Gezond eten topic [beauty en lichaam]
+43
Miss Cupcake
Krullebol
Toet
SDL
Rovine
loura
Le Chat Noir
Punk'd
Pannetoet
ForeverLove
Reeza
Tiana
litllejoy
Pseudoniem
Rosa
Parel
Ibbeltje
Coccinelle
Serena
Lot
Esperanza
Zora
Zonnetje
Gigi_
minoessepoes
Rizzo
Caresses
Aziraphale
Poubelle
Mamsie
Snoopy
Coco
Minx
Lavendel
Sterre
Shisha
Kowalski
Suus
Sorrento
Sam
Blond
SoGood
Sugarfall
47 plaatsers
Pagina 3 van 26
Pagina 3 van 26 • 1, 2, 3, 4 ... 14 ... 26
Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]
8 uur.. wat onmenselijk hahaha
Ik eet altijd volle yoghurt. 3 gram suikers per 100 gram.
Nu vind ik volle yoghurt juist lekkerder dan mager. Zo'n dikke substantie. Vooral het laatste beetje uit het pak .. Ik ben ook verzot op Griekse yoghurt. Die haal ik af en toe, want die met weinig vet is echt behoorlijk aan de prijs.
Nu vind ik volle yoghurt juist lekkerder dan mager. Zo'n dikke substantie. Vooral het laatste beetje uit het pak .. Ik ben ook verzot op Griekse yoghurt. Die haal ik af en toe, want die met weinig vet is echt behoorlijk aan de prijs.
Gast- Gast
Ik haal vaak die boerenyoghurt uit het emmertje. Die is zo lekker.
Ik moet eigenlijk eerst boodschappen doen maar het sneeuwt en ik ben mijn snowboots vergeten op mijn werk. Ik heb nu alleen beschuit in huis dus dan dat maar als ontbijt. Ik heb nog wel verse jus en eieren!
Ik moet eigenlijk eerst boodschappen doen maar het sneeuwt en ik ben mijn snowboots vergeten op mijn werk. Ik heb nu alleen beschuit in huis dus dan dat maar als ontbijt. Ik heb nog wel verse jus en eieren!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ik doe ook mee!
Afvallen hoef ik maar gezond eten zou goed voor me zijn.
Een gemiddelde dag:
Ontbijt: creamcrackers met leverpate en slankie of een bak magere yoghurt met fruit
Tussendoor: Rijstwafel/ fruit/ etc.
Lunch: 2 volkoren boterhammen met hartig beleg (ben niet van de zoet)
Tussendoor: Meestal niks, maar af en toe een handje nootjes
Diner: Gevarieerd, ene avond pasta, andere avond rijst, dan weer aardappel/vlees/groente. Ik eet ongeveer 2 keer in de week vis en veel verse groente.
Het ontbijt en de lunch wil ik aanpassen. Ik wil s'ochtends een bakje magere yoghurt met fruit eten of 1 speltbroodje met beleg.
S'middags dan van volkoren boterhammen naar speltbrood. S'avonds wil ik weer wat minder koolhydraten gaan eten, dus niet elke avond rijst/ pasta/ aardappel erbij.
Wel eet ik altijd zilvervliesrijst en volkoren pasta (misschien ook maar eens gaan kijken naar speltpasta).
S'avonds is echt mijn zondigmoment. Vaak heb ik dan echt zin in iets lekkers en dan pak ik snel iets van chips/ popcorn etc.
Daar moet ik vanaf.
Afvallen hoef ik maar gezond eten zou goed voor me zijn.
Een gemiddelde dag:
Ontbijt: creamcrackers met leverpate en slankie of een bak magere yoghurt met fruit
Tussendoor: Rijstwafel/ fruit/ etc.
Lunch: 2 volkoren boterhammen met hartig beleg (ben niet van de zoet)
Tussendoor: Meestal niks, maar af en toe een handje nootjes
Diner: Gevarieerd, ene avond pasta, andere avond rijst, dan weer aardappel/vlees/groente. Ik eet ongeveer 2 keer in de week vis en veel verse groente.
Het ontbijt en de lunch wil ik aanpassen. Ik wil s'ochtends een bakje magere yoghurt met fruit eten of 1 speltbroodje met beleg.
S'middags dan van volkoren boterhammen naar speltbrood. S'avonds wil ik weer wat minder koolhydraten gaan eten, dus niet elke avond rijst/ pasta/ aardappel erbij.
Wel eet ik altijd zilvervliesrijst en volkoren pasta (misschien ook maar eens gaan kijken naar speltpasta).
S'avonds is echt mijn zondigmoment. Vaak heb ik dan echt zin in iets lekkers en dan pak ik snel iets van chips/ popcorn etc.
Daar moet ik vanaf.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Punk'd schreef:8 uur.. wat onmenselijk hahaha
Jaa die Griekse yoghurt is heerlijk maar inderdaad duur.
Gast- Gast
Ik om 7u als ik vroege dienst heb. Dan ontbijt ik dus pas op het werk met een boterham want voor die tijd krijg ik echt niks weg.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Jip83 schreef:Ik begin altijd om 8u ;-)
Ja maar dan is het niet erg
Gast- Gast
Harrison schreef:Jip83 schreef:Ik begin altijd om 8u ;-)
Ja maar dan is het niet erg
Soms wel.. Ik jok een beetje want op maandag ben ik vrij en donderdag begin ik pas om 10u. Straks zelfs om 11:30 of 13:30, maar dan moet ik wel tot 21u op donderdag.
Gast- Gast
Ik heb een tijdje bijna iedere dag yoghurt op, toen ging m'n gezicht wel helemaal onder de uitslag zitten na een week of twee! Ik neem het nu gewoon met mate, want vind het wel erg lekker als tussendoortje! Ik heb gisteren een bakje garnalen gekocht dus ga straks eens kijken wat ik daar voor salade mee ga maken!
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10
Sugarfall schreef:Ik heb een tijdje bijna iedere dag yoghurt op, toen ging m'n gezicht wel helemaal onder de uitslag zitten na een week of twee! Ik neem het nu gewoon met mate, want vind het wel erg lekker als tussendoortje! Ik heb gisteren een bakje garnalen gekocht dus ga straks eens kijken wat ik daar voor salade mee ga maken!
Oh lekker! Met veldsla, mango, cherrytomaatjes, komkommer en een beetje dressing. Lekker!
Gast- Gast
Ja! dat heb ik nog nooit geprobeerd maar kan ik weleens doen! Nu heb ik echt zin in mango haha! Heb nu gewoon al zin in de lunch
Sugarfall- Kletskop
Leuk topic dit, dit is moet ik zeggen motiverender dan een afvaltopic, ik ben er namelijk van overtuigd dat dit beter is.
Gebruiken jullie trouwens wel eens kokosvet? Heb het gister voor het eerst gebruikt en wat een ideaal spul je hebt er erg weinig van nodig en heb ik met olijfolie nog wel eens dat mijn kip toch aan de pan plakt had ik daar met kokosvet helemaal geen last van. Daarbij is kokosvet super stabiel zelfs bij hoge temperaturen en is het een goede vet ondanks dat het bij kamertemperatuur vast is. Het is gewoon raar spul haha.
Mijn ideale eetpatroon zou trouwens zijn twee keer per dag koolhydraten, twee keer per dag groentes, twee keer per dag eiwitten en daar een beetje mee afwisselen. En moet echt van mijn choco verslaving af.
@jip heb je tot 9 uur nog wel patiënten dan? Of is het dan met name algemeen?
Gebruiken jullie trouwens wel eens kokosvet? Heb het gister voor het eerst gebruikt en wat een ideaal spul je hebt er erg weinig van nodig en heb ik met olijfolie nog wel eens dat mijn kip toch aan de pan plakt had ik daar met kokosvet helemaal geen last van. Daarbij is kokosvet super stabiel zelfs bij hoge temperaturen en is het een goede vet ondanks dat het bij kamertemperatuur vast is. Het is gewoon raar spul haha.
Mijn ideale eetpatroon zou trouwens zijn twee keer per dag koolhydraten, twee keer per dag groentes, twee keer per dag eiwitten en daar een beetje mee afwisselen. En moet echt van mijn choco verslaving af.
@jip heb je tot 9 uur nog wel patiënten dan? Of is het dan met name algemeen?
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Patat maken in kokosvet
Wat drinken jullie voornamelijk?
Wat drinken jullie voornamelijk?
Gast- Gast
Groene thee, kruiden thee, rooibos thee en water. En op donderdag en vrijdagavond vaak wat fris, cola light of rivella. Heb hier glazen staan waar 600 ml in gaat en blond mokken waar een halve liter in gaat dus dat gaat vrij snel.
Minx- Lady Post-a-lot
Ik drink veel (groene) thee, vitaminewater (limoen/lychee) en gewoon water. Frisdrank heb ik nooit echt behoefte aan, heel soms bij het avondeten een glas Fanta lemon zero, maar dat komt echt heel weinig voor.
Sugarfall- Kletskop
Kokosvet heb ik inderdaad goede dingen over gelezen! Hoorde alleen dat het best wel duur is?
Ik ben echt vreselijk. Had vanochtend vanalles moeten doen, maar het enige dat ik gedaan heb is douchen, scrubben, scheren, insmeren, aankleden, make uppen etc. Wel lekker hoor, daar niet van, maar ik heb nu nog steeds niets nuttigs gedaan en ook nog niets gegeten! Hoogste tijd om naar de supermarkt te gaan!
Ik ben echt vreselijk. Had vanochtend vanalles moeten doen, maar het enige dat ik gedaan heb is douchen, scrubben, scheren, insmeren, aankleden, make uppen etc. Wel lekker hoor, daar niet van, maar ik heb nu nog steeds niets nuttigs gedaan en ook nog niets gegeten! Hoogste tijd om naar de supermarkt te gaan!
Sorrento- Fluisteraar
- Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12
Smaakt kokosvet dan niet heel specifiek (naar kokos hahaha )?
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Maar eh, als ik dus heel veel van brood hou, kan ik beter speltbrood eten?
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Nee, zit eigenlijk geen smaak aan. Aan olijfolie zit meer smaak. Ik heb voor 250 gram geloof ik 4 euro betaald. Het is bij de tuinen regelmatig in de aanbieding. En ik hoefde dus maar heel weinig te gebruiken, ja je moet er geen gepaneerde snitzels oid in gaan bakken want dan word het wel duurder.
Minx- Lady Post-a-lot
Toet schreef:Maar eh, als ik dus heel veel van brood hou, kan ik beter speltbrood eten?
Ja, of roggebrood of zuurdesembrood.
Sorrento- Fluisteraar
- Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12
Sorrento schreef:Toet schreef:Maar eh, als ik dus heel veel van brood hou, kan ik beter speltbrood eten?
Ja, of roggebrood of zuurdesembrood.
Roggebrood vind ik smerig haha maar spelt en zuurdesem lust ik wel, dat kun je alleen (meestal) niet in de supermarkt halen toch? En wat maakt dan precies het verschil of stel ik nou een hele domme vraag?
Kijk dat vind ik ook altijd gelijk zo'n nadeel aan gezond eten, dat het allemaal meteen een stuk duurder is. Ik vind het best lastig boodschappen doen voor mij alleen en ik hou nogal van afwisseling, dus ik moet zo vaak dingen weggooien omdat ik het niet op krijg. Net als met fruit bijvoorbeeld, die moet ik allemaal los kopen en afwegen, is hartstikke duur.
Toet- Lady Post-a-lot
Heb je niet een markt ergens in de buurt, Toet? Daar kun je fruit ook los kopen en daar ben ik altijd best goedkoop uit!
Sugarfall- Kletskop
Ik drink 95% vande tijd eigenlijk alleen thee. En de overige 5 procent is rode wijn in het weekend. Heel soms een vers sapje of zuiveldrankje tijdens het ontbijt. In de zomer is de thee water.
Ik drink nooit frisdrank of sap in pak, geef er niks om. Vroeger dronk ik dat wel maar sinds ik bewust op de suiker ben gaan letten en het ging minderen vond ik er al snel niks meer aan.
Ik drink nooit frisdrank of sap in pak, geef er niks om. Vroeger dronk ik dat wel maar sinds ik bewust op de suiker ben gaan letten en het ging minderen vond ik er al snel niks meer aan.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Zuurdesem heeft met de bereiding te maken. Tegenwoordig moet het brood snel gemaakt worden waardoor er een hoop voedingsstoffen verloren gaan. En om het brood luchtig te krijgen worden er een hoop onnatuurlijke stoffen aan toe gevoegd. Het zuurdesem is via een natuurlijk gistingsproces verkregen. Het duurt dus ook langer voor een brood klaar is. Maar je behoud wel de goede stoffen.
Spelt is een ander soort graan dan bijvoorbeeld tarwe e.d.
Minx- Lady Post-a-lot
Minx schreef:Zuurdesem heeft met de bereiding te maken. Tegenwoordig moet het brood snel gemaakt worden waardoor er een hoop voedingsstoffen verloren gaan. En om het brood luchtig te krijgen worden er een hoop onnatuurlijke stoffen aan toe gevoegd. Het zuurdesem is via een natuurlijk gistingsproces verkregen. Het duurt dus ook langer voor een brood klaar is. Maar je behoud wel de goede stoffen.
Ah oke, bedankt voor je uitleg! En spelt is dan een beter graan ofzo? Hahah sorry
Toet- Lady Post-a-lot
Pagina 3 van 26 • 1, 2, 3, 4 ... 14 ... 26
Soortgelijke onderwerpen
» Gezond eten
» Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic
» Snachts werken en gezond eten
» Gezond eten en... alleen maar aankomen:s
» Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk...
» Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic
» Snachts werken en gezond eten
» Gezond eten en... alleen maar aankomen:s
» Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk...
Pagina 3 van 26
Permissies van dit forum: