Gezond eten topic [beauty en lichaam]
+43
Miss Cupcake
Krullebol
Toet
SDL
Rovine
loura
Le Chat Noir
Punk'd
Pannetoet
ForeverLove
Reeza
Tiana
litllejoy
Pseudoniem
Rosa
Parel
Ibbeltje
Coccinelle
Serena
Lot
Esperanza
Zora
Zonnetje
Gigi_
minoessepoes
Rizzo
Caresses
Aziraphale
Poubelle
Mamsie
Snoopy
Coco
Minx
Lavendel
Sterre
Shisha
Kowalski
Suus
Sorrento
Sam
Blond
SoGood
Sugarfall
47 plaatsers
Pagina 2 van 26
Pagina 2 van 26 • 1, 2, 3 ... 14 ... 26
Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]
Hm ja, dat geloof ik opzich wel. Ik weet stiekem ook wel van mezelf dat ik me meestal wel gelukkiger voel na tijdens een film een zakje wortels ipv een zak chips gegeten te hebben.. Even de tandjes op elkaar dan maar
Wat ik trouwens ook moet proberen te onthouden: mijn buik zet altijd heel erg op van gesmolten kaas en gefrituurde dingen, mijn darmen kunnen dat niet zo goed aan ofzo, geen idee.. Maar daardoor lijk ik in ieder geval vaak veel dikker dan ik ben (al lijkt het meer op een zwangerschapsbuikje dan een vetrol, maar toch). Nóg een reden om wat vaker voor een gezond maaltje te kiezen!
Wat ik trouwens ook moet proberen te onthouden: mijn buik zet altijd heel erg op van gesmolten kaas en gefrituurde dingen, mijn darmen kunnen dat niet zo goed aan ofzo, geen idee.. Maar daardoor lijk ik in ieder geval vaak veel dikker dan ik ben (al lijkt het meer op een zwangerschapsbuikje dan een vetrol, maar toch). Nóg een reden om wat vaker voor een gezond maaltje te kiezen!
Sorrento- Fluisteraar
- Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12
Sam schreef:Wat eten jullie bv savonds op de bank als je zin hebt in iets lekkers?
Momenteel dus chipjes, toastjes met brie of camembert, borrelnootjes, chocolade of koekjes, maar vanaf nu probeer ik weer voor de worteltjes, schijfjes komkommer en mandarijntjes te gaan
Ben ook opzoek naar inspiratie!
O trouwens, ik vind mandarijntjes wel oprecht heel lekker. Ga zometeen direct een nieuw netje halen, zin in
Sorrento- Fluisteraar
Sam schreef:Wat eten jullie bv savonds op de bank als je zin hebt in iets lekkers?
Cappuchino (oke, geen snack maar vult wel) of magere kwark.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
En bijvoorbeel walnoten?
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Ja is prima! Alleen niet teveel.Sam schreef:En bijvoorbeel walnoten?
Gast- Gast
Ik vind dit een leuk topic.
Dan ga je er toch allemaal wat beter over nadenken.
Dan ga je er toch allemaal wat beter over nadenken.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Dat is het enige wat ik echt niet doe. Ik eet niet na 19:00 uur.
Dat is bij mij de trigger om aan te komen.. Dus ik blijf daar uit de buurt
Als ik dan echt heel erg honger heb dan pak ik een bakje yoghurt. (maar dat komt misschien eens in de 2 maanden voor).
@ Toet.. ooh mijn goede lijstje vind ik juist heerlijk!! Ik hou van eitjes en van tartaar.. Jummie! Ook hou ik van mijn volkoren sport crackers van LU die zijn zo krokant. Ik ben niet zo van brood. Ja een lekker bruin hard broodje eet ik soms in het weekend.. Maar wit brood en van die bruine bolletjes of boterhammen.. Neeuh haha.
Ik blijf gewoon het meeste moeite houden met vitamines. Gewoon omdat ik niet van koud eten hou. (en dus ook neit van brood).. Dan blijft er als lunch optie zo goed als niets over.
Gast- Gast
Punk'd schreef:Dat ga ik ook proberen H.
De laatste keer dat ik roggebrood heb gegeten was ik 10 jaar en vond ik het heel ranzig. Maar nu ben ik verstandig en moet ik dat gewoon eten want het is gezond.
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Ik heb juist Savonds het meeste moeite met het niet-snacken, vooral als ik niets te doen heb en ik ga op de bank hangen of tv kijken, dat kan ik dus echt niet zonder iets (ongezonds) te eten! Maar is gewoon even wennen weer om niet te doen want heb er een aantal maanden helemaal geen moeite mee gehad!
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10
I'm in!
Ik mag natuurlijk niet afvallen nu maar juist omdat ik zwanger ben vind ik het nog belangrijker om gezond te eten en te bewegen.
Waar ik nu vaak de fout mee in ga is dat ik best wel veel moe ben en daardoor toch kies voor gemakkelijk. En mijn man moet best wel veel werken 's avonds dus 9 van de 10x kook ik dan niet. Heel stom eigenlijk. En ik geef nu nog te veel toe aan mijn cravings. Gister in een half uur een hele snoepverpakking met zure matten op. Vlak voordat we eigenlijk zouden gaan warm eten en daardoor had ik dus geen honger meer en hebben we dus niet gekookt.
En ik wil zwangerschapsgym gaan doen!
Ik mag natuurlijk niet afvallen nu maar juist omdat ik zwanger ben vind ik het nog belangrijker om gezond te eten en te bewegen.
Waar ik nu vaak de fout mee in ga is dat ik best wel veel moe ben en daardoor toch kies voor gemakkelijk. En mijn man moet best wel veel werken 's avonds dus 9 van de 10x kook ik dan niet. Heel stom eigenlijk. En ik geef nu nog te veel toe aan mijn cravings. Gister in een half uur een hele snoepverpakking met zure matten op. Vlak voordat we eigenlijk zouden gaan warm eten en daardoor had ik dus geen honger meer en hebben we dus niet gekookt.
En ik wil zwangerschapsgym gaan doen!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ik schrijf ook mee. Ik moet juist op gewicht blijven. Helemaal als ik straks weer veel ga trainen.
Ik eet
Ontbijt kom speltmuesli met soja yoghurt
Tussendoor eierkoek, koekje, chocolaatje oid
Lunch 4 speltbroodjes met hartig beleg, fruit
Tussendoor eierkoek, appel of ander fruit
Diner bord vol met pasta, aardappels groente vlees, sla..wat de pot schaft.
Snack soms een biscuitje, heel vaak eet ik niks meer na het eten.
Als ik veel train dan eet ik nog 2 à 4 boterhammen extra tussen het tussendoortje en diner.
Ik eet
Ontbijt kom speltmuesli met soja yoghurt
Tussendoor eierkoek, koekje, chocolaatje oid
Lunch 4 speltbroodjes met hartig beleg, fruit
Tussendoor eierkoek, appel of ander fruit
Diner bord vol met pasta, aardappels groente vlees, sla..wat de pot schaft.
Snack soms een biscuitje, heel vaak eet ik niks meer na het eten.
Als ik veel train dan eet ik nog 2 à 4 boterhammen extra tussen het tussendoortje en diner.
Gast- Gast
Hm ik ben nog niet helemaal overtuigd. Want wat Punkie bijvoorbeeld als ideale eetdag ziet met 1400 Kcal is toch eigenlijk gewoon te weinig als je niet hoeft af te vallen? Of zijn de adviezen over 2000 Kcal voor vrouwen alweer achterhaald?
Kijk, gezond eten door afwisseling, zo veel mogelijk verse groenten, het eten van 'goede' vetten zoals zalm en avocado en zo min mogelijk gebruik van pakjes en kant- en klare sauzen en maaltijden daar kan ik heel goed inkomen. Maar (bijna) geen koolhydraten? Dat lijkt me ook weer niet echt goed.
Kijk, gezond eten door afwisseling, zo veel mogelijk verse groenten, het eten van 'goede' vetten zoals zalm en avocado en zo min mogelijk gebruik van pakjes en kant- en klare sauzen en maaltijden daar kan ik heel goed inkomen. Maar (bijna) geen koolhydraten? Dat lijkt me ook weer niet echt goed.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Ik zou niet eens weten hoeveel calorieën ik eet...
Gast- Gast
Sterre: Die 2000 kcal is een gemiddelde maar hoeveel je precies nodig hebt is afhankelijk van je lengte, gewicht, bouw en inspanningslevel. Ik heb het ooit wel eens via een site uitgerekend en ik geloof dat ik op zo'n 1700 kcal kwam als ik op onderhoud eet (dus niet aankomen maar ook niet afvallen).
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ik wist ook nooit hoeveel kcal ik at, heb toen een tijdje myfitnesspal gebruikt en ik kom op 1200-1500 per dag, maar dan eet ik ook echt gewoon genoeg, en heb geen honger verder, ik zou echt niet aan de 2000 kcal kunnen komen, of ik moet me misselijk eten!
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Ik weet niet hoeveel calorieën ik eet maar ik kom niet aan de 2000 in ieder geval. Ik hecht ook eigenlijk helemaal geen waarde aan calorieën.
Gast- Gast
Ik doe ook mee! Heb een tijdje vrij goed volgens de richtlijnen van Amber gegeten en voelde me daar echt wel goed bij. Ik ga weer vaker voor de bewuste keuzes.
Ik geloof ook niet zo in calorieen. Van goede voeding zit je veel eerder vol en heb je meer energie dan van slecht eten, ongeacht het aantal calorieen dat er in zit. Probeer maar eens 2000 calorieen aan echt gezonde voeding te eten, dat is bijna onmogelijk en lijkt me ook niet geheel nodig, terwijl je met 1 big mac menuutje er aan zit.
Ik ben mijn dag begonnen met een bakje kwark met kiwi en muesli. Ik drink vandaag de hele dag thee, eet straks een banaantje, tussen de middag 3 waldkorn crackers met runderrookvlees, 's middags een appel en vanavond weet ik het nog niet. Eet bij vriendinnen omdat een vriendin van mij afstudeerd en we de uitreiking en een feestje in de kroeg hebben. Waar ik toch niet wil drinken omdat ik nog een uur terug moet met de trein en morgen er weer om 6u uit moet voor werk.
Ik geloof ook niet zo in calorieen. Van goede voeding zit je veel eerder vol en heb je meer energie dan van slecht eten, ongeacht het aantal calorieen dat er in zit. Probeer maar eens 2000 calorieen aan echt gezonde voeding te eten, dat is bijna onmogelijk en lijkt me ook niet geheel nodig, terwijl je met 1 big mac menuutje er aan zit.
Ik ben mijn dag begonnen met een bakje kwark met kiwi en muesli. Ik drink vandaag de hele dag thee, eet straks een banaantje, tussen de middag 3 waldkorn crackers met runderrookvlees, 's middags een appel en vanavond weet ik het nog niet. Eet bij vriendinnen omdat een vriendin van mij afstudeerd en we de uitreiking en een feestje in de kroeg hebben. Waar ik toch niet wil drinken omdat ik nog een uur terug moet met de trein en morgen er weer om 6u uit moet voor werk.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Eens met bovenstaande reacties. Ik tel ook geen Kcal, maar ik gokte dat mijn lijstje dat ongeveer zou zijn. Ik heb net als Shisha wel eens mijn onderhoud uitgerekend en in de winter leef ik in de ontspanningsmode. Ik sport helemaal niet, werk nu veel voor school achter de computer. Dus heb minimaal beweging. Ik zit op onderhoud dan ongeveer op 1500 Kcal. Dan kom ik dus niet aan en val ik ook niet af als ik dat ongeveer eet.
Daarnaast vind ik dat mijn goede lijstje genoeg groente ('s middags en 's avonds), genoeg fruit (2x), genoeg eiwitten bevatten. Wel iets lager in koolhydraten maar dat werkt gewoon prima voor mij.
Moet ik mezelf dan vullen met overige producten om maar aan de 2000 te komen. Nee ik geloof daar niet in. Toen ik vorig jaar veel krachttraining deed en ik liep hard kwam ik er zelfs nog niet aan. 2000 is echt heel veel en dan haal je gewoon een groot deel uit koolhydraten zoals rijst en pasta. En juist die producten eet ik wel, maar met mate.
Leuk lavendel dat je ook meedoet!
Ik ga er vandaag ook echt goed op letten. Ben net wakker. Ga zo twee eitjes met 2 volkoren crackers nuttigen. En een kop groene thee. Vanmiddag moet ik naar school dus ik kijk nog even hoe ik die uren ga overbruggen. Heb nog een mandarijn liggen en dan beginnen de problemen.. haha wat moet ik nu meenemen wat ik de trein te eten blijft.
Daarnaast vind ik dat mijn goede lijstje genoeg groente ('s middags en 's avonds), genoeg fruit (2x), genoeg eiwitten bevatten. Wel iets lager in koolhydraten maar dat werkt gewoon prima voor mij.
Moet ik mezelf dan vullen met overige producten om maar aan de 2000 te komen. Nee ik geloof daar niet in. Toen ik vorig jaar veel krachttraining deed en ik liep hard kwam ik er zelfs nog niet aan. 2000 is echt heel veel en dan haal je gewoon een groot deel uit koolhydraten zoals rijst en pasta. En juist die producten eet ik wel, maar met mate.
Leuk lavendel dat je ook meedoet!
Ik ga er vandaag ook echt goed op letten. Ben net wakker. Ga zo twee eitjes met 2 volkoren crackers nuttigen. En een kop groene thee. Vanmiddag moet ik naar school dus ik kijk nog even hoe ik die uren ga overbruggen. Heb nog een mandarijn liggen en dan beginnen de problemen.. haha wat moet ik nu meenemen wat ik de trein te eten blijft.
Gast- Gast
Misschien hecht ik teveel waarde aan de adviezen van het voedingscentrum Ik tel ook geen Kcal, maar zag die 2000 wel als een soort richtlijn.
Ik vind het wel leuk om me er in te verdiepen wat nou wel en niet gezond is. Een paar jaar geleden was ik er nog van overtuigd dat lightproducten en dingen als ontbijtkoek echt gezond waren. Ik voel me ook beter als ik gewoon wat vollere producten eet, en eet er dan ook echt minder van. Maar koolhydraten schrap ik toch nog niet, ik vind een avondmaaltijd niet vullend of af zonder een beetje pasta, rijst, aardappelen of brood.
Ik vind het wel leuk om me er in te verdiepen wat nou wel en niet gezond is. Een paar jaar geleden was ik er nog van overtuigd dat lightproducten en dingen als ontbijtkoek echt gezond waren. Ik voel me ook beter als ik gewoon wat vollere producten eet, en eet er dan ook echt minder van. Maar koolhydraten schrap ik toch nog niet, ik vind een avondmaaltijd niet vullend of af zonder een beetje pasta, rijst, aardappelen of brood.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Ik heb vandaag al een kom sojayoghurt met speltmuesli op. Verder heb ik mee naar het werk: 4 speldbroodjes (beleg: kipfilet, philadelphia, half plakje kaas en kipkerrie salade), 3 mandarijnen, een appel en 2 eierkoeken (wv er 1tje mee is als reserve mocht ik ineens heel erg trek krijgen).
Gast- Gast
@ Sterre, ik denk ook echt dat je een fijne eigen weg moet kiezen. Natuurlijk niet te weinig. Maar tussen de 1500-1800 Kcal is voor de meeste vrouwen, die verder geen actieve leefstijl hebben, echt wel genoeg. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk).
Ik eet 's avonds altijd wel wat koolhydraten maar wel echt met mate. 1 kleine opscheplepel zilvervliesrijst of pasta en dan lekker veel verse saus. Wel doe ik er bijna altijd wat ricotta of creme Fraiche doorheen om wat vetten binnen te krijgen. Gisteren had ik een chili sin carne gemaakt haha. Daar had ik lekker een avocado doorheen gedaan, verse tomaten, 3 paprika's, chillipepertje, chillibonen.. echt jumm! En dan maar een kleine lepel rijst. Nou ik zat bommetje vol en was super lang verzadigd.
In het tweede boek van Amber Albarda kun je ook 'uitrekenen' of je meer een koolhydraat type of eiwittype bent. Dan stelt ze vragen over hoe je je voelt na bepaalde maaltijden en hoe lang je verzadigd ben na verschillende maaltijden. Aan de hand daarvan kun je recepten bekijken.
Ik eet 's avonds altijd wel wat koolhydraten maar wel echt met mate. 1 kleine opscheplepel zilvervliesrijst of pasta en dan lekker veel verse saus. Wel doe ik er bijna altijd wat ricotta of creme Fraiche doorheen om wat vetten binnen te krijgen. Gisteren had ik een chili sin carne gemaakt haha. Daar had ik lekker een avocado doorheen gedaan, verse tomaten, 3 paprika's, chillipepertje, chillibonen.. echt jumm! En dan maar een kleine lepel rijst. Nou ik zat bommetje vol en was super lang verzadigd.
In het tweede boek van Amber Albarda kun je ook 'uitrekenen' of je meer een koolhydraat type of eiwittype bent. Dan stelt ze vragen over hoe je je voelt na bepaalde maaltijden en hoe lang je verzadigd ben na verschillende maaltijden. Aan de hand daarvan kun je recepten bekijken.
Gast- Gast
@ Jip, goed bezig! Jij bent nou zo'n actieve vrouw die echt wel meer dan 1500 Kcal nodig heeft!! Helemaal als je weer in het sportseizoen komt. Veel eiwitten zorgt ook voor goede spieropbouw en onderhoud. Heel belangrijk voor sporters. Net als goede koolhydraten zoals zilvervliesrijst en pasta's (Spelt is trouwens ook erg gezond!)
Echt goed bezig!
Echt goed bezig!
Gast- Gast
Punk'd schreef:@ Jip, goed bezig! Jij bent nou zo'n actieve vrouw die echt wel meer dan 1500 Kcal nodig heeft!! Helemaal als je weer in het sportseizoen komt. Veel eiwitten zorgt ook voor goede spieropbouw en onderhoud. Heel belangrijk voor sporters. Net als goede koolhydraten zoals zilvervliesrijst en pasta's (Spelt is trouwens ook erg gezond!)
Echt goed bezig!
Ik kan geen gewoon brood verdragen (Daar krijg ik buikpijn van) dus vandaar dat ik speltbrood en speltmuesli eet. Lactose kan ik ook niet zo goed tegen, dus daarom soja.
Momenteel sport ik ook niet zo heel veel hoor. In het seizoen eet ik inderdaad wel meer. Dan neem ik ook een eiwitshake (met soja chocomelk) voor het herstel na zware trainingen of ik gooi het al door mijn sportvoeding.
Rood vlees helpt trouwens tegen spierpijn!
Gast- Gast
Ok, ik ben dom. Ik ben gisteren vergeten ontbijtspullen te halen en de eerste de beste bakkerij waar ze speltbrood verkopen is nu te ver lopen, dat red ik niet qua tijd. Ik zet nu maar even een grote kop groene thee, dan race ik daarna even langs de AH voor een bak kwark en wat fruit en dan haal ik vanmiddag wel speltbrood
Ik twijfel trouwens nog over de kwark. Opzich wil ik best de volle variant halen (is voedzamer), maar ik ben heel erg bang voor puistjes en er staat me iets van mij dat volle zuivelproducten dat kunnen triggeren. Welke variant kiezen jullie altijd?
Ik twijfel trouwens nog over de kwark. Opzich wil ik best de volle variant halen (is voedzamer), maar ik ben heel erg bang voor puistjes en er staat me iets van mij dat volle zuivelproducten dat kunnen triggeren. Welke variant kiezen jullie altijd?
Sorrento- Fluisteraar
Ik eet altijd magere yoghurt, want die vind ik lekkerder. Het verschil in suikers is geloof ik 1 gram per 100 ml dus dat is eigenlijk best veel maar goed ik vind het lekkerder haha.
Ik moest vandaag om 8 uur beginnen dus ik heb echt een fantastisch ontbijt gehad . Een glaasje tomatensap en een glas water. Zit nu aan de koffie. Fantastisch. Gelukkig maak ik straks een hele lekkere gezonde lunch dus dan compenseer ik weer een beetje!
Ik moest vandaag om 8 uur beginnen dus ik heb echt een fantastisch ontbijt gehad . Een glaasje tomatensap en een glas water. Zit nu aan de koffie. Fantastisch. Gelukkig maak ik straks een hele lekkere gezonde lunch dus dan compenseer ik weer een beetje!
Gast- Gast
Pagina 2 van 26 • 1, 2, 3 ... 14 ... 26
Soortgelijke onderwerpen
» Gezond eten
» Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic
» Snachts werken en gezond eten
» Gezond eten en... alleen maar aankomen:s
» Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk...
» Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic
» Snachts werken en gezond eten
» Gezond eten en... alleen maar aankomen:s
» Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk...
Pagina 2 van 26
Permissies van dit forum: