Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Middelbare school all over again!

+8
Le Chat Noir
Minx
Krullebol
Lavendel
BJA
Ella
Chocolate Cookie
Mamsie
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Middelbare school all over again! Empty Middelbare school all over again!

Bericht  Mamsie do 8 dec 2011 - 5:06

Ik zit nu een aantal weken op school ( hbo ) en echt het is middelbare school all over again. Het gemiep, geroddel en gezeur. Het is verschrikkelijk. Hoe ga ik dit volhouden? Ik probeer echt volwassen te blijven maar man wat is dat moeilijk!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middelbare school all over again! Empty Re: Middelbare school all over again!

Bericht  Chocolate Cookie do 8 dec 2011 - 5:17

Het is of ik mijn beste vriendin hoor praten. Die zei exact hetzelfde als wat je hier schrijft. Niet echt motiverend, ze is dan ook na een week al gestopt...
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mamsie do 8 dec 2011 - 5:21

Ooh nee stoppen zal ik absoluut niet doen maar ik weet nu al dat wanneer we in groepen moeten gaan werken ik zo op mijn tong moet gaan bijten. Ik had gedacht dat dat op het hbo en zeker deeltijd wel voorbij zou zijn.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Ella do 8 dec 2011 - 5:23

Oh kan me voorstellen dat het dan even op je tond bijten wordt. Wat voor opleiding doe je?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Mamsie do 8 dec 2011 - 5:26

Communicatie.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 5:43

Wat is de gemiddelde leeftijd mamsie, deeltijd is meestal toch iets ouders toch? Wel balen zeg, zet vrouwen in een ruimte en het wordt een kippenhok. Wink

Gast
Gast

Bericht  BJA do 8 dec 2011 - 6:19

Wat vervelend dat je het zo ervaart! Ik volg ook sinds september een deeltijd HBO-opleiding en ervaar het niet helemaal zoals jij.
Ik volg college op zaterdag en ben ook een keer uitgeweken naar de dinsdagavond. Ik vond het een heel groot verschil. Het lijkt wel alsof de 'serieuze' studenten alleen op zaterdag komen.
Ik zit nu in een projectgroep en ben blij als ik daar over een maand vanaf ben. Het slokt zoveel tijd op en er zit iemand tussen die gewoon niet redelijk is. Gelukkig heb ik daarna nooit meer groepsprojecten dus ben daar wel blij om.
Bij mij verschilt de leeftijd van 18 tot en met 50 jaar. Al vind ik dat de gemiddelde leeftijd rond de 30 ligt.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Lavendel do 8 dec 2011 - 7:22

Een vriendin van mij heeft het ook. Ze doet nu schoevers terwijl ze al jaren universiteit heeft gedaan. Ze is nu 26 en kan niet alleen slecht tegen het schoolse karakter van de opleiding maar ook tegen het niveau van de klas (gemiddeld 18/19 jaar). In het begin kwam ze constant met verhalen over wie er nou weer iets enorm doms zei of hoe kinderachtig de klas nu weer was. Niemand durft bijvoorbeeld zijn vinger op te steken en ze lachen elkaar uit als iemand een verkeerd antwoord geeft.
Ze vond het niveau dan ook om te huilen (en dat is ook echt zo, ze geeft soms voorbeelden.. schandalig voor een hbo). Maar terzijde, ik heb haar wel duidelijk gemaakt dat ZIJ eigenlijk op die opleiding verkeerd zit, qua leeftijd en studie en levenservaring, en niet die studenten, die kunnen er ook niks aan doen.
Misschien moet je het echt proberen zo te benaderen. Jij bent gewoon al veel verder in je leven met je leuke mannen en voor hun is het gewoon 'school'? Gewoon al het gezeik van je af laten glijden en zo snel mogelijk dat papiertje met mooie cijfers binnen halen!
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Krullebol do 8 dec 2011 - 8:46

Vervelend joh! Heb je een klasgenoot waarmee je t beetje kan vinden in de klas / opleiding? Dat maakt het misschien wat leuker?
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922

Bericht  Minx do 8 dec 2011 - 8:54

Ohw dat is heel herkenbaar. Zelfs ik vond het verschrikkelijk in het begin. Iedereen deed zo zijn best om maar vriendjes te maken. Ik zat er gelijk vanaf het begin voor mezelf. Die vrienden was leuk als ik ze er aan over zou houden maar was geen hoofddoel. Daarbij ook nog eens niet op mijn mond gevallen. Wat een drama was dat zeg. En ik was dan "maar" 2 jaar ouder dan de rest. Alleen kwam de rest net van de HAVO af. Had ik er al een jaar werken op zitten en was in dat opzicht een stuk volwassener.

Het duurt even maar het veranderd. Ben inmiddels 5e jaars en het is veel gezelliger.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Mamsie do 8 dec 2011 - 9:55

De gemiddelde leeftijd ligt wel rond de 23 ongeveer. Ook wel 19 jarige en 1 van 35. Er zitten ook wel een aantal meiden die opzich wel leuk zijn en redelijk gemotiveerd zijn. Tja het lastige is voor mij denk ik ook dat ik nergens echt aansluiting heb. Nu is dat niet zo erg want ik kan met de meeste mensen wel overweg. Alleen kom ik er nu ( en dat had ik al voorspeld ) weer achter dat de "jongere" mensen totaal niet tegen eerlijkheid kunnen en compleet met elkaar mee lullen.
Ik probeer wijselijk mijn mond te houden maar man wat vind ik dat moeilijk! Achterbaks gedrag etc daar kan ik zo weinig mee. Ik wil daar geen energie in steken maar ondertussen moet ik echt op mijn tong bijten om er niet wat van te zeggen.

Ik probeer idd in het vervolg met de mensen te werken die het meeste gemotiveerd zijn en gewoon hun gezonde verstand gebruiken.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Le Chat Noir do 8 dec 2011 - 21:13

Mijn schoonmoeder doet ook deeltijd en heeft ook zulke verhalen. Geroddel, zeuren, de leraar kritiek geven, door de les heenpraten, andere dingen doen tijdens de les..
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 21:51

Ik heb zelf het idee, dat hoe langer je bezig bent, dit wel gaat veranderen. Ik merk dat zelf wel bij klasgenoten. Natuurlijk blijven er altijd van die lapzwansen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 21:58

Ik had dat heel erg toen ik hbo voltijd deed. Er is daar in het eerste jaar gewoon een meisje weg gepest. Heel apart en raar. Op de deeltijd was dat heel anders, iedereen was gemotiveerd en er was totaal geen sprake van dat soort puberaal gedrag.

Gast
Gast

Bericht  Sylvana do 8 dec 2011 - 23:04

Yoyo schreef:Ik heb zelf het idee, dat hoe langer je bezig bent, dit wel gaat veranderen. Ik merk dat zelf wel bij klasgenoten. Natuurlijk blijven er altijd van die lapzwansen.

+1. Het verandert echt nog wel, geef het de tijd en besef dat je er voor jezelf zit en niet voor de rest.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Antibes do 8 dec 2011 - 23:15

Ik heb wel een beetje dezelfde ervaring met mijn jaar HBO. Dat was dan wel voltijd, maar wel een beta opleiding (hoger labonderwijs) en daar zit toch ook al een heel ander soort mensen dan op iets als communicatie. Ik heb dat maar een jaar gedaan, maar op WO had ik het ook weer een beetje hoor. Sowieso is het eerste jaar het ergst, daarna selecteert het zich al een stuk meer uit. En ken je inmiddels de mensen waarmee je wél op 1 lijn zit.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Caro vr 9 dec 2011 - 0:52

Communicatie studenten zijn niet allemaal even aardig. En ik was er één :-). Nee echt, het is best een apart slag meiden, het merendeel mondig, assertief en soms haai-baaierig.

Kan me voorstellen dat je daaraan moet wennen! En daarnaast zullen het best allemaal jongere meiden zijn, zonder kinderen ook nog, en is uberhaupt het leren nieuw. En dan ook nog dat ge-emmer met in groepen samenwerken!

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Le Chat Noir vr 9 dec 2011 - 1:01

Ja met die groepsprojecten moet je t wel treffen, ik vond dat het minste van het hbo...
Denk ook wel dat het slag mensen per opleiding verschilt zoals hierboven wordt genoemd. Bij mijn opleiding hbo-v viel het voor de rest nl reuze mee en na het 1e jaar waren de niet serieuze mensen al voor het grootste deel afgevallen.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Mamsie vr 9 dec 2011 - 1:08

Caro schreef:Communicatie studenten zijn niet allemaal even aardig. En ik was er één :-). Nee echt, het is best een apart slag meiden, het merendeel mondig, assertief en soms haai-baaierig.

Kan me voorstellen dat je daaraan moet wennen! En daarnaast zullen het best allemaal jongere meiden zijn, zonder kinderen ook nog, en is uberhaupt het leren nieuw. En dan ook nog dat ge-emmer met in groepen samenwerken!

Zoals jij beschrijft ben ik ook wel maar wel wanneer het nodig is en wel gewoon op een eerlijke manier zeg maar. Ik ben van mening als je commentaar etc wil geven je het ook moet kunnen ontvangen. Deze meiden lullen een eind weg en zeggen eigenlijk niks. Ik zou ze zo makkelijk met de grond gelijk kunnen maken maar dat doe ik niet. angel Als je dan wel een keer wat zegt dan krijg je dus wat er nu aan de hand is, dan gaan ze facebook berichtjes plaatsen etc. Zo sneu!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Mamsie vr 9 dec 2011 - 1:10

Maar zoals jullie zeggen zo zie ik het ook hoor. Ik zit daar voor mijzelf en het zal vast wel loslopen. Maar ik had gisteren gewoon echt zo iets van "Damn moet ik dit nog 4 jaar uitzitten met zulke ganzen?"
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes vr 9 dec 2011 - 1:56

Mamsie schreef:Maar zoals jullie zeggen zo zie ik het ook hoor. Ik zit daar voor mijzelf en het zal vast wel loslopen. Maar ik had gisteren gewoon echt zo iets van "Damn moet ik dit nog 4 jaar uitzitten met zulke ganzen?"
Ik denk echt dat het na een jaar heeeeeel anders zal zijn!

Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Linda vr 9 dec 2011 - 2:44

Antibes schreef:
Mamsie schreef:Maar zoals jullie zeggen zo zie ik het ook hoor. Ik zit daar voor mijzelf en het zal vast wel loslopen. Maar ik had gisteren gewoon echt zo iets van "Damn moet ik dit nog 4 jaar uitzitten met zulke ganzen?"
Ik denk echt dat het na een jaar heeeeeel anders zal zijn!

Dat denk ik inderdaad ook. Dat was ook mijn ervaring op het HBO, in het eerste jaar vielen de meeste mensen die toch niet zo serieus waren af.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Mamsie vr 9 dec 2011 - 3:15

Nou afwachten dan maar! :P
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Caro vr 9 dec 2011 - 6:29

Zo zag ik jou ook hoor Mamsie, maar wel met één groot verschil. Jij weet waarvoor je dit doet, jij weet waarvoor je naar school gaat en laten we wel wezen, meiden die net van de middelbare afkomen weten dat minder. Dan wordt communicatie zon opleiding die je doet om maar iets gestudeerd te hebben...

Ik zou niet alles over je heen laten komen. Maar dat zie ik ook niet gebeuren!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Caro vr 9 dec 2011 - 6:30

En alles via FB bespreken is echt te kinderachtig...
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: