Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

iets van zeggen? KDV

+2
Susan
Flower_L
6 plaatsers

Ga naar beneden

iets van zeggen? KDV Empty iets van zeggen? KDV

Bericht  Flower_L vr 7 jun 2013 - 8:58

weg


Laatst aangepast door Flower_L op vr 7 jun 2013 - 10:33; in totaal 1 keer bewerkt

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iets van zeggen? KDV Empty Re: iets van zeggen? KDV

Bericht  Susan vr 7 jun 2013 - 9:02

Dat haar kinderen er bij aankomst niet zo verzorgd uitzien, daar zou ik me niet zo mee bemoeien, maar als dat eenmaal op het kinderdagverblijf ten koste gaat van de andere kinderen die daar komen, omdat ze de dingen die ze 's ochtends thuis zou moeten doen vervolgens op de groep gaat doen, dan wel. Ik vind het sowieso raar dat ze haar eigen kinderen in de groep heeft trouwens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iets van zeggen? KDV Empty Re: iets van zeggen? KDV

Bericht  Bluestar vr 7 jun 2013 - 9:03

Wat vervelend dat dit gebeurt zeg. En vooral heel onprofessioneel!
Ik zou er zeker iets van zeggen. Tegen haar zelf, maar snap dat dat lastig is, en daarna bij een leiding gevende.

Edit; over hoe haar kinderen er uit zien zou ik ook niks zeggen, wel dat je er lasg van hebt dat ze zich op haar eigen kinderen richt.
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

iets van zeggen? KDV Empty Re: iets van zeggen? KDV

Bericht  Flower_L vr 7 jun 2013 - 9:08

Dat klopt Susan, van dat verzorgd eruit zien. Daar heb ik natuurlijk niets mee te maken. Ik bedoel meer dat ze gewoon uit bed geplukt zijn, en dat ze daar op het kdv half aangekleed worden. Bedoel...sta dan 10 minuten eerder op. Vooral wanneer het de laatste weken iedere keer gebeurt.
Ze is zo chaotisch dan. Ook met die sleutel. Ik vroeg haar of het haar sleutel was "o euh ja.." en ze liep door. Ze is nog met haar hoofd bij het opstarten van haar eigen gezin volgens mij.

De kindjes zitten niet bij haar op de groep, maar wanneer het rustig is opent 1 persoon voor 3 groepen (tweede persoon komt dan half uur later). En zij moet dan dus ook openen voor de groep van haar kindjes.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iets van zeggen? KDV Empty Re: iets van zeggen? KDV

Bericht  Parel vr 7 jun 2013 - 9:19

Zeker wat van zeggen!
Als de sleutel op de deur zit, kan iedere gek zo binnen lopen, het is wel ook JOUW kind die veiligheid nodig heeft. Plus, zij is de juf, zij hoort hem op te vangen bij binnenkomst, en haar werk te doen, namelijk met HAAR kinderen van die dag bezig houden, dat ze haar eigen kinderen meeneemt prima, maar ik vind het niet professioneel als ze daarom jouw kind verwaarloost. Zeker aankaarten, ik gok zomaar dat dit bij haar leidinggevende ook niet door de beugel kan.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

iets van zeggen? KDV Empty Re: iets van zeggen? KDV

Bericht  Filoria vr 7 jun 2013 - 9:33

Haar leidinggevende zal goedkeuring hebben gegeven voor het feit dat de bewuste PM'er haar eigen kinderen op de groep heeft. Ik denk dat die niet gevoelig is voor bezwaren die je daarover hebt. Maar je kunt misschien wel een gesprek met die leidinggevende aangaan en de boodschap tactisch verpakken. Iets van 'het valt me op dat medewerkster huppeldepup bij het openen 's ochtends vaak laat binnenkomt, en er met haar aandacht niet helemaal bij is. Ze liet bijvoorbeeld een keer de sleutel in het slot zitten. En ze besteedt weinig aandacht aan de kindjes die binnen komen. Ik voel me er dan niet prettig bij om mijn zoons bij haar achter te laten.'

Die medewerkster zelf erop aanspreken lijkt me in dit geval niet handig. Het gaat niet over de manier waarop ze met jouw kindjes omgaat (in de zin van: wil je Pietje vaker verschonen of wil je Jantje niet meer dwingen zijn melk op te drinken), het gaat over haar algehele functioneren in de ochtend. Dat vind ik meer iets voor een leidinggevende om met haar op te pakken dan iets voor jou om haar op te wijzen.

Ik snap trouwens ook écht niet dat zo'n vrouw niet wat eerder opstaat. Ik heb één keer Tomas direct uit bed op de fiets gezet (met een boterham) om hem snel naar het KDV te brengen - ik had me verslapen - en o, wat voelde ik me toen een slechte moeder! Maar om zoiets als 'vaste prik' te doen als je zelf op het KDV werkt... raar. Je wil je werkdag toch rustig beginnen?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

iets van zeggen? KDV Empty Re: iets van zeggen? KDV

Bericht  Flower_L vr 7 jun 2013 - 9:41

ik snap het ook niet, maar als ik in die auto kijk...dan lijkt het net een tweede huis. Van groeiboekje CB tot kleding...er ligt vanalles iniets van zeggen? KDV 561177
Dat punt van jou Filoria is idd iets waar ik over twijfel. Stel dat ze L jam of chocopasta geeft, dan zou ik haar er direct op aanspreken (gezien wij aan hebben gegeven dat hij enkel kaas en stroop mag). Maar dit gaat om iets wat niet alleen op mij van toepassing is, maar ook op de kindjes die na L komen. En misschien valt het wel meer ouders op, dat is altijd wel lastig.
Heb 1 keer eerder een soort klacht ingediend over iets anders, en toen bleek ik nr 7 te zijn.
Ik denk dat ik het er woensdag even met de mentor van L (wat overigens echt een leuke leidster is) over heb, en dan hoor ik wel hoe of wat.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iets van zeggen? KDV Empty Re: iets van zeggen? KDV

Bericht  Filoria vr 7 jun 2013 - 9:43

Misschien wonen ze wel echt in die auto silent
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

iets van zeggen? KDV Empty Re: iets van zeggen? KDV

Bericht  Flower_L vr 7 jun 2013 - 9:47

dan kan ze beter op de parkeerplaats overnachten...hoeft ze 's ochtends ook niet zo te haasten Wink

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iets van zeggen? KDV Empty Re: iets van zeggen? KDV

Bericht  Sanne vr 7 jun 2013 - 9:59

Ik zou er ook wat van zeggen en ik denk dat ik de leidinggevende daarop zou aanspreken. Het gaat eigenlijk om haar functioneren en volgens mij zijn de ouders niet de aangewezen personen om haar op functioneren aan te spreken.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iets van zeggen? KDV Empty Re: iets van zeggen? KDV

Bericht  Gast vr 7 jun 2013 - 10:29

In principe hebben wij als ongeschreven regel dat we vijf minuten voor aanvang aanwezig moeten zijn en dus ook klaar moeten zijn om binnen dan en vijf minuten ouders en kinderen te ontvangen. Dat zou je dus ook aan kunnen kaarten, dat ze binnen de openingstijden van het dagverblijf leidster is, en geen moeder meer die haar kinderen nog moet wegbrengen/fatsoeneren. Ik zou dit zelfs direct bij de leidinggevende van het dagverblijf neerleggen, zodat zij dit direct kan opnemen met de leidster in kwestie. Maargoed, ik verwijs ouders al snel naar de leidinggevende smile Wel lastig trouwens, ik begrijp dat je niet zo goed weet wat je ermee moet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

iets van zeggen? KDV Empty Re: iets van zeggen? KDV

Bericht  Flower_L vr 7 jun 2013 - 10:33

Het is vooral lastig omdat ik liever niet achter iemands rug om ga klagen, zou ik zelf ook niet zo prettig vinden wanneer het mij zou betreffen.

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iets van zeggen? KDV Empty Re: iets van zeggen? KDV

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum