Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groot gezin met 5 kinderen of meer?

+89
Mari
Kruidkoek
jena
JD
Siem
Bruintje Beer
MissD
Viva
Anouk87
Lavendel
Lousanne
Cow
Antibes
RYW
Aggi
Fearie
Sugarfall
Arwyn
Burn
Aimee
kwak
Slakje
Jade
Bolleke
_Mashimaro_
Jazzlyn
Bubbelicious
Puggle
Tania
xxjojootjexx
frolic
iloverose
Raven
Discordia
Zora
Minx
Jelin
VeryCherry
Dille
Lonely Goatherd
Jezzie
schuddebuikje
Pien
SarahKey
Printje
L!ND@
Happydobby
Jasmine
Kat1980
TukTuk
ekjir@M
Parel
Coco
*Lookie*
Ifrah
Stuiterbal
Mute_
Annie24
Supertalentje
Le Chat Noir
studiebol
Floor
PapillonRose
Thunder
Poubelle
Sam
Roodkapje
Filoria
Raindrop
Alex
Coccinelle
Ooh La La!
Linda
Tiara
Elliot
Paper Crown
_Lana_
Parisienne
Lejow
M@niek
Marin
Rush
Monte
SuperGrover
blondje1313
Caroow
Pompoen
Mamsie
Atelier Madame
93 plaatsers

Pagina 22 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 22 Empty Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?

Bericht  mama-van-6 wo 10 okt 2012 - 3:34

Eucalypta schreef:Hoe oud zijn ze eigenlijk?

7 jaar, 5 jaar, tweeling van 4, bijna 2 jaar (volgende week) en (bijna) 9 maanden oud!

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 144
Punten : 146
Registratiedatum : 09-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 22 Empty Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?

Bericht  Jade wo 10 okt 2012 - 3:36

Waarom zou je jezelf zo willen verdedigen?

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Elliot wo 10 okt 2012 - 3:37

mama-van-6 schreef:

7 jaar, 5 jaar, tweeling van 4, bijna 2 jaar (volgende week) en (bijna) 9 maanden oud!

Je bent nu 29 en je was 27 toen je de jongste kreeg. Hoe kun je dan in hemelsnaam een kindje van 9 maanden hebben?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 3:37

Le Chat Noir schreef:Ik heb zelf een vrije baptistenachtergrond en heb daarnaast veel mensen in naaste omgeving die er inderdaad precies zo over denken (en ik denk er zelf enigszins zo over). Jij hoefde het dus op zich niet uit te leggen Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 22 561177
O, solly Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 22 561177.

Gast
Gast

Bericht  mama-van-6 wo 10 okt 2012 - 3:38

Caroline. schreef:
mama-van-6 schreef:

Je bent nu 29 en je was 27 toen je de jongste kreeg. Hoe kun je dan in hemelsnaam een kindje van 9 maanden hebben?

Waar lees jij dat ik 29 ben?

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Printje wo 10 okt 2012 - 3:38

VeryCherry schreef:Ik zou het ook heel moeilijk vinden om voor mezelf een grens te trekken. Als je je kind dat lesgeeft, ben je dan mama of ben je juf? En hoe kom je zelf aan zooooveel kennis, daar studeren juffen en meesters toch niet voor niets voor?

Precies, ik heb er 4 jaar voor gestudeerd en daarnaast nog vele cursussen. Het is niet zomaar even 'aanleren' wat bijv. 1+1 is daar zit een hele theorie achter. Daarnaast zou ik het voor de sociale vaardighede niet eens willen, thuisonderwijs. Kinderen leren zoveel van elkaar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 3:38

Je zou denken dat ze dichter op elkaar zouden zitten zonder ac. Maar ik geloof er écht niets van. Ga je schamen zeg. En zeuren over herkenbaarheid terwijl je als het écht zou zijn je al zo herkenbaar bent als de pest.

Gast
Gast

Bericht  Le Chat Noir wo 10 okt 2012 - 3:38

Caroline. schreef:
Le Chat Noir schreef:Kortom: hoe maak je van je kinderen wereldvreemde wezens...sorry hoor.. Ik vind dat je je kinderen hiermee echt een grote achterstand in de echte wereld geeft. Zowel op gebied van kennis als sociaal niveau.

Is dat niet het doel van dit soort gezinnen? Dat hun kinderen een beetje 'wereldvreemd' blijven zodat ze in de buitenwereld geen ideeën opdoen die lijnrecht tegenover de ideeën van hun ouders staan?

Ja dat klopt ook, dat ken ik ook vanuit mijn christelijke opvoeding, wij moesten niet 1 zijn met 'de wereld' en 'de wereld' was ook echt iets heel slechts Wink.
Maar goed, ik ben thank god wel naar een gewone school gegaan enz.
Nu ik erover nadenk heeft het ook wel weer voordelen. Je kind zal zich nooit rot voelen als het als enige van de klas bepaalde dingen niet mag vanwege geloof...hmm maar voor de rest?
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 3:40

Ik haak trouwens af, vind het steeds ongeloofwaardiger worden. Nog even die kerkstromingen uitzoeken, voordat ik tot een definitief oordeel kom. (says Judge Rood) Mocht ik ongelijk hebben: mama van 6, ik vind het heel jammer dat je niet eens met duidelijke medechristenen hier normaal kunt doen/schrijven. Je reageert ook (haast) niet op mij, ik denk omdat je me theoretisch niet aankunt en dat zegt voor mij een heleboel.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry wo 10 okt 2012 - 3:40

Printje schreef:
VeryCherry schreef:Ik zou het ook heel moeilijk vinden om voor mezelf een grens te trekken. Als je je kind dat lesgeeft, ben je dan mama of ben je juf? En hoe kom je zelf aan zooooveel kennis, daar studeren juffen en meesters toch niet voor niets voor?

Precies, ik heb er 4 jaar voor gestudeerd en daarnaast nog vele cursussen. Het is niet zomaar even 'aanleren' wat bijv. 1+1 is daar zit een hele theorie achter. Daarnaast zou ik het voor de sociale vaardighede niet eens willen, thuisonderwijs. Kinderen leren zoveel van elkaar.

Zowel mijn broertje als mijn schoonzusje wil werken in het onderwijs en ze zitten ook al onwijs lang op school daarvoor en als ik zie wat ze allemaal moeten doen heb ik daar diep respect voor.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Elliot wo 10 okt 2012 - 3:40

mama-van-6 schreef:
Caroline. schreef:
mama-van-6 schreef:

Waar lees jij dat ik 29 ben?

Ik zag het op de eerste pagina, maar lees nu dat het een aanname van iemand is en dat je het niet bevestigd. Sorry!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  mama-van-6 wo 10 okt 2012 - 3:41

Eucalypta schreef:Je zou denken dat ze dichter op elkaar zouden zitten zonder ac. Maar ik geloof er écht niets van. Ga je schamen zeg. En zeuren over herkenbaarheid terwijl je als het écht zou zijn je al zo herkenbaar bent als de pest.

Moeten ze dichter op elkaar zitten? Met borstvoeding werkt dat als ac van nature, dat heeft God zo geregeld!

En ik hoef me niet te schamen, jij wel dat je zo doet!

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Monte wo 10 okt 2012 - 3:41

Dit soort fundamentalistische ideeën doen me altijd denken aan de phelps family(weten jullie wel, die met van die achterlijke borden gaat staat en de bijbel totaal verkeerd begrepen hebben. Louis Theroux is daar geweest voor zijn docu).
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  VeryCherry wo 10 okt 2012 - 3:42

Hoe zit dat trouwens als je kinderen een beroepsopleiding gaan doen? Ga je die ook zelf geven? Dan moet je wel van alle markten thuis zijn hoor, stel dat er eentje straaljagerpiloot wil worden...
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 3:42

mama-van-6 schreef:De Bijbel vraagt van ons zélf onze kinderen te onderwijzen...
Volgens mij is dit onzin. Op welke teksten baseer je dit?

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 10 okt 2012 - 3:42

VeryCherry schreef:
Printje schreef:

Zowel mijn broertje als mijn schoonzusje wil werken in het onderwijs en ze zitten ook al onwijs lang op school daarvoor en als ik zie wat ze allemaal moeten doen heb ik daar diep respect voor.

Dank je wel, het is ook niet zomaar iets. Ik kan me ook ontzettend boos maken om mensen die denken dat ik, als kleuterjuf, niets anders doe als zingen en spelen met de kinderen...maar goed das iets heel anders.

Maar als je 'echt' echt bent doe je kinderen alsjeblieft gewoon naar een school. Ik denk dat je ze anders een heleboel ontneemt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 3:43

Idem hier Rood. Mijn bijbelkennis is prima, mijn kennis van stromingen ook. Daarom denk ik oa dat dit nep is. Teveel in extremen, teveel op sensatiegericht. Teveel wikipediafeitjes. Teveel gericht op discussie.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 3:43

Monte schreef:Dit soort fundamentalistische ideeën doen me altijd denken aan de phelps family(weten jullie wel, die met van die achterlijke borden gaat staat en de bijbel totaal verkeerd begrepen hebben. Louis Theroux is daar geweest voor zijn docu).
Ik weet wat je bedoelt, maar dit is toch weer heeeeeel wat anders. Is te kort door de bocht van je.

Gast
Gast

Bericht  Sam wo 10 okt 2012 - 3:44

VeryCherry schreef:Hoe zit dat trouwens als je kinderen een beroepsopleiding gaan doen? Ga je die ook zelf geven? Dan moet je wel van alle markten thuis zijn hoor, stel dat er eentje straaljagerpiloot wil worden...

Laughing
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  VeryCherry wo 10 okt 2012 - 3:44

Ik zou mijn kind niet eens zijn vriendjes en vriendinnetjes wíllen ontnemen. Laatst staan de sociale vaardigheden, de uitstapjes, excursies en alle dingen die je wél op school leert en niet thuis.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  mama-van-6 wo 10 okt 2012 - 3:44

Rood schreef:
mama-van-6 schreef:De Bijbel vraagt van ons zélf onze kinderen te onderwijzen...
Volgens mij is dit onzin. Op welke teksten baseer je dit?

Deut. 6:6 bv

Zie dit eens Rood (en alle anderen die tegen thuisonderwijs zijn!)

https://www.youtube.com/watch?v=-L4dR-A5nj8

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 3:45

Steeds 2 jaar borstvoeding gegeven? Vast. Het feit alleen al dat je daar weer achteraan zegt dat God het zo geregeld heeft zegt genoeg. Gewoon 'ik gaf borstvoeding' was voldoende geweest. Je wilt gewoon aangevallen worden. Dit is wat je steeds doet.

Laatst aangepast door Eucalypta op wo 10 okt 2012 - 3:47; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  mama-van-6 wo 10 okt 2012 - 3:45

Eucalypta schreef:Idem hier Rood. Mijn bijbelkennis is prima, mijn kennis van stromingen ook. Daarom denk ik oa dat dit nep is. Teveel in extremen, teveel op sensatiegericht. Teveel wikipediafeitjes. Teveel gericht op discussie.

Jouw bijbelkennis is zeer laag, anders zou je wel thuis zijn als moeder ipv te werken!

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  VeryCherry wo 10 okt 2012 - 3:46

Waarom geef je nergens zelf antwoord op en moeten wij van alles lezen en bekijken. Zijn je kinderen nog niet thuis trouwens? Die zouden er een uur geleden al bijna zijn...
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Monte wo 10 okt 2012 - 3:46

Rood schreef:
Monte schreef:Dit soort fundamentalistische ideeën doen me altijd denken aan de phelps family(weten jullie wel, die met van die achterlijke borden gaat staat en de bijbel totaal verkeerd begrepen hebben. Louis Theroux is daar geweest voor zijn docu).
Ik weet wat je bedoelt, maar dit is toch weer heeeeeel wat anders. Is te kort door de bocht van je.
Ik vind het niet helemaal anders hoor. Sommige mensen interpreteren de bijbel op een bepaalde manier die net perse juist is en houden zich daar zo sterk aan vast dat er niets meer tegenin te brengen is. En daarnaast gaan ze strooien met teksten e.d. die dat voor hun ondersteunen maar voor ons niets duidelijk maken. Ik zeg zeker niet dat zij zo is, maar het doet me(in veel mindere mate natuurlijk) er wel aan denken. Waarom is dat opeens kort door de bocht, ik mag toch gevoelens uiten? Ik zeg toch niet dat het waar is Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 22 878948377
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 22 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: