Groot gezin met 5 kinderen of meer?
+89
Mari
Kruidkoek
jena
JD
Siem
Bruintje Beer
MissD
Viva
Anouk87
Lavendel
Lousanne
Cow
Antibes
RYW
Aggi
Fearie
Sugarfall
Arwyn
Burn
Aimee
kwak
Slakje
Jade
Bolleke
_Mashimaro_
Jazzlyn
Bubbelicious
Puggle
Tania
xxjojootjexx
frolic
iloverose
Raven
Discordia
Zora
Minx
Jelin
VeryCherry
Dille
Lonely Goatherd
Jezzie
schuddebuikje
Pien
SarahKey
Printje
L!ND@
Happydobby
Jasmine
Kat1980
TukTuk
ekjir@M
Parel
Coco
*Lookie*
Ifrah
Stuiterbal
Mute_
Annie24
Supertalentje
Le Chat Noir
studiebol
Floor
PapillonRose
Thunder
Poubelle
Sam
Roodkapje
Filoria
Raindrop
Alex
Coccinelle
Ooh La La!
Linda
Tiara
Elliot
Paper Crown
_Lana_
Parisienne
Lejow
M@niek
Marin
Rush
Monte
SuperGrover
blondje1313
Caroow
Pompoen
Mamsie
Atelier Madame
93 plaatsers
Pagina 19 van 40
Pagina 19 van 40 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40
Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?
Caroline. schreef:mama-van-6 schreef:Rood schreef:In de ogen van christenen is dat een tegenstelling die eigenlijk niet bestaat. Kinderen krijgen is sowieso géén beloning, want alles wat je van God krijgt is genade. Hoe moet ik dat uitleggen... Het is de gedachte van: Als mensen verdienen we niets, we hebben nergens recht op, zeg maar. In leven zijn, bestaan, is ook al een zegen, een cadeautje. Kinderen hebben is in die zin ook een zegen – geen beloning, want je hebt nergens je best voor gedaan om het te verdienen, en dus ook geen straf. Snap je?Le Chat Noir schreef:Ben nog steeds benieuwd naar het antwoord? Kinderen krijgen is een beloning, kinderloos zijn een straf?
Jawel, staat letterlijk zo in de Bijbel:
Kinderen zijn een geschenk van de HEER, de vrucht van de schoot is een beloning van God.
Uw vrouw zal zijn als een vruchtbare wijnstok binnen in uw huis, uw kinderen zullen zijn als jonge olijfbomen rondom uw tafel.
Psalm 127 en 128
De Bijbel spreekt over kinderen als een zegen, een geschenk en een beloning enzo van God!
En waarom dat tegenhouden?
Dus eigenlijk zeg jij nu letterlijk dat ongewenst kinderlozen gestraft worden door god. Dat vind ik echt heel erg.
Ze verwoordt zich niet zo goed door het woord 'beloning' te gebruiken.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Hmm, ik zie het, ja. Ik vraag me alleen af of je beloning hier moet uitleggen als tegenovergestelde van straf. Dan zou je de grondtekst erbij moeten pakken.mama-van-6 schreef:Kinderen zijn een geschenk van de HEER, de vrucht van de schoot is een beloning van God.
Uw vrouw zal zijn als een vruchtbare wijnstok binnen in uw huis, uw kinderen zullen zijn als jonge olijfbomen rondom uw tafel.
De Bijbel spreekt over kinderen als een zegen, een geschenk en een beloning enzo van God! En waarom dat tegenhouden.
- Spoiler:
- Daarnaast zijn er vast meer teksten die spreken over het krijgen van kinderen en dat moet je meenemen in je oordeel. Je kunt niemand zomaar een tekst pakken en zeggen: kijk, dit is exact wat God ervan vindt.
Verder is het Boek natuurlijk geschreven vanuit een context, vanuit een tijd waarin mensen ook geloofden dat God de baarmoeder toesloot. Nu weten we dat mannelijke en vrouwelijk cellen elkaar kunnen afstoten of dat iemand vervroegd in de overgang kan zijn en zo nog een heleboel redenen waardoor iemand onvruchtbaar is.
Laatst aangepast door Rood op wo 10 okt 2012 - 1:32; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Hmm dit topic en een aantal posts in het bijzonder doet mij denken aan een zeker iemand van een jaar of 8 (schat ik) geleden...
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
M@niek schreef:Oo ik zou best thuisblijfmoeder kunnen zijn hoor...heerlijk! Ik vind het ook helemaal niet erg om met het huishouden bezig te zijn, lekkef beetje koffieleuten en ouwehoeren overal, kinderboerderij, fietsen. Maar goed ik ben nu ook veel thuis maar heb nog wel mn studie!
Nou daar heb ik niet veel tijd voor hoor, thuisblijfmoeder zijn is hard WERKEN!
mama-van-6- Fluisteraar
- Aantal berichten : 144
Punten : 146
Registratiedatum : 09-10-12
Ja daarom.Caroline. schreef:Rush schreef:Really? Is dat een serieuze vraag?mama-van-6 schreef:
De Bijbel spreekt over kinderen als een zegen, een geschenk en een beloning enzo van God!
En waarom dat tegenhouden?
Als het een serieuze vraag is kan ik wel een stuk of wat serieuze antwoorden opsommen!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik heb niet meegekregen of je hier nu op geantwoord hebt, maar ik ben benieuwd of jij je kinderen deel laat nemen in het rijksvaccinatieschema?
Verder vind ik het ook wel een beetje een tè aangedikt verhaal, eigenlijk.
Gast- Gast
Rood schreef:Hmm, ik zie het, ja. Ik vraag me alleen af of je beloning hier moet uitleggen als tegenovergestelde van straf. Dan zou je de grondtekst erbij moeten pakken.mama-van-6 schreef:Kinderen zijn een geschenk van de HEER, de vrucht van de schoot is een beloning van God.
De Bijbel spreekt over kinderen als een zegen, een geschenk en een beloning enzo van God! En waarom dat tegenhouden.
- Spoiler:
Daarnaast zijn er vast meer teksten die spreken over het krijgen van kinderen en dat moet je meenemen in je oordeel. Je kunt niemand zomaar een tekst pakken en zeggen: kijk, dit is exact wat God ervan vindt.
Verder is het Boek natuurlijk geschreven vanuit een context, vanuit een tijd waarin mensen ook geloofden dat God de baarmoeder toesloot. Nu weten we dat mannelijke en vrouwelijk cellen elkaar kunnen afstoten of dat iemand vervroegd in de overgang kan zijn en zo nog een heleboel redenen waardoor iemand onvruchtbaar is.
Ik zeg ook nergens dat beloning het tegenovergestelde is van straf....
Er staat ook letterlijk in de Bijbel dat God de baarmoeder opent en sluit, dat wil zeggen: God bepaald wanneer en hoeveel kinderen we krijgen, wij niet, al zijn er nu genoeg mensen die dat graag willen tegenhouden en zo God trachten tegen te werken...
mama-van-6- Fluisteraar
Maple schreef:Ik heb niet meegekregen of je hier nu op geantwoord hebt, maar ik ben benieuwd of jij je kinderen deel laat nemen in het rijksvaccinatieschema?
Jawel, daar heb ik wel op geantwoord en ik vind dit allemaal hele vreemde vragen...Onze kinderen worden ingeënt ja!
mama-van-6- Fluisteraar
Zo vreemd vind ik dat niet, ik ken namelijk genoeg verhalen van mensen die het leven nemen zoals God het ze geschonken heeft en die ervan overtuigd zijn dat het vaccineren het beïnvloeden is van Gods wil. Ik vroeg me af of dat voor jou ook gold.mama-van-6 schreef:Maple schreef:Ik heb niet meegekregen of je hier nu op geantwoord hebt, maar ik ben benieuwd of jij je kinderen deel laat nemen in het rijksvaccinatieschema?
Jawel, daar heb ik wel op geantwoord en ik vind dit allemaal hele vreemde vragen...Onze kinderen worden ingeënt ja!
Gast- Gast
mama-van-6 schreef:M@niek schreef:Oo ik zou best thuisblijfmoeder kunnen zijn hoor...heerlijk! Ik vind het ook helemaal niet erg om met het huishouden bezig te zijn, lekkef beetje koffieleuten en ouwehoeren overal, kinderboerderij, fietsen. Maar goed ik ben nu ook veel thuis maar heb nog wel mn studie!
Nou daar heb ik niet veel tijd voor hoor, thuisblijfmoeder zijn is hard WERKEN!
Dat zal best, jij hebt er 6 rondlopen en ik maar 1. En dat is de reden dat ik never nooit 6 kinderen zou willen, wat tijd voor mezelf en andere leuke dingen wil ik niet missen!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Ga je op het forum ook andere dingen posten of kom je hier alleen maar om te vertellen dat je zes kinderen hebt, gelovig bent en je het hele huishouden alleen doet?
Ik ben heel slecht in fakers ontmaskeren maar van dit verhaal geloof ik echt niks.
Ik ben heel slecht in fakers ontmaskeren maar van dit verhaal geloof ik echt niks.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
mama-van-6 schreef:
Ik zeg niks, ik citeer letterlijk de Bijbel....
Ik zeg niks over ongewenst kinderloze koppels omdat ik niet weet waarom God dat toestaat of zo bepaald of wat de reden is, we leven ook in een gebroken en zondige wereld...
Wat mij altijd zo tegenstaat aan geloven op deze manier is dat alle mooie dingen, zoals het krijgen van kinderen, worden bestempeld als een geschenk van God, en alle slechte dingen, zoals ongelukken, worden toegeschreven aan de zondige wereld..
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
En je bent constant online, dat vind ik ook.nog steeds erg knap.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Tania schreef:Ga je op het forum ook andere dingen posten of kom je hier alleen maar om te vertellen dat je zes kinderen hebt, gelovig bent en je het hele huishouden alleen doet?
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
mama-van-6 schreef:Rood schreef:Hmm, ik zie het, ja. Ik vraag me alleen af of je beloning hier moet uitleggen als tegenovergestelde van straf. Dan zou je de grondtekst erbij moeten pakken.mama-van-6 schreef:Kinderen zijn een geschenk van de HEER, de vrucht van de schoot is een beloning van God.
- Spoiler:
Daarnaast zijn er vast meer teksten die spreken over het krijgen van kinderen en dat moet je meenemen in je oordeel. Je kunt niemand zomaar een tekst pakken en zeggen: kijk, dit is exact wat God ervan vindt.
Verder is het Boek natuurlijk geschreven vanuit een context, vanuit een tijd waarin mensen ook geloofden dat God de baarmoeder toesloot. Nu weten we dat mannelijke en
vrouwelijk cellen elkaar kunnen afstoten of dat iemand vervroegd in de overgang kan zijn en zo nog een heleboel redenen waardoor iemand onvruchtbaar is.
Ik zeg ook nergens dat beloning het tegenovergestelde is van straf.
Er staat ook letterlijk in de Bijbel dat God de baarmoeder opent en sluit, dat wil zeggen: God bepaald wanneer en hoeveel kinderen we krijgen, wij niet, al zijn er nu genoeg mensen die dat graag willen tegenhouden en zo God trachten tegen te werken...
Maar serieus was jij nou op zoek naar andere lotgenoten of ga je hier nou iedereen de les lezen? Ik vind dit zo overtrokken maar goed ik ben dan ook niet gelovig en gelukkig bepaal ik zelf of ik kinderen krijg of niet.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Puggle schreef:En je bent constant online, dat vind ik ook.nog steeds erg knap.
Raar hoor, ik ben toch echt deze middag nog niet online geweest...dit zuig je uit je duim!
mama-van-6- Fluisteraar
Je zegt het gewoon iets te blij allemaal. Probeer wat gevoeliger te zijn in hoe je je uit. Je loopt te koop met je moederschap, je kinderen, en dat ze je in overvloed krijgt. Wees daarin bescheiden. Da's wat mij betreft een stuk bijbelser en beter voor je naasten.mama-van-6 schreef:Ik zeg ook nergens dat beloning het tegenovergestelde is van straf...
Nee, dat is een te snelle conclusie. Ga voorzichtig om met je Bijbel, meid. Er staat dat God de baarmoeder opent en sluit. Wat mij betreft is dat een menselijke interpretatie van onvruchtbaarheid. Maar goed, laten we even doen alsof Gods Woord onfeilbaar is. Dan nóg kun je niet zeggen dat God bepaalt wanneer en hoe veel kinderen wij krijgen, omdat Hij de baarmoeder opent en sluit. Er is namelijk ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Wijs omgaan met je vruchtbaarheid. Ik heb zo geen bijbelteksten paraat, maar dat weet je toch ook wel?mama-van-6 schreef:Er staat ook letterlijk in de Bijbel dat God de baarmoeder opent en sluit, dat wil zeggen: God bepaald wanneer en hoeveel kinderen we krijgen, wij niet, al zijn er nu genoeg mensen die dat graag willen tegenhouden en zo God trachten tegen te werken...
Gast- Gast
Het is nu toch middag, of wat?mama-van-6 schreef:Raar hoor, ik ben toch echt deze middag nog niet online geweest...dit zuig je uit je duim!
Gast- Gast
Ik vind 't internet eigenlijk ook een behoorlijk zondig iets. Leuk en handig, maar verder... Pedofielen, Project X-feesten en mensen op een forum die een heel schijn-leven ophangen en anderen de boel voorliegen. Nee, ook geen geschenk van God, dat internet.Caroline. schreef:mama-van-6 schreef:
Ik zeg niks, ik citeer letterlijk de Bijbel....
Ik zeg niks over ongewenst kinderloze koppels omdat ik niet weet waarom God dat toestaat of zo bepaald of wat de reden is, we leven ook in een gebroken en zondige wereld...
Wat mij altijd zo tegenstaat aan geloven op deze manier is dat alle mooie dingen, zoals het krijgen van kinderen, worden bestempeld als een geschenk van God, en alle slechte dingen, zoals ongelukken, worden toegeschreven aan de zondige wereld..
Gast- Gast
Rood, ik vind het heel mooi om te zien hoe geduldig en inlevend je omgaat met zowel mama-van-6 als alle sceptici. Je probeert oprecht begrip voor beide partijen te kweken, zelfs als er ontzettend ongenuanceerde dingen worden gezegd. Complimenten!
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Plaatsvervangende schaamte voor sommige posts.
Ja, dit verhaal heeft te veel ongeloofwaardigheden, maar dat verandert weinig aan de posts en meningen die worden gepost
Ja, dit verhaal heeft te veel ongeloofwaardigheden, maar dat verandert weinig aan de posts en meningen die worden gepost
Gast- Gast
Ik voel me als wijnstok wel heel gezegend met mijn olijfboompje aan tafel
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
VeryCherry schreef:Ik voel me als wijnstok wel heel gezegend met mijn olijfboompje aan tafel
Bubbelicious- Prater
- Aantal berichten : 638
Punten : 766
.
Laatst aangepast door _MamaRosa_ op vr 26 okt 2012 - 22:02; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Pagina 19 van 40 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Groot gezin
» Gezin met 12 kinderen.. pffff...
» Aanrader voor gezin met jonge kinderen
» Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen?
» nog meer kinderen die niet willen/kunnen slapen??
» Gezin met 12 kinderen.. pffff...
» Aanrader voor gezin met jonge kinderen
» Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen?
» nog meer kinderen die niet willen/kunnen slapen??
Pagina 19 van 40
Permissies van dit forum: