Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voedingsbeleid school

+20
Lejow
Liadan
Kat1980
minoessepoes
Linda
blondje1313
Bolleke
xxjojootjexx
bolus26
Jilke
Aimee
Marin
chipa
Novalee
Printje
Niene
Minx
VeryCherry
Mute_
strawberry
24 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Marin vr 5 okt 2012 - 7:18

Watermeloen schreef:
Marin schreef:
Watermeloen schreef:
Marin schreef:Kleine kans dat je in een 3 sterrenrestaurant ook brood vindt Wink

sorry flauw

Stokbrood! Of mag dat niet?

Denk meer van die fancy breadsticks ofzo. Maar dat wordt vast gezien als verwennerij.
Oooeh, die zijn lekker! Met van die sesamzaadjes er op!

Ja en kaas!

Maar even een serieuze vraag: Mogen soepstengels dan ook niet in het lunchmandje?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 10:24

Marin nee ook niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Marin vr 5 okt 2012 - 10:26

Wow. Ik weet dat jij verder niets aan dat beleid kan doen en dat je het er wel mee eens bent enzo, maar wow. Dat is toch te belachelijk voor woorden? Een soepstengel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 10:34

Marin, ik heb in al die jaren nog geen kind gehad die zoiets bij de lunch eet. Echt jullie maken er een mega punt van allemaal maar ouders snappen het bij ons allemaal, en vinden het juist goed.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 10:40

Marin schreef:Wow. Ik weet dat jij verder niets aan dat beleid kan doen en dat je het er wel mee eens bent enzo, maar wow. Dat is toch te belachelijk voor woorden? Een soepstengel.

Maar niet echt iets standaards om bij/als lunch te geven lijkt me?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Marin vr 5 okt 2012 - 10:41

Pippa schreef:
Marin schreef:Wow. Ik weet dat jij verder niets aan dat beleid kan doen en dat je het er wel mee eens bent enzo, maar wow. Dat is toch te belachelijk voor woorden? Een soepstengel.

Maar niet echt iets standaards om bij/als lunch te geven lijkt me?

Waarom niet? Dat lijkt me nou een prima tussendoortje, een paar soepstengels. Gezond, zeker als ze volkoren zijn.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 10:44

Marin schreef:
Pippa schreef:
Marin schreef:Wow. Ik weet dat jij verder niets aan dat beleid kan doen en dat je het er wel mee eens bent enzo, maar wow. Dat is toch te belachelijk voor woorden? Een soepstengel.

Maar niet echt iets standaards om bij/als lunch te geven lijkt me?

Waarom niet? Dat lijkt me nou een prima tussendoortje, een paar soepstengels. Gezond, zeker als ze volkoren zijn.

Ja, maar bij de lunch eet je geen tussendoortje? Dan eet je lunch. Tussendoortje is fruit in de ochtend, en dat kun de ouders zelf bepalen in de middag als ze uit school gehaald worden om 14.30u/15.00u

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 10:45

Pippa schreef:
Marin schreef:
Pippa schreef:
Marin schreef:Wow. Ik weet dat jij verder niets aan dat beleid kan doen en dat je het er wel mee eens bent enzo, maar wow. Dat is toch te belachelijk voor woorden? Een soepstengel.

Maar niet echt iets standaards om bij/als lunch te geven lijkt me?

Waarom niet? Dat lijkt me nou een prima tussendoortje, een paar soepstengels. Gezond, zeker als ze volkoren zijn.

Ja, maar bij de lunch eet je geen tussendoortje? Dan eet je lunch. Tussendoortje is fruit in de ochtend, en dat kun de ouders zelf bepalen in de middag als ze uit school gehaald worden om 14.30u/15.00u

Precies geef dat soort dingen maar gewoon na schooltijd
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Marin vr 5 okt 2012 - 10:46

Nou ik blijf het echt zwaar overtrokken vinden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 20:05

Printje schreef:
Eucalypta schreef:
Printje schreef:
Elodie schreef:Ik vraag me nu af of het normaal is om er altijd iets bij te doen... Dan zal mijn zoon zich wel achtergesteld voelen;) hij krijgt alleen bruid brood mee.

Nee ik vind dat ook echt niet nodig en niet normaal hoor, brood is echt voldoende!

Zegt wie? Ik hoef niet voor andere kinderen te bepalen wat wel en niet gezond is, van mij mag iedereen meenemen wat hij wil, bij extremen de ouders aanspreken. Maar jij lijkt wel te vinden dat jij precies weet wat wel en niet nodig en wel en niet gezond is.

Nogmaals bij onze ouders is er geen gemopper geweest. We zijn een school en geen 3 sterren restaurant, thuis eet ik idd vrijwel altijd gewoon brood, goed genoeg en al helemaal voor op school.

Toe maar. Goed genoeg? Fijn dat jij de norm bepaalt smile 3 sterrenrestaurant? Je hebt nogal wat moeite met andermans mening smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Kat1980 vr 5 okt 2012 - 20:13

Bij J op school hebben ze ook het beleid dat je als tussendoortje voor in de ochtend alleen gezonde dingen mag meegeven, bij voorkeur fruit. Hoe het met de lunch zit, weet ik niet omdat hij nooit overblijft.

Toen ze laatst een schoolreisje hadden en de school dus voor het eten op die dag zou zorgen, vroeg ik 's middags aan J wat hij gegeten had die dag.... Pannekoeken, ijs, snoepjes, koekjes... Rolling Eyes Wel apart he, als het voedingsbeleid op school gezond eten is Wink
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 20:18

Eucalypta schreef:
Printje schreef:
Eucalypta schreef:
Printje schreef:
Elodie schreef:Ik vraag me nu af of het normaal is om er altijd iets bij te doen... Dan zal mijn zoon zich wel achtergesteld voelen;) hij krijgt alleen bruid brood mee.

Nee ik vind dat ook echt niet nodig en niet normaal hoor, brood is echt voldoende!

Zegt wie? Ik hoef niet voor andere kinderen te bepalen wat wel en niet gezond is, van mij mag iedereen meenemen wat hij wil, bij extremen de ouders aanspreken. Maar jij lijkt wel te vinden dat jij precies weet wat wel en niet nodig en wel en niet gezond is.

Nogmaals bij onze ouders is er geen gemopper geweest. We zijn een school en geen 3 sterren restaurant, thuis eet ik idd vrijwel altijd gewoon brood, goed genoeg en al helemaal voor op school.

Toe maar. Goed genoeg? Fijn dat jij de norm bepaalt smile 3 sterrenrestaurant? Je hebt nogal wat moeite met andermans mening smile

De grap is dat het op steeds meer scholen zo gaat dus het is helemaal niet alleen maar mijn norm maar de norm van scholen. En ik heb geen moeite met andermans mening maar het is nergens op gebaseerd. Een ouder mag ook bij ons meegeven op brood wat zij willen maar wel binnen de normen. Als je kind naar school gaat krijg je te maken met regels van anderen en dat is schijnbaar voor sommige ouders hier erg lastig.

En daarnaast lijkt me een salade voor de lunch er niet echt lekkerder op worden als die de hele tijd in een tas gezeten heeft. Maar goed bij ons op school, en ook scholen in de buurt werkt dit beleid heel erg goed en komen er totaal geen klachten of opmerkingen hierover.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Linda vr 5 okt 2012 - 20:18

Ik vind het wel een beetje gezeur allemaal hoor. Als je je kind graag andere dingen dan brood wil laten eten dan kan je dat toch gewoon thuis doen? Daar is dan toch nog genoeg gelegenheid voor?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 20:22

Ik vond overblijven altijd een feestje en als er wat extra's in mijn trommel zat (vaak in de vorm van een plak ontbijtkoek, rozijntjes en kleine tomaatjes), dan was dat helemaal een feestje. Ik vind het dan ook jammer dat er zo'n streng beleid is op sommige scholen. Ik vind dat de ouder hoort te bepalen in welke mate een kind gezond eet, niet de school.
Het anti-snoepbeleid vind ik logisch, maar het beleid zoals bijvoorbeeld bij Printje vind ik haast bemoeizuchtig. Nog even en een kind mag alleen kaas op brood. En dat terwijl appelstroop nog gezonder is zelfs.


Laatst aangepast door Maple op vr 5 okt 2012 - 20:25; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 20:22

Linda schreef:Ik vind het wel een beetje gezeur allemaal hoor. Als je je kind graag andere dingen dan brood wil laten eten dan kan je dat toch gewoon thuis doen? Daar is dan toch nog genoeg gelegenheid voor?

Precies, je krijgt wanneer je kind op school zit te maken met regels van anderen en ook al vind je het zelf niet goed of wat dan ook, dan geef je die salade/soepstengel/blokjes kaas maar na schooltijd of op woensdag/weekenden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Minx vr 5 okt 2012 - 20:23

Linda schreef:Ik vind het wel een beetje gezeur allemaal hoor. Als je je kind graag andere dingen dan brood wil laten eten dan kan je dat toch gewoon thuis doen? Daar is dan toch nog genoeg gelegenheid voor?

Maar je hebt dan 5 dagen in de week geen keuze, dan blijft er toch weinig te variëren over.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Linda vr 5 okt 2012 - 20:28

Minx schreef:
Linda schreef:Ik vind het wel een beetje gezeur allemaal hoor. Als je je kind graag andere dingen dan brood wil laten eten dan kan je dat toch gewoon thuis doen? Daar is dan toch nog genoeg gelegenheid voor?

Maar je hebt dan 5 dagen in de week geen keuze, dan blijft er toch weinig te variëren over.

Hier zitten ze geen 5 dagen per week de hele dag op school. De eerste jaren maar 3 en daarna 4. Dus dan heb je nog bijna de helft van de week om lekker andere dingen te geven.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 20:28

Linda schreef:
Minx schreef:
Linda schreef:Ik vind het wel een beetje gezeur allemaal hoor. Als je je kind graag andere dingen dan brood wil laten eten dan kan je dat toch gewoon thuis doen? Daar is dan toch nog genoeg gelegenheid voor?

Maar je hebt dan 5 dagen in de week geen keuze, dan blijft er toch weinig te variëren over.

Hier zitten ze geen 5 dagen per week de hele dag op school. De eerste jaren maar 3 en daarna 4. Dus dan heb je nog bijna de helft van de week om lekker andere dingen te geven.

Bij ons eten ze 4 dagen in de week op school maar zijn om 14.45 uur uit, tijd genoeg dus om na schooltijd die rozijntjes/koekjes/ etc te geven.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Linda vr 5 okt 2012 - 20:31

Ja precies. En op een halve dag en in het weekend kunnen ouders zich helemaal uitleven met de lunch.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Minx vr 5 okt 2012 - 20:35

Maar het gaat nu voornamelijk over het eten, maar hoe zit het met het drinken?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 20:37

Drinken is bij ons: in een drinkbeker (geen pakjes) en dan gewoon iets van melk/sap oid. Geen prik. De meeste kinderen drinken bij het fruit iets van Roosvicee en bij de boterhammen melk/chocolademelk of zo'n yoghurtdrank.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 20:40

Wat dan als kindjes geen brood mogen/willen? Ik heb bijv. een kind in de klas, die eet alleen cracottes en ook geen groenten/fruit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 20:42

lelie schreef:Wat dan als kindjes geen brood mogen/willen? Ik heb bijv. een kind in de klas, die eet alleen cracottes en ook geen groenten/fruit.

Als ze het niet mogen hebben dan overleg ik natuurlijk met de ouders wat een goed alternatief is. Niet willen tsja...dat heb ik ook gehad, ik had met het kindje afgesproken dat hij brood mee moest nemen en zelf mee mocht smeren..probleem opgelost. Na een week hebben we samen besloten dat hij s'ochtends met mama zijn brood smeert en gewoon moet opeten.

In de praktijk eten ook kinderen die niet 'willen' toch gewoon hun brood/fruit op op school. Ik heb zelf nog nooit gehad dat een kind dat thuis niet 'wil' eten op school ook niet eet. Meestal is het toch wel zien eten doet eten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 20:43

Chocolademelk en yoghi is dan weer wel oké? scratch

Dan sla je de plank ook een beetje mis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 20:46

Maple schreef:Chocolademelk en yoghi is dan weer wel oké? scratch

Dan sla je de plank ook een beetje mis.

Ja maar ja en het gros drinkt toch melk maar af en toe zie ik, chocolademelk, wel voorbij komen. En dat vind ik nog altijd anders dan snoepjes/koek voor na de boterham want dan blijf ik serieus erg raar vinden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 4 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum