Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voedingsbeleid school

+20
Lejow
Liadan
Kat1980
minoessepoes
Linda
blondje1313
Bolleke
xxjojootjexx
bolus26
Jilke
Aimee
Marin
chipa
Novalee
Printje
Niene
Minx
VeryCherry
Mute_
strawberry
24 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Voedingsbeleid school

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 20:57

Mijn kinderen blijven over op school, want ze hebben een continuerooster.

Dus ik probeer de broodtrommels een beetje op te leuken. Nu eten wij vrij gezond thuis, ik geef ze ongeveer 2/3x per week fruit mee naar school als tussendoortje, ze eten ook op de BSO elke dag fruit, ik stop vaak wat rauwkost in de broodtrommel, ze krijgen meestal gezonde dingen mee. Thuis snoepen we maar beperkt, niet elke dag en eigenlijk interesseert het ze ook niet zoveel.

Nu had mijn man laatst het broodtrommeltje klaargemaakt en had er een spekje in gestopt, als verrassing. Doe ik ook zo heel af en toe, in plaats van een stukje komkommer een snoepje. Geen grote dingen ofzo. Toen we nog overblijfmoeders hadden was er geen probleem. Nu kreeg mijn dochter commentaar van de juf, ze mocht geen snoep mee naar school. Goed, die snap ik nog, ergens. Doen we dus niet meer. Toen had ik zelf cake gebakken, gezonde cake, volkoren, weinig suiker, weinig boter, appel, rozijn, kaneel en haver. Hartstikke lekker en gezond. Mocht niet, want dat was ongezond. Een plak ontbijtkoek met suikerrand, dat mag, dat is 'gezond'. Een liga milkbreak, mag, dat is 'gezond', duopenotti met soepstengels uit zo'n bakje, mag, is 'gezond'. Maar een snoepje in de broodtrommel die verder gevuld is met volkorenbrood en rauwkost, met een bakje fruit erbij, dat mag niet, dat is 'ongezond'. Een zelfgebakken volkorencakeje mag niet, is 'ongezond'.

En ik geef mijn kinderen dus zelden tot nooit dingen als liga milkbreak mee, want dat vind ik ongezond, dat vind ik geen goede tussendoortjes. (suiker en vet, geen voedingsstoffen, dus je hebt er ook nog eens niets aan).

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Omdat ze een continuerooster hebben moeten ze 5 dagen per week overblijven, ik wil niet elke dag hetzelfde hoeven inpakken.

Hoe is dat bij jullie op school geregeld en wat kan ik hiermee? Ik snap dat je geen complete marsen mee naar school moet geven, maar dat doe ik ook niet. Aangesproken worden op een lullig snoepje vind ik echt buiten proportie als je ziet wat er verder aan suiker/vet gegeten wordt in de klas en dat wordt 'gezond' genoemd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  strawberry wo 3 okt 2012 - 21:03

Vind het erg overdreven, zoals je zegt je geeft geen hele marsen,snickers of wat dan ook mee.
Volgens mij was hier laatst ook een topic over daar op school mochten de kinderen zelfs geen gezonde snacks meer meenenem.

Heb je het er al met de juf over gehad? Waarom zij vind dat een bakje met van die stengeltjes en duopenotti wel gezond vind en volkoren cake ongezond?
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Mute_ wo 3 okt 2012 - 21:05

Mijn kind zit nog niet op school voorlopig, maar ik vind het enorm raar dat tegenwoordig zo bepaald wordt wat je kind mag of niet mag eten. Verder geen tips of ervaring dus! Laatst was er hier trouwens een topic over van Printje, misschien kan je daar ook nog eens in lezen Voedingsbeleid school 561177
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  VeryCherry wo 3 okt 2012 - 21:09

Bij mijn zoon op school doen ze daar sinds het continuerooster ook waanzinnig moeilijk over. Zo'n beetje alles vinden ze ongezond, maar als je ziet wat andere kinderen als lunch meekrijgen wordt je helemaal naar. N krijgt ook vaak fruit mee als extraatje en dat mag dan wel, maar een spekje of een stukje brownie niet. Terwijl andere kinderen pannenkoeken meekrijgen als lunch, of ham/kaas croissants. Daar wordt niks van gezegd. Vandaag heb ik als verrassing een koekje in zijn trommel gestopt die we gister zelf gebakken hebben. En als daar wéér wat van gezegd wordt ga ik naar de leerkracht.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:12

Nou, mijn dochter wil dat soort dingen niet eens meer mee, ook niet omdat er een kind bij haar in het groepje zit die altijd eist dat ze een stukje krijgt van wat mijn dochter dan ook meekrijgt. En dat kind is bijna 3 jaar ouder, en zegt dus 'dat mag jij niet mee, ik ga het tegen de juf zeggen'. Ik baal daar ontzettend van (afgezien dat het echt een ontzettend irritant k*tkind is hoor, fijn, rugzakkindjes in de klas, maar moeten die echt bij mijn dochter aan tafel? *ongenuanceerde modus uit*) en de juf helpt daarin dus ook niet mee door inderdaad commentaar te geven op mijn kind. Die dus echt met alles bij de juf komt 'juf, mag ik dit wel mee?'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:26

Mijn schoonmoeder is ook leerkracht en die hebben dit beleid ook en zij vind het vreselijk als lerares zijnde.

Zij is ook gewoon op de hoogte van het feit dat liga/ontbijtkoek bomvol suiker zit maar het regelement op school heeft dit onder de noemer 'gezonde' tussendoortjes staan. Mensen met inderdaad een gezonde cake of iets anders wat er 'ongezond' uitziet gaat terug in de trommel. Ze heeft ze ook genoeg ouders gehad die zelf verward raken wat hun kind nou wel of niet mee mag hebben.

Want twee witte boterhammen met dikke pasta erop mag wel gewoon.. want tja dat is brood.. confused

Het lijkt me voor beide partijen echt moeilijk om hier een weg in de vinden. Ik snap dat een lerares zich aan het beleid van school moet houden.. maar de lijn die getrokken word is gewoon zwaar krom. Soms denk ik er voor haar wel eens overna.. er moet toch een manier zijn om zoiets beter te regelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:29

Ik vind zo'n beleid ergens vreemd, want je kunt als ouders toch prima zelf bepalen wat je jouw kind te eten geeft?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:29

Mute_ schreef:Mijn kind zit nog niet op school voorlopig, maar ik vind het enorm raar dat tegenwoordig zo bepaald wordt wat je kind mag of niet mag eten. Verder geen tips of ervaring dus! Laatst was er hier trouwens een topic over van Printje, misschien kan je daar ook nog eens in lezen Voedingsbeleid school 561177

Opzich vind ik het niet heel raar. Er zijn gewoon kinderen die naar school komen met een lege maag omdat de ouders geen tijd hadden om te ontbijten. Dan kun je je gewoon niet concentreren. Dan halen ze tijdens de lunch een witte boterham of croissant uit de trommel en dan zijn de de komende 2 uur niet te houden van de suikers.

Dus een beetje regelement snap ik wel. Want concentratie is gewoon belangrijk en dat heeft ook te maken met voeding. Maar op welke manier kun je de lijn nou eerlijk trekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:30

Punk'd schreef:Mijn schoonmoeder is ook leerkracht en die hebben dit beleid ook en zij vind het vreselijk als lerares zijnde.



Want twee witte boterhammen met dikke pasta erop mag wel gewoon.. want tja dat is brood.. Voedingsbeleid school 878948377

.

Nou, dát dus.

Ik vind voeding een verantwoordelijkheid van de ouders. Natuurlijk kun je regels stellen dat er geen grote zakken snoep meegenomen worden bijvoorbeeld. Maar ik vind dat als je als leerkracht ziet dat Pietje áltijd met een mars op school komt en nooit met fruit, dat je dat als leerkracht met de ouders kunt oppakken. En dat als je ziet dat Pietje elke dag een appel mee heeft en eens in de maand een mars, dat dat wel iets anders is.

Wat ik lastig vind is kinderen onderling: . die vinden het niet tof dat Pietje een mars heeft en zij een appel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Minx wo 3 okt 2012 - 21:34

Ik zou er echt pissig om worden. Helemaal als het beleid zo inconsequent uit gevoerd word. Ik zou denk ik de discussie met de docenten wel aandurven. Het is een school en volgens mij werken daar nog steeds geen voedingsdeskundigen. Ik snap dat ze kinderen willen leren wat gezond eten is. Al denk ik dat het geen fluit uit maakt wat die kinderen op school eten. Als ze thuis alsnog vol gestopt worden sla je de plank toch wel mis.

Vind het wel ontzettend sneu voor je dochter dat ze niet eens een lekkere pannenkoek mee naar school wil omdat ze dan moet delen. Dat is toch de omgekeerde wereld. Dat meisje zou juist op haar kop moeten krijgen, want klikken is niet goed om te doen, en iemand afpersen al helemaal niet. Want eigenlijk is dat het gewoon.

Ik zie trouwens ook niet in waarom een pannenkoek ongezonder zou zijn dan een boterham. In brood zit meel water gist boter en als je het in de supermarkt koopt vaak ook suiker. In pannenkoek, melk meel eieren en een snufje zout. Beleggen kan met pannenkoeken net zo gezond of ongezond als met brood.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:35

Eucalypta schreef:
Punk'd schreef:Mijn schoonmoeder is ook leerkracht en die hebben dit beleid ook en zij vind het vreselijk als lerares zijnde.



Want twee witte boterhammen met dikke pasta erop mag wel gewoon.. want tja dat is brood.. Voedingsbeleid school 878948377

.

Nou, dát dus.

Ik vind voeding een verantwoordelijkheid van de ouders. Natuurlijk kun je regels stellen dat er geen grote zakken snoep meegenomen worden bijvoorbeeld. Maar ik vind dat als je als leerkracht ziet dat Pietje áltijd met een mars op school komt en nooit met fruit, dat je dat als leerkracht met de ouders kunt oppakken. En dat als je ziet dat Pietje elke dag een appel mee heeft en eens in de maand een mars, dat dat wel iets anders is.

Wat ik lastig vind is kinderen onderling: . die vinden het niet tof dat Pietje een mars heeft en zij een appel.

haha leuk omschreven dit.. Maar je hebt zo gelijk..

Je hebt zoveel verschillende partijen..

- De ouders
- De school
- Pietje
- Jantje
- Miesje
- etc
- etc.. smile

Die kinderen denken alleen.. Ohh maar hij heeft een cake! (en weten niet dat het een gezonde variant is).. Of inderdaad altijd een appeltje en 1x een koekje.. Jaaa maar hij heeft een koek!!! Dat mag niet.. :nopompom:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:37

Ik weet niet waar je die pannenkoek vandaan haalt smile Die geef ik niet mee. Maar verder ben ik het met je eens hoor. Ik heb twee kinderen die eerder te dun dan te dik zijn, die altijd goed eten, en nog gezond ook.

Die pannenkoek heb ik vorige week wel overwogen, ik had pannenkoeken gebakken (zelf meel gemaakt, ook nog volkoren, al lees ik op het andere topic dat dat ook alweer ongezond is), en er was nog over, dus ik dacht inderdaad 'zal ik er morgen één in stukjes in de broodtrommel doen'. Maar dat zou teveel gedoe opleveren, dus dat heb ik niet gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Mute_ wo 3 okt 2012 - 21:43

Maar het is toch niet erg als een kind denkt 'oooo, hij heeft een mars en ik niet?'. Ik weet wel dat vroegah er inderdaad kinderen op school kwamen met zakken chips of een zak noten (turkse jongen), ja dat was jammer dan. Hij wel, ik niet. En dan kauwde je gestaag verder op je appel en dat was het dan. Ik vind dan dat de juf/meester inderdaad met dat kind en diens ouders om de tafel moet gaan zitten en uitleggen dat chips e.d. niet getolereerd wordt.

Inderdaad wel heel krom dat volgens het beleid wit brood en liga's gezond zijn trouwens.
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Niene wo 3 okt 2012 - 21:44

Mijn dochter zit sinds 3 weken op school,met continurooster. Dus elke ochtend een trommeltje fruit en een trommel brood. Bij het fruit doe ik een koekje (kruidkoek,rijstewafel etc ). Bij het brood meestal snoeptomaatjes of komkommer en altijd een boterham met vlees/kaas beleg en een met zoet ) Ik heb al meerdere keren gehad dat mijn dochter haar brood of koek mee terug naar huis nam. Ze mocht het niet opeten van de overblijf moeder vertelde ze..Ben natuurlijk even verhaal gaan halen,want in de 'regels' staat niks over wat ze wel en niet mee mogen nemen aan eten ( alleen geen snoep,maar dat is logisch ) Als er gekleurde hagelslag op brood zit moet ze het maar thuis opeten,had er laatst een stuk kruidkoek en (andere dag) een zonnatura rijstewafel met chocolade ingedaan,moest ze ook maar thuis opeten,want ja de andere kinderen zouden wel eens jaloers kunnen worden Voedingsbeleid school 878948377 Dus hou er nu maar rekening mee,dat haar tussendoortje en lunch zo sober mogelijk moet zijn. Sowieso vind ik het overblijf gebeuren ruk,ze nemen gewoon nauwelijks de tijd voor kindjes die minder snel eten,wat resulteerd in een broodtrommel gevuld met brood waar maar 1 hap uit is omdat de tijd op was en dus een kind wat enorme trek heeft als ze thuis komt.. Evil or Very Mad
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Minx wo 3 okt 2012 - 21:44

Was ook meer als voorbeeld,

Op zich valt het volkoren meel nog wel mee. Het is meer de manier waarop het brood bereid word waar het probleem zit. Tegenwoordig hebben we de tijd niet meer om goed brood te maken dus moet het snel snel snel. Daarvoor word kunstmatig gist gebruikt dat vaak gevoed moet worden met suikers. Zou je zelf de zuurdesem maken dan is het probleem al een stuk minder. En de hoeveelheid die wij als Nederlanders gewend zijn te eten. Welk volk eet nou 6-7 boterhammen op een dag. Maar dat is een hele andere discussie. Ik snap het volledig. Ook dat het zo moeilijk is.

Het probleem is er moet in Nederland zo'n ommezwaai komen op het gebied van voeding. En dat willen we geloof ik niet zo vaak. Daarom worden dit soort rare kunstgrepen uit gevoerd. Want het slaat werkelijk nergens op. Eten is zo belangrijk en op deze manier creëer je een scheef beeld. We leren altijd dat we gevarieerd moeten eten. En nee die variatie bereik je niet door elke dag hetzelfde broodje mee naar school te krijgen. Of te weinig tijd te hebben.

heb niet eens kinderen en ik kan me hier al boos over maken....
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:47

Nee dat klopt, dat was vroeger ook al zo, ik kreeg altijd gewoon een appel of een banaan ofzo mee, en ik was dan ook weleens jaloers op kinderen die leuke koekjes meekregen.

Als ik in de kast kijk waarin de tussendoortjes staan op school, dan zie ik voor het grootste deel liga achtige toestanden, soms wat grotere koeken, en weinig fruit. Dát vind ik wel een probleem en dáár wordt niets aan gedaan. Maar elke dag fruit meenemen én wat lekkers in je broodtrommel, dat kan niet. Ik vind het leuk om een beetje creatief te zijn, maar dat maakt het eten wat ik meegeef niet meteen ongezond smile ik denk dat zo'n cakeje qua voedingstoffen beter is dan een liga, en qua calorieen echt niet heel veel meer dan een milk-break ofzo. Het ziet er alleen wél een heel stuk leuker en aantrekkelijker uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:50

Niene schreef:. Sowieso vind ik het overblijf gebeuren ruk,ze nemen gewoon nauwelijks de tijd voor kindjes die minder snel eten,wat resulteerd in een broodtrommel gevuld met brood waar maar 1 hap uit is omdat de tijd op was en dus een kind wat enorme trek heeft als ze thuis komt.. Evil or Very Mad
Dat vond ik ook altijd heel naar. Gelukkig is het overblijven sinds dit schooljaar met de juf. Véél meer rust én lege broodtrommels en bekers (eerst kreeg ik met moeite 1 broodje mee naar school en dat kwam half terug, nu 2 boterhammen én wat extra's en dat gaat op). Heel vervelend. Hier kwam het omdat 'klaar' inhield dat je buiten mocht spelen. Dus dan ben je snel 'klaar'. Nu is dat andersom: eerst buitenspelen en dán eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Printje do 4 okt 2012 - 4:28

Mute_ schreef:Mijn kind zit nog niet op school voorlopig, maar ik vind het enorm raar dat tegenwoordig zo bepaald wordt wat je kind mag of niet mag eten. Verder geen tips of ervaring dus! Laatst was er hier trouwens een topic over van Printje, misschien kan je daar ook nog eens in lezen Voedingsbeleid school 561177

Haha ik wilde net zeggen...bij ons mag er alleen nog maar brood e. Niets anders, er is geen enkele ouder komen mopperen en het gaat erg goed.


Ik snap de juf dus heel goed, thuis eet je ook geen koek/ cake na het brood.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Novalee do 4 okt 2012 - 4:33

Ik snap het van beide kanten wel. Je wilt als ouder immers zelf bepalen wat je kind meekrijgt naar school, maar er zijn tegelijkertijd zat kinderen die alleen ongezonde dingen meekrijgen. Ik kan de voordelen van een continurooster wel begrijpen, zeker voor gezinnen waarbij beide ouders werken, maar dit is voor mij wel één van de redenen waarom ik liever geen continurooster zou willen later voor N.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 4:57

Pippa schreef:Ik vind zo'n beleid ergens vreemd, want je kunt als ouders toch prima zelf bepalen wat je jouw kind te eten geeft?
Nou, er zijn ouders die er de ballen verstand of interesse in hebben.

Vind het goed dat er op school wordt gelet op voeding, maar dan mag er eerst op scholen wel wat gedaan worden aan de kennis over voeding. Snap ook dat het voor kinderen onduidelijk is als de een wel cake mag en de ander niet, cake is cake in hun ogen, maar ik vind liga en pannenkoek dan onder die zelfde regel vallen.

Merk inderdaad ook dat kinderen sommige dingen niet eens meer mee durven nemen.

Dat fruit verplicht is en brood om 10.00 uur niet meer mag vind ik ook een lastige. Okee, als iedereen fruit moet eten zullen meer kinderen fruit gaan eten (in mijn laatste stageklas werd er elke dag met de hulpjes van die dag fruit gesneden en die schaal werd midden in de kring gezet voor alle kleuters).

Ik zou toch graag zelf bepalen wat en wanneer mijn kind eet (gezien dit verabtwoord zal zijn).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  chipa do 4 okt 2012 - 6:12

In vind dit soort regels zo overdreven. Waar bemoeid een school zich mee?! Kijk er zijn natuurlijk grenzen. Als een kind alleen maar vette en suikervolle hap meekrijgt ipv brood dan kun je daar als school wel iets van zeggen, maar kennelijk weet de school zelf niet wat gezond is. Liga en ontbijtkoek zit vol met suiker!

Als ouder wil ik zelf beslissen wat mijn kind meekrijgt en eet. Daar heeft een school zich niet mee te bemoeien.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Minx do 4 okt 2012 - 6:15

chipa schreef:In vind dit soort regels zo overdreven. Waar bemoeid een school zich mee?! Kijk er zijn natuurlijk grenzen. Als een kind alleen maar vette en suikervolle hap meekrijgt ipv brood dan kun je daar als school wel iets van zeggen, maar kennelijk weet de school zelf niet wat gezond is. Liga en ontbijtkoek zit vol met suiker!

iets met sonja bakker en het voedingscentrum.....
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  chipa do 4 okt 2012 - 6:18

Niene schreef:Mijn dochter zit sinds 3 weken op school,met continurooster. Dus elke ochtend een trommeltje fruit en een trommel brood. Bij het fruit doe ik een koekje (kruidkoek,rijstewafel etc ). Bij het brood meestal snoeptomaatjes of komkommer en altijd een boterham met vlees/kaas beleg en een met zoet ) Ik heb al meerdere keren gehad dat mijn dochter haar brood of koek mee terug naar huis nam. Ze mocht het niet opeten van de overblijf moeder vertelde ze..Ben natuurlijk even verhaal gaan halen,want in de 'regels' staat niks over wat ze wel en niet mee mogen nemen aan eten ( alleen geen snoep,maar dat is logisch ) Als er gekleurde hagelslag op brood zit moet ze het maar thuis opeten,had er laatst een stuk kruidkoek en (andere dag) een zonnatura rijstewafel met chocolade ingedaan,moest ze ook maar thuis opeten,want ja de andere kinderen zouden wel eens jaloers kunnen worden Voedingsbeleid school 878948377 Dus hou er nu maar rekening mee,dat haar tussendoortje en lunch zo sober mogelijk moet zijn. Sowieso vind ik het overblijf gebeuren ruk,ze nemen gewoon nauwelijks de tijd voor kindjes die minder snel eten,wat resulteerd in een broodtrommel gevuld met brood waar maar 1 hap uit is omdat de tijd op was en dus een kind wat enorme trek heeft als ze thuis komt.. Evil or Very Mad


Hier valt mijn mond echt van open! Een kind dat haar brood niet op mag eten omdat er gekleurde hagels opzitten! Wat??? Gvd dat kind mag haar bammetje toch wel even opeten. Is zo'n overblijfkracht helemaal van de pot gerukt!

Ja sorry hoor, maar dit slaat echt alles.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Marin do 4 okt 2012 - 6:20

Het zou voor mij echt een reden zijn mijn kind niet naar die school te laten gaan. Maar goed, dan moet je dat wel van te voren weten en volgens mij is dit beleid nieuw op jullie school. Ik zou er in elk geval ook flink van balen, zeker omdat het zo'n hypocriet beleid is.

Tijdje terug was er een soortgelijk topic, toen kaartte Printje dit aan. Als je dit leest, Printje, ben ik heel benieuwd wat jullie uiteindelijk in hebben gevoerd.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Printje do 4 okt 2012 - 6:55

Marin wij hebben het gewoon doorgevoerd en er zijn dus uiteindelijk 0.0 klachten gekomen... iedereen vond het duidelijk en erg goed. Gezond eten is helaas niet voor iedereen vanzelfsprekend en zo krijgen ze op school toch gezond eten mee.

Je kunt heel makkelijk zeggen het is mijn kind maar in een klassensituatie werkt het zo niet, en deze regel is voor iedereen duidelijk.

Het is nu dus om 10 uur alleen fruit en drinken(geen knijpfruit maar gewoon gesneden fruit)
Om 12 uur alleen maar brood, eventueel een stukje komkommer of tomaat maar that's it. Ik blijf erbij dat het niet nodig is om allerlei koeken mee te geven voor na het eten, het lijkt me dat je dat thuis ook niet doet.

Kortom, iedereen tevreden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum