Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuwe school

+18
Pink!
Printje
mauwmauw
L!ND@
Bimbam
Supertalentje
Thunder
Jezzie
Lejow
Viva
Tania
Pompoen
Aimee
Bolleke
Happydobby
Charles
Parisienne
VeryCherry
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Nieuwe school

Bericht  VeryCherry wo 6 feb 2013 - 21:38

Nou, de kogel is door de kerk hoor; mijn zoontje gaat naar een nieuwe school. Ik heb gister eindelijk een gesprek gehad en ik ben deze school spuug- en spuugzat. Er is gebleken dat hij dyslectisch is en hij is doodongelukkig op school. Hij wordt er gepest en de leraren doen er helemaal niks aan. Hij heeft ook een IQ test gedaan en hij heeft gewoon een goed IQ, iets boven het gemiddelde. Gelukkig niet zwak- of hoogbegaafd, dat is het probleem dus helemaal niet. Hij kan zich niet concentreren op school en voor hem is er geen aandacht omdat er van de 30 kinderen in zijn klas al ruim de helft rugzakkindjes zijn. Ik zag hem steeds ongelukkiger worden en elke dag weer ging hij met lood in zijn schoenen naar school. Ik nam het alleen niet serieus genoeg, zei dat hij gewoon naar school moest en daar zijn best moest doen etc.
Waar het op neer komt is dat school hem niet wíl helpen. Het is geen kwestie van niet kunnen helpen zeg maar. Al hun budget gaat, lullig gezegd, naar de asielzoekerskinderen. Die krijgen alle aandacht.
Nu gaat hij naar een school met kleinere klassen en heel toevallig is zijn beste vriendje een paar weken geleden naar diezelfde school gegaan. Dat is wel heel fijn voor N.
Ik hoop echt dat hij op zijn nieuwe school heel gelukkig gaat worden en dat hij school weer leuk gaat vinden, want ik gun het hem zo ontzettend. Hij heeft al zoveel meegemaakt. Nu is het zaak dat alles zo snel mogelijk geregeld wordt en dat hij daar weg kan. Man, ik hang de vlag uit als het eenmaal zo ver is.


VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  Parisienne wo 6 feb 2013 - 21:46

Wat ontzettend slecht van die school zeg! Wat naar om te weten dat het met je zoon niet goed gaat, dat hij heel ongelukkig is op school en zelfs wordt gepest, terwijl school daar blijkbaar niks aan doet. Goed dat je op zoek bent gegaan naar iets anders. Fijn dat 'ie naar die andere school mag. Ik hoop dat hij snel het naar school gaan weer leuk gaat vinden.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  Charles wo 6 feb 2013 - 21:52

Wat sneu voor hem, wat een slechte school en wat een goede keuze voor jou. Als je meer informatie wil hebben over de plicht van scholen bij het aanbieden van hulp en begeleiding omtrent dyslexie, mag je me altijd pm-en. Goede keus van je!
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  Happydobby wo 6 feb 2013 - 21:53

Fijn, hopelijk voelt hij zich snel thuis op zijn nieuwe school.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  VeryCherry wo 6 feb 2013 - 21:54

Ja, die school is echt bedroevend slecht hoor. Eerst was het een leuke, goede school. Maar sinds er een nieuwe directeur is (nu zo'n 2 jaar) is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Ik vraag al jaren om een dyslexie-test, omdat ik altijd al het vermoeden heb gehad. Ik merkte het aan de kleine dingetjes, maar ik werd altijd als een zwaar overbezorgde moeder gezien. En het feit dat ze mijn zoon gewoon niet willen helpen en hem wegsturen maakt me wel heel erg boos. Ik weet ook niet zo goed wat ik met die woede moet.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  Bolleke wo 6 feb 2013 - 21:56

Klinkt als een goede beslissing! Hopelijk krijgt hij het op de nieuwe school wel naar zijn zin en gaat hij met plezier.
Hier liggen twee scholen naast elkaar, een hele grote en een kleinere en ik heb C. ook bewust op die kleinere gezet terwijl de grotere toen beter stond aangeschreven. Inmiddels Heeft de school van C. heel veel aanvragen maar omdat ze de school klein willen houden is er een lange wachtrij.

Succes ermee, wanneer begint hij op de nieuwe school?
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  VeryCherry wo 6 feb 2013 - 22:00

Ik weet niet wanneer hij naar zijn nieuwe school gaat. Wel zo snel mogelijk, maar ik moet nu alles gaan regelen. Morgen ga ik de papieren ophalen en alles uitzoeken.
Het enige 'nadeel' aan de nieuwe school is, is dat het een stuk verder weg zit. Maar zo'n megaprobleem is dat niet, want ik breng en haal hem nu ook altijd. Ik wil niet dat hij alleen het spoor over gaat en hij moet langs drukke wegen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  Aimee wo 6 feb 2013 - 22:07

Lijkt me een goede keuze! Jammer dat zijn huidige school hem zo heeft laten vallen...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  VeryCherry wo 6 feb 2013 - 22:26

Ik laat N wel gewoon op een feestelijke manier afscheid nemen van deze school, puur voor hem hoor. En het is ook niet zo dat hij altijd gepest wordt. Maar als het gebeurd en hij gaat naar zijn meester, dan wordt er niks aan gedaan. De meester geloofd het namelijk niet en gaat uit van wat de meerderheid van de kinderen zeggen. En er wordt zóveel gejat daar. Afgelopen dinsdag is hij na gym zijn horloge vergeten. Woensdagochtend meteen kijken en weg was dat ding.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  Pompoen wo 6 feb 2013 - 22:27

Goed hoor dat je hebt ingegrepen! Ik hoop dat hij het op zijn nieuwe school heel erg naar zijn zin gaat hebben en ze hem beter zullen begeleiden!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  VeryCherry wo 6 feb 2013 - 22:31

Ik ook, en dan zal hij thuis ook beter te genieten zijn. Hij is nu natuurlijk zwaar gefrustreerd en dat moet hij ergens kwijt.
De school waar hij nu heen gaat heeft klassen met maximaal 16 kinderen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  Tania do 7 feb 2013 - 3:33

Echt zo zonde van die school het was zo'n leuke school vroeger (voor de fusie waardoor al die rugzakkindjes erbij kwamen). Goed dat je de beslissing genomen hebt voor hem. Weet hij het zelf al? Naar welke school gaat hij nu?

Het kindje van een vriendin van mij gaat ook naar die school ik zal is vragen of ze dat wel zeker weet als ik dit zo hoor.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  VeryCherry do 7 feb 2013 - 3:44

Ja, echt zonde hè. Die oude directeur was echt een schat. Nu hebben de kinderen zelfs geen aula meer doordat er twee lokalen voor de COBO zijn gemaakt. En die kinderen gaan wel constant op excursie en theedrinken bij wildvreemden en zo onder het mom van 'ze moeten Nederland leren kennen'
Ik heb het hem gister meteen verteld, hij is helemaal door het dolle heen. Ik ga hem nu proberen op de *** te krijgen, puur omdat ze daar kleinere klassen hebben en op dyslexie-gebied heel veel kunnen doen.


Laatst aangepast door VeryCherry op do 25 apr 2013 - 3:05; in totaal 1 keer bewerkt
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  Viva do 7 feb 2013 - 9:45

Wat sneu dat hij met steeds meer tegenzin naar school ging. Leuk dat hij zo blij is dat hij naar een andere school zal gaan, hopelijk leeft hij daar weer helemaal op!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  Lejow do 7 feb 2013 - 9:49

Wat verdrietig dat hij met tegenzin naar school gaat, daar hangt zoveel vanaf!


Maar.. een klas met max 16 kindjes? Hoe krijgt die school dat in hemelsnaam voor elkaar?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  Jezzie do 7 feb 2013 - 9:59

Wat vervelend dat hij zo met tegenzin naar school gaat.
Goed dat je die beslissing genomen hebt. Hopelijk voelt hij zich op de nieuwe school beter!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  Tania do 7 feb 2013 - 10:34

Ja de oude directeur was echt geweldig. Zo'n lieve man was dat.
Ik kende die school niet maar na even googlen kwam ik erachter dat ik zelf op de middelbare school ernaast zat Laughing Hopelijk gaat hij het daar beter naar zijn zin hebben.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  VeryCherry do 7 feb 2013 - 21:33

Whahaha Tania, dat is toevallig zeg!
Vanmorgen nog een gesprek op school gehad, het moet nu goedgekeurd worden door een commissie en dan kan het traject gaan beginnen Very Happy
N gaat nu al veel vrolijker naar school dan de afgelopen maanden. Het zal nog wel een maand of 2 duren, maar we hebben in ieder geval een tijd om ons op te richten.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  VeryCherry wo 24 apr 2013 - 23:55

Even een update wat betreft de nieuwe school van N. De maandag na de meivakantie gaat hij er al heen. Ineens is het allemaal heel erg snel gegaan. Afgelopen dinsdag een enorme aanvaring gehad met de leerkrachten van zijn 'oude' school, gister zijn nieuwe school gebeld dat het echt niet meer ging op deze manier. Ik kreeg de secretaresse aan de lijn, ze wist nog precies wie ik ben en dat N N is, dus dat was al heel erg fijn. De directeur was in gesprek, hij belde me 's middags terug en vertelde me dat N na de meivakantie al kan starten.
Nu moest ik last-minute N afscheid laten nemen op school, net de traktatie gebracht en morgen is het dan toch echt zijn laatste dag op deze school. Eindelijk. Ik hoop zo dat hij op zijn plek is op de nieuwe school en dat N weer gelukkig wordt.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  Tania do 25 apr 2013 - 0:12

Wat fijn dat die nieuwe school gezorgd heeft dat hij na de meivakantie meteen kan starten. Hopelijk gaat hij zometeen weer met plezier naar school.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  Bolleke do 25 apr 2013 - 0:34

Wat fijn dat hij toch al zo snel terecht kan! Hopelijk krijgt hij het heel erg naar zijn zin!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  VeryCherry do 25 apr 2013 - 0:40

Jaaa, ik ben er superblij om Very Happy Morgen dan nog de Koningsspelen op school en dan is het klaar smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  Thunder do 25 apr 2013 - 0:41

Wat fijn dat het zo snel geregeld kon worden! :cheering:

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  Pompoen do 25 apr 2013 - 2:03

Wat vervelend dat het zo moest eindigen, maar wel fijn dat hij nu zo snel op die nieuwe school terecht kan!! Hopelijk heeft N. daar nog een aantal leuke schooljaren waar hij met een goed gevoel op terug kan kijken!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  Supertalentje do 25 apr 2013 - 3:00

Wat fijn dat het zo snel kan! Hopelijk heeft ie snel zn draai gevonden en zit daar beter op zn plek Wink Ik wacht op een geslaagde update!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe school Empty Re: Nieuwe school

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum