Stomme opmerkingen
+55
girli
Parisienne
Susan
Bimbam
bolus26
Lady Starstruck
Rush
Lynn_
Mizz_S
Printje
Truttebol
Esperanza
Slakje
Arwyn
Ibbeltje
nina
Monte
TukTuk
Bliss
Lenthe
Lejow
Angela_1986
M_as
Middleme
Highway
Mute_
Evalynn
SuzieQ
ThinkPink
Phileine
Yare
Inge
June
Kowalski
Magenta
Sterre
madam
SoGood
Bazinga
SuperGrover
Caroow
loura
Jeanette
luisa
RYW
Poubelle
Marin
RioolSpook
Lousanne
Burn
Atelier Madame
Toet
Paper Crown
Elliot
Blond
59 plaatsers
Pagina 9 van 13
Pagina 9 van 13 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13
Re: Stomme opmerkingen
Oh. In dat geval...Paper Crown schreef:Maple schreef:Waarom Birgit weg en waarom wil Francaise weg? Blijft er überhaupt nog wel iemand op et forum? Er gaan er zoveel de laatste tijd....
Maar ze komen allemaal weer terug. Ik kwam toch ook terug, 2x? Soms moet je even de dramaqueen uithangen en daarna lees je gewoon mee en vervolgens jeukt het om te reageren en maak je weer een account aan. Niets zo verslavend als Yes.
Gast- Gast
Toe aan vakantie?
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Bazinga schreef:Toe aan vakantie?
Wie, ik? Hell yeah!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Smikkell schreef:Bliss schreef:Tuurlijk, Smikkell.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
'Staat je goed' als iemand een kind op zijn/haar arm heeft.. Alsof je het over de laatste modeaccessoires hebt..
En als ik vertel dat ik geen kinderwens heb 'Dat komt vanzelf wel!'.
Er zijn mensen die baby's/kinderen niet leuk vinden en ze niet zo nodig hoeven hoor..
Edit: O en als je zegt dat je vegetariër bent: 'O omdat je het zielig vind voor de dieren?'.
Brr. Ik vind dat zo knullig klinken.
En als ik vertel dat ik geen kinderwens heb 'Dat komt vanzelf wel!'.
Er zijn mensen die baby's/kinderen niet leuk vinden en ze niet zo nodig hoeven hoor..
Edit: O en als je zegt dat je vegetariër bent: 'O omdat je het zielig vind voor de dieren?'.
Brr. Ik vind dat zo knullig klinken.
Laatst aangepast door Truttebol op do 18 okt 2012 - 9:06; in totaal 1 keer bewerkt
Truttebol- Fluisteraar
- Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11
Bliss schreef:Jip83 schreef:Ik ga ook weg.
Voor nu dan...naar bed ;-)
Ik ook, morgen weer een drukke dag voor de boeg!
Ik ook.. Beter wordt het droog.. kan ik op het randje van de zandbak van de zon genieten
Bazinga: Daar kan ik volmondig JA op zeggen haha
Zo, en nu ga ik ook weg! (en ook gewoon naar mijn bedje! Zullen alle mensen die mij stom vinden nu balen dat ik morgen gewoooooooooooon weer terug kom )
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Oh ik ben ZO blij dat ik uit het onderwijs weg ben als ik dit allemaal lees. Ik vond het echt super chill dat je zo veel vakantie hebt, en ik nam dan ook gewoon vakantie. Dat maakte mij dan wel een slechte lerares misschien (duh), want m'n hart lag duidelijk niet bij die baan en daardoor was ik echt een sloppy lerares die maar half werk leverde, maar je kan gewoon niet ontkennen dat je als docent veel vakantie hebt. Dat ís gewoon zo.
Daarentegen ben ik het wel eens met Bliss en Lejow dat je die rust als docent ook gewoon nodig hebt. Ik vond het een vreselijke baan omdat het nóóit ophield met de chaos. Altijd al die extraatjes. Lesgeven was een rustmoment eigenlijk, pas daarna kwam alle stress er om heen met al die nevenactiviteiten. Dus in dat opzicht snap ik wel wat ze bedoelen.
Maar ter vergelijking: Ik heb nu een héérlijke baan. Love it. Maar ik werk nog meer over dan in het onderwijs. Het kost me minder energie, omdat ik het leuk vind, maar natuurlijk werk ik over. Dat hoort er gewoon bij. En denk maar niet dat ik daarvoor betaald krijg. Ik werk soms ook hele weekenden en avonden door, gewoon omdat het moet. Dat is echt niet anders dan in het onderwijs. Oh, ik kan nog steeds net zoveel vakantie nemen als toen ik in 't onderwijs werkte. Als ik dat zou willen plan ik dat gewoon in. No biggie. Maar dan onbetaald.
Dus ja, in het onderwijs het hard aanpoten en doodsvermoeiend dus die vakanties zijn ook echt wel nodig, maar je kan niet ontkennen dat het wel gewoon veel vakantie is.
Daarentegen ben ik het wel eens met Bliss en Lejow dat je die rust als docent ook gewoon nodig hebt. Ik vond het een vreselijke baan omdat het nóóit ophield met de chaos. Altijd al die extraatjes. Lesgeven was een rustmoment eigenlijk, pas daarna kwam alle stress er om heen met al die nevenactiviteiten. Dus in dat opzicht snap ik wel wat ze bedoelen.
Maar ter vergelijking: Ik heb nu een héérlijke baan. Love it. Maar ik werk nog meer over dan in het onderwijs. Het kost me minder energie, omdat ik het leuk vind, maar natuurlijk werk ik over. Dat hoort er gewoon bij. En denk maar niet dat ik daarvoor betaald krijg. Ik werk soms ook hele weekenden en avonden door, gewoon omdat het moet. Dat is echt niet anders dan in het onderwijs. Oh, ik kan nog steeds net zoveel vakantie nemen als toen ik in 't onderwijs werkte. Als ik dat zou willen plan ik dat gewoon in. No biggie. Maar dan onbetaald.
Dus ja, in het onderwijs het hard aanpoten en doodsvermoeiend dus die vakanties zijn ook echt wel nodig, maar je kan niet ontkennen dat het wel gewoon veel vakantie is.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
En waarschijnlijk ben ik nog een Spuit 11 ook. Maar wilde het toch even zeggen omdat ik nu wel kan vergelijken.
Marin- Lady Post-a-lot
En jammer Francaise, ik begin je juist echt steeds meer te waarderen. Maar ik kan me voorstellen dat je echt even heel hard aan jezelf moet denken.
Marin- Lady Post-a-lot
Zo... Ik vind het heel naar om te lezen dat Bliss de volle laag zopas kreeg. Onze opmerking wordt direct aangevallen. Jammer.
Ik had het voornamelijk over mensen die onderwijs echt als een 'makkie' afdoen. Doen alsof je om half 4 met de kinderen mee het schoolplein af loopt en dan klaar bent.
Dat is echt niet zo. Je hebt de hele dag de verantwoordelijkheid over een klas vol kinderen. Daarná komen alle administratieve zaken nog. Vergaderingen. Ouderavonden. Groepsbesprekingen. Kindbesprekingen. Groepsplannen. Individuele plannen. Nakijkwerk. Overdrachtsoverleg.
Wanneer ik thuis ben, ga ik eten en daarna vaak nogmaals aan de slag met nakijkwerk en het verwerken van resultaten.
Ja, we hebben veel vakantie. Maar ik ken weinig mensen die daar na 8 a 9 weken volop onderwijs niet aan toe zijn.
En de zomervakantie. 6 weken vrij? No way! 4 max. Net als de bouwvak eigenlijk.
We hebben niet meer en niet minder dan andere werkende mensen.
Waarom reageren mensen dan soms toch zo afgunstig? Dáár stoor ik me aan.
Ik had het voornamelijk over mensen die onderwijs echt als een 'makkie' afdoen. Doen alsof je om half 4 met de kinderen mee het schoolplein af loopt en dan klaar bent.
Dat is echt niet zo. Je hebt de hele dag de verantwoordelijkheid over een klas vol kinderen. Daarná komen alle administratieve zaken nog. Vergaderingen. Ouderavonden. Groepsbesprekingen. Kindbesprekingen. Groepsplannen. Individuele plannen. Nakijkwerk. Overdrachtsoverleg.
Wanneer ik thuis ben, ga ik eten en daarna vaak nogmaals aan de slag met nakijkwerk en het verwerken van resultaten.
Ja, we hebben veel vakantie. Maar ik ken weinig mensen die daar na 8 a 9 weken volop onderwijs niet aan toe zijn.
Gast- Gast
Youandi schreef:
Hoezo afgunst? Je hebt gewoon meer vrij dan andere mensen in zijn totaliteit, dat is gewoon een feit, toch?
Gast- Gast
Youandi: Als ik voor mezelf spreek: Omdat ik er niet zo goed tegen kan dat mensen zélf soms zo afgunstig kunnen doen over hun baan in het onderwijs. Als mensen dat zelf al doen dan kan ik ook geen veer in de reet uitdelen...
Gast- Gast
Misschien ervaar ik alles heel anders, maar in de zomer neem ik toch echt wel 5/ 5,5 week vakantie hoor..
Mijn werk lijdt er niet onder, ik geef goed les en mijn administratie is altijd op orde. Maar ik geniet van die vakanties en ja, ik ben er vaak wel aan toe. Kinderen ook, trouwens.
Ik vind het altijd zo jammer dat veel leerkrachten zich aangevallen voelen, of zich geroepen voelen te verdedigen als er iets wordt gezegd over de vakanties.
Alle taken die buiten het lesgeven vallen worden erbij gehaald, maar nogmaal, die zitten in je takenpakket.
Het is meer vakantie dan de meeste mensen met minder overwerken (het nakijken kun je zo lang laten duren als je zelf wilt, zeker in de bovenbouw. Vorig jaar was ik tot half 5 bezig met nakijken en daarna moest de rest nog. Dat heb ik dus gauw veranderd).
Mijn werk lijdt er niet onder, ik geef goed les en mijn administratie is altijd op orde. Maar ik geniet van die vakanties en ja, ik ben er vaak wel aan toe. Kinderen ook, trouwens.
Ik vind het altijd zo jammer dat veel leerkrachten zich aangevallen voelen, of zich geroepen voelen te verdedigen als er iets wordt gezegd over de vakanties.
Alle taken die buiten het lesgeven vallen worden erbij gehaald, maar nogmaal, die zitten in je takenpakket.
Het is meer vakantie dan de meeste mensen met minder overwerken (het nakijken kun je zo lang laten duren als je zelf wilt, zeker in de bovenbouw. Vorig jaar was ik tot half 5 bezig met nakijken en daarna moest de rest nog. Dat heb ik dus gauw veranderd).
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Smikkell schreef:True en al helemaal niet te vergelijken met een kleuterklas (die ook nog regelmatig (halve) dagen vrij zijn).AngelNyn schreef:Monte schreef:Ja het zijn veel vrije weken(waarin je trouwens nog wel vaak werk moet doen), maar ik vind het zeker zwaar. Om kwart voor 8/uur op school zijn, dan elk uur een andere klas en niveau tot half 4(soms half 5) en daarna nog eens al het nakijkwerk, invoeren van gegevens en dan nog eens je lessen voorbereiden(want als startende docent kun je nog niet uit je hoofd een perfecte les draaien). Alle verslagen en groot nakijkwerk kwam altijd in de vakantie aan bod. Dus nee het is niet alleen maar een pretbaantje met veel vakantie. Er is onder de leraren nou eenmaal een hogere werkdruk dan bij sommige andere banen, dit wordt door leraren zelf duidelijk aangegeven.
Er is toch niks raars aan om 8 uur beginnen?
Overigs denk ik wel dat een docent op een middelbare school het zwaarder heeft dan een docent van de basisschool, omdat je dan niet ieder uur een andere klas voor je neus hebt.
Euh nou dat is dus echt totaal niet overal zo hoor. Onze kleuters gaan 4 volle dagen naar school (en ik werk 3 dagen) en een kleuterklas is misschien theoretisch minder zwaar maar fysiek vele malen zwaarder. Maar goed ieder beroep heeft zijn ding maar een kleuterjuf zijn is echt neit alleen maar lang leve de lol en het buitenspelen.
Mocht je dat denken...je bent van harte welkom om een paar dagen mee te draaien..
En we hebben idd wel meer vakanties maar net zoals in de herfstvakantie ben ik vrijwel iedere dag wel even (1-2 uurtjes) bezig met administratie, voorbereiden ed. Ook heb je vaak dat je avonden terug moet komen zonder dat je er ook maar iets voor betaald krijgt.
Het is geen wedstrijd wie er zwaarder werk heeft maar een kleuterklas is niet zomaar iets dat iedereen eventjes kan doen en dat enorm makkelijk is.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik werk ook in het onderwijs, alleen dan niet op een reguliere school maar op een privé instelling, en ik heb dus ook zo veel vakantie! Heerlijk, ik zou het echt heel erg missen als ik wat anders zou gaan doen. Daarnaast hoef ik ook nog eens niets thuis te doen, ik krijg daar op het werk tijd voor. Als ik een gemiddelde over het jaar zou nemen aan wat ik thuis moet doen kom ik denk ik op 5 minuten per week. Wat dat betreft heb ik het helemaal makkelijk dus! Mijn werkdagen zijn overigens vaak wel heel hectisch en vermoeiend, maar ach, dat neem ik maar op de koop toe dan! Bij ons is het zo dat je als het ware elke week extra uren werkt om te compenseren (dus stel je werkt 36 uur, dan krijg je bijvoorbeeld 30 uur ofzo betaald).
Maar, to the point, ik heb hier eigenlijk nog nooit vervelende/stomme opmerkingen over gekregen. Tuurlijk, er zijn weleens mensen die er wat over zeggen, maar ik ervaar dat nooit als negatief. Het is toch juist heerlijk, zoveel vakantie. Ik geniet daar echt van en dat mogen ze best weten.
Maar, to the point, ik heb hier eigenlijk nog nooit vervelende/stomme opmerkingen over gekregen. Tuurlijk, er zijn weleens mensen die er wat over zeggen, maar ik ervaar dat nooit als negatief. Het is toch juist heerlijk, zoveel vakantie. Ik geniet daar echt van en dat mogen ze best weten.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Maple schreef:Youandi: Als ik voor mezelf spreek: Omdat ik er niet zo goed tegen kan dat mensen zélf soms zo afgunstig kunnen doen over hun baan in het onderwijs. Als mensen dat zelf al doen dan kan ik ook geen veer in de reet uitdelen...
Snap ik. Kan ik ook niet zo goed tegen.
Ik vind mijn baan geweldig Al ben ik heel blij dat ik nu een weekje vrij ben, aangezien zowel de kinderen als ik even rust in het hoofd nodig hebben.
Gast- Gast
Ik krijg het nu ook gelukkig niet meer vaak te horen maar de opmerking van een 'vriendin' een paar jaar terug, kan er nog pissig om worden hahaha.
Die zei altijd ow nou ja kleuters dat is toch alleen maar spelen de hele dag. En dan die lange vakanties...ik snap niet dat jij ooit moe bent hoor
Nou ja ik ben niet snel boos maar dan dus wel...ik doe niet zomaar iets de hele dag, die dingen plan en verantwoord ik.
Die zei altijd ow nou ja kleuters dat is toch alleen maar spelen de hele dag. En dan die lange vakanties...ik snap niet dat jij ooit moe bent hoor
Nou ja ik ben niet snel boos maar dan dus wel...ik doe niet zomaar iets de hele dag, die dingen plan en verantwoord ik.
Printje- Lady Post-a-lot
Pippa schreef:Youandi schreef:
Hoezo afgunst? Je hebt gewoon meer vrij dan andere mensen in zijn totaliteit, dat is gewoon een feit, toch?
Nee. Wij worden voor 8 uren per dag betaald, maar werken veel meer uren. Uitzonderingen daargelaten.
Gast- Gast
Youandi schreef:Pippa schreef:Youandi schreef:
Nee. Wij worden voor 8 uren per dag betaald, maar werken veel meer uren. Uitzonderingen daargelaten.
Precies.. en dan komen er nog ouderavonden, informatieavonden, afscheidavonden, studie's etc bij. Daar krijg je niets extra's voor.
Printje- Lady Post-a-lot
Youandi schreef:Zo... Ik vind het heel naar om te lezen dat Bliss de volle laag zopas kreeg. Onze opmerking wordt direct aangevallen. Jammer.
Maar dat heb je in zoveel sectoren? Ik denk echt niet dat jullie werkdruk hoger ligt dan bij bepaalde andere sectoren en daar moeten mensen het ook met minder weken vakantie doen. Het 1 staat los van het ander.. Het is niet dat omdat je je werk als zwaar ervaart, je maar meer recht hebt op vakantie of dat dat maar vanzelfsprekend is.. En die verantwoording hoort er gewoon bij zodra je met mensen werkt, dat is niet alleen in het onderwijs zo.
En ik geloof niet dat jullie niet meer vakantie hebben dan andere werkende mensen, zomervakantie is dan 6 weken (of volgens jou dan 4 weken), maar dan nog 2 weken kerstvakantie, een week voorjaarsvakantie / carnavalsvakantie en een week meivakantie. Dat zijn 10 weken vakantie totaal. Dat zijn nog altijd 7 weken meer dan een gemiddeld werkend persoon, tja als je dan wat moet werken in je vakantie hoef je niet te klagen lijkt mij?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Youandi schreef:
Maar daar zijn docenten toch niet uniek in?
Ik vond dat ook kut, maar dat hoort er gewoon een beetje bij, merk ik nu.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik vond de stages vermoeiend in het onderwijs omdat je constant alert moet zijn. Bij een kantoorbaan kan je wellicht een keer pauze houden of even ergens heen lopen of heel eventjes op het forum zitten ofzo. Maar goed, ik heb alleen stage gelopen. Ben blij dat ik niet in het onderwijs -voor de klas- werk. Niet om de werkdruk, maar omdat het mijn ding niet is , voor groepen staan.
Maar ik vind het inderdaad wel altijd irritant dat zoveel leerkrachten lopen te miepen over de vakantie en dat ze dat ook wel echt nodig hebben want ze werken zoveel over. Volgens mij valt dat wel mee nl en overwerken is in heel veel banen. Zeg dan gewoon dat je idd lekker veel vakantie hebt en daarmee boft, want dat is in feite toch ook gewoon zo?
Maar ik vind het inderdaad wel altijd irritant dat zoveel leerkrachten lopen te miepen over de vakantie en dat ze dat ook wel echt nodig hebben want ze werken zoveel over. Volgens mij valt dat wel mee nl en overwerken is in heel veel banen. Zeg dan gewoon dat je idd lekker veel vakantie hebt en daarmee boft, want dat is in feite toch ook gewoon zo?
Gast- Gast
AngelNyn; zelfs 2 weken meivakantie
En ook ik, en de kinderen niet te vergeten, zijn na 9 weken echt wel toe aan vakantie. Dat is idd in meer beroepen zo dat klopt. Maar er zijn denk ik maar weinig beroepen waar je continue om de mensen heen bent...in de zorg etc ook maar voor de rest denk ik dat je over de dag heen vaak toch meer rustmomenten hebt...die zijn bij een kleuterklas zelden.
En ook ik, en de kinderen niet te vergeten, zijn na 9 weken echt wel toe aan vakantie. Dat is idd in meer beroepen zo dat klopt. Maar er zijn denk ik maar weinig beroepen waar je continue om de mensen heen bent...in de zorg etc ook maar voor de rest denk ik dat je over de dag heen vaak toch meer rustmomenten hebt...die zijn bij een kleuterklas zelden.
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 9 van 13 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13
Soortgelijke onderwerpen
» Rare opmerkingen
» Stomme opmerkingen maken
» Stomme, stomme pepernoten!
» domme opmerkingen
» Eerlijke opmerkingen
» Stomme opmerkingen maken