Stomme opmerkingen
+55
girli
Parisienne
Susan
Bimbam
bolus26
Lady Starstruck
Rush
Lynn_
Mizz_S
Printje
Truttebol
Esperanza
Slakje
Arwyn
Ibbeltje
nina
Monte
TukTuk
Bliss
Lenthe
Lejow
Angela_1986
M_as
Middleme
Highway
Mute_
Evalynn
SuzieQ
ThinkPink
Phileine
Yare
Inge
June
Kowalski
Magenta
Sterre
madam
SoGood
Bazinga
SuperGrover
Caroow
loura
Jeanette
luisa
RYW
Poubelle
Marin
RioolSpook
Lousanne
Burn
Atelier Madame
Toet
Paper Crown
Elliot
Blond
59 plaatsers
Pagina 7 van 13
Pagina 7 van 13 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13
Re: Stomme opmerkingen
Pippa schreef:Maar de werkdruk is denk ik bij heel veel banen hoog, vooral in deze tijd met crisis en bezuinigingen. Dus het is niet logisch dat alleen juffen daarom méér vakantie krijgen, dan zouden heel veel bedrijven gewoon dicht moeten gaan in de zomervakantie.
De dames waar ik leiding over geef, die krijgen alleen de kamers betaalt die ze schoonmaken. Dat betekent dat ze van 9 tot 16 aan het werk zijn, en soms maar 4 uur betaalt krijgen. Dat heet ook overwerken, en nog onbetaald ook. Maar deze mensen hebben helemaal geen vakantie, omdat ze hun uren opbouwen, en met weinig betaald werk, maar weinig vakantie uren hebben en die dus nodig hebben voor een dokters- of tandartsbezoek.
Niks mis met juf zijn en de vakanties, maar wees er juist blij mee, dat je die vakanties hebt om weer energie op te bouwen, bij te komen & achterstallig werk af te ronden Ik had graag juf willen zijn, maar durf het niet (meer) aan. Dan had ik ook wel genoten van die vakanties denk ik, ondanks de drukte en de werkdruk. Je kunt wel vooruit werken en aftellen zoals Bliss & lejow doen
Dat is wel heel slecht, hoe kan dat dan dat ze maar 4 uur betaald krijgen?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben in elk geval heel blij met mijn kantoortijden en dat wanneer ik de deur van mijn werk nu sluit, ik niet meer 's avonds aan het werk moet, wat ik wel deed toen ik nog in het onderwijs zat
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Lenthe schreef:Ik ben in elk geval heel blij met mijn kantoortijden en dat wanneer ik de deur van mijn werk nu sluit, ik niet meer 's avonds aan het werk moet, wat ik wel deed toen ik nog in het onderwijs zat
Snap ik, lijkt me erg fijn. Wat jij zegt heb ik idd ook, het werk is nooit klaar.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Monte schreef:Ik vond de emotionele druk veel zwaarder dan de werkdruk qua taken en nakijken e.d Leerlingen kunnen je soms zo tot het uiterste drijven dat je aan jezelf gaan twijfelen en als docent onzekerder wordt van je kunnen. Als je een heel sterk persoon hebt met natuurlijk overwicht, dan vind je de werkdruk misschien niet zo hoog. Ikzelf vond het gewoon erg lastig en stressvol om elke keer politieagent te moeten spelen en te moet trekken de aandacht erbij te houden. (ja misschien zegt dat meer over mij als persoon, maar ik weet dat veel beginnende docenten het zo ervaren).RYW schreef:Monte schreef:Ja het zijn veel vrije weken(waarin je trouwens nog wel vaak werk moet doen), maar ik vind het zeker zwaar. Om kwart voor 8/uur op school zijn, dan elk uur een andere klas en niveau tot half 4(soms half 5) en daarna nog eens al het nakijkwerk, invoeren van gegevens en dan nog eens je lessen voorbereiden(want als startende docent kun je nog niet uit je hoofd een perfecte les draaien). Alle verslagen en groot nakijkwerk kwam altijd in de vakantie aan bod. Dus nee het is niet alleen maar een pretbaantje met veel vakantie. Er is onder de leraren nou eenmaal een hogere werkdruk dan bij sommige andere banen, dit wordt door leraren zelf duidelijk aangegeven.
Hebben die leraren ook andere banen uitgeprobeerd? Want hoe kan je het anders vergelijken? Ik heb zelf ook in het onderwijs gewerkt, en heb in andere sectoren echt veel meer werkdruk en tijdsdruk ervaren. Dat maakt het geen makkelijke baan, maar ik blijf erbij dat het voorbereiden/correctiewerk/ouderavonden etc. ruim niet de vele vakantiedagen compenseert.
Bliss, volgens mij is de regel dat je voor begrafenissen of bruiloften vrij krijgt bij familie in de eerste en tweede graad, net zoals bij de meeste banen.
Tuurlijk, maar dat is niet per sé onderwijsgerelateerd. Als je mij op een zware commerciële functie zet of juist de plansoenen laat schoffelen ga ik het ook niet trekken omdat het niet bij me past of omdat het veel te geestdodend is. Ik ben om dezelfde reden als Ecrits voor de klas weggegaan: omdat ik het niet uitdagend genoeg vond. Ik wilde een baan die daar wel aan gerelateerd was, maar meer in de beleidsmatige sfeer. Ik wilde het bedenken, niet uitvoeren. Bij mij paste het dus ook niet. Maar dat geldt voor elke sector: als het niet bij je past of je bent er nog niet ingegroeid, dan is het automatisch al een stuk zwaarder. Dat is niet alleen voorbehouden aan docenten.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Is dat zo? Je had ook ervaringen kunnen vragen, het is geen top secret iets dat leraren in hun vakantie ook doorwerken. Met een béétje verdieping in het werkveld voordat je de pabo ging doen, wist je dit.Bliss schreef:Dat is wel erg makkelijk gezegd, hè Maple? Daar kom je natuurlijk pas achter als aan het werk bent in die sector.
Gast- Gast
Bliss schreef:Dat is wel erg makkelijk gezegd, hè Maple? Daar kom je natuurlijk pas achter als aan het werk bent in die sector.
Ik snap ook niet dat dit zo'n eindeloze discussie moet worden, ik sloot me alleen aan bij Youandi's reactie over dit soort opmerkingen en krijg vervolgens dit over me heen. En ja, dan heb ik het gevoel me te moeten verdedigen, wat eigenlijk natuurlijk belachelijk is. Prima dat mensen het niet begrijpen, maar IK ervaar het wél zo.
Ah, knuffel? Ik bedoel het helemaal niet slecht, maar het is altijd mooi hoe leraren die vakantiedagen altijd lopen te verdedigen c.q. mensen willen duidelijk maken dat het toch wel heul zwaar is hoor, het onderwijs. Zeg gewoon: Ja, heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk he, wees maar jaloers op mij en mijn 600 vakantiedagen per jaar! Mocht je willen dat jij die had, ha!
Man, petje af voor alle juffen en meesters, ik zou denk ik namelijk alle etterbakken gewoon slaappillen voeren als ik voor de klas stond.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik denk dat het bij je werkzaamheden hoort. Dat zijn leuke dingen en minder leuke dingen. Alle extra vergaderingen in de avonduren krijg ik ook niet betaald en ondanks zesoms tot 22u30 duren, moet ik toch weer om 8uur beginnen.. dat is minder leuk. Gelukkig wegen de leuke dingen bij mij zwaarder dan de niet leuke dingen. En af en toe klagen helpt ook ;-)
Gast- Gast
Ik heb het laatste jaar heel veel nare opmerkingen moeten slikken. Je kan het je soms zo grof niet indenken. Sommige mensen kennen echt geen schaamte.
Gelukkig trok ik me aan de positieve opmerkingen op.
Gelukkig trok ik me aan de positieve opmerkingen op.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Bliss schreef:Lenthe schreef:Ik ben in elk geval heel blij met mijn kantoortijden en dat wanneer ik de deur van mijn werk nu sluit, ik niet meer 's avonds aan het werk moet, wat ik wel deed toen ik nog in het onderwijs zat
Snap ik, lijkt me erg fijn. Wat jij zegt heb ik idd ook, het werk is nooit klaar.
Daar kon ik inderdaad niet tegen. Ik wilde het goed doen en was er heel veel mee bezig, wat voor mij ook veel werkdruk gaf
Lenthe- Prater
Maple schreef:Is dat zo? Je had ook ervaringen kunnen vragen, het is geen top secret iets dat leraren in hun vakantie ook doorwerken. Met een béétje verdieping in het werkveld voordat je de pabo ging doen, wist je dit.Bliss schreef:Dat is wel erg makkelijk gezegd, hè Maple? Daar kom je natuurlijk pas achter als aan het werk bent in die sector.
Al WIST ze dat, dan kan ze dat toch nog als zwaar ervaren? Jij vindt je werk toch ook zwaar? en ik ook? Iedereen ervaart dat anders, terwijl ik dat ook WIST toen ik begon in de Horeca.
Gast- Gast
Ik vind mijn werk pas sinds de bezuinigingen zwaar. Daarvoor was het echt een luizenleventje.Pippa schreef:Maple schreef:Is dat zo? Je had ook ervaringen kunnen vragen, het is geen top secret iets dat leraren in hun vakantie ook doorwerken. Met een béétje verdieping in het werkveld voordat je de pabo ging doen, wist je dit.Bliss schreef:Dat is wel erg makkelijk gezegd, hè Maple? Daar kom je natuurlijk pas achter als aan het werk bent in die sector.
Al WIST ze dat, dan kan ze dat toch nog als zwaar ervaren? Jij vindt je werk toch ook zwaar? en ik ook? Iedereen ervaart dat anders, terwijl ik dat ook WIST toen ik begon in de Horeca.
Gast- Gast
Bliss schreef:Dat is wel erg makkelijk gezegd, hè Maple? Daar kom je natuurlijk pas achter als aan het werk bent in die sector.
Ik snap ook niet dat dit zo'n eindeloze discussie moet worden, ik sloot me alleen aan bij Youandi's reactie over dit soort opmerkingen en krijg vervolgens dit over me heen. En ja, dan heb ik het gevoel me te moeten verdedigen, wat eigenlijk natuurlijk belachelijk is. Prima dat mensen het niet begrijpen, maar IK ervaar het wél zo.
Maar dat jij (en Youandi) dat zo ervaren is nog geen reden om dan te zeggen dat het een stomme opmerking is. Het is namelijk wel waar: je hébt ook gewoon veel vakantie. Dat je de overige onderdelen van je werk als zwaar ervaart, doet daar niks aan af, dat heb je in alle sectoren. Dan is die opmerking toch niet stom?
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Lenthe schreef:Ik ben in elk geval heel blij met mijn kantoortijden en dat wanneer ik de deur van mijn werk nu sluit, ik niet meer 's avonds aan het werk moet, wat ik wel deed toen ik nog in het onderwijs zat
Maar er zijn genoeg sectoren waarbij je thuis nog genoeg moet doen, onbetaald, en die mensen hebben ook niet zoveel weken vakantie.
En dat is juist de hele discussie.. Leerkrachten gebruiken altijd dat werk thuis etc als "verdediging" voor de vele weken vakantie, alsof die weken vakantie gecompenseerd worden door dat werk thuis en voorbereidingen, terwijl het alsnog een voorrecht is zoveel weken vakantie, omdat er genoeg mensen zijn die net zoveel thuiswerk / voorbereidings werk hebben, onbetaald en toch maar 21 vakantiedagen per jaar hebben.
Het zijn 2 dingen die los van elkaar staan, en leerkrachten koppelen die 2 dingen altijd aan elkaar, en ik denk dat juist hetgeen is waar mensen over "vallen". Het is niet dat omdat je nog thuis veel werk hebt, je daarom zoveel vakantie hebt, of omdat je zoveel vakantie hebt, je zoveel thuis moet doen.. Nee het is gewoon een voordeel in die sector, die vele weken vakantie, en het voorbereidingswerk etc hoort gewoon bij je beroep. Net als bij een fysiotherapeut bijvoorbeeld.
TukTuk- Ratel
Pippa schreef:AngelNyn, omdat ze op productiviteit betaalt krijgen.
Hmm ok.. Is het overigs wel mogelijk om al het werk klaar te krijgen binnen een bepaalde tijd, zodat je ook al je uren uitbetaald krijgt?
TukTuk- Ratel
RYW schreef:Bliss schreef:Dat is wel erg makkelijk gezegd, hè Maple? Daar kom je natuurlijk pas achter als aan het werk bent in die sector.
Maar dat jij (en Youandi) dat zo ervaren is nog geen reden om dan te zeggen dat het een stomme opmerking is. Het is namelijk wel waar: je hébt ook gewoon veel vakantie. Dat je de overige onderdelen van je werk als zwaar ervaart, doet daar niks aan af, dat heb je in alle sectoren. Dan is die opmerking toch niet stom?
Tja, er zijn wel meer opmerkingen in dit topic die ik niet stom vind. Het gaat er toch om wat je zelf als een stomme opmerking erváárt? Als iemand tegen mij zegt dat ik niet bruin ben geworden (ik heb benen als melkflessen), lach ik er maar gewoon om, trek het me niet aan. Iemand anders dus wel. Prima, de één is de ander niet. Als we nu ook nog over de stomheid van een opmerking moeten gaan discussiëren...
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik eis geld voor elk uur dat ik les geef geld. Daar werk ik voor. Voorbereiden moet ook dus dat eis ik apart
Gast- Gast
Maple schreef:Ik vind mijn werk pas sinds de bezuinigingen zwaar. Daarvoor was het echt een luizenleventje.Pippa schreef:Maple schreef:Is dat zo? Je had ook ervaringen kunnen vragen, het is geen top secret iets dat leraren in hun vakantie ook doorwerken. Met een béétje verdieping in het werkveld voordat je de pabo ging doen, wist je dit.Bliss schreef:Dat is wel erg makkelijk gezegd, hè Maple? Daar kom je natuurlijk pas achter als aan het werk bent in die sector.
Hartstikke leuk voor je. Ik weet nu dat ik de werkdruk hoog vind, omdat ik daar nu ervaring mee heb. Het heeft natuurlijk totaal geen zin om dat aan iemand te gaan vragen.
Bliss- Lady Post-a-lot
Francaise schreef:Ik eis geld voor elk uur dat ik les geef geld. Daar werk ik voor. Voorbereiden moet ook dus dat eis ik apart
Eis je dat hier? Ik start even een topic voor je: Help Francaise haar eisen te, eh..eisen!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
AngelNyn schreef:Pippa schreef:AngelNyn, omdat ze op productiviteit betaalt krijgen.
Hmm ok.. Is het overigs wel mogelijk om al het werk klaar te krijgen binnen een bepaalde tijd, zodat je ook al je uren uitbetaald krijgt?
Je moet stevig doorwerken, maar het is zeker te halen en dan heb je omgerekend gewoon een uurloon. En extra dingen die gedaan moeten worden bereken ik ook gewoon door naar het hotel uiteraard.
Gast- Gast
"Je mag wel wat vrolijker kijken." hoor ik ook heel vaak.
Waar ik ook een hekel aan heb, is als mensen zeggen: "Je hoeft niet rood te worden." Uhm als ik wist dat het niet hoefde zou ik ook niet rood worden......
Waar ik ook een hekel aan heb, is als mensen zeggen: "Je hoeft niet rood te worden." Uhm als ik wist dat het niet hoefde zou ik ook niet rood worden......
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Ja, ik snap wat je bedoelt! Maar ik heb dus én in het onderwijs gezeten én ik heb nu een baan met kantoortijden en ik vind dit veel rustiger voor mezelf. Dat is per persoon verschillend denk ik, maar ik deed zoveel 's avonds in mijn onderwijstijd, dat ik gewoon echt veel werkdruk had.AngelNyn schreef:Lenthe schreef:Ik ben in elk geval heel blij met mijn kantoortijden en dat wanneer ik de deur van mijn werk nu sluit, ik niet meer 's avonds aan het werk moet, wat ik wel deed toen ik nog in het onderwijs zat
Maar er zijn genoeg sectoren waarbij je thuis nog genoeg moet doen, onbetaald, en die mensen hebben ook niet zoveel weken vakantie.
En dat is juist de hele discussie.. Leerkrachten gebruiken altijd dat werk thuis etc als "verdediging" voor de vele weken vakantie, alsof die weken vakantie gecompenseerd worden door dat werk thuis en voorbereidingen, terwijl het alsnog een voorrecht is zoveel weken vakantie, omdat er genoeg mensen zijn die net zoveel thuiswerk / voorbereidings werk hebben, onbetaald en toch maar 21 vakantiedagen per jaar hebben.
Het zijn 2 dingen die los van elkaar staan, en leerkrachten koppelen die 2 dingen altijd aan elkaar, en ik denk dat juist hetgeen is waar mensen over "vallen". Het is niet dat omdat je nog thuis veel werk hebt, je daarom zoveel vakantie hebt, of omdat je zoveel vakantie hebt, je zoveel thuis moet doen.. Nee het is gewoon een voordeel in die sector, die vele weken vakantie, en het voorbereidingswerk etc hoort gewoon bij je beroep. Net als bij een fysiotherapeut bijvoorbeeld.
Het beroep heeft nadelen (de werkdruk) en voordelen (de vakanties) en sommigen ervaren de nadelen als niet zo groot en voor anderen is het een reden om ander werk te zoeken, ondanks de voordelen
Lenthe- Prater
Dan denk ik: Ach what the ***, dan word ik maar lekker rood. En dan voel ik het blozen direct wegzakkenEsperanza schreef:"Je mag wel wat vrolijker kijken." hoor ik ook heel vaak.
Gast- Gast
Echt? Ik word dan juist altijd extra rood en ga me daar dan voor schamen
Gast- Gast
Haha ja, dan voel ik me altijd nog roder wordenEsperanza schreef:
Lenthe- Prater
Pagina 7 van 13 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13
Soortgelijke onderwerpen
» Eerlijke opmerkingen
» Stomme opmerkingen maken
» Stomme, stomme pepernoten!
» Vervelende opmerkingen
» domme opmerkingen
» Stomme opmerkingen maken