Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vervelende opmerkingen

+5
Paper Crown
Caramba
Caroow
Happydobby
Lejow
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Vervelende opmerkingen

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 21:22

Ik vind het erg vervelend dat er steeds word gezegd dat ik het makkelijk heb gehad met een keizersnee. Aangezien ik geen pijn(weeën) heb gehad. En ik heb er geen moeite voor heb moeten doen. Zo makkelijk vond ik de keizersnee helemaal niet, en pijn heb ik ook echt wel gehad, en nog steeds een beetje. Ik verwacht echt geen medelijden, maar van deze uitspraak word ik echt niet blij.

Wat vonden jullie vervelende opmerkingen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Lejow ma 4 maa 2013 - 21:24

Ach, je kan in ieder geval lekker doorslapen, nu ze nog in het ziekenhuis ligt!

B was zo klein, de bevalling was vast een eitje.

B was maar 1500 gram, de mijne woog meer dan drie kilo, dat maakt echt wel een verschil hoor! (Toen ik zei dat ik met een goed gevoel op de bevalling terug kijk).

Wat een onzin die gecorrigeerde leeftijd, ze is toen geboren, dus ook toen begonnen met leven en ontwikkelen, dus die leeftijd moet je ook gewoon gebruiken.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 21:27

Jeetje wat een lompe opmerkingen! Hoe reageer je daar op?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Lejow ma 4 maa 2013 - 21:29

Door een beetje schaapachtig te lachen, was te verbouwereerd om met een antwoord te komen.

Die opmerkingen die jij krijgt slaan trouwens ook nergens op.
Alsof een keizersnede appeltje eitje is :nopompom:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Lejow ma 4 maa 2013 - 21:30

Oh heb er nog een, nadat ik vertelde dat ik een heel klein scheurtje had (die meer voor de mooi gehecht is dan dat het echt nodig was geloof ik) '*hard lachend* Daar al van uit gescheurd? Dan ben je ook niets gewend.. *hard lachend*'
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Happydobby ma 4 maa 2013 - 21:34

Die hoor ik ook vaak, o een keizersnee, dat is makkelijk, je hebt vast geen pijn gehad. Nou ik heb eerst gewoon, weeën gehad en ook nog geperst en uur. Mensen onderschatten het enorm. En geestelijk gezien was het een enorme klap en dat beseffen mensen zich niet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 21:41

Maar ik vond een keizersnede ook echt niet zo erg, en geestelijk al helemaal geen klap. Dus ik kan me wel voorstellen dat mensen dat zeggen, misschien hebben zij wel een horrorbevalling van 30 uur gehad, dan snap ik die opmerking wel en vinden ze jou misschien wek komt als je zegt dat een keizersnede zo heftig is. Iedereen heeft nou eenmaal zijn eigen beleving, ik snap persoonlijk niets van mensen die een keizersnede als een traumatische ervaring beleven en er schuldgevoel aan over houden, zo onnodig.

Het is gewoon beide niet leuk, het is beide even knap, en je moet dat soort dingen niet met elkaar vergelijken,

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Caroow ma 4 maa 2013 - 21:43

"Lekker hoor, zo lang verlof", toen ik met 33 weken verplicht thuis moest blijven en niks meer mocht doen Neutral
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Caramba ma 4 maa 2013 - 21:48

Ik ben dan geen moeder, maar heb nu al vervelende opmerkingen gehoord.
Het zinnetje wacht maar tot je zelf zwanger bent. Deze vind ik enorm vervelend. Hij is nog vervelender geworden nadat een vriendin van mij is bevallen terwijl zij echt niet wist dat ze zwanger was. De laatste 3 uren heeft ze pas beseft zwanger te zijn, maar toen was ze druk met bevallen.
Een zwangerschap kan ook zonder kwalen verlopen.
Dus het zinnetje wacht maar tot jezelf zwanger bent vind ik enorm akelig.


Laatst aangepast door Caramba op ma 4 maa 2013 - 21:49; in totaal 1 keer bewerkt
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Paper Crown ma 4 maa 2013 - 21:48

Mijn nicht zei 't ook! Ze zei: 'Pff trut, lekker geen weepijn he?!!!' Dit was toen ik zei dat Julian dmv een keizersnee was geboren en geen verdere details. Maar ik had wel weeen! Urenlang zelfs en het spijt me zeer uitscheuren lijkt me ook een ellende maar een keizersnee is gewoon een buikoperatie waarbij je zenuwen en spieren doormidden gaan met veel napijn.. Ik voel na 8 weken nog pijn..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Parisienne ma 4 maa 2013 - 21:53

De vervelendste opmerking die ik weleens krijg is dat ik N. teveel verwen en haar teveel haar zin geef. Het ergste is dat het o.a. van mijn moeder afkomt en van mijn vriend Cry
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 21:54

Ik ben uitgescheurd bij de eerste en een keizersnede bij de tweede en dat is niet te vergelijken, gewoon beiden vervelend, maar het een echt niet erger dan het andere.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 21:56

Ik denk overigens dat ik vrouwen met kinderwens, zwangeren en pasbevallen moeders maar zoveel mogelijk mijdt, als ik het forum moet geloven sa je zo op een stel tenen en heb je het verbruid, je kan iig niet echt iets goede zeggen. Topics vol met semi kwetsende opmerkingen, waarvan sommige wel echt lomp, maar de rest uit onwetendheid denk ik, en dat wordt degene die het zegt nogal kwalijk genomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Lejow ma 4 maa 2013 - 21:59

Tuurlijk, degene die ik gekregen heb zijn allemaal uit ontwetendheid (tenminste, dat mag ik hopen, dan is het nog te verklaren), maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ik dan maar over mijn hart strijk en ze niet kwetsend meer zijn.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 21:59

Artemis schreef:Maar ik vond een keizersnede ook echt niet zo erg, en geestelijk al helemaal geen klap. Dus ik kan me wel voorstellen dat mensen dat zeggen, misschien hebben zij wel een horrorbevalling van 30 uur gehad, dan snap ik die opmerking wel en vinden ze jou misschien wek komt als je zegt dat een keizersnede zo heftig is. Iedereen heeft nou eenmaal zijn eigen beleving, ik snap persoonlijk niets van mensen die een keizersnede als een traumatische ervaring beleven en er schuldgevoel aan over houden, zo onnodig.

Het is gewoon beide niet leuk, het is beide even knap, en je moet dat soort dingen niet met elkaar vergelijken,
Zo zie ik het ook. Snap de vergelijking ook helemaal niet. De wijkverpleegkundige zei dat het een beteje appels met peren vergelijken is.

Ik ben nogal een paniekje, en heb hier ook hulp voor gehad. Dus ik vond de dag van de keizersnede en de keizersnede zelf heel moeilijk om mee om te gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 22:07

Ik vond het ook niet tof, was doodsbang, maar Je kunt toch niet van de hele wereld verwachten dat ze snappen en invoelen hoe dat voor jou was? Ik maakte me toen ook druk over dingen die ik nu niet meer snap, gewoon door de hormonen, en het os een stuk prettiger als je je niet alles persoonlijk aantrekt denk ik.

Voor de rest van de wereld heeft een pasbevallen moeder nou eenmaal gewoon een kind gekregen, zo spectaculair is dat voor de omgeving niet. Voor de moeder zelf wel, en daarom komt het denk ik zo hard aan dat jouw wereld op z'n kop staat en de rest begrijpt dat maar niet en houdt er ook niet zoveel rekening mee. Jij bent nog allerlei heftige gebeurtenissen aan het verwerken die voor anderen lang niet altijd te snappen zijn en die daar ook helemaal niet zo mee bezig zijn, of er alweer veel nuchterder naar kijken omdat het voor hen al lang geleden is. of misschien zelf juist net bevallen zijn en net zo bezig zijn met hun bevalling, En dat is logisch. Maar daarom moet je denk ik dat soort dingen niet zo aantrekken. Voor jou was het heftig, een ander gaat dat nooit helemaal snappen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 22:07

Is toch ook zo Pluto. Een buikoperatie is toch niks vergeleken met een natuurlijke bevalling?

Dat je drie dagen na een zware operatie het ziekenhuis uitgetrapt wordt met een baby, die je vervolgens amper mag tillen. En voor zover je dat al zou willen, je kan het niet zo makkelijk. Daarbij, lekker met je baby op je benen liggen met de voetjes tegen je buik om gezellig te kletsen is een no go. Om maar niet te spreken over de traagheid waarmee je je bed uit komt, als je hummeltje huilt, terwijl je het liefst binnen een seconde aan het bedje staat.

Nee inderdaad doe mij alsjeblieft altijd een keizersnede.Rolling Eyes

Ik heb hetzelfde te horen gekregen. De ergste opmerking die ik gehad heb is dat ik geen band zou hebben met J, want hij was niet op de natuurlijke manier geboren en ik gaf ook nog eens geen borstvoeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Paper Crown ma 4 maa 2013 - 22:08

Pluto schreef:
Artemis schreef:Maar ik vond een keizersnede ook echt niet zo erg, en geestelijk al helemaal geen klap. Dus ik kan me wel voorstellen dat mensen dat zeggen, misschien hebben zij wel een horrorbevalling van 30 uur gehad, dan snap ik die opmerking wel en vinden ze jou misschien wek komt als je zegt dat een keizersnede zo heftig is. Iedereen heeft nou eenmaal zijn eigen beleving, ik snap persoonlijk niets van mensen die een keizersnede als een traumatische ervaring beleven en er schuldgevoel aan over houden, zo onnodig.

Het is gewoon beide niet leuk, het is beide even knap, en je moet dat soort dingen niet met elkaar vergelijken,
Zo zie ik het ook. Snap de vergelijking ook helemaal niet. De wijkverpleegkundige zei dat het een beteje appels met peren vergelijken is.

Ik ben nogal een paniekje, en heb hier ook hulp voor gehad. Dus ik vond de dag van de keizersnede en de keizersnede zelf heel moeilijk om mee om te gaan.

O, sorry had 't beter moeten toelichten.. Mijn nicht zei: ik ben uitgescheurd dát is pas erg. Ik zou niet weten hoe dat voelt, lijkt me op zijn zachts gezegd heel pijnlijk, maar niet beter of slechter dan een keizersnee.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 22:11

Jetje, je piept een beetje, ik kan jouw verhaal lezen en dan zeggen 'joh, jij mocht na 3 dagen al naar huis, ik lag in totaal een maand in het ziekenhuis en ik mocht na 5 dagen na de keizersnede pas weg, en ik mocht mijn kind pas na 8 dagen voor het eerst vasthouden, jij mocht hem mee naar huis waar ik hem na 2 maanden pas mee naar huis mocht. Dus piep niet zo, het valt bij jou wel mee.

Schiet je toch niets mee op, dat vergelijken? Jij doet dat nu net zo goed, en je dikt een keizersnede ook nog even extra aan en iemand die een zware natuurlijke bevalling heeft gehad kan dat weer als kwetsend ervaren, en dan ben je weer rond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 22:22

Artemis schreef:Jetje, je piept een beetje, ik kan jouw verhaal lezen en dan zeggen 'joh, jij mocht na 3 dagen al naar huis, ik lag in totaal een maand in het ziekenhuis en ik mocht na 5 dagen na de keizersnede pas weg, en ik mocht mijn kind pas na 8 dagen voor het eerst vasthouden, jij mocht hem mee naar huis waar ik hem na 2 maanden pas mee naar huis mocht. Dus piep niet zo, het valt bij jou wel mee.

Schiet je toch niets mee op, dat vergelijken? Jij doet dat nu net zo goed, en je dikt een keizersnede ook nog even extra aan en iemand die een zware natuurlijke bevalling heeft gehad kan dat weer als kwetsend ervaren, en dan ben je weer rond.

Volgens mij mis jij de toon van mijn berichtje. En over piepen gesproken zeg.

Ik piep totaal niet! Ik geloof dat jij zelf eerder meldde dat je het allemaal niet met elkaar kan vergelijken, hoe kan jij dan weten dat het bij mij wel meeviel? Ik vind niet dat je moet oordelen over andermans bevalling, ervaring en pijngrens, het is geen wedstrijdje!

Mijn bevalling van J was echt heel erg zwaar (dat was namelijk zo'n horrorbevalling van 30 uur die na een uur persen eindigde in een keizersnede), maar ik kijk er heel positief op terug.
Ik wilde alleen maar zeggen dat ik het een belachelijke opmerking vindt naar pluto toe dat een keizersnede peanuts is. Ik weet dat zij het zelf namelijk veel liever anders had gezien.

Het klinkt heel heftig wat jij hebt meegemaakt. En ja het lijkt me heel erg om je kindje pas na twee maanden later thuis te hebben. Maar het topic ging over rotopmerkingen en daar reageerde ik op, niet op een wedstrijdje wie de heftigste bevalling heeft gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 22:36

Je snapt mijn berichtje niet

Ik bedoel niet dat het bij jou wel meeviel, ik zette dat erneer om te laten zien dat je niets opschiet met die discussie smile

Doordat jij een keizersnede zo beschrijft roep je weer reactie op die zeggen dat dat kwetsend is, want het kan nog veel erger. Stel nou dat jij dat verhaal vertelt, dat jet superheftig was. Dan kan ik me zomaar gekwetst voelen omdat het bij mij nog veel erger was voor mijn gevoel. Niet dat dat zo is hoor, ik probeer juist te zeggen dat alles heftig is, maar dat mensen dat niet altijd van elkaar snappen omdat ze zelf iets anders heftigs hebben meegemaakt. Iemand met een totaalruptuur snapt weer niet dat een keizersnede volgens het boekje ook heftig kan zijn voor de ander, iemand met 30 uur weeën snapt niet dat een bevalling van 3 uur door de snelheid ook heel heftig kan zijn, en dat is logisch, want je bent gericht op je eigen beleving.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 22:53

Het gaat mij ook niet om de dicussie wat wel of niet erger is. Want voor mijn gevoel is het 1 niet erger dan het ander. Het is beiden niet leuk, en pijnlijk. Ook beleeft iedereen de bevalling op haar eigen manier. Daarom verbaas ik mij er zo over dat er door best veel mensen wordt gedacht dat een keizersnede maar makkelijk en zonder pijn is. Ik heb die mensen ook niet uit mijn leven verwijderd en ben ze ook niet in de haren gevlogen. Ik zit er niet heel erg mee, maar vervelend om te horen vind ik het wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Filoria ma 4 maa 2013 - 23:02

Lejow, ik schrik er echt van dat er mensen zijn die lacherig en wegwuivend over jouw bevalling kunnen doen. Emotioneel gezien lijkt zo'n vroege bevalling me 100.000x heftiger dan een gewone. Ik bedoel: je kind had dood kunnen gaan... Daar ga je toch niet over praten alsof het een eitje is? Over keizersnedes inderdaad ook niet, belachelijk... Wat een stomme mensen heb je.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Filoria ma 4 maa 2013 - 23:06

En ik sluit me helemaal aan bij Pluto. Een bevalling die 'makkelijk' klinkt, kan als heel zwaar zijn ervaren. Ik zelf heb het omgekeerde: zou kunnen 'opscheppen' dat ik wel een uur heb moeten persen en dat Tomas een sterrenkijker was en dat ik flink ben uitgescheurd, maar ik heb mijn bevalling juist als rustig en fijn ervaren.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Lejow ma 4 maa 2013 - 23:08

Filoria schreef:Lejow, ik schrik er echt van dat er mensen zijn die lacherig en wegwuivend over jouw bevalling kunnen doen. Emotioneel gezien lijkt zo'n vroege bevalling me 100.000x heftiger dan een gewone. Ik bedoel: je kind had dood kunnen gaan... Daar ga je toch niet over praten alsof het een eitje is? Over keizersnedes inderdaad ook niet, belachelijk... Wat een stomme mensen heb je.

Ja, en wat Artemis dan zegt is in de meeste gevallen wel waar hoor.
Mensen hebben gewoon écht geen idee.
Kreeg ook na een week de vraag 'wanneer ze nou eigenlijk naar huis kwam?'. :nopompom:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende opmerkingen Empty Re: Vervelende opmerkingen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum