Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten.

5 plaatsers

Ga naar beneden

Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten. Empty Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten.

Bericht  Vanilla Queen do 8 sep 2011 - 11:58

hoi!

Nou kijk, ik ken mensen die hun hond niet meer willen en vroegen aan mij of ik hun hond wil hebben. Zielig verhaal, puppy-af dus niet cutey meer zeg maar (al is het echt een drol van een beest). Mijn diervriendelijkehartje zegt: Jaaaaaa (ken best met mijn 7 vogels) maar mijn hoofd is in twijfel (of misschien moet ik met de benen op de grond gezet worden)..
Punt is dus, dat ik alleen woon maar ik werk wel parttime. Ik ga om 11.15 weg en ben altijd rond 18,15 uur weer thuis, 5 dagen per week. Betekend dus dat hond 7 uur lang alleen zit... wat ik theoretisch gezien eigenlijk tegen het zielige aan vind maar aan de andere kant vraag ik me af in hoeverre een hond qua behoeftes (poepen en plassen dus) besef ervan heeft. 12 weken (schoolvakanties dus) werk ik fulltime (dan weer 4 dagen in de week) en ben ik bijna 10 uur weg van huis, dat alleen-zijn-probleem kan opgevangen worden door de doggy-daycare (een dagverblijf voor honden dus, erg leuk, heb er ff een kijkje bij genomen) bij mij om de hoek, kost 13 euro per dag.

Mijn vraag dus eigenlijk. Die 7 uur per dag alleen zijn voor een hond... is dat veel of kan het nog? Klinkt misschien heel stom, maar ik heb geen idee. Als ik om mij heen vraag zegt de ene helft dat het zielig is en de andere helft zegt dat het best kan, maar die hebben geen hond... Daarom gooi ik mijn vraag op het forum. Ik hoop dat er mensen zijn met een goed advies


Groetjes!
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten. Empty Re: Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten.

Bericht  Supertalentje do 8 sep 2011 - 13:48

Laat ik beginnen met; ik heb geen hond.

Ik denk dat een hond best 7 uur per dag alleen kan zijn. Je kunt 'm sochtends uitlaten als je opstaat, rond 8 uur ofzo, voor je naar je werk gaat nog een rondje laten rennen, om kwart over 6 weer als je thuis komt en rond 10en voor je gaat slapen. Dan is de hond 4 keer uitgeweest, dat is toch niet heel zielig? Die doggycare zou een oplossing kunnen zijn, maar 13 euro per dag, 5 dagen per week kost wel wat per maand, heb je dat ervoor over, kun je het missen?

Ik zou wel zitten met de ruimte, al weet ik niet hoe mensen met honden dat doen. Moet de hond ruimte hebben overdag of stopt iedereen 'm in een bench? Als je nl op 16 vierkante meter woont zou ik het weer niet doen denk ik...

Daarnaast, wil je wel een hond? Echt heel lief zo'n beestje, maar wilde je altijd al een hond, was je naarstig op zoek en stuit je hierop of heb je er nooit eerder overnegedacht en vind je het alleen maar zielig? Is het wel een ras dat bij je past? Nu heb ik alleen katten, maar die kosten me best wat per maand en ook jaarlijks met check-up en inentingen, past een hond met bijkomende kosten wel in je budget?

Ik weet dat je alleen met de tijd zat, wat mij betreft kan het wel, maar ik heb geen hond, dus ik weet niet wat je daaraan hebt.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten. Empty Re: Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten.

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 18:39

Ik heb wel een hond Wink
Sinds januari zit ze meestal 4, maar soms ook 3 of 5 dagen van 9 tot 17 alleen.
Totaal niet de ideale situatie, maar aangezien mijn studie kon het even niet anders.
Wij gaan voor het werk een uur met haar wandelen en na mijn werk ook weer.
Savonds zorgen we dan zoveel mogelijk dat een van ons zeker thuis is en in het weekend doe ik een cursus met haar. Je moet dus ook savonds rekening met de hond houden.
Nou zijn er ook allerlei dingen op de markt die je hond bezig kunnen houden als jij weg bent.

Wat je wel zeker moet weten is dat de hond alleen kan blijven, en ook zo lang. Dit is nl geen vanzelfsprekendheid maar iets wat je vaak moet trainen.
En zit de hond de hele dag in een bench?

Heb je een vriend(in) bij je wonen waarmee je de zorg kunt delen? Want ik denk dat als je alleen bent de zorg voor een hond best veel is!

Terugkijkend wil ik mijn hond niet meer kwijt, ben verliefd op dat beest I love you !
Maar als we vtv hadden geweten dat we haar veel alleen moeten laten, hadden we haar niet gekocht. En dat zou dan in het belang van de hond zijn, niet omdat het veel werk is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten. Empty Re: Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten.

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 21:47

Ik heb wel zelf een hond...
Persoonlijk, maar soms zijn de omstandigheden gewoon niet zo (als je al een hond hebt en veranderd van baan of je relatie beëindigd bijvoorbeeld), vind ik een hond die vijf dagen per week zeven uur alleen is erg veel...
Tegelijk vind ik elke hond die in het asiel komt omdat ie niet leuk genoeg is, of teveel werk, een vreselijke wetenschap.
Er zijn altijd redenen te bedenken, maar ik wou dat mensen eens nadachten voor ze 'een lieve schattige pup' aanschaften. Een pup blijft geen pup.

Ik denk echter dat jij goed hebt nagedacht over mogelijkheden? Is er iemand in de buurt die de hond eventueel eens mee kan nemen met eigen honden bijvoorbeeld?
Is er een mogelijkheid dat de hond bv twee van de vijf dagen (snap dat de kosten ook een rol spelen) naar die DayCare gaat?
Als je in mijn omgeving zou wonen zou ik het zelf direct doen, je hond mee uitlaten met de mijne (mits ze elkaar niet verscheuren Wink) maar dat zou wel erg toevallig zijn...

Ik vind het wel echt heel lief dat jij nadenkt over alternatieven voor een asiel.... Dat alleen al vind ik ontzettend zwaar tellen en ik denk ook echt dat de hond bij jou een goed thuis kan vinden..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten. Empty Re: Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten.

Bericht  Vanilla Queen do 8 sep 2011 - 22:25

Ik heb vannacht over de bijkomende consequenties na liggen denken zoals de situatie nu is. Ik moet wel mijn leven volledig aanpassen dan. Het is zo moeilijk om van te voren te zeggen of het haalbaar is voor mij en voor de hond, ik kan dan niet meer zomaar 's nachts weg of een weekend doorhalen bij vrienden (of de hond gaat mee). Ik zou hem in ieder geval niet 7 uur lang in een bench doen, gewoon lekker los laten lopen in huis dus. Het is een grote hond (kruising rottweiler), maar met droog weer kan hij ook lekker ravotten in mijn toch al veel te grote tuin (en dan kan ik mijn vogels ook nog even los laten vliegen). Ik zou ook met mijn ouders kunnen overleggen of ik de hond bij hun kan laten op (zij hebben ook een hond) en er is dan altijd iemand thuis. Ik heb uitgerekend dat alleen al de daycare op jaarbasis zo'n 640 euro gaat kosten, da's eigenlijk echt heel veel aangezien ik geen topsalaris heb. Wel kan ik het eten en dierenartsverzekering wel financieren. Helaas heb ik verder niemand in de buurt die de uitlaat zorg over kan nemen op de lange werkdagen.

Het is dus wel zo dat ik altijd al een hond heb gewild, ik zie me zelf al liggen op de bank samen met mijn hond tv kijken Laughing , maar het nooit heb gedaan vanwege dit alles. Als je het zo in je schoot geworpen krijgt, wordt het toch wel weer heel moeilijk en ga je er toch over nadenken. Ik wil het niet op stel en sprong doen omdat ik bang ben dat het fout gaat, en dat vind ik weer zo ontzettend zielig voor het beestje.
Ik ga eerst eens met mijn ouders overleggen of zij op de lange dagen op de hond willen passen.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten. Empty Re: Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten.

Bericht  girli do 8 sep 2011 - 22:29

Ik heb geen verstand van honden, dus ik weet niet of de hond zolang alleen kan zijn. Wel lijkt het me lang.

Ik vind het wel goed dat je er echt over nadenkt en ook alle mogelijkheden bekijkt en uitzoekt voordat je een beslissing maakt.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten. Empty Re: Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten.

Bericht  Jeanette do 8 sep 2011 - 22:32

Persoonlijk vind ik het echt te lang voor een hond om zo alleen te zitten. Of je zou een tussenoplossing moeten hebben, dat hij naar je ouders kan als je werkt ofzo.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten. Empty Re: Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten.

Bericht  Sorella vr 9 sep 2011 - 4:23

Dit zijn altijd van die moeilijke dingen he? Rotbeslissingen.

Ik zou inderdaad even overleggen met je ouders. Het is niet ideaal om 7 uur alleen thuis te zitten. Tuurlijk kan hij het wel maar leuk is anders. Een hond van dat formaat heeft wel drie uur per dag beweging nodig. Heb je tijd om 's ochtends een lange wandeling te maken? Zoals Lize ook al zei zijn er zat dingen om je hond mee bezig te houden en als hij 's ochtends al zijn ei kwijt kan scheelt dat een hele hoop! Maar als je dan 's avonds thuiskomt zal je ook een lange wandeling moeten maken, heb je daar wel puf voor na een dag werken? Wel heel goed dat hij overdag gewoon los mag in huis!

Ik denk dat je eerst het beste kan gaan nadenken of je het echt wel wilt, zoals je al zegt kan je niet meer even makkelijk een weekendje weg of bij vrienden crashen na een nacht stappen. Het is een hele grote verantwoordelijkheid!
Het is nog sneuer als je het probeert en het blijkt niet te werken en dat beessie dan alsnog naar een asiel moet.
Mocht je het toch willen en hij kan overdag bij je ouders zou dat wel super zijn!

Die daycare waar je het over hebt is dat een hondencreche of een uitlaatservice? Je zou ook bijvoorbeeld de ene week de hond 1 dag mee kunnen laten gaan met de uitlaatservice en de andere week twee keer! Dat scheelt voor jou in de kosten en voor je hond is het heerlijk om in een roedel te kunnen ravotten!

Heel veel succes met je beslissing!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten. Empty Re: Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum