Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voedingsbeleid school

+20
Lejow
Liadan
Kat1980
minoessepoes
Linda
blondje1313
Bolleke
xxjojootjexx
bolus26
Jilke
Aimee
Marin
chipa
Novalee
Printje
Niene
Minx
VeryCherry
Mute_
strawberry
24 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Minx vr 5 okt 2012 - 20:47

Maple schreef:Chocolademelk en yoghi is dan weer wel oké? scratch

Dan sla je de plank ook een beetje mis.

En vruchtensap, verder eens met bovenstaande. Al had ik dit ook wel verwacht zo inconsequent als wat.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Liadan vr 5 okt 2012 - 20:48

Dat vind ik ook raar, dat chocolademelk wel mag en je niet eens een gekookt eitje op brood mag. Ik vind het beleid op de school van printje ook veel te streng, al begrijp ik nu dat jullie het wel goed vinden als er komkommer/tomaat gegeten wordt. Dat is dus wel veranderd na opmerkingen van ouders.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 20:51

Liadan schreef:Dat vind ik ook raar, dat chocolademelk wel mag en je niet eens een gekookt eitje op brood mag. Ik vind het beleid op de school van printje ook veel te streng, al begrijp ik nu dat jullie het wel goed vinden als er komkommer/tomaat gegeten wordt. Dat is dus wel veranderd na opmerkingen van ouders.

Eigenlijk vooral door hier hahahahaha, onze ouders hebben echt nergens moeilijk over gedaan. Maar voor de rest vind ik het reuze meevallen met ons strenge beleid, het gaat om brood wat ook gewoon gezond is en niet om friet ofzo tussen de middag.
En nogmaals over 1x een gekookt eitje op brood doe ik ook echt niet moeilijk maar wel als het iedere dag gebeurd. En dat is nog niet eens het grootste punt hoor maar dingen als tosti's/ croissantjes/snoep/koek dat is gewoon echt verboden en dat vind ik eigenlijk niets meer dan normaal.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 21:08

Printje schreef:
Linda schreef:Ik vind het wel een beetje gezeur allemaal hoor. Als je je kind graag andere dingen dan brood wil laten eten dan kan je dat toch gewoon thuis doen? Daar is dan toch nog genoeg gelegenheid voor?

Precies, je krijgt wanneer je kind op school zit te maken met regels van anderen en ook al vind je het zelf niet goed of wat dan ook, dan geef je die salade/soepstengel/blokjes kaas maar na schooltijd of op woensdag/weekenden.

Ja, maar ik blijf vinden dat je als school dan verplicht stelt dat kinderen overblijven, je niet ook nog kan verplichten wat ze wel en niet eten, extremen daargelaten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 21:10

Wat ik me nav dit topic afvraag is: gaan jullie kinderen naar de dagopvang nu? En doen jullie daar ook zo moeilijk over het alleen maar brood eten of is het dan wel goed?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 21:11

Eucalypta schreef:
Printje schreef:
Linda schreef:Ik vind het wel een beetje gezeur allemaal hoor. Als je je kind graag andere dingen dan brood wil laten eten dan kan je dat toch gewoon thuis doen? Daar is dan toch nog genoeg gelegenheid voor?

Precies, je krijgt wanneer je kind op school zit te maken met regels van anderen en ook al vind je het zelf niet goed of wat dan ook, dan geef je die salade/soepstengel/blokjes kaas maar na schooltijd of op woensdag/weekenden.

Ja, maar ik blijf vinden dat je als school dan verplicht stelt dat kinderen overblijven, je niet ook nog kan verplichten wat ze wel en niet eten, extremen daargelaten.

Ja nou ja aan de ene kant snap ik je wel maar aan de andere kant je hebt gewoon regels op school en je kunt niet in een klas van 28 kinderen alles maar toelaten. Voor jou is gezond eten belangrijk en je weet wat dat inhoudt maar er zijn ook ouders die vinden dat pizza gezond is voor tussen de middag omdat er groente op zit... je kunt als school gewoon niet zomaar alles toestaan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Linda vr 5 okt 2012 - 21:17

Minx schreef:
Maple schreef:Chocolademelk en yoghi is dan weer wel oké? scratch

Dan sla je de plank ook een beetje mis.

En vruchtensap, verder eens met bovenstaande. Al had ik dit ook wel verwacht zo inconsequent als wat.

Wat moeten ze anders? Verplichten dat er alleen nog maar water, thee en diksap gedronken mag worden? Geheid dat mensen daar weer over gaan vallen.
Het drinken van tegenwoordig zit bijna allemaal vol met suiker.
In een glas dubbelfriss en taksi zit bijna net zoveel suikers als in chocolademelk. Dan wordt het voor de gemiddelde ouder wel héél ingewikkeld hoor.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Liadan vr 5 okt 2012 - 21:20

Mijn dochter gaat naar een kdv, ze eet daar af en toe knakworstjes op haar brood en tosti's. Ook eet ze daar regelmatig pindakaas met hagelslag op haar boterham, vindt ze erg lekker Wink. In de zomer krijgen ze vaak komkommer bij hun brood.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 21:21

Nee, daarom zeg ik: ingrijpen bij extremen, en dán in gesprek gaan. Niet op voorhand proberen de controle te krijgen door alles te verbieden buiten een boterham om. Want inderdaad, een kind wat enkel chocolademelk en witbrood met pasta eet eet óók niet gezond en dat zou binnen de regels vallen. Ik snap dat je ergens een grens moet trekken, maar als iemand gewoon gezond met voeding omgaat, waarom zou je die grens dan al dáár trekken? School hoeft voor mij niet te bepalen dat brood het enige juiste voedingsmiddel is. Ik heb geen moeite met regels, ik leer mijn kinderen ook dat er op school andere regels gelden dan thuis, ik ben geen lastige ouder, maar ik wil ook niet dat ik me aan dingen moet houden omdat er ouders zijn die niet met voeding kunnen omgaan.

Daarbij, ik zie bij mij op school geen extremen, wel dingen die ik zelf ongezond vind en niet zou doen. Ik zie hoogstens extremen in traktaties (véél teveel en te ongezond en te duur) dan in het gewone eten. Toch worden de traktaties nauwelijks aangepakt. Afgelopen week kwam zoonlief weer thuis met een bekertje met én een fluit én een doos smarties én 2 lollies en dát was wat er mee naar huis gegeven werd, op school mochten ze de rest opeten. Dat vind ik véél te gek. Gewoon 1 doosje smarties met een fluitje is prima, maar een hele doos vol snoep vind ik bizar. Dát mag. Een dropje in de broodtrommel niet smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Lejow vr 5 okt 2012 - 21:22

Helaas zijn er een hele hoop ouders die gewoon niet weten wat gezond is.
Wat printje zegt ook, zie het bij ons ook vaak zat voorbij komen. Kinderen die met een blikje cola en een croissantje naar school komen.

Hetzelfde met traktaties voor verjaardagen. Ik had gister een jarige, die trakteerde EN taart voor de kids, en zo'n verjaardagszakje met snoep (en dan niet 1 lolly erin, nee.. een mini mars, een zakje m&m's, twee lange jannen en een stuk of 6 van die fruit toffees). Ze had 3 slagroom schnitten, een hazelnootschuim en een chocolade taart en van die slagroom taart werden enorm dikke plakken gesneden. Heb haar toen maar verteld (moeder) dat een kleuter al genoeg heeft aan de helft.
Met het gevolg dat ze dus tig taarten over had, die de leerkrachteb mochten hebben.

Tuurlijk, een snoepje voor een verjaardag is leuk, moet zeker kunnen vind ik. IJsje, zakje chips, ook prima.
Leuk lintje er aan, of een potlood/sleutelhangertje what ever erbij, en de kids zijn tevreden.
Dat én én én is ZO overdreven!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Liadan vr 5 okt 2012 - 21:22

Op de school waar mijn dochter heen gaat drinken ze in de ochtend bij het fruit water, iets anders mag niet. Dat vind ik ook wel een beetje overdreven maar ik heb er geen moeite mee.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 21:22

Liadan schreef:Mijn dochter gaat naar een kdv, ze eet daar af en toe knakworstjes op haar brood en tosti's. Ook eet ze daar regelmatig pindakaas met hagelslag op haar boterham, vindt ze erg lekker Wink. In de zomer krijgen ze vaak komkommer bij hun brood.

Dat zijn dingen, naast de tosti's/knakworstjes, die ze dus op school ook mogen.


En over dat drinken; als ik gezegd had alleen maar melk was dat weer belachelijk geweest. Natuurlijk zeggen we het liefste melk maar ik snap ook wel dat dat er echt niet lekkerder op wordt wanneer het uren in een beker zit.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 21:25

Eucalypta schreef:Nee, daarom zeg ik: ingrijpen bij extremen, en dán in gesprek gaan. Niet op voorhand proberen de controle te krijgen door alles te verbieden buiten een boterham om. Want inderdaad, een kind wat enkel chocolademelk en witbrood met pasta eet eet óók niet gezond en dat zou binnen de regels vallen. Ik snap dat je ergens een grens moet trekken, maar als iemand gewoon gezond met voeding omgaat, waarom zou je die grens dan al dáár trekken? School hoeft voor mij niet te bepalen dat brood het enige juiste voedingsmiddel is. Ik heb geen moeite met regels, ik leer mijn kinderen ook dat er op school andere regels gelden dan thuis, ik ben geen lastige ouder, maar ik wil ook niet dat ik me aan dingen moet houden omdat er ouders zijn die niet met voeding kunnen omgaan.

Daarbij, ik zie bij mij op school geen extremen, wel dingen die ik zelf ongezond vind en niet zou doen. Ik zie hoogstens extremen in traktaties (véél teveel en te ongezond en te duur) dan in het gewone eten. Toch worden de traktaties nauwelijks aangepakt. Afgelopen week kwam zoonlief weer thuis met een bekertje met én een fluit én een doos smarties én 2 lollies en dát was wat er mee naar huis gegeven werd, op school mochten ze de rest opeten. Dat vind ik véél te gek. Gewoon 1 doosje smarties met een fluitje is prima, maar een hele doos vol snoep vind ik bizar. Dát mag. Een dropje in de broodtrommel niet smile

Het is idd zo dat de ouders die gewoon gezond eten meegeven (wat altijd al brood was bij ons maar goed) in zekere zin dus nu ook ondervinden dat brood ook alleen nog maar meegeven mag worden. maar zo werkt het vaak toch? De 'goede' moeten mee schikken omdat er ook mensen zijn die het niet begrijpen.

Ik noem je ook geen lastige ouder maar op iedere school zijn natuurlijk regels waar je het zelf als ouder misschien minder mee eens bent maar je moet al school toch een lijn trekken.
Die traktaties dat herken ik.... ik geef aan het liefste iets kleins, niet teveel snoep oid maar soms.....
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 21:27

Maar jij noemt dingen als tosti en pizza, Printje, dat zijn dingen die koud op de overblijf geserveerd niet te vreten zijn en ik kan me daarom biet voorstellen dat een ouder dat meegeeft?

Maargoed, een andere (oude) discussie: wat is er zoveel slechter aan een volkoren kaastosti vergeleken met een volkorenboterham met kaas?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 21:31

Maple schreef:Maar jij noemt dingen als tosti en pizza, Printje, dat zijn dingen die koud op de overblijf geserveerd niet te vreten zijn en ik kan me daarom biet voorstellen dat een ouder dat meegeeft?

Maargoed, een andere (oude) discussie: wat is er zoveel slechter aan een volkoren kaastosti vergeleken met een volkorenboterham met kaas?


Helaas werd dat dus WEL regelmatig meegeven, jet lijkt mij serieus ook niet te eten maar dat nagelaten.

Over die kaastosti vs boterham met kaas, de tosti dan lekker vers thuis en de boterham op school.

Ik ben echt geen gezondheidsmiep verre van maar op school vind ik een gewone boterham (vooral voor een kleuter) meer dan voldoende, eventueel dus een stukje komkommer maar goed is goed.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 21:33

Dat vroeg ik niet, ik vroeg wat het verschil tussen die twee was waardoor jullie tot de afweging zijn gekomen een tosti af te keuren en een boterham met kaas aan te moedigen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 21:34

Maple schreef:Dat vroeg ik niet, ik vroeg wat het verschil tussen die twee was waardoor jullie tot de afweging zijn gekomen een tosti af te keuren en een boterham met kaas aan te moedigen.

Omdat naast dat het me smerig lijkt, we vinden dat een tosti niet op school hoort. Maar dat hebben we niet zo specifiek genoemd onderling omdat we dus gezegd hebben alleen maar gewoon brood.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 21:36

Printje schreef:
Maple schreef:Dat vroeg ik niet, ik vroeg wat het verschil tussen die twee was waardoor jullie tot de afweging zijn gekomen een tosti af te keuren en een boterham met kaas aan te moedigen.

Omdat naast dat het me smerig lijkt, we vinden dat een tosti niet op school hoort. Maar dat hebben we niet zo specifiek genoemd onderling omdat we dus gezegd hebben alleen maar gewoon brood.
Het lijkt mij ook smerig en in wezen snap ik de keuze ook wel, maar als je erover nadenkt is het vreemd als je twee totaal gelijkwaardige dingen zo verschrikkelijk anders benadert. En dat is ook precies waarom ik denk dat zo'n uitgebreid voedingsbeleid op school op de lange duur niet gaat werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Minx vr 5 okt 2012 - 21:36

Maple schreef:Maar jij noemt dingen als tosti en pizza, Printje, dat zijn dingen die koud op de overblijf geserveerd niet te vreten zijn en ik kan me daarom biet voorstellen dat een ouder dat meegeeft?

Maargoed, een andere (oude) discussie: wat is er zoveel slechter aan een volkoren kaastosti vergeleken met een volkorenboterham met kaas?

Gesmolten kaas is voor je lichaam veel moeilijker te verteren, daarnaast vind er ook een omzetting van vetten plaats. Maar koude pizza vind ik bijvoorbeeld heerlijk. Tosti minder maar er zijn mensen die het ook eten.

Tuurlijk moet je dat niet elke dag eten, maar waarom dan niet de ouders er op aan spreken als het vaker gebeurt. Zo lijden de goeden echt onder de slechten. Zelf moest ik tot en met groep 7 overblijven. Ik heb er nooit problemen mee gehad dat andere kinderen er soms wat lekkers bij hadden. Waarom zou het nu voor kinderen ineens niet eerlijk zijn terwijl het toen wel kon?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Steep vr 5 okt 2012 - 21:37

Op het kdv krijgt R altijd snoep/chips in een zakje mee naar huis. Zij willen dat daar de verantwoordelijkheid van de ouders ligt (wat betreft snoep en chips dus). Tussen de middag eten ze warm maar soms zijn dat ook gewoon pannenkoeken en gister was het friet met vissticks en dat vind ik prima. Als een kindje niet warm eet tussen de middag krijgt het brood met een stukje fruit of een komkommertje of tomaatje.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 21:42

Maple schreef:
Printje schreef:
Maple schreef:Dat vroeg ik niet, ik vroeg wat het verschil tussen die twee was waardoor jullie tot de afweging zijn gekomen een tosti af te keuren en een boterham met kaas aan te moedigen.

Omdat naast dat het me smerig lijkt, we vinden dat een tosti niet op school hoort. Maar dat hebben we niet zo specifiek genoemd onderling omdat we dus gezegd hebben alleen maar gewoon brood.
Het lijkt mij ook smerig en in wezen snap ik de keuze ook wel, maar als je erover nadenkt is het vreemd als je twee totaal gelijkwaardige dingen zo verschrikkelijk anders benadert. En dat is ook precies waarom ik denk dat zo'n uitgebreid voedingsbeleid op school op de lange duur niet gaat werken.

We willen het dus juist klein en duidelijk houden. Sta je een tosti wel weer toe dan 'moet' je andere dingen ook weer toestaan. Dit is duidelijk, iedereen weet wat brood is en hoe meer je gaat toestaan hoe meer er weer meegenomen wordt natuurlijk. Dit is duidelijk en concreet en werkt erg goed.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  RYW vr 5 okt 2012 - 21:44

Ik vind het een beetje raar om te vragen of iedereen hier op het kinderdagverblijf nou 'ook zo moeilijk doet'. Daarmee noem je mensen wel degelijk een lastige ouder en sta je niet open voor een andere mening, als je het 'moeilijk doen' noemt.

Verder snap ik niet dat die regels überhaupt nodig zijn als iedere ouder het compleet snapt. Bij mijn zoons op school zijn we best vrij met wat we kiezen qua eten, en dat gaat uit zichzelf prima, zonder regels. Het is wel voorgekomen bij een voorlichtingsavond dat de juf vroeg of we er rekening nee houden dat de kinderen niet genoeg tijd hebben om vier boterhammen en een salade te eten, en dat er één kindje in de klas suiker heeft en dus bij traktaties iets uit zijn eigen trommeltje krijgt. That's it, gaat geheel vanzelf goed. En ik neem aan dat ze de extremen inderdaad wel zien en aanspreken.

Kortom: ik vind dat aan de voorkant willen reguleren juist moeilijk doen, ik wil ervoor kunnen kiezen cracottes mee te geven zonder toestemming van de juf, want ook al zit hij op school, het is mijn kind en ik bepaal altijd nog wat hij eet.

trouwens, als een kind vaak met pizza op school komt en misschien ook al aan de zware kant is, zou ik niet gaan verbieden en daarmee klaar, maar liever een gesprek aangaan met de ouders over wat je signaleert en over gezonde voeding. Als er echt mensen zijn die dat doen en denken dat het groente is, dan los je voor het kind niets op door het alleen op school te verbieden. Dat ze het op school meekrijgen is een signaal van wat daarbuiten gebeurt, en ik zou kijken of ik door een gesprek die ouders in ieder geval aan het denken kan zetten, ook over de leefstijl en voeding buiten school om.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Tania vr 5 okt 2012 - 21:54

RYW schreef:
trouwens, als een kind vaak met pizza op school komt en misschien ook al aan de zware kant is, zou ik niet gaan verbieden en daarmee klaar, maar liever een gesprek aangaan met de ouders over wat je signaleert en over gezonde voeding. Als er echt mensen zijn die dat doen en denken dat het groente is, dan los je voor het kind niets op door het alleen op school te verbieden. Dat ze het op school meekrijgen is een signaal van wat daarbuiten gebeurt, en ik zou kijken of ik door een gesprek die ouders in ieder geval aan het denken kan zetten, ook over de leefstijl en voeding buiten school om.

Mee eens. Dat verbieden heeft dan echt totaal geen nut. Zodra dat kind thuis is krijgt hij waarschijnlijk twee keer zoveel pizza om "het goed te maken" dat hij op school niet mocht.

Op mijn werk (niet op school maar met gehandicapte jongeren die net uit huis zijn gegaan) hebben we een meisje die echt veel te zwaar is en dus nu een schema heeft met wat ze wanneer mag eten. Haar ouders zijn het daar helemaal mee eens zeggen ze en zeggen haar daarin te steunen. Klinkt heel positief allemaal. Maar zodra ze thuis is krijgt ze een xlpizza of twee grote porties patat want ja dat eten ze thuis nou eenmaal zeggen ze dan. En voor die ene keer (lees minimaal 3 keer in de week) kan het geen kwaad vinden ze.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 21:58

RYW; ik bedoelde daarmee dat er daar toch zeker ook niemand gaat mopperen omdat ze alleen maar brood krijgen, dat is toch heel normaal dat ze dat daar eten?
Ik zou het erger vinden als ik hoor dat R iedere week daar tosti's eet of knakworst als gewoon normaal brood. Ik snap ieders punt dat jij de ouder bent en jij bepaald maar je hebt, wanneer kinderen op school zitten ook te maken met regels die daar gelden. En aangezien dus ook de inspectie wil dat we gezond eten stimuleren....
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 21:58

RYW schreef:Ik vind het een beetje raar om te vragen of iedereen hier op het kinderdagverblijf nou 'ook zo moeilijk doet'. Daarmee noem je mensen wel degelijk een lastige ouder en sta je niet open voor een andere mening, als je het 'moeilijk doen' noemt.

Verder snap ik niet dat die regels überhaupt nodig zijn als iedere ouder het compleet snapt. Bij mijn zoons op school zijn we best vrij met wat we kiezen qua eten, en dat gaat uit zichzelf prima, zonder regels. Het is wel voorgekomen bij een voorlichtingsavond dat de juf vroeg of we er rekening nee houden dat de kinderen niet genoeg tijd hebben om vier boterhammen en een salade te eten, en dat er één kindje in de klas suiker heeft en dus bij traktaties iets uit zijn eigen trommeltje krijgt. That's it, gaat geheel vanzelf goed. En ik neem aan dat ze de extremen inderdaad wel zien en aanspreken.

Kortom: ik vind dat aan de voorkant willen reguleren juist moeilijk doen, ik wil ervoor kunnen kiezen cracottes mee te geven zonder toestemming van de juf, want ook al zit hij op school, het is mijn kind en ik bepaal altijd nog wat hij eet.

trouwens, als een kind vaak met pizza op school komt en misschien ook al aan de zware kant is, zou ik niet gaan verbieden en daarmee klaar, maar liever een gesprek aangaan met de ouders over wat je signaleert en over gezonde voeding. Als er echt mensen zijn die dat doen en denken dat het groente is, dan los je voor het kind niets op door het alleen op school te verbieden. Dat ze het op school meekrijgen is een signaal van wat daarbuiten gebeurt, en ik zou kijken of ik door een gesprek die ouders in ieder geval aan het denken kan zetten, ook over de leefstijl en voeding buiten school om.

Eens. En dit is al de zoveelste keer/het zoveelste topic waarin mensen zich aangesproken (kunnen) voelen.
Je doet net alsof de meeste hier niet weten wat wel of niet gezond is. Het lijkt mij volkomen normaal dat een ouder zélf bepaalt wat zijn/haar kind eet. En dat er regels zijn dat er geen pizza's mee mogen, dat is volkomen te begrijpen. Maar ik denk dat je de ouder in kwestie aan moet spreken en niet meteen iedereen over 1 kam moet scheren omdat er weleens een ouder is die een gekookt eitje op de boterham doet.

Maar goed, fijn dat jullie ouders het er mee eens zijn. Dat is waarschijnlijk ook alleen maar omdat ze geen discussie aan willen gaan maar thuis zal er vast gezegd zijn dat ze het belachelijk vinden. Kan me namelijk niet voorstellen dat al die ouders het er zomaar mee eens zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbeleid school - Pagina 5 Empty Re: Voedingsbeleid school

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum