Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

+25
Parel
TukTuk
Susan
Liadan
Parisienne
studiebol
Mamsie
Antibes
Toet
Pompoen
Sugarfall
Thunder
Printje
RYW
Annie24
Jasmine
Rouge
Siamsa
Sterre
PapillonRose
Zenna
Happydobby
Theeleut
Marin
Tania
29 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Marin di 6 nov 2012 - 23:23

Ik vind dit heel moeilijk, iets waar ik al jaren eigenlijk mee zit.

Ik ben het totaal niet eens met de opvoeding van m'n kleine zusje. Er is een aantal dingen waar ik het gewoon pertinent niet mee eens ben, en dat vind ik heel moeilijk, want ik kan er zo weinig tegen doen. Het gaat in dit geval om vrij extreme dingen, vind ik zelf.

Ten eerste eet ze gewoon nog steeds amper. Ze heeft de eerste vijf jaar van haar leven alleen op melk/pap, brood, vla, chips en chocola geleefd. Tegenwoordig eet ze wel een paar dingetjes mee aan tafel, zoals komkommer, spaghetti en soep, maar daar blijft het bij. Verder eet ze alleen brood als avondmaaltijd, en als beloning krijgt ze dan chocola. Ik vind dit echt tenenkrommend slecht, en als ik alleen met haar ben (oppassen bijvoorbeeld) probeerde ik haar vroeger wel eens wat druifjes te geven enzo, maar dat weigerde ze echt te proberen. Wat kan ik er verder aan doen? Ik heb geen idee.. Ik durf/kan/mag dat gesprek niet aan met m'n vader en stiefmoeder. Zij weten ook wel dat het niet goed is, maar zij zullen het toch echt op moeten lossen denk ik. Het wordt wel steeds een beetje beter, want ze lust nu al een paar dingen, maar ik word er niet echt blij van eigenlijk.

Zelfde geldt voor haar slaappatroon. Ze slaapt nog altijd tussen haar ouders in bed terwijl ze intussen 7 is. Nou is dat zoiets waarvan ik denk van 'ok, dat is echt hún probleem', daar zal ik sowieso niet zo snel iets van zeggen. Ze doen alles zo'n beetje op haar tempo en zij geeft wel aan wanneer ze aan iets toe is, en die gedachte kan ik op zich wel begrijpen, maar is het niet veel te laat dat ze gewoon nog bij haar ouders slaapt? Iets waar ik het in elk geval niet mee eens ben.

En nu hoorde ik gisteren het volgende, en dat is eigenlijk de reden waarom ik 't topic open en wat me toch wel kwaad maakte. Ze gaat komend weekend afzwemmen voor diploma A. Hartstikke goed, zwemles was een beetje een strijd en het heeft even geduurd voor ze 't onder de knie had. We gaan dus ook als supporting sisters zeker kijken en zijn trots op haar. Maar nou hoorde ik dat ze dus niet door gaat voor diploma B. Waarom? Omdat ze zwemles niet leuk vindt.
Ben ik nou echt gek dat ik dat een ontzettend slechte reden vind, een echte onzin reden? Ik ben van mening dat je toch wilt dat je kind veilig kan zwemmen en op z'n minst twee diploma's moet hebben? Ik was zelfs in de veronderstelling dat zowel A als B gewoon verplicht was in Nederland, maar dat is dus niet zo. Maar kom op zeg..Omdat ze het niet leuk vindt... Sommige dingen zijn nou eenmaal niet leuk. Ik heb zelf echt zoiets van, waarom moet ze gewoon niet verplicht haar B diploma halen, gewoon omdat dat veilig is!

Maar dat vind ik dus zo kut. Wat kan ik hier mee? Ik zie dit soort dingen gebeuren, ik sta er dicht bij, maar ik heb eigenlijk echt geen rol waarin ik kritiek kan geven. M'n andere zus is echt een ja-knikker naar m'n vader toe, zij zal nooit kritiek uiten of zelfs misschien niet hebben, maar ik zie dit soort dingen gebeuren en weet gewoon niet goed hoe ik er mee om moet gaan. Ik ben het er pertinent niet mee eens. Maar wat moet ik dan? Mijn band met m'n vader is zo slecht en fragiel dat ik me eigenlijk een ruzie hierover ook niet kan permitteren.

Ik vind 't heel moeilijk. Misschien heeft iemand hier goed inzicht of kan me rustig praten dat het allemaal wel goed komt met die kleine en dat ik die afstand maar moet houden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Tania di 6 nov 2012 - 23:28

Ik vind eigenlijk dat je je er niet mee moet bemoeien. Ik denk niet dat haar ouders haar zo laten eten omdat ze dat zelf zo geweldig vinden, zelfde telt voor haar slaappatroon.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 23:30

Niet jouw zaak. Niet mee bemoeien. Mijn dochter heeft trouwens ook alleen a, ze vond zwemles ook niet zo leuk, en ze kan zwemmen, dus waarom zou ik haar dwingen? Niets raars of slechts aan lijkt me.

Het zijn gewoon écht écht écht niet jouw zaken, je hebt er niets over te zeggen en tof dat je er een mening over hebt, maar die doet er echt niet toe, in geen enkel opzicht. Tenzij je zusje schade wordt toegebracht, maar dat is niet het geval, al zou ik ook dingen anders doen. Maar het is niet jouw kind, jij hebt geen zeggenschap en je bent niet in de positie om je vader en stiefmoeder aan te spreken op hun opvoeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 23:32

En met die zwemles zit je er echt gewoon naast. Met A moeten ze tegenwoordig bijna net zoveel als wij met B vroeger. Daarbij, mijn man heeft ook alleen A, en zwemt echt prima. Mijn dochter is niet zo dol op zwemmen, dat kan. Als ze maar kán zwemmen vind ik het wel best.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Marin di 6 nov 2012 - 23:33

Eucalypta schreef:En met die zwemles zit je er echt gewoon naast. Met A moeten ze tegenwoordig bijna net zoveel als wij met B vroeger.

Ok dit wist ik niet. Dat stelt me al iets meer gerust.

En verder vind ik het gewoon echt heel moeilijk. Ik wéét dat het mijn kind niet is dus dat ik er niks over kan zeggen, maar het is wel mijn zusje. Ik vind het een hele lastige positie.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Theeleut di 6 nov 2012 - 23:36

Eens met Tania.
En hier ook een 7 jarige met alleen een A diploma, ook zij vond het niet leuk. Ik ook niet, want ik heb 2 jaar gefrustreerd in dat (&@€€& zwembad gezeten, ze bakte er echt niks van...
Nu heeft ze 'm dan een half jaar en wij vinden het wel best zo. Ze leert het gaandeweg wel beter te doen (ik heb ook alleen A en red me prima), autorijden leer je tenslotte ook pas als je je rijbewijs al in je zak hebt zitten. Bovendien krijgen groep 4 en 5 hier nog zwemles vanuit school. Dus zover ons argument er niet mee door te gaan.

Wellicht hebben zij ook zo hun redenen angel
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 23:38

Marin schreef:
Eucalypta schreef:En met die zwemles zit je er echt gewoon naast. Met A moeten ze tegenwoordig bijna net zoveel als wij met B vroeger.

Ok dit wist ik niet. Dat stelt me al iets meer gerust.

En verder vind ik het gewoon echt heel moeilijk. Ik wéét dat het mijn kind niet is dus dat ik er niks over kan zeggen, maar het is wel mijn zusje. Ik vind het een hele lastige positie.

Ook vroeger kon je prima zwemmen met A hoor, echt. Mijn man heeft alleen A en zwemt net zo goed als ik. En dat het lastig is snap ik, maar als zij blij is is er niet zoveel aan de hand denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 23:41

Klinkt als dat je zusje een cadeautje voor hen is, en dus ook als zodanig behandeld wordt. Je vader heeft al eerder kinderen gekregen en wil het met zijn tweede vrouw, nu ze ook wat ouder zijn, toch anders doen. Minder idealen, waarschijnlijk.

Ik ben ook meer van de harde hand, de wil van een kind heeft niet altijd voorrang. Waarschijnlijk voelt K. haarfijn aan dat haar ouders haar toch wel haar zin geven en dat haar wil leidend is. Dat kun je nu bijna niet meer veranderen. Het heeft niet zoveel nut. Het enige wat jij kunt doen, is als grote, wijze zus je poot stijf houden als ze bij jou in huis is of wanneer jij iets met haar gaat doen. Uiteindelijk zal ze dit 'lek' in haar opvoeding ontdekken en juist toetrekken naar mensen die wél grenzen aangeven. Dan kun jij haar iets meegeven van je eigen lessen/denkwijze.

Kritiek op opvoeding is niet te doen. De meeste ouders zijn daar heel gevoelig voor. Ook omdat je zelf nog geen kinderen hebt, heb je 'geen poot' om op te staan, want 'jij weet niet hoe het is'. Je zou, op momenten dat je ziet dat het je vader en stiefmoeder te veel wordt, een helpende hand kunnen bieden of naar hen luisteren en wat vragen stellen. Verder zou ik het ook echt niet weten. Succes!


Laatst aangepast door Rood op di 6 nov 2012 - 23:42; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Happydobby di 6 nov 2012 - 23:42

Ik heb ook alleen A diploma, kan prima zwemmen. Verder zou je als ze bij jou is gewoon gezonde dingen kunnen aanbieden.


Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Zenna di 6 nov 2012 - 23:47

Marin, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik je zorgen niet helemaal begrijp. Ja, irritant dat je vader en stiefmoeder je zusje niet normaal aan het eten krijgen en dat zij daarvoor ook nog veel beloond wordt met lekkere dingen. En dat zij tussen hun in slaapt is ook iets waarvan ik me voor kan stellen dat je dat echt niet begrijpt (ik snap ook niet waarom je dat als ouders zou willen). Maar van dat zwemmen... Ik snap juist heel erg goed dat ze je zusje, als ze haar A diploma heeft gehaald laten stoppen met zwemmen. Waarom zou zo'n meisje met heel erg veel tegenzin elke week moeten gaan zwemmen als ze gewoon al kan zwemmen? Ik zou mijn kind dit ook niet aandoen hoor! Als ze kan zwemmen is het goed. Het is echt niet zo dat je verdrinkt als je alleen maar A hebt.

In jouw verhaal komt niet naar voren dat je zusje liefde tekort komt of iets. En ik denk dat liefde altijd de allerbelangrijkste factor is in het leven van een kind. Dus misschien toch iets minder druk maken? Hoe moeilijk dat ook is.


Laatst aangepast door Zenna op wo 7 nov 2012 - 0:02; in totaal 1 keer bewerkt
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Marin di 6 nov 2012 - 23:50

Dank je voor je heldere reactie Rood! Ik denk dat je groot gelijk hebt. Ik weet ook dat ik nooit echt met kritiek aan kan komen, en dat zou ook echt heel vervelend zijn en dat recht heb ik niet, maar ik maak me wél zorgen om haar als dat zo doorgaat, met name dat eten. Nou zal dat uiteindelijk allemaal ook wel op z'n pootjes terecht komen, immers geeft zij gewoon wel aan als ze ergens aan toe is. Laatst is m'n stiefmoeder voor 't eerst een weekendje weg geweest zonder haar. Dat vond m'n stiefmoeder heel erg moeilijk, maar op een gegeven moment gaf K aan: 'Mam, ga nou maar, dat is goed voor ons'. En toen ging het natuurlijk gewoon helemaal goed.
Dus uiteindelijk zal het met dat eten ook wel op latere leeftijd goed komen als ze dat zelf aan gaat geven en ze groeit goed dus ik geloof niet dat ze een tekort heeft aan voedingsstoffen, maar het heeft me echt al jaren zorgen gebaard, toen ze echt praktisch op chocola leefde.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Marin di 6 nov 2012 - 23:52

Zenna, zou je m'n hele verhaal uit je quote willen halen, dank je smile
En nee, aan liefde ontbreekt het haar niks natuurlijk. Dat is ook het allerbelangrijkste. Maar gezonde voeding lijkt mij toch ook echt heel belangrijk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 23:54

Eens met de rest. Ze doen het op hun manier en ook al is het in jou ogen niet goed gewoon niet mee bemoeien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 23:56

Zenna, ik snap het wel. K. is niet zomaar een meisje, het is Marins zusje. Zelf heb ik dat met mijn jongste broertje. Hij is zó anders opgevoed dan ik en daardoor is onze band veel minder hecht. Misschien is Marin bang dat ze door deze opvoeding uit elkaar groeien. Daarnaast kan ik me voorstellen dat je je oprecht zorgen maakt om de gezondheid van een kind als ze alleen chocola te eten krijgt.

Iedere opvoeding heeft z'n zwakke punten. Zo heb ik een vriendin die haar dochter al vanaf het begin shapet tot model, ook al heeft ze dat niet in de gaten. Het kind is nu 2 jaar en gaat poseren zodra moeder de camera uit de tas haalt. Vervolgens komt er elke dag een hele serie op FB en Tw. Daar begrijp ik echt NIETS van. Ga ik daar iets van zeggen? Echt niet. Maar ik maak me wel zorgen welk effect het heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 23:57

Eucalypta schreef:Tenzij je zusje schade wordt toegebracht, maar dat is niet het geval, al zou ik ook dingen anders doen. Maar het is niet jouw kind, jij hebt geen zeggenschap en je bent niet in de positie om je vader en stiefmoeder aan te spreken op hun opvoeding.

dat inderdaad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Marin di 6 nov 2012 - 23:58

Ja precies Rood! Ik weet dat ik er niets over kan zeggen, want het is mijn kind niet, maar het is wel mijn zusje, het staat zo dichtbij.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Jasmine wo 7 nov 2012 - 0:00

Hoe zeer je het niet met de opvoeding van je zusje eens bent, ik denk niet dat je er iets mee kunt.

Ik ben het absoluut met je eens dat de keuzes die je vader en stiefmoeder maken op bepaalde fronten discutabel zijn. Een kind van 7 hoort gewoon in haar eigen bed te slapen. Als ze ziek is of er is iets anders, dan is het nog tot daar aan toe, maar normaal gesproken vind ik een kind van haar leeftijd echt in haar eigen bed horen. Wat eten betreft, tja, ook dat is niet gezond. Ook dat ben ik met je eens. Maar ook hier denk ik niet dat je je er mee moet bemoeien. Daar komt echt alleen maar ellende van.

Uiteindelijk zal het best wel goed komen met je zusje. Ze zal niet haar hele leven kunnen blijven roepen dat ze iets niet lust en het ook niet wil proberen. En met alleen een A-diploma kun je je best redden, al zie ik ook het liefst dat J. later zowel haar A als haar B haalt. Het is gewoon een gevoel.

Ik snap heel goed dat je hier mee zit, maar probeer het, hoe moeilijk ook, naast je neer te leggen. Als ik jou zo hoor denk ik dat je er alleen maar heel veel mee stuk maakt door er over te beginnen. hug
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 0:02

Jasmine schreef:Hoe zeer je het niet met de opvoeding van je zusje eens bent, ik denk niet dat je er iets mee kunt.

Ik ben het absoluut met je eens dat de keuzes die je vader en stiefmoeder maken op bepaalde fronten discutabel zijn. Een kind van 7 hoort gewoon in haar eigen bed te slapen. Als ze ziek is of er is iets anders, dan is het nog tot daar aan toe, maar normaal gesproken vind ik een kind van haar leeftijd echt in haar eigen bed horen. Wat eten betreft, tja, ook dat is niet gezond. Ook dat ben ik met je eens. Maar ook hier denk ik niet dat je je er mee moet bemoeien. Daar komt echt alleen maar ellende van.

Uiteindelijk zal het best wel goed komen met je zusje. Ze zal niet haar hele leven kunnen blijven roepen dat ze iets niet lust en het ook niet wil proberen. En met alleen een A-diploma kun je je best redden, al zie ik ook het liefst dat J. later zowel haar A als haar B haalt. Het is gewoon een gevoel.

Ik snap heel goed dat je hier mee zit, maar probeer het, hoe moeilijk ook, naast je neer te leggen. Als ik jou zo hoor denk ik dat je er alleen maar heel veel mee stuk maakt door er over te beginnen. In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? 699888

waarom? omdat 'de maatschappij' dat zegt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Zenna wo 7 nov 2012 - 0:03

Gedaan, sorry.
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Marin wo 7 nov 2012 - 0:03

Zenna schreef:Gedaan, sorry.

Geeft niets, dank je wel smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Zenna wo 7 nov 2012 - 0:05

Rood, ik herken het ook. Ik heb een broertje en zusje bij mijn vader (die hij met zijn nieuwe vriendin, inmiddels ex heeft gekregen). Aan alle kanten gaat de opvoeding niet zoals ik zou willen. Er wordt tegen ze geschreeuwd, ze worden gekleineerd en ik zie dat ze zich ontwikkelen tot niet heel leuke personen. Heel erg moeilijk om te zien en het maakt me soms (vaak) radeloos, maar ik kan er he-le-maal niks aan doen omdat ze volgens mijn vader en zijn ex-vriendin niks tekort komen.
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 0:07

Zenna schreef:Rood, ik herken het ook. Ik heb een broertje en zusje bij mijn vader (die hij met zijn nieuwe vriendin, inmiddels ex heeft gekregen). Aan alle kanten gaat de opvoeding niet zoals ik zou willen. Er wordt tegen ze geschreeuwd, ze worden gekleineerd en ik zie dat ze zich ontwikkelen tot niet heel leuke personen. Heel erg moeilijk om te zien en het maakt me soms (vaak) radeloos, maar ik kan er he-le-maal niks aan doen omdat ze volgens mijn vader en zijn ex-vriendin niks tekort komen.

en dát zou ik wel kwalijk vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Zenna wo 7 nov 2012 - 0:08

Rejoy. schreef:
Zenna schreef:Rood, ik herken het ook. Ik heb een broertje en zusje bij mijn vader (die hij met zijn nieuwe vriendin, inmiddels ex heeft gekregen). Aan alle kanten gaat de opvoeding niet zoals ik zou willen. Er wordt tegen ze geschreeuwd, ze worden gekleineerd en ik zie dat ze zich ontwikkelen tot niet heel leuke personen. Heel erg moeilijk om te zien en het maakt me soms (vaak) radeloos, maar ik kan er he-le-maal niks aan doen omdat ze volgens mijn vader en zijn ex-vriendin niks tekort komen.

en dát zou ik wel kwalijk vinden.



Ja ik ook hoor! Heel kwalijk neem ik ze dat!
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Marin wo 7 nov 2012 - 0:08

Oh wat 'fijn' dat jij het wel herkent, Zenna (en Rood ook trouwens). Niet fijn dat het daar thuis zo aan toe gaat, ook al zijn het misschien maar kleine dingen, en dat je het ziet maar gewoon niks aan kan doen. Wel heel erg dat ze zo gekleineerd worden zeg. Dat lijkt me echt vreselijk om te zien. Maar wat kan je er aan doen? Je bent hun zus, je bent familie, maar je bent niet (meer) onderdeel van dat gezin.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Zenna wo 7 nov 2012 - 0:12

Marin schreef:Oh wat 'fijn' dat jij het wel herkent, Zenna (en Rood ook trouwens). Niet fijn dat het daar thuis zo aan toe gaat, ook al zijn het misschien maar kleine dingen, en dat je het ziet maar gewoon niks aan kan doen. Wel heel erg dat ze zo gekleineerd worden zeg. Dat lijkt me echt vreselijk om te zien. Maar wat kan je er aan doen? Je bent hun zus, je bent familie, maar je bent niet (meer) onderdeel van dat gezin.



Nee ik kan niks doen. Ja, ze nu en dan laten komen logeren en het dan zo gezellig mogelijk maken. Helaas zijn ze er niet echt leuker op geworden door hun opvoeding (zijn nu 13 jaar) en zijn ze soms gewoon heel erg respectloos omdat ze dat nou eenmaal zo geleerd hebben. Dat maakt dat ik ook gewoon niet altijd even veel zin heb om ze te laten komen. Soort gevoel van 'waar doe ik het eigenlijk allemaal voor?'. Maar, ik onderneem wel regelmatig iets met ze hoor! En leer ze dan dat ik het niet prettig vind op bepaalde manier aangesproken te worden. Nu ik zwanger ben hebben ze ineens een stuk meer respect voor me Wink Nu worden ze oom en tante. Vinden ze heeeeel leuk!!
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre kan ik hier iets over zeggen? Empty Re: In hoeverre kan ik hier iets over zeggen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum