Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

School en eten

+7
Bolleke
loesje
Clapperdie
Pussycat
Flower_L
Rush
VeryCherry
11 plaatsers

Ga naar beneden

School en eten Empty School en eten

Bericht  VeryCherry do 9 feb 2012 - 23:29

Hey meiden,
mijn zoontje komt bijna elke dag uit school met hoofdpijn en de mededeling dat hij zo'n honger heeft. Toen heb ik hem nog een broodje extra gegeven en voor in de kleine pauze een broodje+schoolkoek. Hij blijft over omdat hij dat zo gezellig vind, maar hij krijgt veel en veel te weinig tijd om zijn eten op te eten. In de kleine pauze heeft hij alleen de tijd om óf zijn broodje óf zijn schoolkoek op te eten (5 minuten voor eten en drinken) en daarna moeten ze naar buiten en tijdens het overblijven staat er maar 10 minuten voor. Dit lijkt me veel te weinig, ik hoor andere ouders er ook regelmatig over en het is al heel vaak aangekaart bij de leerkrachten en de directeur. Er wordt alleen niks aan gedaan. Ik vind het niet normaal dat hij dus elke dag hoofdpijn heeft van de honger. Zodra hij thuiskomt eet hij nog 2 broodjes en een stuk fruit. Op woensdag is het fruitdag en ik had van de week een sinaasappel meegeven die ik al gepeld had voor hem, maar hij had de helft nog niet op of ze moesten al naar buiten.
Hebben jullie enig idee wat ik hem mee kan geven wat hij in turbotempo kan eten, maar wat wel heel voedzaam is?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

School en eten Empty Re: School en eten

Bericht  Rush do 9 feb 2012 - 23:31

Een banaan? Of mag dat niet als broodje/koekje?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

School en eten Empty Re: School en eten

Bericht  VeryCherry do 9 feb 2012 - 23:33

Die krijgt hij wel mee, maar daar heeft hij niet genoeg aan. Zelfs aan die ontbijtkoekmeuk die volgestouwd zit met extra vezels en fruit en noten heeft hij niet genoeg aan. Hij zit nu in een enorme groeispurt Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

School en eten Empty Re: School en eten

Bericht  Flower_L do 9 feb 2012 - 23:34

Eigenlijk te idioot dat je daar uberhaupt over na moet denken. Daarnaast is het ongezond om snel te eten. Hoor het vaker, dat ze weinig tijd hebben in pauze om te eten. Fruitshake ofzo?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

School en eten Empty Re: School en eten

Bericht  Pussycat do 9 feb 2012 - 23:34

Een dubbele ontbijtkoek.
Vult goed en is wel makkelijk weg te eten.

Maar ik heb die tijden ook altijd vreemd gevonden vroeger namen wij ons eten en drinken mee naar buiten... of alleen het eten geloof ik.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

School en eten Empty Re: School en eten

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 23:35

Hier moet dat ook zo snel! Overblijven gaat hier veel gemoedelijker dus dat is hier geen probleem maar s'ochtends is het ook een haastig gebeuren met eten volgens Dylan.

Gelukkig is hij wel een snelle eter en drinker dus hij krijgt zijn eten en drinken inmiddels wel naar binnen. Ik geef wel voedzame dingen mee zoals een banaan, 2 plakken ontbijten met roomboter ect. (Daarbij is hij erg smal dus kan wel wat extra's gebruiken) In het begin kwam hij ook altijd retour met zijn drinken half op en nog druiven in zijn bakje omdat hij geen tijd had. Dit aangegeven en hier hebben ze dat gelukkig wel goed opgepakt!

Bij thuiskomst, hetzij tussen de middag of eind van de dag heeft hij wel veel trek en dorst. Dus ik zit hier ook braaf met een cracker met kaas o.i.d met thee klaar Wink *en of ik burgelijk wordt hehe*

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

School en eten Empty Re: School en eten

Bericht  VeryCherry do 9 feb 2012 - 23:36

Ik heb ook gezegd dat hij zijn broodje dan buiten op moet eten, maar dat mag niet :shock:
Nagevraagd bij de juf. Ik vind tien minuten voor eten en drinken sowieso idioot op 5 kwartier pauze...
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

School en eten Empty Re: School en eten

Bericht  Clapperdie do 9 feb 2012 - 23:53

Jeetje in 10 minuten je lunch naar binnen werken.. Stel dat je alles al naar binnen gepropt krijgt dan voel je je daarna toch niet fijn? Ik zou eerder nog een keer met school het overleg aangaan dat er toch minimaal 20 minuten voor moeten staan of eerder 30 minuten. En als hij zijn broodje lekker buiten op eet als zn lunch nog niet op is waarom maken ze daar een probleem van dan?

Krijgt hij 's ochtends voor school een goed ontbijt? Misschien dat je daar iets meer kan geven?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

School en eten Empty Re: School en eten

Bericht  loesje do 9 feb 2012 - 23:54

dan moet je echt proppen wil je op tijd zijn op het op te hebben. vind het heel triest van die school. heeft hij het ver wel naar zijn zin?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

School en eten Empty Re: School en eten

Bericht  Gast vr 10 feb 2012 - 0:04

een fruitshake, 's ochtends een paar stukken fruit in de blender met wat melk of sap. Dan hoeft hij in ieder geval niet meer te kauwen.

wel te gek voor woorden zeg, dat kinderen niet eens fatsoenlijk de tijd krijgen om het eten op te eten. Juist kinderen hebben die voedingsstoffen en energie nodig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

School en eten Empty Re: School en eten

Bericht  Gast vr 10 feb 2012 - 0:04

jeetje 5 min tijdens pauzes en 10min tijdens de middag. Dat is wel heel erg weinig hoor. Dat is proppen proppen proppen. Hier namen we vroeger ook gewoon de koek mee naar buiten en tijdens het overblijven was het 30 min eten en dan 30min nog buiten spelen. Ook schandalig dat de school er niks aan doet ondanks te vele klachten.
Je hebt toch ook van die knijpyoghurts en drinkontbijten met vezels, misschien vullen deze wel goed genoeg voor `m en krijg je ook wel snel weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

School en eten Empty Re: School en eten

Bericht  Bolleke vr 10 feb 2012 - 0:48

Belachelijk dat ie maar zo kort de tijd heeft! Bij Ch.ristian hebben ze 2x 10 minuten de tijd, vind ik ook weinig en soms heeft hij het ook niet op. Maar dan moet hij gewoon iets sneller eten.. In 5 minuten heb ik mijn brood niet eens op.
Kun je hem als ontbijt thuis niet meer geven, dat hij echt met een goed gevulde buik naar school gaat?
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

School en eten Empty Re: School en eten

Bericht  Benthe vr 10 feb 2012 - 1:06

Als je zoon alleen overblijft omdat hij dat zo gezellig vind dan zou ik hem voortaan zoveel mogelijk thuis (of desnoods bij iemand anders) laten eten. Belachelijk dat ze daar zo weinig tijd voor krijgen, erg ongezond ook om zo snel te moeten eten. Kun je hem anders ook niet iets makkelijks in zijn jaszak laten doen, dat ie toch buiten nog even snel een koekje kan eten of zo?
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

School en eten Empty Re: School en eten

Bericht  Susan vr 10 feb 2012 - 1:54

Belachelijk inderdaad, maar goed, ik zou zoveel mogelijk op de eetmomenten thuis proberen te mikken, dus een stevig ontbijt en voor na schooltijd een lekkere pan soep maken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

School en eten Empty Re: School en eten

Bericht  Darius vr 10 feb 2012 - 2:03

twee kanten:

Als voormalig juf hadden wij een continuerooster, dwz alle kinderen bleven over en hadden van 12 tot 12:30 uur een half uur pauze. In dat half uur had je zelf ook pauze. Vanaf groep 3 gingen de kinderen naar buiten en als juf zijnde wil je dan ook dat jouw klas gewoon naar buiten gaat en even een half uur niets.........Met als gevolg dat iedereen om 12 uur zijn brood naar binnen moest proppen en om 12:05 naar buiten moest. Het ging van je eigen pauze als leerkracht af. Dit is opgelost door om 11:50 uur te beginnen met brood eten, waarbij dan de juf moest voorlezen, want dan was het nog effectieve leertijd. Je mag niet zomaar 10 minuten van te voren gaan eten, want het is dan onderwijstijd die verloren gaat. (en ik ga niet voor entertainer spelen, ik zette gewoon een cd op met een boek wat voorgelezen werd)

Als ouder zijnde vind ik het ook erg stom. Enerzijds doet bijna iedere school moeite om het 'gruiten' project te introduceren, aan de andere kant worden kinderen gestimuleerd om eten naar binnen te schrokken.

Misschien een idee om aan de leerkracht te vragen of jouw zoon even apart mag eten? Als hij alleen is, eet hij vast sneller door. En misschien is na een paar keer de lol ervan af en wil hij gewoon weer met de klas meeeten.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

School en eten Empty Re: School en eten

Bericht  Gast vr 10 feb 2012 - 2:07

Darius schreef:
Misschien een idee om aan de leerkracht te vragen of jouw zoon even apart mag eten? Als hij alleen is, eet hij vast sneller door. En misschien is na een paar keer de lol ervan af en wil hij gewoon weer met de klas meeeten.

Maar zo wordt de zoon van VC gestraft om iets waar hij niks aan kan doen :S Krijg jij in de kleine pauze in 5min iets gegeten en gedronken en je boterhammen en drinken in 10min? Nou ik niet hoor.


Laatst aangepast door Lily op vr 10 feb 2012 - 2:11; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

School en eten Empty Re: School en eten

Bericht  Susan vr 10 feb 2012 - 2:11

Ik snap ook wel dat leerkrachten ook graag pauze willen, maar daar zouden kinderen niet onder moeten lijden. Op de eerste basisschool waar ik zat was het overblijven uitbesteed aan speciale overblijfjuffen, dat was op zich wel ideaal. Dat overblijven gebeurde ook in een speciale ruimte. Dat vond ik ook veel prettiger en gezelliger dan in je eigen klas achter je eigen tafeltje moeten eten met je eigen leerkracht.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

School en eten Empty Re: School en eten

Bericht  Monte vr 10 feb 2012 - 2:14

Kun je niet met wat moeders afspreken dat ze dan steeds bij iemand gaan eten tussen de middag en dus niet meer overblijven? Dan kan jouw zoontje bijv. 2 vriendjes mee naar huis nemen die komen eten en heeft hij toch de gezelligheid. En dan de volgende dag weer bij die andere moeders.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

School en eten Empty Re: School en eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum