Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen?

+5
SarahKey
Liadan
Pussycat
Susan
Printje
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen? Empty Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen?

Bericht  Printje vr 11 nov 2011 - 10:50

Hoi hoi

Ik vraag me af of jullie echt zoveel meer kosten hebben met een tweede kindje erbij? Ik vind de informatie vanuit het Nibud namelijk niet helemaal correct, ze rekenen een x procent van je salaris maar ook met 1 kindje komen we bij lange na niet aan dat bedrag.
natuurlijk betaal je meer aan opvangkosten maar verder?

Alvast bedankt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen? Empty Re: Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen?

Bericht  Susan vr 11 nov 2011 - 10:56

We hebben wel meer kosten, maar zoals ook bij de eerste geldt dat je het voor een deel wel zelf in de hand hebt hoe duur je het maakt. Toen ik zwanger was van Yrsa riep ik nog dat zij gewoon grotendeels de kleertjes van Ezra kon afdragen, maar toen ze er eenmaal was wilde ik zó graag echte meisjeskleren, roze en jurkjes en rokjes, dat er toch nog wel een hele garderobe bijgekomen is.

Luiers zijn natuurlijk wel dubbel, in de meeste gevallen is dat natuurlijk van korte duur, maar door zijn beperking is Ezra nog niet zindelijk, dus we hebben nog steeds twee kinderen in de luiers en dat kost ook wel wat. Hetzelfde geldt voor wagens, we hebben wel een duowagen moeten aanschaffen, maar veel kinderen zullen al goed meelopen als hun kleine broertje of zusje geboren wordt en dan kun je gewoon de wagen van de oudste hergebruiken.

Kosten voor peuterspeelzaal/school worden wel verdubbeld en wij hebben een vrij dure peuterspeelzaal. Als we één kind hadden, hadden we dat bedrag nu natuurlijk niet meer betaald.

Speelgoed is dan denk ik weer een beetje hoe duur je het zelf maakt. Ik koop vaak vrij veel en duur speelgoed en ook veel boekjes, maar ik realiseer me wel dat dat in feite ook wel minder kan.

Qua eten scheelt het niet veel. Yrsa heeft borstvoeding gehad en at al heel snel met de pot mee.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen? Empty Re: Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen?

Bericht  Printje vr 11 nov 2011 - 10:59

Oke dus in feite valt het, afgezien vd luiers mee? Ik, twijfelkont eerste klas, vind dit ook een vd punten wat ik meeneem in wel/geen tweede kindje. Ik zou zelf geen nieuwe wagen meer aanschaffen aangezien ons ventje op dit moment al bijna 2 jaar is. Kleding heb ik nooit erg duur gekocht en mochten we weer een ventje krijgen heb ik al heeeeeeel veeeel kleertjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan vr 11 nov 2011 - 11:04

Ja, je kunt voor langere afstanden ook altijd zo'n meerijplankje kopen, of de baby in een draagdoek doen.

Wij kopen nu wel heel vaak luiers in de aanbieding, of van die grote voordeelpakken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje vr 11 nov 2011 - 11:05

Ik wil dan idd zo'n plankje voor ons ventje. Ik heb sowieso altijd Kruidvat luiers en sla met een aanbieding altijd extra in.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan vr 11 nov 2011 - 11:08

Volgens mij komt het dan wel goed. Misschien is jullie zoontje ook al wel zindelijk als hij een broertje of zusje krijgt, dat zou helemaal veel schelen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 11:10

Ik vind het buiten de opvang ook niet zoveel duurder. Ze hebben hier ruim 1,5 jaar samen in de luiers gezeten en dat was wel duur ja maar nu is de oudste zindelijk en dat scheelt ook weer een beetje. En verder is het eigenlijk net als met 1 kind, zo duur als je het zelf maakt.

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 11 nov 2011 - 11:10

Ja misschien wel, al durft hij op dit moment echt nog niet op het potje te zitten met blote billen hahaha. We hebben niet zo'n held;)
Het hoeft trouwens ook absoluut nog niet van mij maar hij wil altijd mee naar de toilet dus ik dacht misschien wil hij dat wel maar nee hoor hij lijkt het doodeng te vinden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan vr 11 nov 2011 - 11:16

Yrsa heeft een keer op het potje geplast, maar toen had ik tegenover het potje een stoel neergezet met mijn laptop erop, met een filmpje van Bumba, dus toen bleef ze heel lang zitten. Embarassed

Daarna bedacht ik me dat ik het eigenlijk nog een beetje onzin vond en dat ze nog tijd zat heeft. Binnenkort moeten we er wel een keer aan beginnen, misschien na de kerst of zo. Het heeft ook geen haast.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 13:01

ik heb er ook wel eens over zitten denken, maar volgens mij is vooral de dubbele kosten aan kinderopvang een hoge kostenpost. De opvang is hier nu een grotere post dan onze huur, dus als we dat 2x zouden hebben, hakt dat er wel behoorlijk in. Scheelt wel dat je minder hoeft te betalen voor het tweede kindje, maar dan nog...

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 17:24

Misschien denk je ook te moeilijk? Als je een tweeling had gekregen had je het vast ook gered, dus waarom zou je een 'los' tweede kindje niet redden? Wink

Gast
Gast

Bericht  Pussycat vr 11 nov 2011 - 18:23

En wat nou als de tweede een tweeling is? Dan heb je er ineens 3! Laughing

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 20:06

Pussycat schreef:En wat nou als de tweede een tweeling is? Dan heb je er ineens 3! Laughing

Ja haha!

Gast
Gast

Bericht  Liadan vr 11 nov 2011 - 20:54

Nu hebben wij vrijwel geen extra kosten. Ik geef borstvoeding, kleertjes hebben we heel veel gehad van de kraamvisite. Opvang hebben we niet nodig voor Kian want ik heb een dag ouderschapsverlof (al scheelt dat natuurlijk in salaris, maar het scheelt ook in opvangkosten).
Luiers hebben we natuurlijk wel meer nodig, maar Yara heeft alleen met slapen nog een luier aan en als ze moet poepen dus dat is niet veel. Ze zitten nu ook in dezelfde maat luier dus dat is ook erg handig.
Over een paar weken gaan we beginnen met bijvoeding, maar hij krijgt geen potjes dan dus die kosten hebben we ook niet.
Ik denk dat het wel echt duurder wordt als de kinderen naar school gaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  SarahKey vr 11 nov 2011 - 23:40

Ik denk dat de kosten pas gaan komen als de kinderen groter zijn. Dan groeien ze hard, gaan ze naar school, schoolreisjes en clubjes later boeken en schoolspullen op de middelbare school. Kleding word dan ook duurder want dat dragen ze niet meer na elkaar.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Printje za 12 nov 2011 - 0:45

Pussycat schreef:En wat nou als de tweede een tweeling is? Dan heb je er ineens 3! Laughing

Zeg hou op hahahaha, dat is ook een 'angst' van mij...dat het er opeens 2 zouden zijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan za 12 nov 2011 - 1:06

Ik ken iemand met een drieling, dat kan ook nog. En laatst bij de Zeeman zag ik iemand met een vierling.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje za 12 nov 2011 - 1:31

Susan schreef:Ik ken iemand met een drieling, dat kan ook nog. En laatst bij de Zeeman zag ik iemand met een vierling.

:shock: pfff jullie zorgen ervoor dat ik niet eens aan een tweede wil beginnen hahahaha. Nee hoor maar een 2,3 of 4ling hoop ik echt serieus niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  LMCurious za 12 nov 2011 - 2:49

Printje schreef:
Susan schreef:Ik ken iemand met een drieling, dat kan ook nog. En laatst bij de Zeeman zag ik iemand met een vierling.

:shock: pfff jullie zorgen ervoor dat ik niet eens aan een tweede wil beginnen hahahaha. Nee hoor maar een 2,3 of 4ling hoop ik echt serieus niet.

omdat ik eerder een mk had gehad, kreeg ik door de vk een vroege echo met 8 wkn aangeboden om me gerust te stellen. Ik heb er met veel dank en liefde gebruik van gemaakt. Niet vanwege zorgen om een mk, maar omdat ik ook zo bang was voor een meerling....hahaha. Maar er worden nog altijd veeeeeeel meer eenlingen geboren, dus ik denk dat jullie er gewoon lekker voor moeten gaan als het verder goed voelt. Qua kosten is het hier ook vooral opvang. Luiers is wel wat meer, maar Joris is sinds 2 jr en 4 mnd overdag zindelijk, dus dat zijn nog maar 2 luiers per dag. En eten. (we hebben tot nog toe 2 goede eters, dus daar gaan wel kosten inzitten, maar ze eten ook veel met de pot mee. (Milou nu ook al langzaam aan)
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  SarahKey za 12 nov 2011 - 3:32

Printje schreef:

Maar als het niet echt in de familie zit is de kans best klein hoor. Laughing

(Al denk ik toch nu echt even aan mamarosa en haar tweeling verrassing I love you I love you )
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 5:05

SarahKey schreef:
Printje schreef:

Maar als het niet echt in de familie zit is de kans best klein hoor. Laughing

(Al denk ik toch nu echt even aan mamarosa en haar tweeling verrassing I love you I love you )
1 eiig is niet erfelijk zeggen ze, voor ons was het ook donderslag bij heldere hemel.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey za 12 nov 2011 - 5:34

Ja dan zul je best schrikken als je het verder niet verwacht.

Wij hadden die kans wel omdat ik hormonen heb geslikt, dus zou niet raar hebben staan opkijken.
Wij zeiden al tegen elkaar: 1 is een wonder, 2 is een echt kado.
Maar lijkt me ergens best erg geweldig een tweeling I love you
Drieling of een vierling lijkt me dan weer zo druk :shock:
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 6:40

Haha ja Printje dat is ook van mijn angsten dat het een tweeling zou zijn Wink
Dan twijfel je al óf je een tweede wil en dan krijg je er ineens 2 bij ! :shock:

Ik ben ook nog stééds aan het twijfelen en ik word af en toe echt gek van mezelf.. Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 11:46

Razz_ schreef:Dan twijfel je al óf je een tweede wil en dan krijg je er ineens 2 bij ! :shock:

Of je verwacht de 3e, en nr 4 blijkt ook te komen... Very Happy

Ik kan alleen maar zeggen, ik vind het echt elke dag nog steeds meer dan geweldig, een tweeling. Het is zo bijzonder, ik geniet er echt van, die 2 mooie popjes die elke keer maar weer naar me lachen, alle liefde krijg je dubbel. Het is echt een bijzonder iets, kan niet anders zeggen. Ik heb eerlijk waar, en dat meen ik echt, nog nooit 1 moment gehad dat ik het niet leuk vond, zelfs niet toen we de echo hadden, en we het hoorden. Nou vermoedde ik het sowieso al, vraag me niet waarom, maar ik moest gewoon huilen van blijdschap. I love you
Het is druk, maar zo ontzettend mooi!

Gast
Gast

Bericht  Pien za 12 nov 2011 - 11:56

@mamarosa, ik vind het zo mooi en bijzonder hoe je het beschrijft!! Het lijkt mij ook super mooi, eentje is al geweldig maar 2 van die kleintjes moet echt overweldigend zijn!!

Ik zou met veel plezier een tweeling krijgen..
(Al besef ik me maar al te goed dat het heel zwaar zou zijn met de ziekte van mijn man)

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: