ik nog contact met haar had, de ander gaf ze bewust zijn medicatie niet, ach hij is/was (weet niet of hij nog leeft) toch al oud genoeg (jaar of 17 dacht ik). Kom op, dat doe je toch niet!! Bah!
En de reden: Ze heeft een kleine en die kost meer tijd dan ze dacht.

Gast
Gast

Bericht  pitbullgup ma 14 feb 2011 - 22:53

Ligt totaal aan de situatie...

Ik ben zelf toen ik 10 was aangevallen door een hond op de camping ik rende langs en die hond schoot los van de lijn en greep mij zonder aanleiding in mijn been (ook echt een flap open gescheurd met alle gevolgen van dien) Die hond is ook afgemaakt omdat er niet echt een aanleiding was en die mensen zelf ook kinderen hadden en dan vind het dus terecht.

Maar als een hond uithaalt omdat ie getreitert of zich bedreigd voelt kan ik dat een hond zeker vergeven. Maar er is natuurlijk ook een groot verschil tussen grijpen of echt bijten!!!!
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 23:01

Een hond die vanaf pup af aan is getraind, gepest en gevormd om te vechten en te bijten en op latere leeftijd bij mensen terecht komt, die denken 'Wij kunnen hem wel veranderen', die zouden volgens mij een spuitje moeten krijgen.

Honden die 'wel eens' happen of 'een keer hebben gebeten', moeten volgens mij worden nagekeken en heropgevoed en niet diréct een spuitje.

Oh en hoe langer ik er over na denk; niet alleen zo'n hond zou moeten worden nagekeken en opnieuw getraind, maar ook zijn thuissituatie, de eigenaren etc. Soms doen mensen 't fout, zonder dat ze 't weten. Heel stom voorbeeld misschien, maar als ik dan denk aan Bokito, dat er een vrouw denkt dat-ie staat te lachen en zelf vrolijk terug lacht.... Dan denkt zo'n beest heel iets anders en dat mens weet 't niet. Is misschien een stom voorbeeld, maar er kunnen dingen zijn, waarvan je zelf niet weet, hoe een hond dat opvat en hoe het reageert.

Boven mij de post van een hond die vanuit 't niks hapte; Kwam jij niet vanuit 't niks langs gerend? Ik snap wel dat er gevolgen zijn en ik wil de situatie niet onderschatten of zo. Maar ik mag toch hopen dat ze wel 't één en ander hebben bekeken, hond hebben getest en niet dat die hond misschien wel doof blijkt te zijn en dan opeens schrikt als er iets langs 'flits' zeg maar...

Nouja dat bedoel ik dus met nakijken... Een hond kan niet zeggen wat er is, waarom-ie iets deed. Dat moet je voor het beest nagaan en niet klakkeloos beslissen..

Gast
Gast

Bericht  pitbullgup ma 14 feb 2011 - 23:42

@ Trisha; Ik kwam niet vanuit het niks langs gerend..... Ik rende over het pad langs de caravan standplaatsen richting onze caravan dus ze konden mij goed aan zien komen. Die mensen waren net de hond aan het loskoppelen van de liglijn naar de lijn om hem uit te laten en toen schoot ie weg.(Echt op het verkeerde moment op de verkeerde plaats dus...) Tussen mij en de hond heeft zeker 5m gezeten en is me dus ook echt achterna gerend en greep toen.
Die hond zal best gefrustreerd zijn geweest omdat hij de hele dag aangelijnd bij de caravan lag en er natuurlijk veel spelende kinderen voorbij kwamen maar dat moet alsnog niet een aanlijding zijn om "echt aan te vallen". Voor die mensen was het ook heel verdrietig omdat die hond dit gedrag nog nooit eerder had vertoond en hebben het er echt wel moeilijk mee gehad om de keuze van een spuitje te maken.
Het was ook niet echt zomaar een beet met alleen wat tandjes ik was echt open gescheurd (winkelhaak van 8 bij 15cm) en heb ook uiteindelijk een huidtransplantatie moeten ondergaan en loop dus voor de rest van mijn leven met grote littekens op mijn been.

Ik ben gelukkig nog steeds een hondengek (behalve van zwarte labradors Wink) en ben heus wel ooit eens vaker gegrepen door een hond met wat tanden maar dat was dan vaak wel met aanleiding en was meer een waarschuwings hap ipv dat ze er echt met de tanden in zijn gaan hangen. Daar zit dus voor mij een groot verschil in!
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 23:53

Puuc schreef:I know, CL, ik ben er ook heel lang kapot van geweest. Het was zo'n wereld beest. We hebben een hele mooie foto van haar en die komt binnenkort bij ons aan de muur, ze hoort er gewoon bij.
Ik heb geen idee of ze weer een hond heeft of andere dieren, ik wil het denk ik ook niet weten. Ze hebben/hadden ook twee katten. Eentje is naar haar moeder gegaan ten tijden dat ik nog contact met haar had, de ander gaf ze bewust zijn medicatie niet, ach hij is/was (weet niet of hij nog leeft) toch al oud genoeg (jaar of 17 dacht ik). Kom op, dat doe je toch niet!! Bah!
En de reden: Ze heeft een kleine en die kost meer tijd dan ze dacht.

Ach ja tuurlijk het dier is al oud, dan heeft die geen medicatie nodig voor hetgeen wat nodig is. Dus ze had het gekocht en gaf het niet? Wat een trut zeg! Als je het toch hebt, dan geef je het toch. Voor een kind word alles gedaan en voor een dier niet, tssss.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 23:55

Trisha schreef:Een hond die vanaf pup af aan is getraind, gepest en gevormd om te vechten en te bijten en op latere leeftijd bij mensen terecht komt, die denken 'Wij kunnen hem wel veranderen', die zouden volgens mij een spuitje moeten krijgen.

Honden die 'wel eens' happen of 'een keer hebben gebeten', moeten volgens mij worden nagekeken en heropgevoed en niet diréct een spuitje.

Oh en hoe langer ik er over na denk; niet alleen zo'n hond zou moeten worden nagekeken en opnieuw getraind, maar ook zijn thuissituatie, de eigenaren etc. Soms doen mensen 't fout, zonder dat ze 't weten. Heel stom voorbeeld misschien, maar als ik dan denk aan Bokito, dat er een vrouw denkt dat-ie staat te lachen en zelf vrolijk terug lacht.... Dan denkt zo'n beest heel iets anders en dat mens weet 't niet. Is misschien een stom voorbeeld, maar er kunnen dingen zijn, waarvan je zelf niet weet, hoe een hond dat opvat en hoe het reageert.

Boven mij de post van een hond die vanuit 't niks hapte; Kwam jij niet vanuit 't niks langs gerend? Ik snap wel dat er gevolgen zijn en ik wil de situatie niet onderschatten of zo. Maar ik mag toch hopen dat ze wel 't één en ander hebben bekeken, hond hebben getest en niet dat die hond misschien wel doof blijkt te zijn en dan opeens schrikt als er iets langs 'flits' zeg maar...

Nouja dat bedoel ik dus met nakijken... Een hond kan niet zeggen wat er is, waarom-ie iets deed. Dat moet je voor het beest nagaan en niet klakkeloos beslissen..

Wat je zegt in dat eerste stukje vind ik ook niet terecht. Het dier is zo gevormd omdat de mens zo stom is! Dus weet het dier niet beter. Die kan evengoed veranderd worden.

Ik ben toch voor testen ed voordat je het dier in laat slapen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 23:57

pitbullgup schreef:Ligt totaal aan de situatie...

Ik ben zelf toen ik 10 was aangevallen door een hond op de camping ik rende langs en die hond schoot los van de lijn en greep mij zonder aanleiding in mijn been (ook echt een flap open gescheurd met alle gevolgen van dien) Die hond is ook afgemaakt omdat er niet echt een aanleiding was en die mensen zelf ook kinderen hadden en dan vind het dus terecht.

Maar als een hond uithaalt omdat ie getreitert of zich bedreigd voelt kan ik dat een hond zeker vergeven. Maar er is natuurlijk ook een groot verschil tussen grijpen of echt bijten!!!!

Labradors zijn echte familiehonden die eigenlijk nooit wat doen. Vraag me af hoe die zo is geworden, dat moet wel door de baasjes gekomen zijn denk ik.

Gast
Gast

Bericht  pitbullgup di 15 feb 2011 - 0:00

Caribbeanlover schreef:
pitbullgup schreef:Ligt totaal aan de situatie...

Labradors zijn echte familiehonden die eigenlijk nooit wat doen. Vraag me af hoe die zo is geworden, dat moet wel door de baasjes gekomen zijn denk ik.

Het kan vanalles zijn.... voor hetzelfde geld had dat beest in de tumor in de kop. Je kunt niet meteen de conclusie trekken dat het aan de baasjes ligt. sommige dingen zijn aangeboren (een psychopaat hoeft dat ook niet altijd zo zijn te geworden door de opvoeding van zijn ouders bijv.)
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 0:06

Puuc, hier wonen ook een aantal mensen die echt totaal niet goed met hun hond omgaan. Zulke lui zouden geen dieren mogen hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 0:24

Ik geloof écht niet dat je een hond dat 5 jaar lang gebruikt is, als vechthond, nog kunt rehabiliteren.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 0:29

Trisha schreef:Ik geloof écht niet dat je een hond dat 5 jaar lang gebruikt is, als vechthond, nog kunt rehabiliteren.
Mwoah, hij zal misschien niet meteen een lief en knuffelachtig dier worden, maar met de juiste therapie/begeleiding kan je wel een heel eind komen. Al denk ik dat een hond zo'n traumatische ervaring niet vergeet.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 0:35

Storm schreef:
Trisha schreef:Ik geloof écht niet dat je een hond dat 5 jaar lang gebruikt is, als vechthond, nog kunt rehabiliteren.
Mwoah, hij zal misschien niet meteen een lief en knuffelachtig dier worden, maar met de juiste therapie/begeleiding kan je wel een heel eind komen. Al denk ik dat een hond zo'n traumatische ervaring niet vergeet.

Zelfde gedachten.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 0:41

Storm schreef:

Ik heb 't over de échte vechthonden hè? http://www.cupofdog.com/wp-content/uploads/2008/07/vick-dogfighting.jpg

Wat wil je daarmee doen? Hoe haal je dat vechtersinstinct eruit? Het jachtinstinct? Overlevingsinsticnt? Hoe wil je daarmee over straat gaan en hoe is dat een leven voor zo'n hond en voor de eigenaren? Ik geloof écht niet, dat zo'n hond te redden valt zodat 't kan meedraaien in de maatschappij en zéker niet bij een 'gewoon' gezin. In zulke gevallen geloof ik echt dat een spuitje een uitkomst is, hoe hard dat ook mag zijn..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 0:57

Daar heb je ook weer een punt.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 0:57

Nou de volgende sites:

- http://www.hondenpage.com/hondenforum/24234/cesar-milan-ontmaskerd.php
- http://blog.r-plusdogtraining.info/2009/07/08/when-is-violence-required-to-help-a-dog-analysis-of-cesar-millian-working-with-shadow-a-wolfdog-hybrid.aspx
- http://beyondcesarmillan.weebly.com/shadow-video-comments.html
- http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php?topic=4479.0
- http://www.hondenopvoeding.nl/opvoedpolitie.pdf
- http://moniquebladder.wordpress.com/2011/01/19/cesar-millan-waarom-niet/

Dit zijn slechts een paar van de sites.
Maar lees deze sites eens door en kijk dan nog eens naar een show van Cesar Millian.
Dan snap je waarschijnlijk beter wat ik bedoel.
Op die sites zijn de meeste mensen die aan het woord zijn hondentrainers of hondengedragstherapeuten.
Zij werken met positieve training.
Wat Cesar doet is het omgekeerde.. slipkettingen, blafbanden, schoppen, op de rug gooien.
Bij de meeste hondenscholen/gedragstherapeuten zijn die dingen niet toegestaan.
Ik kan er helemaal over gaan uitwijden waarom niet, maar daar zal ik jullie niet mee vervelen Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 0:58

PrinsesBo, ik heb Cesar Milan nog nooit met slipkettingen of iets anders zien werken hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 0:58

Trisha schreef:
Storm schreef:

Ik heb 't over de échte vechthonden hè? http://www.cupofdog.com/wp-content/uploads/2008/07/vick-dogfighting.jpg

Wat wil je daarmee doen? Hoe haal je dat vechtersinstinct eruit? Het jachtinstinct? Overlevingsinsticnt? Hoe wil je daarmee over straat gaan en hoe is dat een leven voor zo'n hond en voor de eigenaren? Ik geloof écht niet, dat zo'n hond te redden valt zodat 't kan meedraaien in de maatschappij en zéker niet bij een 'gewoon' gezin. In zulke gevallen geloof ik echt dat een spuitje een uitkomst is, hoe hard dat ook mag zijn..

Daar ben ik het wel met je over eens hoor, Trisha.
Die honden zijn zo vals gemaakt, die zijn vrijwel niet meer 'lief' te krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 1:00

Storm schreef:PrinsesBo, ik heb Cesar Milan nog nooit met slipkettingen of iets anders zien werken hoor.

Dan heb je niet goed gekeken, Stormpje Wink

Die banden die hij zo hoog om die nek doet, zijn ook 'slipkettingen'.
Hij doet ze zo hoog, omdat de beesten dan niet veel kunnen omdat ze dan geen lucht krijgen als ze het wel doen.
Vind het gewoon een walgelijk mannetje.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 1:04

Hmm oke, ik kan me er vrij weinig bij voorstellen, dan is het gewoon dieren mishandelen op TV wat hij doet. Lijkt me ook dat dat strafbaar is.

De volgende keer maar met een kritischer oog naar zijn shows kijken.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: