Groot gezin met 5 kinderen of meer?
+89
Mari
Kruidkoek
jena
JD
Siem
Bruintje Beer
MissD
Viva
Anouk87
Lavendel
Lousanne
Cow
Antibes
RYW
Aggi
Fearie
Sugarfall
Arwyn
Burn
Aimee
kwak
Slakje
Jade
Bolleke
_Mashimaro_
Jazzlyn
Bubbelicious
Puggle
Tania
xxjojootjexx
frolic
iloverose
Raven
Discordia
Zora
Minx
Jelin
VeryCherry
Dille
Lonely Goatherd
Jezzie
schuddebuikje
Pien
SarahKey
Printje
L!ND@
Happydobby
Jasmine
Kat1980
TukTuk
ekjir@M
Parel
Coco
*Lookie*
Ifrah
Stuiterbal
Mute_
Annie24
Supertalentje
Le Chat Noir
studiebol
Floor
PapillonRose
Thunder
Poubelle
Sam
Roodkapje
Filoria
Raindrop
Alex
Coccinelle
Ooh La La!
Linda
Tiara
Elliot
Paper Crown
_Lana_
Parisienne
Lejow
M@niek
Marin
Rush
Monte
SuperGrover
blondje1313
Caroow
Pompoen
Mamsie
Atelier Madame
93 plaatsers
Pagina 31 van 40
Pagina 31 van 40 • 1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40
Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?
Nouja irritant of niet, je kunt je er maar beter overheen zetten want veranderen gaat het toch niet. Het zit er al zo ingebakken in Nederland. (En trouwens 'schelden' met grutjes of pietjandokie is ook gruwelijk irritant)
Mamavan6 heeft het druk trouwens vandaag.
Mamavan6 heeft het druk trouwens vandaag.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Haha, dat doe ik ook wel hoor. Dit is niet mijn grote levensprobleem, wilde alleen een irritatiepuntje spuien..
En idd, dit topic dwaalt wel een beetje af, terug op het spoor maar weer..
En idd, dit topic dwaalt wel een beetje af, terug op het spoor maar weer..
Lousanne- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12
Lousanne schreef:VeryCherry schreef:Je kiest er toch zelf voor dat je je daardoor gekwetst voelt.
Nouja wat ik al zei, ik word er niet echt perse door gekwetst, maar vind het meer irritant;) Verder snap ik je zin niet heel goed? Bedoel je, je kiest er zelf voor dat je christen bent? Dat is natuurlijk waar, maar om dat nou te gaan vergelijken met dat er daardoor voor kiest om gekwetst te worden door vloeken vind ik een beetje een rare vergelijking eigenlijk.. Maar misschien begrijp ik het verkeerd..
Nee, ze bedoelt denk ik dat je er zelf voor kiest om er dermate waarde te hechten aan iets dat voor degene die het zegt die waarde niet heeft. En je kiest er zelf voor het niet te relativeren en je dus te laten kwetsen.
Ik heb het ook met kanker. Ergens raakt het me wel een beetje, maar ik denk dan snel genoeg een hoop dingen van "goh, wat dom/aso dat gevloek van die persoon" of "het is wel irritant, maar hij/zij bedoelt het inhoudsloos dus ik moet er niet meer aan hangen" en zeg dan ook wel tegen mezelf "doe toch normaal, het is maar een woord".
Op die manier kies ik er zelf voor om het zo min mogelijk indruk te laten maken. Ik snap VeryCherry wel in deze en ben het ook ontzettend met haar eens.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Als ik vloek kies ik trouwens niet bewust een woord. Ik denk nou nooit 'wat zal ik zeggen, shit of Jezus?' als ik mijn teen stoot
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Jaa! Ik denk dat dat een goede vergelijking is wat betreft de impact van het schelden! Schelden met kanker is vaak ook inhoudsloos, maar voor veel mensen wekt dit zeker irritatie op, en worden er soms ook door gekwetst.. (maar dat ligt er idd aan op de manier waarop je er mee om gaat, wat jij zegt Antibes).
Voor mij als Christen werkt dat hetzelfde met vloeken.
Ik heb hetzelfde gevoel als ik mensen hoor schelden met kanker of mensen hoor vloeken. Misschien is door zo'n vergelijking iets duidelijker voor niet-christenen wat het effect van vloeken is bij christenen.
Voor mij als Christen werkt dat hetzelfde met vloeken.
Ik heb hetzelfde gevoel als ik mensen hoor schelden met kanker of mensen hoor vloeken. Misschien is door zo'n vergelijking iets duidelijker voor niet-christenen wat het effect van vloeken is bij christenen.
Lousanne- Prater
RYW schreef:Als ik vloek kies ik trouwens niet bewust een woord. Ik denk nou nooit 'wat zal ik zeggen, shit of Jezus?' als ik mijn teen stoot
Nee, ik vloek echt eigenlijk nooit, maar laatst gooide ik er toch echt GODVERRRRR uit toen ik keihard mijn teen stootte..
Ik vind dan trouwens twee-lettergrepen ook veel lekkerder bekken dan kut of shit..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Discordia schreef:Stel je eens voor dat God niet bestaat.
Liever niet.
Aan de TO: Ik heb altijd gedacht dat mijn buren echte opper-refo's waren, dat niemand daar aan kon tippen. Maar warempel, er zijn ergere refo's! Begrijp me niet verkeerd, ik ben christen, gereformeerd zelfs. Ik heb belijdenis gedaan, ben getrouwd (vooruit, met een niet-gelovige man weliswaar), maar we hebben een prachtige trouwdienst gehad en onze dochter is gedoopt. Omdat mijn man niet gelovig is werden de officiële vragen niet gesteld in de kerk. Gelukkig maar, want daardoor ben ik nu de baas in huis en ik gebruik ook nog anticonceptie. Onze buren hebben trouwens wel die officiële vragen beantwoord toen ze trouwden, maar ik weet wie de (spreekwoordelijke) broek aan heeft in huis. Tip: het is niet de buurman. Mannen zijn niet de baas over je, een vrouw hoort onder geen enkele omstandigheid onderdanig te zijn aan een man. Wel eens van emancipatie gehoord? Natuurlijk is de Bijbel voor mij ook leidraad in mijn leven, maar je kunt sommige teksten wel érg letterlijk nemen. En hé, we leven in 2012! De Bijbel is heel oud (sorry, weet niet precies hóe oud), maar dat het ouderwets is kun je zelf ook nog wel bedenken. Oh ja en je roept dat je je niet hoeft te verantwoorden over je geloof en dat je dus blijkbaar gerespecteerd wil worden, mogen wij dit dan ook van jou verwachten? Wat gij niet wil dat u geschiedt ... Je weet 'm vast wel te vinden in de Bijbel.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
De bijbel zegt ergens wel wat over genotmiddelen toch? Daarom is het ook vrij krom om wel een pc en tv te hebben omdat die in de bijbel niet letterlijk genoemd worden. Lekker makkelijk want die waren er toen nog niet.
Ergens vind ik het ook wel gevaarlijk de bijbel letterlijk nemen. Want het is zo'n oud boek dat moet je interpreteren en niet te letterlijk nemen. Verder vind ik het wel een interresante discussie. Ten minste door de gelovigen die al langer op het forum zitten.
Ergens vind ik het ook wel gevaarlijk de bijbel letterlijk nemen. Want het is zo'n oud boek dat moet je interpreteren en niet te letterlijk nemen. Verder vind ik het wel een interresante discussie. Ten minste door de gelovigen die al langer op het forum zitten.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Alex schreef:Discordia schreef:Stel je eens voor dat God niet bestaat.
Liever niet.
Want, wat had dat voor impact op jou gehad? Of hoe zou dat je leven veranderen als er nu op de een of andere manier bewezen kon worden dat er geen god is en nooit geweest ook? Is je leven dan anders, of je tijdsbesteding? Is het leuker of minder leuk? Het enige wat ik me oprecht kan voorstellen wat ECHT veranderd is dat je meer vrije tijd hebt omdat je niet meer op zondag naar de kerk hoeft.
Dit is puur een interesse vraag hoor, voor jou of voor andere gelovigen. Ben wel benieuwd hoe jullie dit zien eigenlijk?
Laatst aangepast door Lavendel op wo 10 okt 2012 - 23:49; in totaal 2 keer bewerkt
Lavendel- Ratel
Ik vind het altijd bijzonder om te zien dat er nog steeds mensen zijn die de bijbel helemaal letterlijk nemen. Het oude testament beslaat zo'n 3000 jaar. Ervan uitgaande dat Jezus rond het jaar 0 geboren is, betekent dit dus dat de aarde volgens de bijbel 5000 jaar geleden geschapen is. Maar het is gewoon wetenschappelijk bewezen dat de aarde miljoenen jaren oud is, ik snap niet hoe mensen dat tegen kunnen spreken.
Je kunt de bijbel dus niet letterlijk nemen, maar moet het interpreteren met de kennis die we nu hebben. Maar mama van 6 zal wel niet meer reageren...
Je kunt de bijbel dus niet letterlijk nemen, maar moet het interpreteren met de kennis die we nu hebben. Maar mama van 6 zal wel niet meer reageren...
Gast- Gast
Jente schreef:Ik vind het altijd bijzonder om te zien dat er nog steeds mensen zijn die de bijbel helemaal letterlijk nemen. Het oude testament beslaat zo'n 3000 jaar. Ervan uitgaande dat Jezus rond het jaar 0 geboren is, betekent dit dus dat de aarde volgens de bijbel 5000 jaar geleden geschapen is. Maar het is gewoon wetenschappelijk bewezen dat de aarde miljoenen jaren oud is, ik snap niet hoe mensen dat tegen kunnen spreken.
Ik ben toch nep volgens jullie, dus waarom moet ik dan reageren op commando?
Ik geloof dat de Bijbel onfeilbaar is en volkomen foutloos in de manuscripten en volledig geinspireerd Woord van God is!
En volgens de Bijbel is de aarde 6000 jaar (ongeveer) oud en ja, ik geloof dat ook!
En er zijn op genoeg bewijzen voor, kijk naar op www.creationtoday.org
En zeker neem ik de Bijbel letterlijk!
mama-van-6- Fluisteraar
- Aantal berichten : 144
Punten : 146
Registratiedatum : 09-10-12
Alex schreef:Discordia schreef:Stel je eens voor dat God niet bestaat.
Liever niet.
Aan de TO: Ik heb altijd gedacht dat mijn buren echte opper-refo's waren, dat niemand daar aan kon tippen. Maar warempel, er zijn ergere refo's! Begrijp me niet verkeerd, ik ben christen, gereformeerd zelfs. Ik heb belijdenis gedaan, ben getrouwd (vooruit, met een niet-gelovige man weliswaar), maar we hebben een prachtige trouwdienst gehad en onze dochter is gedoopt. Omdat mijn man niet gelovig is werden de officiële vragen niet gesteld in de kerk. Gelukkig maar, want daardoor ben ik nu de baas in huis en ik gebruik ook nog anticonceptie. Onze buren hebben trouwens wel die officiële vragen beantwoord toen ze trouwden, maar ik weet wie de (spreekwoordelijke) broek aan heeft in huis. Tip: het is niet de buurman. Mannen zijn niet de baas over je, een vrouw hoort onder geen enkele omstandigheid onderdanig te zijn aan een man. Wel eens van emancipatie gehoord? Natuurlijk is de Bijbel voor mij ook leidraad in mijn leven, maar je kunt sommige teksten wel érg letterlijk nemen. En hé, we leven in 2012! De Bijbel is heel oud (sorry, weet niet precies hóe oud), maar dat het ouderwets is kun je zelf ook nog wel bedenken. Oh ja en je roept dat je je niet hoeft te verantwoorden over je geloof en dat je dus blijkbaar gerespecteerd wil worden, mogen wij dit dan ook van jou verwachten? Wat gij niet wil dat u geschiedt ... Je weet 'm vast wel te vinden in de Bijbel.
Ik geloof dat de Bijbel nog altijd even actueel is, nu als toen!
En ook Efeze 5:22 neem ik letterlijk omdat God het zo zegt!
mama-van-6- Fluisteraar
@Lavendel: Ik vind dat wel bijzondere vraag. Als christen is je hele wereldbeeld gebaseerd op het bestaan van God; waarom je hier bent, je doel in het leven etc. Kortom de essentie van je bestaan. Er veranderd dus zeker heel veel voor een christen als God niet zou bestaan.
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Even buiten het gegeven dat je gelovig bent, ben ik gewoon heel nieuwsgierig hoe een dag er bij jullie uit ziet!
Hoe vroeg sta jij wel niet op om te zorgen dat je oudste kinderen op tijd op school komen? Hoe zorg jij dat je huishouden op orde blijft? Heb je ook tijd om te spelen met de kinderen? En lukt het ook wel eens om uitstapjes te ondernemen? En waar ik ook wel benieuwd naar ben... wanneer heb je nog tijd voor seks?
Hoe vroeg sta jij wel niet op om te zorgen dat je oudste kinderen op tijd op school komen? Hoe zorg jij dat je huishouden op orde blijft? Heb je ook tijd om te spelen met de kinderen? En lukt het ook wel eens om uitstapjes te ondernemen? En waar ik ook wel benieuwd naar ben... wanneer heb je nog tijd voor seks?
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
mama-van-6 schreef:Jente schreef:Ik vind het altijd bijzonder om te zien dat er nog steeds mensen zijn die de bijbel helemaal letterlijk nemen. Het oude testament beslaat zo'n 3000 jaar. Ervan uitgaande dat Jezus rond het jaar 0 geboren is, betekent dit dus dat de aarde volgens de bijbel 5000 jaar geleden geschapen is. Maar het is gewoon wetenschappelijk bewezen dat de aarde miljoenen jaren oud is, ik snap niet hoe mensen dat tegen kunnen spreken.
Ik ben toch nep volgens jullie, dus waarom moet ik dan reageren op commando?
Ik geloof dat de Bijbel onfeilbaar is en volkomen foutloos in de manuscripten en volledig geinspireerd Woord van God is!
En volgens de Bijbel is de aarde 6000 jaar (ongeveer) oud en ja, ik geloof dat ook!
En er zijn op genoeg bewijzen voor, kijk naar op www.creationtoday.org
En zeker neem ik de Bijbel letterlijk!
Dat is inderdaad een geloof..
Le Chat Noir- Prater
Aimee schreef:Even buiten het gegeven dat je gelovig bent, ben ik gewoon heel nieuwsgierig hoe een dag er bij jullie uit ziet!
Ja dat is inderdaad misschien leuker om te bespreken
Le Chat Noir- Prater
Le Chat Noir schreef:@Lavendel: Ik vind dat wel bijzondere vraag. Als christen is je hele wereldbeeld gebaseerd op het bestaan van God; waarom je hier bent, je doel in het leven etc. Kortom de essentie van je bestaan. Er veranderd dus zeker heel veel voor een christen als God niet zou bestaan.
Ik heb al eventjes nagedacht over de vraag van Lavendel, en inderdaad, de vraag is voor mij niet goed te beantwoorden wegens bovenstaande. Dat God niet bestaat of er niet is, dat is gewoon geen optie, omdat ik weet dat Hij bestaat.. Dus erg lastig om te beantwoorden..
En Mamavan6, de vraag van Aimee, ben ik oprecht ook heel benieuwd naar!
Lousanne- Prater
Aimee schreef:Even buiten het gegeven dat je gelovig bent, ben ik gewoon heel nieuwsgierig hoe een dag er bij jullie uit ziet!
Ik sta meestal tussen half 6 en 6 uur op, dan zijn de jongste echt wel wakker!
Mijn man vertrekt om 8 uur naar zijn werk dus s'morgens doen we de kinderen samen aankleden, tafel dekken en alles klaarzetten/leggen doe ik s'avonds voordat ik naar bed ga.
Voor het huishouden heb ik een weekschema, waar ik me aan probeer te houden (ja probeer, dat lukt dus niet vaak) en mijn huis is schoon maar niet spik en span en dat hoeft ook niet, ik werk zoveel mogelijk met een vast ritme en schema en regelmaat.
Ik heb genoeg tijd om met de kinderen te spelen en bezig te zijn en met ze leuke dingen te doen hoor! En ook voor 1 op 1 tijd!
En we maken ook regelmatig uitstapjes, waarom zou dat niet lukken?
S'avonds als mijn man optijd thuis is verzorgt hij de kinderen om naar bed te brengen enzo en kan ik opruimen en de was doe ik meestal ook s'avonds.
En mijn man en ik hebben ook tijd voor elkaar, het gaat allemaal en ja het is wel druk, maar een schema en regelmaat werkt het beste en soms de boel de boel durven laten en vooral tijd voor de kinderen is belangrijker dan een huis als een toonzaal, dat gaat je toch echt niet lukken!
Nu zitten de oudste 4 op school en slapen de jongste 2 en heb ik net even gestofzuigd en nu eventjes rust...
mama-van-6- Fluisteraar
Le Chat Noir schreef:@Lavendel: Ik vind dat wel bijzondere vraag. Als christen is je hele wereldbeeld gebaseerd op het bestaan van God; waarom je hier bent, je doel in het leven etc. Kortom de essentie van je bestaan. Er veranderd dus zeker heel veel voor een christen als God niet zou bestaan.
Klopt je hele idee en beleving van de wereld veranderd dat snap ik, maar veranderd er ook concreet iets aan je leven? Nee toch? Of zie ik dat nou zo verkeerd? Dus omdat Alex antwoord op de vraag stel je voor dat er geen god is antwoord ze 'liever niet' ben ik wel benieuwd waarom dan liever niet. Wat wordt er in dat geval wezelijk anders? je dag, week, jaarroutine; het feitelijke leven, blijft gelijk toch?
Lavendel- Ratel
mama-van-6 schreef:
De krant van vandaag is amper actueel, laat staan de Bijbel.
Alex- Ratel
Alex schreef:mama-van-6 schreef:
De krant van vandaag is amper actueel, laat staan de Bijbel.
Je bent Christen en je vind de Bijbel niet actueel? Dat kan ik even niet rijmen...
Het Woord van God is voor eeuwig, dus zeker ook voor 2012.
mama-van-6- Fluisteraar
Als zou blijken dat God niet bestaat denk ik dat mijn leven wel degelijk verandert. Mijn leven is gebaseerd op het geloof in God. Ik ga op zondag naar de kerk en anderen zouden dat zonde van de tijd vinden, ik vind het fijn om naar de kerk te gaan en zie dit ook als vrijetijdsbesteding. Ik lees uit de (kinder)Bijbel, bid elke avond, voed mijn kind gelovig op, heb gespreksgroepavonden waarin we praten over het leven met (en soms zonder) God. God leidt mij, Hij is er voor mij in voor- en tegenspoed, Hem vertrouw ik als geen ander. Als Hij er niet (meer) zou zijn zou ik me belazerd voelen en alleen. Hij weet alles, Hij ziet alles, ik vertel Hem alles. Mijn blijdschap, mijn pijn en mijn verdriet. Zie het als je allerbeste vriend/vriendin (ook al is dat nog een slechte vergelijking). Als hij/zij niet meer zal bestaan, hoe zou jij je voelen? Er zou dan iets missen, het zou voelen of er een deel van wie ik ben weg is. Lastig uit te leggen eigenlijk ... Ik kan me niet voorstellen dat ik een leven zonder God zou willen.
Alex- Ratel
Lavendel schreef:Le Chat Noir schreef:@Lavendel: Ik vind dat wel bijzondere vraag. Als christen is je hele wereldbeeld gebaseerd op het bestaan van God; waarom je hier bent, je doel in het leven etc. Kortom de essentie van je bestaan. Er veranderd dus zeker heel veel voor een christen als God niet zou bestaan.
Klopt je hele idee en beleving van de wereld veranderd dat snap ik, maar veranderd er ook concreet iets aan je leven? Nee toch? Of zie ik dat nou zo verkeerd? Dus omdat Alex antwoord op de vraag stel je voor dat er geen god is antwoord ze 'liever niet' ben ik wel benieuwd waarom dan liever niet. Wat wordt er in dat geval wezelijk anders? je dag, week, jaarroutine; het feitelijke leven, blijft gelijk toch?
Als overtuigd christen heb je een persoonlijke relatie met God, je voelt dat contact de hele dag door, vraagt je af "wat zou God willen wat ik nu deed", bid in stilte..dus als het goed is veranderd er in die zin juist ook veel. Ik denk dat christenen het als een leeg bestaan zouden voelen zonder God. Hun (dagelijks) leven heeft een extra dimensie. Ik omschrijf het zoals christenen in mijn omgeving dit ervaren, zelf ben ik nog steeds niet uit wat ik precies voel/denk, vroeger te weinig eigen mening hierover kunnen (mogen) ontwikkelen of ik ben misschien niet geschikt om dit zo te geloven/voelen haha.
Le Chat Noir- Prater
Maar het lijkt mij dat je je interpretatie van de Bijbel (in jullie geval letterlijk) aanpast aan de tijd van nu? Jullie maken toch ook gebruik van elektriciteit, internet, telefoons, auto's, etc. Daarin hebben jullie je ook aangepast.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
mama-van-6 schreef:
Je bent Christen en je vind de Bijbel niet actueel? Dat kan ik even niet rijmen...
Het Woord van God is voor eeuwig, dus zeker ook voor 2012.
Natuurlijk is de Bijbel belangrijk voor me, zoals ik al eerder zei is de Bijbel een leidraad in mijn leven. Maar je snapt toch ook wel dat de Bijbel 3000 jaar oud is en dat er dingen in staan die vreselijk ouderwets zijn? Ja, ik leef volgens de Bijbel en volgens het Woord van God, maar ik neem niet alles letterlijk wat er in de Bijbel staat, puur omdat de Bijbel nou eenmaal niet zo up to date is.
Alex- Ratel
Pagina 31 van 40 • 1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Groot gezin
» Gezin met 12 kinderen.. pffff...
» Aanrader voor gezin met jonge kinderen
» Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen?
» nog meer kinderen die niet willen/kunnen slapen??
» Gezin met 12 kinderen.. pffff...
» Aanrader voor gezin met jonge kinderen
» Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen?
» nog meer kinderen die niet willen/kunnen slapen??
Pagina 31 van 40
Permissies van dit forum: