Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groot gezin met 5 kinderen of meer?

+89
Mari
Kruidkoek
jena
JD
Siem
Bruintje Beer
MissD
Viva
Anouk87
Lavendel
Lousanne
Cow
Antibes
RYW
Aggi
Fearie
Sugarfall
Arwyn
Burn
Aimee
kwak
Slakje
Jade
Bolleke
_Mashimaro_
Jazzlyn
Bubbelicious
Puggle
Tania
xxjojootjexx
frolic
iloverose
Raven
Discordia
Zora
Minx
Jelin
VeryCherry
Dille
Lonely Goatherd
Jezzie
schuddebuikje
Pien
SarahKey
Printje
L!ND@
Happydobby
Jasmine
Kat1980
TukTuk
ekjir@M
Parel
Coco
*Lookie*
Ifrah
Stuiterbal
Mute_
Annie24
Supertalentje
Le Chat Noir
studiebol
Floor
PapillonRose
Thunder
Poubelle
Sam
Roodkapje
Filoria
Raindrop
Alex
Coccinelle
Ooh La La!
Linda
Tiara
Elliot
Paper Crown
_Lana_
Parisienne
Lejow
M@niek
Marin
Rush
Monte
SuperGrover
blondje1313
Caroow
Pompoen
Mamsie
Atelier Madame
93 plaatsers

Pagina 20 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 20 Empty Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?

Bericht  Jazzlyn wo 10 okt 2012 - 2:04

Ik kom uit een dorp waar gezinnen met 15 a 16 kinderen niet gek zijn. Maar die hebben geen van alle tv haha!

Wij overigens niet hoor. God mag dan wel kinderen 'schenken' maar ik ben niet blij met een groot gezin. Als jij jezelf er goed bij voelt vooral zo doorzetten dan.

Mogen de kinderen wel omgaan met 'normale' kinderen? Die dus niet zo denken en doen? Pff ik vind 2 kids al druk haha!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 20 Empty Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 2:06

Ik vind bijvoorbeeld dat God onze eigen verantwoordelijkheid alleen al aangeeft door een vrouw maar 24 uur vruchtbaar te laten zijn. Van een hele maand zijn er 24 uurtjes waarop je vruchtbaar bent. Als God wilde dat we onszelf voortdurend zouden bezwangeren, zouden we de hele maand door eisprongen hebben. Dat staat dan wel niet in de Bijbel, maar het ook een gereformeerde belijdenis dat we God door de natuur kunnen kennen. Nou, zie daar. Idea

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry wo 10 okt 2012 - 2:08

Jazzlyn schreef:Ik kom uit een dorp waar gezinnen met 15 a 16 kinderen niet gek zijn. Maar die hebben geen van alle tv haha!

Wij overigens niet hoor. God mag dan wel kinderen 'schenken' maar ik ben niet blij met een groot gezin. Als jij jezelf er goed bij voelt vooral zo doorzetten dan.

Mogen de kinderen wel omgaan met 'normale' kinderen? Die dus niet zo denken en doen? Pff ik vind 2 kids al druk haha!

Ik denk het niet, waarom zou ze anders bezig zijn ze thuis les te gaan geven...?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 2:09

Ik krijg een beetje jeuk van deze smilie Very Happy er iedere keer bij. Dat maakt het voor mij een beetje, ja, wat weet ik niet. Ik trek je verhaal verder niet in twijfel, maar je doet me daarom dus echt wel aan Mama Naomi denken. Zo'n gelukzalig idee krijg ik er bij. Sorry!

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry wo 10 okt 2012 - 2:10

Maar het is toch ook één groot feest MamaRosa Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Mashimaro_ wo 10 okt 2012 - 2:11

Ik kan het toch niet latem om vanuit mijn eigen ervaring te reageren.

Je zegt dat je baptist-evangelisch bent. Ik neem aan dat dit een samenvoeging is van beide geloofsstromen.
Bij beide stromen ken ik geen mensen die een groot gezin hebben, omdat ze niet aan geboortebeperking mogen doen. Anders gezegd ik ken helemaal geen baptisten of evangelische mensen die een groot gezin hebben. Hoogstens 3 kinderen, omdat ze dat zelf willen niet omdat God dat zo gewild heeft.

Dit vond ik verder op internet, kan jij je hier in vinden?

Baptisten

Het baptisme is een stoming welke 'een naam kreeg' in de 16e eeuw, toen de eerste Baptistenkerken en -gemeenten ontstonden. Tegenwoordig is er geen land in de wereld of er zijn wel baptistengemeenten! De Baptisten zijn dan ook wereldwijd één van de grootste "kerkelijkeGroot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 20 Avondmaal stromingen".

Wat geloven (evangelische) baptisten?

Kenmerkend voor het baptisme, naast nog een aantal andere zaken, is met name de geloofsdoop.

Het woord baptist komt van het Griekse woord βαπτίζω (spreek uit als baptidzo). Het betekent dopen (onderdompelen). In Baptistengemeenten worden gelovigen dan ook, wanneer zij "tot onderscheid van jaren" zijn gekomen gedoopt op hun geloof. De doop volgt dus nádat men een bewuste, weloverwogen, keuze heeft gemaakt om te geloven.

Met name in de Verenigde Staten (en in Engeland) zijn er veel baptisten. Dit omdat de "dopersen" (baptisten), toen ze vervolgd werden in Europa, veelal vluchtten naar de Verenigde Staten.

Evangelische Baptisten zijn, over het algemeen, "onfhankelijke" of "vrije" gemeenten welke niet zijn aangesloten bij de Unie van Baptistengemeenten of ABC-Gemeenten.

Kenmerken Baptisme

Belangrijkste kenmerken, samengevat, van baptisten zijn:

• persoonlijke bekering, een keuze voor Jezus Christus;
  • doop door onderdompeling, bediend aan hen die tot geloof zijn gekomen;
  • scheiding van kerk en staat;
  • geloof in -en nastreven van- een persoonlijke relatie met de Here Jezus Christus;
  • verwachting van de wederkomst van Christus Jezus.

Evangelische kenmerken
Wat maakt onze gemeente nu "evangelisch"?

• verwachting van de "opname van de gemeente" voorafgaand aan de (openbare) komst van de Here Jezus;
  • duidelijke opvatting aangaande Israël (als volk van God) en het herstel van Israël;
  • geen uitgebreide regels en dogma's c.q. theologie, de Bijbel is onze grondslag!;
  • geen onderscheid tussen "ambtsdragers" en "leken".
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636

Bericht  Elliot wo 10 okt 2012 - 2:16

_MamaRosa_ schreef:Ik krijg een beetje jeuk van deze smilie Very Happy

Ik vooral ook van deze twee: Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 20 878948377 Rolling Eyes
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 2:21

.

Laatst aangepast door _MamaRosa_ op vr 26 okt 2012 - 22:01; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Monte wo 10 okt 2012 - 2:26

Ik ken inderdaad ook niemand uit een evangelische of baptistengemeente die veel kinderen hebben omwille van god of geen anti conceptie mogen gebruiken. Ik ben wel benieuwd hoe jullie dan in de gemeente staan. Baptisten e.d. hebben daar toch vaak wel een sterkte mening over omdat het geloof vrijer is dan bijv gereformeerden. Vallen jullie niet buiten de kerk dan?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bolleke wo 10 okt 2012 - 2:36

*Krijgt ineens een heel ander perspectief bij namen als Olive, en Oliver).

Al zou het waar zijn wat ik vanaf de eerste post al niet geloof krijg ik de kriebels van deze teksten, ik ben dolblij met mijn zoon maar toch zou ik er niet nog een willen, de wil van God of niet.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  mama-van-6 wo 10 okt 2012 - 2:37

Wij zijn baptisten/evangelische met de traditie van de reformatie heb ik gezegt en we behoren eigenlijk niet tot één stroming...
We zijn Calvinistisch maar niet traditioneel gereformeerd, we geloven in de volwassendoop bv en we zijn dispensationalist.
De meeste baptisten/evangelische zijn arminiaans en dat zijn wij niet, we geloven wel in de 5 leerstellingen van het Calvinisme.

Onze kerk is ook non-denominational zeg maar...En in onze kerk zijn grote gezinnen geen uitzondering!

En waarom moet ik mij steeds verdedigen?

En nee, het is niet alleen maar happy en leuk, het is zeker weten heel hard werken, druk en veel doen en soms heb ik ook dagen dat ik het even niet zo zie zitten...Maar toch zijn kinderen een zegen!

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 144
Punten : 146
Registratiedatum : 09-10-12

Bericht  mama-van-6 wo 10 okt 2012 - 2:42

Een artikel van een blog van een vriendin van mij uit Florida, ze verwoord altijd precies wat ik bedoel!

http://lightnercrew.com/2012/02/12/a-quiver-full-we-claim-to-trust-him-but-do-we-really/

Geweldige blog!

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  mama-van-6 wo 10 okt 2012 - 2:46

http://lightnercrew.com/2011/12/28/is-birth-control-biblical/

Is anticonceptie Bijbels?

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  mama-van-6 wo 10 okt 2012 - 2:48

mama-van-6 schreef:Een artikel van een blog van een vriendin van mij uit Florida, ze verwoord altijd precies wat ik bedoel!

http://lightnercrew.com/2012/02/12/a-quiver-full-we-claim-to-trust-him-but-do-we-really/

Geweldige blog!

Bron: www.lightnercrew.com

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 2:51

Vertel eens, mama-van-6 , hoe ziet een gemiddelde dag er voor jou uit?

Gast
Gast

Bericht  Bolleke wo 10 okt 2012 - 2:53

Ik denk niet dat het helpt bijbelteksten of blogs te gaan plaatsen.

Leuk dat je leven in teken van God zet, maar kinderen kiezen er niet voor. Gezinnen met 13 etc kinderen, die kinderen vind ik gewoon zielig, die kunnen niet lekker met papa en mama samen op de bank zitten, en die krijgen veel minder persoonlijke aandacht. Waarom zou je dat willen, het is voor je kind niet leuk, en voor jezelf kan het echt geen "zegen" zijn 13 kinderen (en voor mij ook geen 6).
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Monte wo 10 okt 2012 - 2:56

mama-van-6 schreef:
mama-van-6 schreef:Een artikel van een blog van een vriendin van mij uit Florida, ze verwoord altijd precies wat ik bedoel!

Geweldige blog!

Sorry, maar dit vind ik raar. Ik zie aan de link ook wel dat het van lightnercrew afkomt(al zegt me dat helemaal niets). Waarom moet je dat erbij vermelden. Het zijn deze kleine dingen waar mensen de kriebels van krijgen. En je zegt het niet leuk te vinden je steeds te moeten verdedigen, nou zo werkt dat nou eenmaal als je compleet andere ideeen hebt dan de rest hier(en een groot gedeelte van mensen in het algemeen). Mensen willen nou eenmaal verklaringen horen omdat het zo anders is. Dat is toch helemaal niet erg?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  VeryCherry wo 10 okt 2012 - 2:56

Waarom wil jij je kinderen eigenlijk thuis les gaan geven? Of heb ik daar overheen gelezen?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  mama-van-6 wo 10 okt 2012 - 3:00

VeryCherry schreef:Waarom wil jij je kinderen eigenlijk thuis les gaan geven? Of heb ik daar overheen gelezen?

Sorry dat ik het zo doe, maar dit scheelt mij veel typwerk:

http://lightnercrew.com/2012/01/21/to-train-a-child-whos-responsibility-is-it-anyway/

http://lightnercrew.com/2011/11/30/but-im-not-qualified-to-teach-education-the-way-god-intended-it/

http://lightnercrew.com/2011/09/14/should-we-send-our-children-to-public-school/

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 3:01

laughcry

Gast
Gast

Bericht  Bolleke wo 10 okt 2012 - 3:02

Maar wat is jouw eigen motivatie? Deze artikelen zijn geschreven door andere mensen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  mama-van-6 wo 10 okt 2012 - 3:02

Monte schreef:
mama-van-6 schreef:

Geweldige blog!

Sorry, maar dit vind ik raar. Ik zie aan de link ook wel dat het van lightnercrew afkomt(al zegt me dat helemaal niets). Waarom moet je dat erbij vermelden. Het zijn deze kleine dingen waar mensen de kriebels van krijgen. En je zegt het niet leuk te vinden je steeds te moeten verdedigen, nou zo werkt dat nou eenmaal als je compleet andere ideeen hebt dan de rest hier(en een groot gedeelte van mensen in het algemeen). Mensen willen nou eenmaal verklaringen horen omdat het zo anders is. Dat is toch helemaal niet erg?

Op lightercrew staat meer info, het is van een vriendin van mij Laire Lightner, ze heeft een goede visie, that's all!

Nu moet ik weer verder hier!

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  VeryCherry wo 10 okt 2012 - 3:03

mama-van-6 schreef:
VeryCherry schreef:Waarom wil jij je kinderen eigenlijk thuis les gaan geven? Of heb ik daar overheen gelezen?

Sorry dat ik het zo doe, maar dit scheelt mij veel typwerk:

http://lightnercrew.com/2012/01/21/to-train-a-child-whos-responsibility-is-it-anyway/

http://lightnercrew.com/2011/11/30/but-im-not-qualified-to-teach-education-the-way-god-intended-it/

http://lightnercrew.com/2011/09/14/should-we-send-our-children-to-public-school/

Nou, het scheelt mij veel leeswerk als je het gewoon kort en bondig in je eigen bewoording verteld.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  mama-van-6 wo 10 okt 2012 - 3:03

Bolleke schreef:Maar wat is jouw eigen motivatie? Deze artikelen zijn geschreven door andere mensen.

Ja maar zij verwoorden precies hoe het is en wat de Bijbel van ons vraagt, ik kan het wel overtypen, maar dat is teveel werk en de 4 oudste komen zo thuis...

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Elliot wo 10 okt 2012 - 3:03

Sorry, maar nu vind ik het helemaal bizar worden. Je verandert nu een beetje in een Jehova's getuige (al hang je natuurlijk een ander geloof aan, maar ik doel op het verspreiden van het geloof dmv 'opdringen' van informatie).
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 20 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: