Gezond eten topic [beauty en lichaam]
+43
Miss Cupcake
Krullebol
Toet
SDL
Rovine
loura
Le Chat Noir
Punk'd
Pannetoet
ForeverLove
Reeza
Tiana
litllejoy
Pseudoniem
Rosa
Parel
Ibbeltje
Coccinelle
Serena
Lot
Esperanza
Zora
Zonnetje
Gigi_
minoessepoes
Rizzo
Caresses
Aziraphale
Poubelle
Mamsie
Snoopy
Coco
Minx
Lavendel
Sterre
Shisha
Kowalski
Suus
Sorrento
Sam
Blond
SoGood
Sugarfall
47 plaatsers
Pagina 11 van 26
Pagina 11 van 26 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 18 ... 26
Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]
Het enige wat ik eruit haal, is dat je geen brood, pasta en aardappels eet (geen koolhydraten), maar waar vervang je dat dan door?
Gast- Gast
Door groenten, ei, noten, fruit, vlees en vis.
Ontbijten met bijv. tortilla met veel groenten, aardappels vervangen met zoete aardappels (bataat). Rijst kun je vervangen door bloemkoolrijst (vind het zelf erg lekker!).
Soep. Ik maak zelf elke week een broccolisoep die ik als lunch neem. Die vult echt enorm en er zit alleen een bouillonblokje, water en broccoli in.
Ik heb het in de periode dat ik in therapie was als advies gehad van mijn tante en ik voelde me echt heel goed en fit erbij, geestelijk ging het ook een stuk beter erdoor (mede doordat ik puf kreeg om te sporten).
Ik zou het ook best wel weer willen volhouden, maar vind het wel lastig want ik hou wel van yoghurt, een cracker, lekker broodje op zijn tijd.
Ontbijten met bijv. tortilla met veel groenten, aardappels vervangen met zoete aardappels (bataat). Rijst kun je vervangen door bloemkoolrijst (vind het zelf erg lekker!).
Soep. Ik maak zelf elke week een broccolisoep die ik als lunch neem. Die vult echt enorm en er zit alleen een bouillonblokje, water en broccoli in.
Ik heb het in de periode dat ik in therapie was als advies gehad van mijn tante en ik voelde me echt heel goed en fit erbij, geestelijk ging het ook een stuk beter erdoor (mede doordat ik puf kreeg om te sporten).
Ik zou het ook best wel weer willen volhouden, maar vind het wel lastig want ik hou wel van yoghurt, een cracker, lekker broodje op zijn tijd.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
AH ik lees het al, veel te ingewikkeld voor mij ;-)
Gast- Gast
Klinkt op zich wel zoals ik het ook ongeveer doe, maar ik verban de koolhydraten toch niet helemaal. Af en toe is een cracker of pasta gewoon lekker, moet kunnen hoor. Denk dat als je alles met mate eet en de hoofdlijnen goed zijn dat het allemaal prima kan.
Ik ben de feestdagen trouwens redelijk ongeschonden uit gekomen! Veel te veel kaasjes gegeten maar verder viel het mee!
Ik ben de feestdagen trouwens redelijk ongeschonden uit gekomen! Veel te veel kaasjes gegeten maar verder viel het mee!
Gast- Gast
Ik heb verschrikkelijke buikpijn overgehouden aan de kerst. Teveel sinaasappels, pinda's, ijsbergsla, lactose en gluten :-( Ik geef het ook nooit ergens aan, omdat ik het onzin vind dat ze voor mij een heel menu moeten aanpassen. En een toastje met brie is zo lekker, een plak kerstbrood ook, dat in combi met een kertmenu met vanalles is dus veel te veel 'verboden' eten voor mij.
Heb ook helemaal een opgezette buik en hou vocht vast.
Vanmorgen wijselijk mijn normale ontbijt genomen!
Ps ik dacht over het paleo dieet omdat je dan je lichaam kunt leren vet als brandstof te gebruiken tijdens sport. En dat is voor mijn sport heel goed!
Heb ook helemaal een opgezette buik en hou vocht vast.
Vanmorgen wijselijk mijn normale ontbijt genomen!
Ps ik dacht over het paleo dieet omdat je dan je lichaam kunt leren vet als brandstof te gebruiken tijdens sport. En dat is voor mijn sport heel goed!
Gast- Gast
Ik ga hier ook maar meelezen :-).
Eerste kerstdag ging nog wel; tijdens het gourmetten heb ik veel groenten gegeten en me qua vlees beperkt tot rundvlees en kip. Maar gisteren bij m'n tante had ze zúlke lekkere chocoladekransjes liggen en ook nog een stuk boterletter. Vandaag maar proberen wat rustiger aan te doen.
Wat is het Paleo-dieet dan?
Eerste kerstdag ging nog wel; tijdens het gourmetten heb ik veel groenten gegeten en me qua vlees beperkt tot rundvlees en kip. Maar gisteren bij m'n tante had ze zúlke lekkere chocoladekransjes liggen en ook nog een stuk boterletter. Vandaag maar proberen wat rustiger aan te doen.
Wat is het Paleo-dieet dan?
Gast- Gast
Kerst was echt bagger bij mij. Kerstavond heb ik friet en een kaassouflé op. Eerste kerstdag 's ochtends een croissantje met ei en rosbief en toen 's avonds op het werk gauw een halve schnitzel met champignonsaus naar binnen gewerkt. En tweede kerstdag 's ochtends een halve cracker en 's avonds brood met kruidenboter, een visje en veel groente uit de oven. Tussendoor koekjes, chocolade en te veel wijn.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik heb de afgelopen dagen ook niet echt gezond gedaan, avondeten ging elke keer wel, maar tussendoor veel chocolade, koekjes, chips en stokbrood! Voordeel is dat ik nu niet echt zin meer heb in allerlei lekkere dingen dus ik ga vanaf vandaag gewoon weer gezond beginnen.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb met kerst meer dan normaal en iets ongezonder gegeten. Was erg lekker en ik heb er van genoten.
Vanochtend op de weegschaal gestaan en het viel me heel erg mee eigenlijk!
Net als Sugarfall heb ik nu ook wel weer even genoeg gehad, dus vandaag ben ik tot nu toe al weer goed bezig en dat voelt ook meteen weer prettig.
Vanochtend op de weegschaal gestaan en het viel me heel erg mee eigenlijk!
Net als Sugarfall heb ik nu ook wel weer even genoeg gehad, dus vandaag ben ik tot nu toe al weer goed bezig en dat voelt ook meteen weer prettig.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Hier ook een prima kerst gehad, ben zelfs 500 gram afgevallen t.o.v. vorige week. Dus niets te klagen.
Heb met gourmetten alleen rundvlees en vis op en een paar stukjes brood.
En gisteren bij mijn schoonouders een groot stuk zalm met wat aardappeltjes en allerlei groentes.
Wel 2 dagen lekkere toetjes op.. Gisteren caramelcake (dat was lekker!) en eerste kerstdag iets met mascarpone en wittechocolade haha. Jumm!
Vandaag lekker gezond. En straks even een appeltje eten. Even wat vitamientjes erbij
Heb met gourmetten alleen rundvlees en vis op en een paar stukjes brood.
En gisteren bij mijn schoonouders een groot stuk zalm met wat aardappeltjes en allerlei groentes.
Wel 2 dagen lekkere toetjes op.. Gisteren caramelcake (dat was lekker!) en eerste kerstdag iets met mascarpone en wittechocolade haha. Jumm!
Vandaag lekker gezond. En straks even een appeltje eten. Even wat vitamientjes erbij
Gast- Gast
Ik zou niet eens weten of ik aangekomen ben of niet..
Probeer me nu op te laden om te gaan sporten. Gister pas 1:30 thuis en om 8 uur was ik al wakker..
Probeer me nu op te laden om te gaan sporten. Gister pas 1:30 thuis en om 8 uur was ik al wakker..
Gast- Gast
Ik heb me behoorlijk laten gaan deze kerst wat betreft eten en drinken, maar het was het waard,
heb genoten En nu weer vol goede moed verder. Voor mij betekent dat vooral minder zoetigheid.
heb genoten En nu weer vol goede moed verder. Voor mij betekent dat vooral minder zoetigheid.
Rosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10
Het gaat hier weer beter. Paar dagen weer speltbrood, speltmuesli en geen verboden etensmiddelen gegeten. Geen buikpijn meer :-) ik ben trouwens niks aangekomen van de feestdagen.
Nu nog oud en nieuw overleven...ik mag ook geen oliemolen/appelflappen-beignets...maar ik neem er toch wel eentje hoor. Vanaf twee januari weer aan mijn strikte dieet. Ook net nieuwe sportvoeding binnen. Ruim op tijd om uit te proberen voor mijn wedstrijd in juli. Daar geven ze dit merk, dus wel handig om nu al te testen of ik er geen buikpijn van krijg of niet van ga overgeven.
Nu nog oud en nieuw overleven...ik mag ook geen oliemolen/appelflappen-beignets...maar ik neem er toch wel eentje hoor. Vanaf twee januari weer aan mijn strikte dieet. Ook net nieuwe sportvoeding binnen. Ruim op tijd om uit te proberen voor mijn wedstrijd in juli. Daar geven ze dit merk, dus wel handig om nu al te testen of ik er geen buikpijn van krijg of niet van ga overgeven.
Gast- Gast
Vandaag een beetje een rommelig dagje gehad qua eten, heb de hele dag gewerkt, maar voor mijn doen toch redelijk op de goede weg:
- handvol radijsjes
- soep met veel groenten, noodles en kikkererwten
- 2 volkoren boterhammen met kaas en rucola
- 2 eierkoeken
- yoghurt met amandelschaafsel
- 1 banaan
- 1 stroopwafel
- 1 gekookt eitje
- 1 volkoren boterham met jam
- handje ongezouten zonnebloempitten
- handvol radijsjes
- soep met veel groenten, noodles en kikkererwten
- 2 volkoren boterhammen met kaas en rucola
- 2 eierkoeken
- yoghurt met amandelschaafsel
- 1 banaan
- 1 stroopwafel
- 1 gekookt eitje
- 1 volkoren boterham met jam
- handje ongezouten zonnebloempitten
Rosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10
1 januari. Vanaf vandaag gaat het voor mij echt weer beginnen.
Ik bedoel dat niet alleen gezond eten, maar ook proberen minimaal 1x per week hard te lopen. Ben net wakker, zometeen een bakje yoghurt met musli en een fruitsmoothie. Vanmiddag heb ik een nieuwjaarsborrel bij mijn oma maar ik ga gewoon proberen echt niets te pakken. Ik heb het toch niet zo op oliebollen etc.
Ja heb er helemaal zin in haha.
Ik bedoel dat niet alleen gezond eten, maar ook proberen minimaal 1x per week hard te lopen. Ben net wakker, zometeen een bakje yoghurt met musli en een fruitsmoothie. Vanmiddag heb ik een nieuwjaarsborrel bij mijn oma maar ik ga gewoon proberen echt niets te pakken. Ik heb het toch niet zo op oliebollen etc.
Ja heb er helemaal zin in haha.
Gast- Gast
Voor mij begint het gewone eten en streng zijn daarin ook weer vanaf vandaag! Ik gadus ook weer nee zeggen tegen taartjes, sinaasappels, sla, etc. Sorry dan maar als ik mensen daarmee voor het hoofd stoot als ze lekker voor me gekookt hebben... Dan moeten ze maar eens onthouden wat ik wel en niet mag. Ik ga ze dus binnenkort ook een lijstje geven.
Net ontbeten met sojayoghurt en speltmuesli. Straks stukje fietsen of hardlopen, ik weet nog niet wat, maar in elk geval even naar buiten.
Vanavond spaghetti kliekje.
Net ontbeten met sojayoghurt en speltmuesli. Straks stukje fietsen of hardlopen, ik weet nog niet wat, maar in elk geval even naar buiten.
Vanavond spaghetti kliekje.
Gast- Gast
Ik lees dit topic mee, en post niet veel dus sorry voor mijn soms inbreken
Jip> geen sla en sinaasappels?? Waarom niet?
Jip> geen sla en sinaasappels?? Waarom niet?
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Sorry dames, ik begin toch écht morgen pas!
1 januari mag ik altijd nog even onbezorgd schransen, vanaf 2 januari gaan we proberen weer een ritme te creëren.
1 januari mag ik altijd nog even onbezorgd schransen, vanaf 2 januari gaan we proberen weer een ritme te creëren.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Haha 1 januari is uitbrakdag hoor. Morgen ga ik weer beginnen.
Gast- Gast
haha uitbrakdag ken ik niet. Ik heb echt zo'n knop dat ik op 1 januari alle weg wil hebben. Die stomme kerstspullenw weg, ben ineens bezig met een massive schoonmaak. Wil nieuwe kleding (nog erger dan gewoon door het jaar heen haha).
Ik heb echt altijd dat ik ineens verandering wil.. Meestal hou ik het een aantal dagen vol hahaha.
Ik heb echt altijd dat ik ineens verandering wil.. Meestal hou ik het een aantal dagen vol hahaha.
Gast- Gast
Punk'd schreef:haha uitbrakdag ken ik niet. Ik heb echt zo'n knop dat ik op 1 januari alle weg wil hebben. Die stomme kerstspullenw weg, ben ineens bezig met een massive schoonmaak. Wil nieuwe kleding (nog erger dan gewoon door het jaar heen haha).
Oh, maar dat heb ik ook hoor!
Is alleen in fases bij mij tegenwoordig, en sinds dat ik nu onregelmatig werk is mijn ritme sowieso weg, heb niet eens door dat het 1 januari is. Mijn kerstspullen waren 3de kerstdag weg haha, vanochtend alles schoongemaakt, en morgen mag ik weer werken en gaat de knop langzaam weer om (kan moeilijk afstand doen van mn eetgedrag).. De echte knop gaat denk ik weer om als mijn vriend weer gaat werken, en L. weer naar de creche gaat, nu is het echt lang leve de lol.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik ga ook morgen weer verder! Vandaag kan ik me er echt niet toe zetten haha.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10
Rambadibambam! Ik doe mee! Vanmorgen op de weegschaal gestaan, viel me nog mee. Maar wil graag minstens 3 kilo eraf. En ben sinds vandaag gestopt met roken. Heb vanmorgen ontbeten met 2 geklutste eieren zonder brood en een glas tomatensap.
Voor de lunch heb ik een avocado bij me, die eet ik op 2 lijnzaadcrackers met zout, peper, roomboter en pijnboompitten. En heb 2 mandarijnen bij me. Voor morgen even nootjes zonder zout en kwark halen als tussendoortje.
Vanavond eet ik gewoon aardappels/groente/vlees of rijst en dan schep ik minder koolhydraten op. En hardlopen!
Voor de lunch heb ik een avocado bij me, die eet ik op 2 lijnzaadcrackers met zout, peper, roomboter en pijnboompitten. En heb 2 mandarijnen bij me. Voor morgen even nootjes zonder zout en kwark halen als tussendoortje.
Vanavond eet ik gewoon aardappels/groente/vlees of rijst en dan schep ik minder koolhydraten op. En hardlopen!
Gast- Gast
Ik ben vandaag ook weer goed begonnen. Tussen kerst en O&N was dat toch niet helemaal gelukt. Gisteravond (en nu nog steeds eigenlijk) is m'n buik helemaal opgezet en dat voelt niet echt lekker aan.
Vanochtend eerst een mok warm water met citroensap gedronken en daarna nog 2 mokken warm water. Ontbeten met kwark, appel en noten. Verder heb ik 3 boterhammen en 2 mandarijnen mee naar m'n werk. Vanavond eet ik groente, vis en een klein beetje rijst.
De lunch wil ik eigenlijk wel veranderen, want ik blijf maar vasthouden aan die boterhammen. Ik heb op m'n werk geen beschikking over een koelkast en ook vaak niet echt lunchpauze. Daarnaast zit ik nogal in het zicht als ik eet, dus dan is zo'n boterham wel handig om even snel tussendoor weg te werken.
Ik wil toch een manier vinden om dat anders te gaan doen.
Vanochtend eerst een mok warm water met citroensap gedronken en daarna nog 2 mokken warm water. Ontbeten met kwark, appel en noten. Verder heb ik 3 boterhammen en 2 mandarijnen mee naar m'n werk. Vanavond eet ik groente, vis en een klein beetje rijst.
De lunch wil ik eigenlijk wel veranderen, want ik blijf maar vasthouden aan die boterhammen. Ik heb op m'n werk geen beschikking over een koelkast en ook vaak niet echt lunchpauze. Daarnaast zit ik nogal in het zicht als ik eet, dus dan is zo'n boterham wel handig om even snel tussendoor weg te werken.
Ik wil toch een manier vinden om dat anders te gaan doen.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Pagina 11 van 26 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 18 ... 26
Soortgelijke onderwerpen
» Gezond eten
» Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic
» Snachts werken en gezond eten
» Gezond eten en... alleen maar aankomen:s
» Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk...
» Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic
» Snachts werken en gezond eten
» Gezond eten en... alleen maar aankomen:s
» Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk...
Pagina 11 van 26
Permissies van dit forum: