Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groot gezin met 5 kinderen of meer?

+89
Mari
Kruidkoek
jena
JD
Siem
Bruintje Beer
MissD
Viva
Anouk87
Lavendel
Lousanne
Cow
Antibes
RYW
Aggi
Fearie
Sugarfall
Arwyn
Burn
Aimee
kwak
Slakje
Jade
Bolleke
_Mashimaro_
Jazzlyn
Bubbelicious
Puggle
Tania
xxjojootjexx
frolic
iloverose
Raven
Discordia
Zora
Minx
Jelin
VeryCherry
Dille
Lonely Goatherd
Jezzie
schuddebuikje
Pien
SarahKey
Printje
L!ND@
Happydobby
Jasmine
Kat1980
TukTuk
ekjir@M
Parel
Coco
*Lookie*
Ifrah
Stuiterbal
Mute_
Annie24
Supertalentje
Le Chat Noir
studiebol
Floor
PapillonRose
Thunder
Poubelle
Sam
Roodkapje
Filoria
Raindrop
Alex
Coccinelle
Ooh La La!
Linda
Tiara
Elliot
Paper Crown
_Lana_
Parisienne
Lejow
M@niek
Marin
Rush
Monte
SuperGrover
blondje1313
Caroow
Pompoen
Mamsie
Atelier Madame
93 plaatsers

Pagina 21 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 21 Empty Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?

Bericht  mama-van-6 wo 10 okt 2012 - 3:04

VeryCherry schreef:
mama-van-6 schreef:
VeryCherry schreef:Waarom wil jij je kinderen eigenlijk thuis les gaan geven? Of heb ik daar overheen gelezen?

Sorry dat ik het zo doe, maar dit scheelt mij veel typwerk:

http://lightnercrew.com/2012/01/21/to-train-a-child-whos-responsibility-is-it-anyway/

http://lightnercrew.com/2011/11/30/but-im-not-qualified-to-teach-education-the-way-god-intended-it/

http://lightnercrew.com/2011/09/14/should-we-send-our-children-to-public-school/

Nou, het scheelt mij veel leeswerk als je het gewoon kort en bondig in je eigen bewoording verteld.

De Bijbel vraagt van ons zélf onze kinderen te onderwijzen...

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 144
Punten : 146
Registratiedatum : 09-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 21 Empty Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?

Bericht  Poubelle wo 10 okt 2012 - 3:04

Caroline. schreef:Sorry, maar nu vind ik het helemaal bizar worden. Je verandert nu een beetje in een Jehova's getuige (al hang je natuurlijk een ander geloof aan, maar ik doel op het verspreiden van het geloof dmv 'opdringen' van informatie).

Je hoeft het niet te lezen.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  VeryCherry wo 10 okt 2012 - 3:04

mama-van-6 schreef:
VeryCherry schreef:
mama-van-6 schreef:
VeryCherry schreef:Waarom wil jij je kinderen eigenlijk thuis les gaan geven? Of heb ik daar overheen gelezen?

http://lightnercrew.com/2012/01/21/to-train-a-child-whos-responsibility-is-it-anyway/

http://lightnercrew.com/2011/11/30/but-im-not-qualified-to-teach-education-the-way-god-intended-it/

http://lightnercrew.com/2011/09/14/should-we-send-our-children-to-public-school/

Nou, het scheelt mij veel leeswerk als je het gewoon kort en bondig in je eigen bewoording verteld.

Maar waaróm dan?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 3:05

Oh kom op mensen, gaan we hier nou nog op door? don't feed the troll! Leuk googlewerk van mama, maar het blijft nep. Ik ken véél mensen die heel christelijk zijn, ook mensen die géén ac gebruiken, maar niemand heeft het voortdurend over vruchten van de schoot en verwoord zich zo.

Gast
Gast

Bericht  Puggle wo 10 okt 2012 - 3:05

Het lijkt nu net of je hier bent om te promoten.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Elliot wo 10 okt 2012 - 3:06

Pixie schreef:
Caroline. schreef:Sorry, maar nu vind ik het helemaal bizar worden. Je verandert nu een beetje in een Jehova's getuige (al hang je natuurlijk een ander geloof aan, maar ik doel op het verspreiden van het geloof dmv 'opdringen' van informatie).

Je hoeft het niet te lezen.

Daar gaat het toch ook niet om, het gaat erom dat ze al die informatie verspreid, ongevraagd, en ons aanzet om het te lezen. Of ik het ook daadwerkelijk lees of niet doet daarin niet echt ter zake.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  VeryCherry wo 10 okt 2012 - 3:06

Waarom zouden er leraren bestaan, als ouders hun kinderen zelf les moeten geven? Dus alle leraren op scholen die een geloof aanhouden zijn dus in feite fout bezig?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 3:06

Waar zijn de vier oudsten dan wel niet geweest? te jong om buiten te spelen lijkt me, en school dus ook al niet. Hoe doe je dat leerplichttechnisch?

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry wo 10 okt 2012 - 3:07

"Pak een stok, sla de trollers" laughcry
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje wo 10 okt 2012 - 3:09

Eucalypta schreef:Waar zijn de vier oudsten dan wel niet geweest? te jong om buiten te spelen lijkt me, en school dus ook al niet. Hoe doe je dat leerplichttechnisch?

Volgens mij moeten ze in België op woensdag gewoon de hele dag naar school, maar dat weet ik niet zeker.

Enne thuisonderwijs liever niet..dan verlies ik dadelijk mijn baan!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bolleke wo 10 okt 2012 - 3:09

Artikelen lezen kan ik zelf ook, als ik dat zou willen.

Eerder gaf je aan dat je ze thuis wilde les gaan geven omdat dat veel op en neer gedoe scheelt, nu is het vanwege artikelen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 3:10

Printje schreef:
Eucalypta schreef:Waar zijn de vier oudsten dan wel niet geweest? te jong om buiten te spelen lijkt me, en school dus ook al niet. Hoe doe je dat leerplichttechnisch?

Volgens mij moeten ze in België op woensdag gewoon de hele dag naar school, maar dat weet ik niet zeker.

ze gingen toch niet naar school?

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry wo 10 okt 2012 - 3:11

Maar als je ze zelf lesgeeft, kom je dan überhaupt de deur nog wel uit? En waar laat je de twee jongsten? Lijkt mij tamelijk onhandig als er constant jengelende kinderen om je heen hangen...
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  VeryCherry wo 10 okt 2012 - 3:11

Eucalypta schreef:
Printje schreef:

ze gingen toch niet naar school?

Nu nog wel, ze is thuisonderwijs aan het overwegen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Le Chat Noir wo 10 okt 2012 - 3:11

Rood schreef:
Le Chat Noir schreef:Ben nog steeds benieuwd naar het antwoord? Kinderen krijgen is een beloning, kinderloos zijn een straf?
In de ogen van christenen is dat een tegenstelling die eigenlijk niet bestaat. Kinderen krijgen is sowieso géén beloning, want alles wat je van God krijgt is genade. Hoe moet ik dat uitleggen... Het is de gedachte van: Als mensen verdienen we niets, we hebben nergens recht op, zeg maar. In leven zijn, bestaan, is ook al een zegen, een cadeautje. Kinderen hebben is in die zin ook een zegen – geen beloning, want je hebt nergens je best voor gedaan om het te verdienen, en dus ook geen straf. Snap je?

Ik heb zelf een vrije baptistenachtergrond en heb daarnaast veel mensen in naaste omgeving die er inderdaad precies zo over denken (en ik denk er zelf enigszins zo over). Jij hoefde het dus op zich niet uit te leggen smile maar ik wilde graag TO's mening horen...
Ik verbaas me namelijk over de gedachtegang van TO. In mijn ogen typisch een mening van iemand die nooit ECHT verder heeft gedacht over dit soort onderwerpen, omdat ze er zelf niet mee te maken heeft gehad (gelukkig). Het is dan best wel gemakkelijk om te zeggen dat God je zegent, beloond, met een kind, hier te vertellen wat je zelf hebt gehoord van je voorganger/medechristenen..maar wat als je nu zelf kinderloos blijft? Terwijl het de bedoeling van God is dat de vrouw kinderen krijgt (vrucht draagt).
Dan kom je ook in een giga geloofscrisis als je er zulke denkbeelden op na houdt...Heb je dan nog een bestemming als vrouw?
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  VeryCherry wo 10 okt 2012 - 3:12

Le Chat Noir schreef:
Rood schreef:
Le Chat Noir schreef:Ben nog steeds benieuwd naar het antwoord? Kinderen krijgen is een beloning, kinderloos zijn een straf?
In de ogen van christenen is dat een tegenstelling die eigenlijk niet bestaat. Kinderen krijgen is sowieso géén beloning, want alles wat je van God krijgt is genade. Hoe moet ik dat uitleggen... Het is de gedachte van: Als mensen verdienen we niets, we hebben nergens recht op, zeg maar. In leven zijn, bestaan, is ook al een zegen, een cadeautje. Kinderen hebben is in die zin ook een zegen – geen beloning, want je hebt nergens je best voor gedaan om het te verdienen, en dus ook geen straf. Snap je?

Ik heb zelf een vrije baptistenachtergrond en heb daarnaast veel mensen in naaste omgeving die er inderdaad precies zo over denken (en ik denk er zelf enigszins zo over). Jij hoefde het dus op zich niet uit te leggen Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 21 561177 maar ik wilde graag TO's mening horen...
Ik verbaas me namelijk over de gedachtegang van TO. In mijn ogen typisch een mening van iemand die nooit ECHT verder heeft gedacht over dit soort onderwerpen, omdat ze er zelf niet mee te maken heeft gehad (gelukkig). Het is dan best wel gemakkelijk om te zeggen dat God je zegent, beloond, met een kind, hier te vertellen wat je zelf hebt gehoord van je voorganger/medechristenen..maar wat als je nu zelf kinderloos blijft? Terwijl het de bedoeling van God is dat de vrouw kinderen krijgt (vrucht draagt).
Dan kom je ook in een giga geloofscrisis als je er zulke denkbeelden op na houdt...Heb je dan nog een bestemming als vrouw?

Ja, als broedkip op een wijnstok.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Monte wo 10 okt 2012 - 3:16

mama-van-6 schreef:
VeryCherry schreef:
mama-van-6 schreef:

Dat is natuurlijk jouw interpretatie van de bijbel. Ik ben zelf pinkster-evangelisch en geloof niet in dat de bijbel van mij vraagt mijn kinderen niet meer naar een gewone school te sturen. Ik vind ook dat je wel moet beseffen dat de tijd van de bijbel niet meer nu is. Ik bedoel daarmee, dat er toen geen echte scholen waren zoals nu en dat je inderdaad je kind zelf moest onderwijzen(of naar de synagoge moest sturen). Ik vind dus niet dat je het als waarheid kan zeggen, doe jij dan alles wat er in de bijbel staat? want er staan ook gruwelijke dingen. Ik zeg niet dat de bijbel gedateerd is, maar een beetje eigen verstand en mening om dingen in perspectief te plaatsen is ook wel nodig, vind ik.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  mama-van-6 wo 10 okt 2012 - 3:19

Moet ik nu ook al verantwoorden waar mijn kinderen naar toe zijn geweest?

En qua leerplicht? Doe je huiswerk en dan kom je erachter dat thuisonderwijs in België mag en zelfs vrij veel voorkomt!

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Printje wo 10 okt 2012 - 3:21

Maar vind je het juist niet goed om je kinderen ook onder andere kinderen te houden zeg maar. En niet alleen maar bij eigen broertjes/zusjes?

Naast dat ze op school veel kennis vergaren leren ze er ook heel veel sociale vaardigheden die ze thuis niet snel zullen opdoen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  mama-van-6 wo 10 okt 2012 - 3:24

Ik heb gezegt dat de oudste 4 zo thuiskomen, ik heb niet gezegt uit school komen!
Ze zijn naar school geweest en daarna mee naar een vriendin van mij om daar te spelen, maar ik hoef neem ik aan geen verantwoording af te leggen over mijn kinderen....En daarbij gaan ze nu wél nog naar school, misschien tot de kerstvakantie!
Lezen is voor sommigen moeilijk en dan mij vals beschuldigen! Rolling Eyes

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Printje wo 10 okt 2012 - 3:26

Maar vind je dan niet dat je kinderen dadelijk heel veel gaan mislopen wanneer ze thuisonderwijs krijgen?

Ik vind het sowieso raar dat dat allemaal zomaar mag, als je kijkt naar de eisen die de inspectie aan een school stelt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Le Chat Noir wo 10 okt 2012 - 3:26

Kortom: hoe maak je van je kinderen wereldvreemde wezens...sorry hoor.. Ik vind dat je je kinderen hiermee echt een grote achterstand in de echte wereld geeft. Zowel op gebied van kennis als sociaal niveau.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Elliot wo 10 okt 2012 - 3:30

Le Chat Noir schreef:Kortom: hoe maak je van je kinderen wereldvreemde wezens...sorry hoor.. Ik vind dat je je kinderen hiermee echt een grote achterstand in de echte wereld geeft. Zowel op gebied van kennis als sociaal niveau.

Is dat niet het doel van dit soort gezinnen? Dat hun kinderen een beetje 'wereldvreemd' blijven zodat ze in de buitenwereld geen ideeën opdoen die lijnrecht tegenover de ideeën van hun ouders staan?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 3:30

Hoe oud zijn ze eigenlijk?

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry wo 10 okt 2012 - 3:34

Ik zou het ook heel moeilijk vinden om voor mezelf een grens te trekken. Als je je kind dat lesgeeft, ben je dan mama of ben je juf? En hoe kom je zelf aan zooooveel kennis, daar studeren juffen en meesters toch niet voor niets voor?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 21 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: