Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groot gezin met 5 kinderen of meer?

+89
Mari
Kruidkoek
jena
JD
Siem
Bruintje Beer
MissD
Viva
Anouk87
Lavendel
Lousanne
Cow
Antibes
RYW
Aggi
Fearie
Sugarfall
Arwyn
Burn
Aimee
kwak
Slakje
Jade
Bolleke
_Mashimaro_
Jazzlyn
Bubbelicious
Puggle
Tania
xxjojootjexx
frolic
iloverose
Raven
Discordia
Zora
Minx
Jelin
VeryCherry
Dille
Lonely Goatherd
Jezzie
schuddebuikje
Pien
SarahKey
Printje
L!ND@
Happydobby
Jasmine
Kat1980
TukTuk
ekjir@M
Parel
Coco
*Lookie*
Ifrah
Stuiterbal
Mute_
Annie24
Supertalentje
Le Chat Noir
studiebol
Floor
PapillonRose
Thunder
Poubelle
Sam
Roodkapje
Filoria
Raindrop
Alex
Coccinelle
Ooh La La!
Linda
Tiara
Elliot
Paper Crown
_Lana_
Parisienne
Lejow
M@niek
Marin
Rush
Monte
SuperGrover
blondje1313
Caroow
Pompoen
Mamsie
Atelier Madame
93 plaatsers

Pagina 30 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 30 Empty Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?

Bericht  Dille wo 10 okt 2012 - 9:55

RYW schreef:Zo, hèhè. Was dit even genieten! Bedankt voor de entertainment!

Lejow, ik heb denk ik een antwoord voor je! In één van die blogjes staat het volgende te lezen over de redenen om niet voor thuisonderwijs te kiezen:

These are all LIES straight from satan himself, and he wants you to believe them as truth. They are nothing more than excuses and really just boil down to people trying to make themselves feel better about the sin that they are living in and the fact that they are blatantly spitting in the face of God by disobeying what He commands.

Duidelijk? Wink overigens herkent mijn iPad het woord 'thuisonderwijs' niet, dus het bewijs is wat mij betreft daarmee geleverd Wink

Ik weet niet of dit echt is, maar hilarisch is het wel. Als je er happy van wordt om je te schikken in je ondergeschikte rol, dan zou ik zeggen: doe er een strik om en vier het. Bedankt in ieder geval voor (voorlopig) 49 pagina's aan vermaak.

Afijn, ik ga eens even mijn bed inkruipen. Als gescheiden moeder van slechts twee kindertjes met fulltime baan en dus kostwinner met een spiraaltje vind ik dat mijn 'gezegende schoot' wel eens wat uitgebreide aandacht mag gaan krijgen van mijn welwillende, nog-niet-met-mij-getrouwde vriend die al lekker op me ligt te wachten. Maar dat mag ik, want óf ik ben een heiden, óf de god die ik in gedachten heb gunt mij dat plezier Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 30 561177

lol! peeing my pants here! (En nu wil ik ook een iPad!)
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 30 Empty Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?

Bericht  Parisienne wo 10 okt 2012 - 10:07

Ook bedankt voor de vermakelijke avond! Tot morgenochtend! :cheering:
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Antibes wo 10 okt 2012 - 11:25

Stofzuiger schreef:Denk dat het kwalijker is als ik onbeperkt kinderen op de wereld ga zetten waar ik niet 100% voor kan zorgen als wanneer ik AC gebruik en daardoor een relatief klein gezin alle zorg en liefde kan geven. Een mens heeft tenslotte ook verstand gekregen.

Dat hadden we toch juist gestolen, van de boom der kennis enzo? Boze slang, zwakke vrouw, dat verhaal?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Discordia wo 10 okt 2012 - 19:05

Stel je eens voor dat God niet bestaat.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Cow wo 10 okt 2012 - 19:51

Moet hier toch eens vaker kijken popcorn
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  mama-van-6 wo 10 okt 2012 - 21:39

Discordia schreef:Stel je eens voor dat God niet bestaat.

Stel je eens voor dat God wél bestaat!

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 144
Punten : 146
Registratiedatum : 09-10-12

Bericht  Rush wo 10 okt 2012 - 21:41

Onvoorstelbaar.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Lousanne wo 10 okt 2012 - 21:44

Slakje schreef:Jezus mens, je hebt een denkvermogen voor iets gekregen...

Dan wil ik nog even van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen dat ik (christen) het echt gruuuwwwelijk irritant vind om te pas en te onpas te strooien met het woord 'jezus' en te vloeken..
Dat je zelf nou niet in God gelooft, oke, maar je kunt dat beetje respect toch wel opbrengen om niet te vloeken?? Ik vind het ook altijd zo ontzettend dommig overkomen..

Verder vind ik sommige reacties in dit topic te ver gaan. Ik denk ook dat je voorzichtig moet zijn om iemand als 'faker' te bestempelen. Iemand is onschuldig tot het tegendeel is bewezen, en in mijn opzicht is het tegendeel nog niet bewezen in dit topic. Ik heb ook mijn twijfels, zeker. Maar ik denk dat je er mee moet oppassen.

Een paar jaar geleden was er hier een vrouw die ging posten omdat ze een te vroeg geboren kindje had waarvan het onzeker was of het kindje het ging halen. Er waren toen ook foto's gepost. Er waren ook mensen die haar toen als faker bestempelden. Ze is toen ook met forummen gestopt. Later hoorde ik dat het kindje was overleden (wist namelijk wie ze was, het verhaal was echt waar). Ik kan me niet indenken wat dat haar gedaan moet hebben om hier faker genoemd te worden. Daarom denk ik echt dat je hiermee voorzichtig moet zijn.
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Bericht  VeryCherry wo 10 okt 2012 - 21:45

Trouwens, als je thuisonderwijs geeft hè, dan leer je je kind(eren) alleen maar dat jij als enige in de hele wereld de wijsheid in pacht hebt en ze dingen kan leren. Lijkt me ook niet echt gezond.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  RYW wo 10 okt 2012 - 22:04

Als je vloekt met Jezus, dan roep je in feite Jezus aan om je kracht te geven om te gaan met tegenslag. Je scheldt Jezus niet uit of zo. Ik vind dat daarom niet een teken van disrespect naar Jezus toe. Sterker nog, als je die denkwijze doortrekt zou je zelfs kunnen zeggen dat je, door Jezus zijn naam te gebruiken en hem aan te roepen op een moeilijk moment, hem als hoog en machtig genoeg inschat om je inderdaad die kracht te geven, en is het dus juist een bevestiging van zijn macht, zeg maar.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lousanne wo 10 okt 2012 - 22:26

Ja precies, dat is opzich wel zo.. Maar de meeste mensen die het woord Jezus gebruiken doen dit zeker niet op de manier die jij beschrijft.. (lees: 'Jezus, is mijn rode shirtje nog niet uitgewassen?', of 'Jezus, dat was een mooi doelpunt!' etc.). Dan wordt Jezus gewoon als soort van stopwoordje gebruikt zonder enige betekenis, dat vind ik irritant Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 30 561177
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Bericht  RYW wo 10 okt 2012 - 22:30

Mja, tegelijkertijd moet je dat dan ook niet zien als belediging of het ontbreken van respect. Het heeft voor de spreker immers niets daarmee te maken, het is dan gebruikt als een lege term. Als iemand 'kut' zegt voel ik me ook niet beledigd omdat ik een vrouw ben Wink

Pas hoorde ik iemand zeggen 'Jezus is echt kanker, man'. Wat hij ermee wilde zeggen snapte ik niet, maar ondanks dat ik niet christelijk ben vond ik het niet fris, die uitspraak.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Lavendel wo 10 okt 2012 - 22:30

Lousanne schreef:
Een paar jaar geleden was er hier een vrouw die ging posten omdat ze een te vroeg geboren kindje had waarvan het onzeker was of het kindje het ging halen. Er waren toen ook foto's gepost. Er waren ook mensen die haar toen als faker bestempelden. Ze is toen ook met forummen gestopt. Later hoorde ik dat het kindje was overleden (wist namelijk wie ze was, het verhaal was echt waar). Ik kan me niet indenken wat dat haar gedaan moet hebben om hier faker genoemd te worden. Daarom denk ik echt dat je hiermee voorzichtig moet zijn.

En daar kom je dan nu pas mee?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Anouk87 wo 10 okt 2012 - 22:31

Hoe oud was je toen je getrouwd was?

Anouk87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 15
Registratiedatum : 08-08-12

Bericht  Lousanne wo 10 okt 2012 - 22:33

Lavendel schreef:
Lousanne schreef:

En daar kom je dan nu pas mee?

Nou, op dat moment zelf wist ik het niet, maar daar kwam ik pas veel later achter.
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Bericht  Lavendel wo 10 okt 2012 - 22:34

RYW schreef:Mja, tegelijkertijd moet je dat dan ook niet zien als belediging of het ontbreken van respect. Het heeft voor de spreker immers niets daarmee te maken, het is dan gebruikt als een lege term. Als iemand 'kut' zegt voel ik me ook niet beledigd omdat ik een vrouw ben Wink

+1 Als ik heel hard mijn teen stoot wil er ook nog wel eens een gvd of iets in die trant uitschieten. Ook al ben ik niet gelovig ik zeg dat op zo'n moment echt niet om god doelbewust te beledigen. Het is inderdaad een lege krachtterm zoals voor 99% denk ik. Ik zou dus maar proberen dit ook als zodanig op te vatten, scheelt je een hoop irritatie, ook al is het niet leuk.

Ik hou ook van mijn moeder maar als iemand moederverdomme zou uitroepen zou het me echt niet interesseren.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Lousanne wo 10 okt 2012 - 22:36

RYW schreef:Mja, tegelijkertijd moet je dat dan ook niet zien als belediging of het ontbreken van respect. Het heeft voor de spreker immers niets daarmee te maken, het is dan gebruikt als een lege term. Als iemand 'kut' zegt voel ik me ook niet beledigd omdat ik een vrouw ben Wink

Pas hoorde ik iemand zeggen 'Jezus is echt kanker, man'. Wat hij ermee wilde zeggen snapte ik niet, maar ondanks dat ik niet christelijk ben vond ik het niet fris, die uitspraak.

Is ook wel weer zo, ik voel me dan ook niet beledigd ofzo, maar ik vind het meer irritant dan mensen Zijn naam misbruiken als een lege term, terwijl Hij zoveel meer inhoudt.. Ofzo, kan het lastig uitleggen.. Is meer een gevoel denk ik, kan ook aan mij liggen..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 22:37

Vergeet niet Lousanne, dat hij voor veel mensen niks meer dan dat betekend. Respecteer dat dan ook.

Gast
Gast

Bericht  Lavendel wo 10 okt 2012 - 22:39

Tja misschien vinden niet gelovigen het wel irritant dat gelovigen doen alsof zijn naam meer inhoud dan dat zij denken. Could be, nu ik er zo over nadenk stoor ik me inderdaad soms een beetje aan de ideeen en uitspraken van hele gelovigen.

Laatst aangepast door Lavendel op wo 10 okt 2012 - 22:42; in totaal 2 keer bewerkt
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Lousanne wo 10 okt 2012 - 22:40

Fruity schreef:Vergeet niet Lousanne, dat hij voor veel mensen niks meer dan dat betekend. Respecteer dat dan ook.

Natuurlijk respecteer ik dat, maar als het dan niets voor je inhoudt hoef je ook niet met Zijn naam te gaan strooien als je daarmee christenen kwetst. Dat lijkt me ook een teken van respect..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 22:42

Lousanne schreef:

Is ook wel weer zo, ik voel me dan ook niet beledigd ofzo, maar ik vind het meer irritant dan mensen Zijn naam misbruiken als een lege term, terwijl Hij zoveel meer inhoudt.. Ofzo, kan het lastig uitleggen.. Is meer een gevoel denk ik, kan ook aan mij liggen..

Voor jou ja, voor anderen niet. Nu vind ik vloeken niet netjes en ik doe het ook bijna nooit. Maar ik vind het ook een beetje hysterisch om er zoveel aan op te hangen. Voor 80% van de mensen is Jezus een lege term. Voor de overige mensen niet, en die kunnen niet verwachten dat de rest van de mensen eraan mee doet om dat als een soort heilig woord te beschouwen.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry wo 10 okt 2012 - 22:42

Je kiest er toch zelf voor dat je je daardoor gekwetst voelt.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  RYW wo 10 okt 2012 - 22:46

Ik denk dat ik me kan inleven dat het kwetsend is als er iemand krachttermen over het geloof gebruikt met duidelijk de intentie om te beledigen. Dat zou ik respectloos vinden. Maar als in 'Jezus, ik schrik me rot' zie ik het echt, echt, totaal niet als gebrek aan respect. Dat kan ik echt niet zien. Dan vind ik weer dat je dat als christen dan niet naar je toe moet trekken en het als een belediging moet gaan zien.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Lousanne wo 10 okt 2012 - 22:49

Eucalypta schreef:
Lousanne schreef:

Voor jou ja, voor anderen niet. Nu vind ik vloeken niet netjes en ik doe het ook bijna nooit. Maar ik vind het ook een beetje hysterisch om er zoveel aan op te hangen. Voor 80% van de mensen is Jezus een lege term. Voor de overige mensen niet, en die kunnen niet verwachten dat de rest van de mensen eraan mee doet om dat als een soort heilig woord te beschouwen.

Ja maar, ik denk dan als het toch niets voor je betekend, vloek dan niet en kies een andere willekeurige term. Want vloeken kan mensen kwetsen (hoewel dat persoonlijk bij mij meevalt en ik t meer irritant vind), er zijn mensen die wel degelijk gekwetst worden door het vloeken. Dus waarom daar geen rekening mee houden en kiezen voor een ander woord als je perse een krachtterm wil gebruiken (kut, fuck, shit, whatever), daar worden iig geen mensen mee gekwetst. Denk ook dat het een beetje rekening houden met elkaar is..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Bericht  Lousanne wo 10 okt 2012 - 22:51

VeryCherry schreef:Je kiest er toch zelf voor dat je je daardoor gekwetst voelt.

Nouja wat ik al zei, ik word er niet echt perse door gekwetst, maar vind het meer irritant;) Verder snap ik je zin niet heel goed? Bedoel je, je kiest er zelf voor dat je christen bent? Dat is natuurlijk waar, maar om dat nou te gaan vergelijken met dat er daardoor voor kiest om gekwetst te worden door vloeken vind ik een beetje een rare vergelijking eigenlijk.. Maar misschien begrijp ik het verkeerd..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 30 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: