Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groot gezin met 5 kinderen of meer?

+89
Mari
Kruidkoek
jena
JD
Siem
Bruintje Beer
MissD
Viva
Anouk87
Lavendel
Lousanne
Cow
Antibes
RYW
Aggi
Fearie
Sugarfall
Arwyn
Burn
Aimee
kwak
Slakje
Jade
Bolleke
_Mashimaro_
Jazzlyn
Bubbelicious
Puggle
Tania
xxjojootjexx
frolic
iloverose
Raven
Discordia
Zora
Minx
Jelin
VeryCherry
Dille
Lonely Goatherd
Jezzie
schuddebuikje
Pien
SarahKey
Printje
L!ND@
Happydobby
Jasmine
Kat1980
TukTuk
ekjir@M
Parel
Coco
*Lookie*
Ifrah
Stuiterbal
Mute_
Annie24
Supertalentje
Le Chat Noir
studiebol
Floor
PapillonRose
Thunder
Poubelle
Sam
Roodkapje
Filoria
Raindrop
Alex
Coccinelle
Ooh La La!
Linda
Tiara
Elliot
Paper Crown
_Lana_
Parisienne
Lejow
M@niek
Marin
Rush
Monte
SuperGrover
blondje1313
Caroow
Pompoen
Mamsie
Atelier Madame
93 plaatsers

Pagina 18 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 18 Empty Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 0:20

Luce schreef:Klopt. Het ging mij erom dat ik de hele instelling van zo veel mogelijk kinderen krijgen met zo min mogelijk geld niet snap. Dat ik mijn kinderen meer toe wens dan dat wij alle dubbeltjes 10 keer om moeten draaien (en dus alleen maar cadeautjes van de rommelmarkt kunnen kopen) dan dat er nog een kind komt. Daar ging het mij om. En dat idee krijg ik dus bij die consuminderblogs. Sinds wanneer is het niet meer verstandig om enige zekerheid en basis te hebben?

IK quote 'm maar even Wink

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 18 Empty Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?

Bericht  iloverose wo 10 okt 2012 - 0:24

mmmm heb alles gelezen .vindt het maar een beetje vreemd verhaal .hoe kan je uberhoud van 1 inkomen leven voor 6 kids en twee volwassen .Als je pampers voeding fuit/groente al met al zijn dat toch veel kosten in de week met 6 kids en dan de boodschappen nog vaste lasten enz ik kan het eigelijk( of wil _)niet geloven dat dat van 1 inkomen kan .

Ik val je er niet op aan maar ik denkt dat de meerdehelft van de mee lezer ook dit denkt
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Bericht  Dille wo 10 okt 2012 - 0:25

Luce schreef:Eh ja. Dat heb ik toch al 10 keer uitgelegd?

Ok, ik had het idee dat je sowieso wel wat vond van vrouwen die ervoor kozen financieel afhankelijk te zijn van hun partner, ongeacht de hoeveelheid kinderen die ze hebben geworpen.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Bericht  Marin wo 10 okt 2012 - 0:28

iloverose schreef:mmmm heb alles gelezen .vindt het maar een beetje vreemd verhaal .hoe kan je uberhoud van 1 inkomen leven voor 6 kids en twee volwassen .Als je pampers voeding fuit/groente al met al zijn dat toch veel kosten in de week met 6 kids en dan de boodschappen nog vaste lasten enz ik kan het eigelijk( of wil _)niet geloven dat dat van 1 inkomen kan .

Ik val je er niet op aan maar ik denkt dat de meerdehelft van de mee lezer ook dit denkt

Natuurlijk kán dat. Niet iedereen kan dat. Maar natuurlijk kunnen sommige mensen dat betalen. Ik vind dat echt raar dat je nou juist dát gegeven in twijfel gaat trekken uit al die dingen die zij zegt. Dat het hele geloof er dik bovenop ligt en dat Euc daar over valt, kan ik allemaal nog best in komen, maar dit is toch gewoon volkomen logisch? Natuurlijk zijn sommige mensen rijk genoeg om dat te kunnen betalen en het blijkbaar ook willen betalen ook.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 0:31

Dille schreef:

Ok, ik had het idee dat je sowieso wel wat vond van vrouwen die ervoor kozen financieel afhankelijk te zijn van hun partner, ongeacht de hoeveelheid kinderen die ze hebben geworpen.

Ik vind dat niet echt verstandig nee, maar dat is niet heel raar toch? Als mensen daarvoor kiezen moeten ze dat zelf weten. Daar heb ik het hier helemaal niet over.

Zoals ik al eerder benoemd heb in dit topic gaan mijn reacties hier niet over tbm's in het algemeen. Als je ze leest, zie je dat ook gewoon staan.

Ik zag op Facebook alweer een hele discussie staan over mensen die zouden oordelen over thuisblijfmoeders. Ik zeg wat over gezinnen die zoveel mogelijk kinderen met zo min mogelijk geld willen opvoeden, dus waarom voelen tbm's in het algemeen zich nou zo aangesproken dan? Euc raast eroverheen met haar mening, maar goed iedereen kent Euc ook toch? Die is vaker ongenuanceerd dan genuanceerd.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 0:32

Marin schreef:
iloverose schreef:mmmm heb alles gelezen .vindt het maar een beetje vreemd verhaal .hoe kan je uberhoud van 1 inkomen leven voor 6 kids en twee volwassen .Als je pampers voeding fuit/groente al met al zijn dat toch veel kosten in de week met 6 kids en dan de boodschappen nog vaste lasten enz ik kan het eigelijk( of wil _)niet geloven dat dat van 1 inkomen kan .

Natuurlijk kán dat. Niet iedereen kan dat. Maar natuurlijk kunnen sommige mensen dat betalen. Ik vind dat echt raar dat je nou juist dát gegeven in twijfel gaat trekken uit al die dingen die zij zegt. Dat het hele geloof er dik bovenop ligt en dat Euc daar over valt, kan ik allemaal nog best in komen, maar dit is toch gewoon volkomen logisch? Natuurlijk zijn sommige mensen rijk genoeg om dat te kunnen betalen en het blijkbaar ook willen betalen ook.

Mijn schoonouders hebben het ook gedaan. Het komt wel voor inderdaad. Maar dat is idd niet wat haar zo ongeloofwaardig maakt.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey wo 10 okt 2012 - 0:34

Wat is mijn kind toch zielig, heeft tweedehands kleding aan en ook wel kleding van de kringloop winkel. (wel merk dan Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 18 394967 ), mijn moeder koopt vaak speelgoed voor hem uit de kringloopwinkels. We kopen veel tweedehands, fiets, kinderwagen etc.
He getsie, arm kind.
Gelukkig krijgt hij wel liefde I love you
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Marin wo 10 okt 2012 - 0:36

Luce schreef:
Marin schreef:

Mijn schoonouders hebben het ook gedaan. Het komt wel voor inderdaad. Maar dat is idd niet wat haar zo ongeloofwaardig maakt.

Ja precies. Of ik geloof dat dit echt is of niet, weet ik niet eens, vind het sowieso gewoon wel een interessant gegeven en gesprek, maar vond het wel grappig hoe je juist over dit feitje kan vallen..
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 0:36

Zucht. Trek het lekker uit z'n verband inderdaad.

Gast
Gast

Bericht  iloverose wo 10 okt 2012 - 0:53

nou ja als ze het wel kunnen redden van 1 inkomen is dat toch mooi !!! vindt ik dan wel knap dan.
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Bericht  Dille wo 10 okt 2012 - 1:00

Luce schreef:
Dille schreef:

Ik vind dat niet echt verstandig nee, maar dat is niet heel raar toch? Als mensen daarvoor kiezen moeten ze dat zelf weten. Daar heb ik het hier helemaal niet over.

Zoals ik al eerder benoemd heb in dit topic gaan mijn reacties hier niet over tbm's in het algemeen. Als je ze leest, zie je dat ook gewoon staan.

Ik zag op Facebook alweer een hele discussie staan over mensen die zouden oordelen over thuisblijfmoeders. Ik zeg wat over gezinnen die zoveel mogelijk kinderen met zo min mogelijk geld willen opvoeden, dus waarom voelen tbm's in het algemeen zich nou zo aangesproken dan? Euc raast eroverheen met haar mening, maar goed iedereen kent Euc ook toch? Die is vaker ongenuanceerd dan genuanceerd.

Ik snap je redenatie over tbm's in het algemeen wel, al ben ik zelf niet blijven werken om de financiële onafhankelijkheid, maar gewoon omdat ik er heel blij van word.

Waar ik op reageer is de zin die je al een paar keer hebt herhaald; 'zoveel mogelijk kinderen met zo min mogelijk geld willen opvoeden'. Het lijkt mij niet dat welk 'soort' thuisblijfmoeder dan ook denkt 'nou, laat ik dáár nou eens mijn uitdaging van maken in het leven'. Ze willen gewoon 1/2/3/veel kinderen (of 'iemand' wil dat ze unlimited kinderen krijgen), en besluiten dat te doen met de financiële middelen die ze hebben (en dat lukt ze bv door te consuminderen). Omdat ze hebben beslóten dat ze zo veel mogelijk bij hun kinderen willen zijn (of een 'roeping' hebben). Jouw reactie (ergens op de eerste paar pagina's denk ik) daarop dat kinderen heus niet doodgaan aan de kinderopvang en kinderen met ouders met voldoende geld (omdat ze allebei werken?) zich niet hoeven te schamen voor tweedehands kleren of cadeautjes vind ik dus niet zozeer alleen slaan op deze specifieke situatie, maar eerder veroordelend naar tbm's in het algemeen.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Bericht  Le Chat Noir wo 10 okt 2012 - 1:13

Parisienne schreef:Die laatste beredenering zie ik echt niet, over het kinderen krijgen en dat het een zegen is. Hoe zien jullie dan mensen die ongewenst kinderloos zijn?

Ben nog steeds benieuwd naar het antwoord? Kinderen krijgen is een beloning, kinderloos zijn een straf?
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Discordia wo 10 okt 2012 - 1:16

Le Chat Noir schreef:
Parisienne schreef:Die laatste beredenering zie ik echt niet, over het kinderen krijgen en dat het een zegen is. Hoe zien jullie dan mensen die ongewenst kinderloos zijn?

Ben nog steeds benieuwd naar het antwoord? Kinderen krijgen is een beloning, kinderloos zijn een straf?

Een zegen is geen synoniem van beloning. Een zegen wil zeggen dat het een voorrecht is om kinderen te krijgen, geen vanzelfsprekendheid of "beloning".
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 1:20

Le Chat Noir schreef:Ben nog steeds benieuwd naar het antwoord? Kinderen krijgen is een beloning, kinderloos zijn een straf?
In de ogen van christenen is dat een tegenstelling die eigenlijk niet bestaat. Kinderen krijgen is sowieso géén beloning, want alles wat je van God krijgt is genade. Hoe moet ik dat uitleggen... Het is de gedachte van: Als mensen verdienen we niets, we hebben nergens recht op, zeg maar. In leven zijn, bestaan, is ook al een zegen, een cadeautje. Kinderen hebben is in die zin ook een zegen – geen beloning, want je hebt nergens je best voor gedaan om het te verdienen, en dus ook geen straf. Snap je?

Gast
Gast

Bericht  frolic wo 10 okt 2012 - 1:23

In Belgie leef je belasting vrij vanaf 6 kinderen , scheelt ook een hoop.

Ben zelf ook thuisblijf moeder "consuminder"ook (gebruik die naam eigenlijk nooit) maar wil niet meer dan 2 kinderen, maar ieder zijn ding lijkt me wel gezellig en als het lukt prima toch !

Waar in Vlaanderen woon je eigenlijk als ik vragen mag ? Woon zelf op de grens.

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Bericht  mama-van-6 wo 10 okt 2012 - 1:24

Rood schreef:
Le Chat Noir schreef:Ben nog steeds benieuwd naar het antwoord? Kinderen krijgen is een beloning, kinderloos zijn een straf?
In de ogen van christenen is dat een tegenstelling die eigenlijk niet bestaat. Kinderen krijgen is sowieso géén beloning, want alles wat je van God krijgt is genade. Hoe moet ik dat uitleggen... Het is de gedachte van: Als mensen verdienen we niets, we hebben nergens recht op, zeg maar. In leven zijn, bestaan, is ook al een zegen, een cadeautje. Kinderen hebben is in die zin ook een zegen – geen beloning, want je hebt nergens je best voor gedaan om het te verdienen, en dus ook geen straf. Snap je?

Jawel, staat letterlijk zo in de Bijbel:

Kinderen zijn een geschenk van de HEER, de vrucht van de schoot is een beloning van God.

Uw vrouw zal zijn als een vruchtbare wijnstok binnen in uw huis, uw kinderen zullen zijn als jonge olijfbomen rondom uw tafel.

Psalm 127 en 128

De Bijbel spreekt over kinderen als een zegen, een geschenk en een beloning enzo van God! Very Happy
En waarom dat tegenhouden?

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 144
Punten : 146
Registratiedatum : 09-10-12

Bericht  Rush wo 10 okt 2012 - 1:25

mama-van-6 schreef:

De Bijbel spreekt over kinderen als een zegen, een geschenk en een beloning enzo van God! Very Happy
Really? Is dat een serieuze vraag?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 1:26

Dus...
Hoe zit het dan met mensen die ongewenst kinderloos blijven?

Gast
Gast

Bericht  mama-van-6 wo 10 okt 2012 - 1:27

frolic schreef:In Belgie leef je belasting vrij vanaf 6 kinderen , scheelt ook een hoop.

Ben zelf ook thuisblijf moeder "consuminder"ook (gebruik die naam eigenlijk nooit) maar wil niet meer dan 2 kinderen, maar ieder zijn ding lijkt me wel gezellig en als het lukt prima toch !

Wij wonen in Bilzen (deelgemeente ervan...)

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Elliot wo 10 okt 2012 - 1:28

mama-van-6 schreef:
Rood schreef:

Kinderen zijn een geschenk van de HEER, de vrucht van de schoot is een beloning van God.

Uw vrouw zal zijn als een vruchtbare wijnstok binnen in uw huis, uw kinderen zullen zijn als jonge olijfbomen rondom uw tafel.

Psalm 127 en 128

Dus eigenlijk zeg jij nu letterlijk dat ongewenst kinderlozen gestraft worden door god. Dat vind ik echt heel erg.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  mama-van-6 wo 10 okt 2012 - 1:28

Rush schreef:
mama-van-6 schreef:

Een retorische vraag eigenlijk, maar goed...

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Elliot wo 10 okt 2012 - 1:28

Rush schreef:
mama-van-6 schreef:

Als het een serieuze vraag is kan ik wel een stuk of wat serieuze antwoorden opsommen! Laughing
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Discordia wo 10 okt 2012 - 1:29

Pritt schreef:Dus...
Hoe zit het dan met mensen die ongewenst kinderloos blijven?

Niet iedereen krijgt geschenken op dezelfde manier, lijkt mij. Er is ook iets wat ik heel graag wil, wat ik nooit ga krijgen, maar dat maakt mij niet een minder gezegend mens dan een ander. Er zijn zat manieren om je behoeftes op te vullen.

Ik ben overigens niet gelovig.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  frolic wo 10 okt 2012 - 1:29

mama-van-6 schreef:
frolic schreef:In Belgie leef je belasting vrij vanaf 6 kinderen , scheelt ook een hoop.

Wij wonen in Bilzen (deelgemeente ervan...)

Ah nooit van gehoord Wink

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Bericht  mama-van-6 wo 10 okt 2012 - 1:29

Caroline. schreef:
mama-van-6 schreef:
Rood schreef:

Psalm 127 en 128

Dus eigenlijk zeg jij nu letterlijk dat ongewenst kinderlozen gestraft worden door god. Dat vind ik echt heel erg.

Ik zeg niks, ik citeer letterlijk de Bijbel....

Ik zeg niks over ongewenst kinderloze koppels omdat ik niet weet waarom God dat toestaat of zo bepaald of wat de reden is, we leven ook in een gebroken en zondige wereld...

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 18 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: