Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stomme opmerkingen

+55
girli
Parisienne
Susan
Bimbam
bolus26
Lady Starstruck
Rush
Lynn_
Mizz_S
Printje
Truttebol
Esperanza
Slakje
Arwyn
Ibbeltje
nina
Monte
TukTuk
Bliss
Lenthe
Lejow
Angela_1986
M_as
Middleme
Highway
Mute_
Evalynn
SuzieQ
ThinkPink
Phileine
Yare
Inge
June
Kowalski
Magenta
Sterre
madam
SoGood
Bazinga
SuperGrover
Caroow
loura
Jeanette
luisa
RYW
Poubelle
Marin
RioolSpook
Lousanne
Burn
Atelier Madame
Toet
Paper Crown
Elliot
Blond
59 plaatsers

Pagina 11 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Stomme opmerkingen - Pagina 11 Empty Re: Stomme opmerkingen

Bericht  TukTuk do 18 okt 2012 - 10:06

Printje schreef:
AngelNyn schreef:
Printje schreef:
Youandi schreef:
Pippa schreef:
Youandi schreef:

We hebben niet meer en niet minder dan andere werkende mensen.

Waarom reageren mensen dan soms toch zo afgunstig? Dáár stoor ik me aan.

Hoezo afgunst? Je hebt gewoon meer vrij dan andere mensen in zijn totaliteit, dat is gewoon een feit, toch?

Nee. Wij worden voor 8 uren per dag betaald, maar werken veel meer uren. Uitzonderingen daargelaten.

Precies.. en dan komen er nog ouderavonden, informatieavonden, afscheidavonden, studie's etc bij. Daar krijg je niets extra's voor.

En je denkt dat jullie uniek zijn daarin en dan verder in iedere sector je dat soort dingen gewoon wel betaald krijgt?
Wat denk je van mensen die zich verplicht moeten blijven bijscholen? Net eens voor de grap gekeken voor de bijscholings cursussen voor oefentherapeuten, 300/400/500 euro voor een dagje of 2 bijscholen is heel normaal

Nogmaals ik zeg nergens dat leerkrachten daar uniek in zijn maar ook van een leerkracht wordt verwacht dat hij/zij zich bijschoolt. Dit is vaak dan ook nog op dagen dat je eigenlijk niet werkt.

Overigens hoef ik die cursussen niet zelf te betalen.

Volgens mij valt het grotendeel van de bijscholings cursussen die je als oefentherapeut / fysiotherapeut moet doen in het weekend en over het algemeen dien je die dus ook zelf te betalen. Misschien is het anders als je ergens in loondienst bent als oefentherapeut / fysiotherapeut maar als zelfstandige moet je het sowieso zelf betalen.

Dus waarom zou je dat als leerkracht telkens benoemen dat je die dingen ALLEMAAL moet doen? Dat hoort er nou eenmaal bij, leuk is misschien anders, maar jullie zijn geen uitzondering wat dat betreft, en wél wat betreft die vele extra weken vakantie smile

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 10:09

Je hebt absoluut een punt AngelNyn.

Maar het grappige is, dat het de mensen zijn die een 'simpele' baan hebben, met vaste werktijden, die het soort dingen roepen als: 'Werken in het onderwijs is een luizenbaan'. En dat is mijn punt van ergernis. Maar nu val ik in herhaling Stomme opmerkingen - Pagina 11 253468018

Gast
Gast

Bericht  Printje do 18 okt 2012 - 10:11

Angelnyn; omdat er toch nog altijd mensen schijnen te denken dat je naast het lesgeven geen andere taken hebt, maar dat is dus niet waar.

Maar goed ik heb heeeeeeeeeeeerlijk genoten van mijn herfstvakantie en over 9 weken heb ik 2 weken kerstvakantie en verlof :cheering: :cheering:

Als manlief begint over mijn 'vele' vakanties zeg ik altijd: ik werk de andere weken zo hard dat ik die weken (deels) mag rusten angel

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 10:14

Printje schreef:

Als manlief begint over mijn 'vele' vakanties zeg ik altijd: ik werk de andere weken zo hard dat ik die weken (deels) mag rusten Stomme opmerkingen - Pagina 11 2474380249

Ik zeg altijd: ik heb er voor geleerd Stomme opmerkingen - Pagina 11 827601

Gast
Gast

Bericht  Printje do 18 okt 2012 - 10:15

Youandi schreef:
Printje schreef:

Als manlief begint over mijn 'vele' vakanties zeg ik altijd: ik werk de andere weken zo hard dat ik die weken (deels) mag rusten Stomme opmerkingen - Pagina 11 2474380249

Ik zeg altijd: ik heb er voor geleerd Stomme opmerkingen - Pagina 11 827601

hahaha dat zeg ik idd ook weleens, ik heb een HBO diploma en mag heeeeeeeerlijk in het zonnetje buitenspelen. angel
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Lynn_ do 18 okt 2012 - 10:19

Ik ben ook juf in het basisonderwijs. Ik werk fulltime (voor het vijfde jaar). Beginnend leerkracht zijn heb ik als best zwaar ervaren. Nu ik al wat langer in het vak zit, vind ik het echt wel meevallen. In mijn hoofd ben ik wel vaak bezig met school. Constant denken aan wat je nog moet doen/regelen/maken etc. Maar bij welk beroep is dat niet? Ik haal ook heel veel plezier uit het onderwijs en er staan wel 12(!!!) weken vakantie tegen over. Dat zijn zo ongeveer drie héle maanden! Ik ben me ervan bewust dat dit heel veel is. De zes weken zomervakantie zorgen bij mij altijd voor een echt leeg hoofd. Twee of drie weken vakantie vliegen zo snel voorbij!

Ik heb nu herfstvakantie en ik heb één ochtend aan school gewerkt. Zo'n vier uur. Ik merk dat veel leerkrachten zeggen dat ze veel moeten doen in de vakanties maar ik denk dat dit wel meevalt. Tel de uren die je echt effectief bezig bent aan school maar eens bij elkaar op. Ik denk dat de meeste niet eens aan één hele werkdag komen in een week vakantie. Hoe vaker je roept dat je het druk hebt, hoe drukker je het in je hoofd krijgt... En ik vind het juist storend om te zien dat mijn collega's die klagen over de werkdruk wel degene zijn die als eerst naar huis zijn. Ik begin om half 8 en ga om 5 uur weer naar huis. In die tijd heb ik een half uur pauze.

Dat zeuren maakt mij wel eens moe. Weet je hoeveel pabo studenten staan te springen om een baan? Zo slecht hebben we het in het onderwijs echt niet. Al maak ik me met de bezuinigingen ook wel eens druk hoor. Ik hoop dat dat allemaal een beetje los gaat lopen.

Ik stoor me trouwens wel aan de reacties waarin gesproken wordt over 'de leerkrachten'. Niet alle leerkrachten zijn zo!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 10:28

Lynn, dat heb ik laatst eens in het 'wat ze allemaal op facebook zetten' topic gezet; één van mijn 'vrienden' was continue aan het klagen over haar baan. Toen heb ik gereageerd met dat er duizenden pas afgestudeerden om haar baan staan te trappelen. Maar dat werd niet gewaardeerd Stomme opmerkingen - Pagina 11 394967

Ik herken je 'frustratie' dus maar al te goed.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 17:07

Youandi schreef:
AngelNyn schreef:
Youandi schreef:Zo... Stomme opmerkingen - Pagina 11 1270000679 Ik vind het heel naar om te lezen dat Bliss de volle laag zopas kreeg. Onze opmerking wordt direct aangevallen. Jammer.

Ik had het voornamelijk over mensen die onderwijs echt als een 'makkie' afdoen. Doen alsof je om half 4 met de kinderen mee het schoolplein af loopt en dan klaar bent.
Dat is echt niet zo. Je hebt de hele dag de verantwoordelijkheid over een klas vol kinderen. Daarná komen alle administratieve zaken nog. Vergaderingen. Ouderavonden. Groepsbesprekingen. Kindbesprekingen. Groepsplannen. Individuele plannen. Nakijkwerk. Overdrachtsoverleg.
Wanneer ik thuis ben, ga ik eten en daarna vaak nogmaals aan de slag met nakijkwerk en het verwerken van resultaten.

Ja, we hebben veel vakantie. Maar ik ken weinig mensen die daar na 8 a 9 weken volop onderwijs niet aan toe zijn.

En de zomervakantie. 6 weken vrij? No way! 4 max. Net als de bouwvak eigenlijk.

We hebben niet meer en niet minder dan andere werkende mensen.

Waarom reageren mensen dan soms toch zo afgunstig? Dáár stoor ik me aan.

Maar dat heb je in zoveel sectoren? Ik denk echt niet dat jullie werkdruk hoger ligt dan bij bepaalde andere sectoren en daar moeten mensen het ook met minder weken vakantie doen. Het 1 staat los van het ander.. Het is niet dat omdat je je werk als zwaar ervaart, je maar meer recht hebt op vakantie of dat dat maar vanzelfsprekend is.. En die verantwoording hoort er gewoon bij zodra je met mensen werkt, dat is niet alleen in het onderwijs zo.
En ik geloof niet dat jullie niet meer vakantie hebben dan andere werkende mensen, zomervakantie is dan 6 weken (of volgens jou dan 4 weken), maar dan nog 2 weken kerstvakantie, een week voorjaarsvakantie / carnavalsvakantie en een week meivakantie. Dat zijn 10 weken vakantie totaal. Dat zijn nog altijd 7 weken meer dan een gemiddeld werkend persoon, tja als je dan wat moet werken in je vakantie hoef je niet te klagen lijkt mij?

Maar gemiddelde werkende personen sparen toch vakantiedagen op? Dat kunnen wij logischerwijs niet.

Ik durf niet met zekerheid te stellen dat de werkdruk van een leerkracht hoger is dan een kantoorbaan, maar ik ben bang van wel. Denk alleen maar eens aan alle persoonlijke contacten die je onderhoudt (leerlingen, ouders, instanties), dat legt een fikse druk op je schouders.

Leerresultaten worden (in)direct afgerekend bij de leerkracht.

Dat is wel heel kort door de bocht. De ene kantoorbaan is de andere niet. Ook bij kantoorbanen heb je te maken met deadlines, dossiers die af moeten terwijl tegelijkertijd de telefoon alsmaar doorrinkelt met klanten etc.
En ook bij kantoorbanen werkt men over.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 17:30

*

Laatst aangepast door Guattari op do 18 okt 2012 - 18:11; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Lejow do 18 okt 2012 - 17:53

Wow.. is deze discussie nou nog gaande? :O

Kan me aansluiten bij wat Youandi zegt, ik wil nergens beweren dat het ene zwaarder is dan het ander. Maar er zijn inderdaad heel veel mensen die denken dat het onderwijs uit theeleuten, in het zonnetje zitten en tegelijk binnenkomen en weggaan met de kinderen bestaat.

En Maple, nu doe jij het zelf, nu beweer jij dus dat het werken op een KDV dus weer zwaarder is dan werken in het onderwijs..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 20:09

Onderwijs lijkt me best pittig. Maar hé het is óók weer niet uniek pittig. Ik merk óók op een volle groep, maar dan met verslaafde criminelen met een stoornis, over het algemeen alleen. Ik word vrijwel dagelijks uitgescholden en bedreigd., én ik ben verantwoordelijk voor ze. Ik werk onregelmatig, ook de nachten, zit regelmatig om zes uur in de auto en kan dan echt maar zelden na 8.5 weg. Vakanties kan ik niet zomaar opnemen want het rooster moet rond.

Niet dat het niet leuk is, maar het is wel zwaar. En onderwijs is óók lastig en ik zal nooit zeggen dat gemakkelijk is. Maar het is écht niet uniek zwaar ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Rush do 18 okt 2012 - 20:18

Jij rijdt zeker auto met blokjes op de pedalen.

Echt, ontzettend grappig. Ik ben 1,64 geen 1,20. Stomme opmerkingen - Pagina 11 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 20:23

Rush schreef:Jij rijdt zeker auto met blokjes op de pedalen.

Echt, ontzettend grappig. Ik ben 1,64 geen 1,20. Stomme opmerkingen - Pagina 11 394967
Als mijn man na mij de auto gebruikt krijg ik standaard 'oh, hij staat nog in smurfenstand'

Gast
Gast

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 20:53

Heb je nu vakantie, Euc?
Ik ben nu de opleiding aan het doen en ik hoop dat ik, als ik dit afgerond heb, hetzelfde werk kan doen (of iets anders in die richting) als jij. Dat lijkt me echt heel interessant. Maar volgens mij heb je daar HBO voor nodig of niet?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 21:07

Nee, ben een paar dagenvrij, mag zaterdag weer beginnen. Meestal is het hbo ja, er loopt een enkele mbo'er rond, maar die werken er al lang en zouden nu niet meer zo snel aangenomen worden. Maar in andere instellingen werken wel weer meer mbo'ers. Ik denk overigens niet dat ik dit tien jaar kan doen. Ik zie om me heen al de een na de ander overspannen worden, dat wil ik liever niet smile

Gast
Gast

Bericht  Lady Starstruck do 18 okt 2012 - 21:41

Niet echt een stomme opmerking maar wel een dooddoener eerste klas. Als ik zeg oh daar ben ik echt slecht in (over bijv. voetballen) dat iemand dan zegt "agh jij hebt weer andere talenten". Echt vreselijk.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 21:43

Ze bedoelen het ongetwijfeld goed maar; Jij moet écht niet meer afvallen hoor! Je bent nu al zo mooi slank! Waar moeten die kilo's nog van af dan?

Ehm.. ik zit nog zo'n ruim 20 kilo van gezond gewicht af... Stomme opmerkingen - Pagina 11 827601 Dus nog lang niet slank en nog genoeg plekken waar die kilo's af moeten.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 21:53

Fruity schreef:Ze bedoelen het ongetwijfeld goed maar; Jij moet écht niet meer afvallen hoor! Je bent nu al zo mooi slank! Waar moeten die kilo's nog van af dan?

Ehm.. ik zit nog zo'n ruim 20 kilo van gezond gewicht af... Stomme opmerkingen - Pagina 11 827601 Dus nog lang niet slank en nog genoeg plekken waar die kilo's af moeten.

Tegen wie heb je het nou?

Gast
Gast

Bericht  Bazinga do 18 okt 2012 - 22:18

Carrie schreef:
Fruity schreef:Ze bedoelen het ongetwijfeld goed maar; "Jij moet écht niet meer afvallen hoor! Je bent nu al zo mooi slank! Waar moeten die kilo's nog van af dan?"

Tegen 'ze', als Fruity zo'n opmerking krijgt. Zij vindt het dus een 'stomme opmerking', een voorbeeld waarom gevraagd werd in 't openingstopic. 't Wordt ook wel verwarrend als mensen opeens over stomme opmerkingen gaan praat ipv werken in 't onderwijs Yes
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  bolus26 do 18 okt 2012 - 22:23

haha ja ach waar gaat het topic nou toch over!Wink

ik vind het vervelend als mensen tegen me zeggen: zoooo, jouw kindje blijft vast geen 9 maanden zitten.

ik waggel (op slechte dagen) ivm bekkeninstabiliteit en ondanks dat dat geen feest is heb ik niet de ambitie om nu (met 31 weken) te bevallen.

of op mn werk,als ik op iets essentieels wacht: tsja als er geen tijd voor is. ( dan maak je maar tijd!!!Rolling Eyes)
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Bimbam do 18 okt 2012 - 23:25

Ja, of: "kom je wel boven het stuur uit?" Nee, ik rijd altijd gewoon op de gok, nou goed? Stomme opmerkingen - Pagina 11 878948377 (ik ben 1.60 trouwens)
En ik heb ook wel eens gehoord: "Dat jij in zo'n grote auto rijdt!" (We hebben een Skoda Octavia Combi, dus dat valt wel mee...) Dan denk ik ook, wat moet ik anders, dat ding duwen?
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Rush do 18 okt 2012 - 23:29

Bimbam schreef:

Ja, of: "kom je wel boven het stuur uit?" Nee, ik rijd altijd gewoon op de gok, nou goed? Stomme opmerkingen - Pagina 11 878948377 (ik ben 1.60 trouwens)
En ik heb ook wel eens gehoord: "Dat jij in zo'n grote auto rijdt!" (We hebben een Skoda Octavia Combi, dus dat valt wel mee...) Dan denk ik ook, wat moet ik anders, dat ding duwen?
Ja heel herkenbaar. Als ik in 1 van de Mercedessen rij krijg ik ook altijd van die stomme reacties. Met als toppunt; zo meisje, lekker op pad met de auto van je vader.? Voorzichtig hoor, met zo`n groot ding.

1x was ik zo chagrijnig en toen kreeg ik die opmerking dat ik heb gezegd; nee die kunnen zo`n auto niet betalen. Embarassed
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 23:35

Bazinga schreef:
Carrie schreef:
Fruity schreef:Ze bedoelen het ongetwijfeld goed maar; "Jij moet écht niet meer afvallen hoor! Je bent nu al zo mooi slank! Waar moeten die kilo's nog van af dan?"

Tegen 'ze', als Fruity zo'n opmerking krijgt. Zij vindt het dus een 'stomme opmerking', een voorbeeld waarom gevraagd werd in 't openingstopic. 't Wordt ook wel verwarrend als mensen opeens over stomme opmerkingen gaan praat ipv werken in 't onderwijs Stomme opmerkingen - Pagina 11 3079029344

Oh ja, duh haha. Ik zag de " niet.

Gast
Gast

Bericht  Bazinga do 18 okt 2012 - 23:36

Nee die heb k erbij gezet om 't duidelijker te maken :P
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 23:59

Bazinga schreef:Nee die heb k erbij gezet om 't duidelijker te maken Stomme opmerkingen - Pagina 11 253468018

Ohhhhhh. Tnx Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 11 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: