Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stomme opmerkingen

+55
girli
Parisienne
Susan
Bimbam
bolus26
Lady Starstruck
Rush
Lynn_
Mizz_S
Printje
Truttebol
Esperanza
Slakje
Arwyn
Ibbeltje
nina
Monte
TukTuk
Bliss
Lenthe
Lejow
Angela_1986
M_as
Middleme
Highway
Mute_
Evalynn
SuzieQ
ThinkPink
Phileine
Yare
Inge
June
Kowalski
Magenta
Sterre
madam
SoGood
Bazinga
SuperGrover
Caroow
loura
Jeanette
luisa
RYW
Poubelle
Marin
RioolSpook
Lousanne
Burn
Atelier Madame
Toet
Paper Crown
Elliot
Blond
59 plaatsers

Pagina 13 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Ga naar beneden

Stomme opmerkingen - Pagina 13 Empty Re: Stomme opmerkingen

Bericht  Jerry vr 19 okt 2012 - 9:29

Kenya schreef:
Printje schreef:
Kenya schreef:Pffff... ik kan me ook nog altijd enórm opwinden over de 'goh, wel een lekker baantje he, leerkracht, met al die vakanties'-achtige opmerkingen.

'

Daarom reageren we er ook allemaal op hahaha. Het slaat ook gewoon nergens op, maar goed ik denk dan maar ze weten niet waar ze het over hebben.

Ja, ik schoot ook altijd in de verdediging. Maar dat had nooit veel zin. Veel mensen weten ook niet dat een fulltime werkweek van een leerkracht geen 40 uur, maar standaard 42,29 uur is. Dit júist vanwege de vakanties, leerkrachten moeten die 'verloren' uren in de rest van het jaar stoppen. Maargoed. Ik werk nu op een kantoor, en ook dat is wellicht niet mijn droombaan (misschien ook wel, weet ik nog niet), maar het is 100x relaxter, ik krijg meer waardering (gek genoeg), en ik heb weer het gevoel een leven náást mijn werk te hebben, dus Stomme opmerkingen - Pagina 13 281626781.

Mijn vriend werkt ook in het onderwijs en zelfs ik heb het gevoel dat ik hem soms moet verdedigen bij anderen. De discussie is altijd klaar als ik zeg "dan had je maar een ander vak moeten leren en docent moeten worden"...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Moon vr 19 okt 2012 - 9:41

Ach.. naast het feit dat een leerkracht een x aantal weken vakantie heeft per jaar is het ook een feit dat naast de zorg het onderwijs het hoogst scoort met mensen met een burn-out. Dat zegt wel wat over de werkdruk Wink
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje vr 19 okt 2012 - 9:46

Moon schreef:Ach.. naast het feit dat een leerkracht een x aantal weken vakantie heeft per jaar is het ook een feit dat naast de zorg het onderwijs het hoogst scoort met mensen met een burn-out. Dat zegt wel wat over de werkdruk Wink

dat is waar idd!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 10:34

Dat is ook waar. Maar, eerlijk is eerlijk, het zegt ook wat over de mensen in het onderwijs. Het zijn toch wel vaak de wat perfectionistisch ingestelde mensen zeg maar (natuurlijk geldt dat lang niet voor alle gevallen). Ik heb zelf ook overspannen thuis gezeten, maar dat lag niet alleen aan de werkdruk, ook aan hoe ik daarmee omging. En wat al gezegd is, dit is natuurlijk niet de enige baan waar de werkdruk hoog is. Als ik zie hoe het er nu in de gezondheidszorg aan toegaat... Het vervelende vond ik altijd dat mensen dat niet lijken te zien, maar alleen 'al die vrije tijd die jullie hebben' en 'lekker in de zon bij de zandbak zitten' noemen. Wat dat betreft is het wel waar wat soms gezegd wordt: het moet een soort roeping zijn, haha.

Gast
Gast

Bericht  Blond vr 19 okt 2012 - 20:02

Waar ik stapelgek van werd op de Pabo was de vraag of ik mijn rekentoets wel gehaald had. Tot aan mijn vierde jaar toe confused
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 20:46

Chance schreef:Waar ik stapelgek van werd op de Pabo was de vraag of ik mijn rekentoets wel gehaald had. Tot aan mijn vierde jaar toe confused

"hij was zeker best moeilijk?"

Gast
Gast

Bericht  Arwyn vr 19 okt 2012 - 21:01

Haha, die rekentoets vraag kreeg ik niet zo vaak gelukkig.
Hadden ze best mogen doen hoor, kan ze zo bewijzen dat ik wel kan rekenen Wink
Wiskunde vind ik echt verschrikkelijk, snap ik niks van, maar rekenen wel, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Melis_je vr 19 okt 2012 - 21:35

Bazinga schreef:
Verder vind ik opmerkingen dom als de situatie overduidelijk is; sta ik met een Dekamarkt tas vol boodschappen en zak aardappelen (HAHA ik type aarsappelen Very Happy ) in m'n armen in de lift, komen de buren 'Zo meisje, boodschappen gedaan?' Joh..

Stomme opmerkingen - Pagina 13 1783810_700b
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Blond vr 19 okt 2012 - 22:03

Chipp schreef:
Chance schreef:Waar ik stapelgek van werd op de Pabo was de vraag of ik mijn rekentoets wel gehaald had. Tot aan mijn vierde jaar toe confused

"hij was zeker best moeilijk?"

Nee bij mij vroegen ze steeds hoe vaak ik erover had gedaan om hem te halen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Evalynn za 20 okt 2012 - 1:11

Tijdens mijn stage op de Zonnebloem-boot.

"Oh jij bent zeker voor de eerste keer mee?"
... terwijl ik dan al in mijn vijfde week zat en juist heel het schip beter kende dan alle vrijwilligers bij elkaar die het héél stoer vonden dat ze ál voor de derde keer aan boord waren.

"Wat een leuke stage zeg! Jij boft maar!"
"Ja hij is erg... bijzonder..."
Met andere woorden, ik vond het gewoon kut en iedereen dacht dat het geweldig was. Ja, voor één week per jaar is het leuk, niet als je zes weken op rij moet doen en dan een 'rustweek' iedere week krijgt, maar dan dus die ene week 40 uur moet werken omdat je totaal geen stagevergoeding krijgt.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Bericht  JD za 20 okt 2012 - 1:18

"Goh en wanneer beginnen jullie eens aan kinderen?"
of
"Zo, al zwanger?"
of
"Nou jullie zijn de volgende he!"

Moet zeggen dat ik het vroeger zelf ook wel eens zei, en nu pas inzie hoe kut zo'n opmerking kan zijn.
We willen niets liever dan een kindje, maar door het verlies van mijn baan, en het feit dat we allebei weer de schoolbanken ingaan, zullen we het de komende paar jaar niet gaan meemaken, terwijl het dus wel bij ie-dereen om ons heen in de lijn der verwachting ligt...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud