Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naar school

+5
Susan
Liadan
woezel
Sterrin_
Filoria
9 plaatsers

Ga naar beneden

Naar school Empty Naar school

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 23:14

Mijn zoontje gaat sinds september naar groep 1. Ik moet zeggen dat ik hem best mis hier in huis! Het is wel fijn om mijn handen eens vrij te hebben, en het is voor hem ook goed om naar school te gaan. Maar toch is het wat stilletjes hier in huis en vind ik het fijn als hij weer thuis is.

Meer moeders hier last van?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar school Empty Re: Naar school

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 23:25

geen last van (gelukkig) maar goed toen I naar school ging had ik M nog thuis... en als I en M op school zitten is J nog thuis.... Duurt nog 3 jaar voordat ik er ''last'' van ga krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar school Empty Re: Naar school

Bericht  Filoria ma 3 dec 2012 - 2:14

Werken helpt ook Naar school 281626781
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar school Empty Re: Naar school

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 2:18

Filoria schreef:Werken helpt ook Naar school 281626781
Haha inderdaad!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar school Empty Re: Naar school

Bericht  Sterrin_ ma 3 dec 2012 - 2:45

In het begin vond ik het vooral wennen dat we zo op de klok moesten leven. Maar ik had er natuurlijk nog 3 thuis. Nu nog, maar eerlijk gezegd kijk ik al naar februari uit, als de 2e ook mag. Wink

Ik kan me wel voorstellen dat als je niks meer thuis hebt het wel erg wennen is, moet er nu nog niet aan denken dat de jongste 2 ook gaan. Maar dat duurt gelukkig nog 2,5 jaar. (al is dat ook zo weer voorbij...)

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar school Empty Re: Naar school

Bericht  woezel ma 3 dec 2012 - 6:09

Ik vond inderdaad de regelmaat en op de klok kijken wel wennen. Maar ondertussen nog druk met de andere 2. En ik kijk er stiekem ook wel naar uit dat de middelste na de kerstvakantie ook naar school gaat. Het lijkt me wel weer heel stil als ze allemaal naar school gaan. Gelukkig duurt dat hier nog even.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar school Empty Re: Naar school

Bericht  Liadan ma 3 dec 2012 - 6:12

Hier is het bijna zover en ik denk dat ik mijn dochter ook wel zal gaan missen. Ik zie er ook wel een beetje tegenop om haar opeens 5 dagen niet meer de hele dag om me heen te hebben.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar school Empty Re: Naar school

Bericht  Susan ma 3 dec 2012 - 6:19

Ik vind het vooral een raar idee. Yrsa is nog zo klein, ik kan me niet voorstellen dat volgend jaar om deze tijd alweer zo'n anderhalve maand op de basisschool rondloopt. Het is ook wel raar dat ze vaker weg is, tegelijk vind ik het ook wel fijn om weer wat meer tijd te hebben.

Het heeft voor mij ook wel een andere betekenis gekregen sinds ik ook weet hoe het is als je kind niet gewoon naar school kan (en overigens wel net zo vaak weg is als een kind dat naar school gaat, toen hij drie was al). Het is geen vanzelfsprekendheid en daar sta ik - ook bij Yrsa - wel redelijk vaak bij stil.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar school Empty Re: Naar school

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 6:54

Elodie schreef:
Filoria schreef:Werken helpt ook Naar school 281626781
Haha inderdaad!
Wie weet heeft ze wel iets waardoor ze niet kan werken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar school Empty Re: Naar school

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 7:06

Zelda schreef:
Elodie schreef:
Filoria schreef:Werken helpt ook Naar school 281626781
Haha inderdaad!
Wie weet heeft ze wel iets waardoor ze niet kan werken?
Dat zou kunnen. Als dat het geval is, dan is mijn reactie niet gepast. Maar sorry hoor, dat is niet meteen het eerste waar ik aan denk. Ik ken niemand, van onze leeftijd, die niet werkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar school Empty Re: Naar school

Bericht  Puggle ma 3 dec 2012 - 7:20

Volgens mij zijn er nog best wel wat thuisblijfmoeders.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar school Empty Re: Naar school

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 7:21

Elodie schreef:
Zelda schreef:
Elodie schreef:
Filoria schreef:Werken helpt ook Naar school 281626781
Haha inderdaad!
Wie weet heeft ze wel iets waardoor ze niet kan werken?
Dat zou kunnen. Als dat het geval is, dan is mijn reactie niet gepast. Maar sorry hoor, dat is niet meteen het eerste waar ik aan denk. Ik ken niemand, van onze leeftijd, die niet werkt.
Ik wel, maar die mensen 'hebben' allemaal iets waardoor ze niet kunnen werken. Ik weet trouwens niet eens welke leeftijd je precies bedoelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar school Empty Re: Naar school

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 7:53

Elodie schreef:
Zelda schreef:
Elodie schreef:
Filoria schreef:Werken helpt ook Naar school 281626781
Haha inderdaad!
Wie weet heeft ze wel iets waardoor ze niet kan werken?
Dat zou kunnen. Als dat het geval is, dan is mijn reactie niet gepast. Maar sorry hoor, dat is niet meteen het eerste waar ik aan denk. Ik ken niemand, van onze leeftijd, die niet werkt.

Beetje vreemde reactie. Ik ken wel een aantal thuisblijf moeders. Het is geen plicht om te werken, en als mensen het kunnen redden van 1 salaris lijkt me er verder ook helemaal niks mis mee. Werken is niet het enige wat een mens kan doen als tijdverdrijf, en het verhelpt het gemis ook niet altijd.

Ik ben ruim 30 weken zwanger en zit al een poos in de ziektewet. Aangezien het werken niet meer gaat. Maar ook toen ik nog wel werkte, miste ik mijn zoontje wel. Als ik bijvoorbeeld een avond dienst had, dan zag ik hem 2 uur op een dag. Smorgens en tussen de middag. Dan moest ik om half 3 naar mijn werk, en zag hem de volgende dag pas weer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar school Empty Re: Naar school

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 7:56

woezel schreef:Ik vond inderdaad de regelmaat en op de klok kijken wel wennen. Maar ondertussen nog druk met de andere 2. En ik kijk er stiekem ook wel naar uit dat de middelste na de kerstvakantie ook naar school gaat. Het lijkt me wel weer heel stil als ze allemaal naar school gaan. Gelukkig duurt dat hier nog even.

Ik denk dat dat er ook wel mee te maken heeft. Dat ik nu 'alleen' ben. Een 2e of 3e kindje houd je nog wel even bezig :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar school Empty Re: Naar school

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 8:02

Oh ik snap dat er moeders bewust thuis zijn. Niks mis mee als iedereen in het gezin daar blij mee is. Maar ik bedoelde gewoon dat als je je verveelt, werken dan wel een heel goed tijdverdrijf is. Maar goed, dat kan je nu dus even niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar school Empty Re: Naar school

Bericht  Filoria ma 3 dec 2012 - 8:06

Ik bedoelde ook niks negatiefs met mijn reactie hoor! Voor mijzelf is werken inderdaad een goede afleiding, maar ik kan me voorstellen dat het voor andere moeders anders kan liggen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar school Empty Re: Naar school

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 8:29

Oke sorry, kwam anders bij me over.
Zal fijn zijn als ik weer wat meer kan doen op een dag dan thuis zitten :P En het zal wel wennen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar school Empty Re: Naar school

Bericht  Burn ma 3 dec 2012 - 10:34

Lieverd, nog even vol houden! Je hebt binnenkort weer een kleintje om je handen vol mee te hebben!
Anders kom ik binnenkort nog wel ff bakkie doen!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar school Empty Re: Naar school

Bericht  Printje ma 3 dec 2012 - 10:36

Ik hoor dit regelmatig van ouders uit de klas, dat ze hun kindje zo missen in het begin. Maar de meesten vinden die rust na een tijdje ook echt heerlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar school Empty Re: Naar school

Bericht  Twellie ma 3 dec 2012 - 11:22

Ik zie er aan de ene kant tegenop en aan de andere kant lijkt de rust me echt heerlijk. Ik kan er nu al blij van worden dat ik weer eens spontaan de stad in zou kunnen zonder kinderen op sleeptouw die er niks aan vinden / overal aan zitten / weglopen / tien keer in het speelgoedautootje voor de Jamin willen / luidkeels commentaar hebben op andere mensen enzovoorts.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar school Empty Re: Naar school

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 23:11

Printje schreef:Ik hoor dit regelmatig van ouders uit de klas, dat ze hun kindje zo missen in het begin. Maar de meesten vinden die rust na een tijdje ook echt heerlijk.

Dit denk ik ook ja, het is gewoon even wennen..
Ik moest eerst ook wennen dat mijn zoontje twee ochtenden naar de psz gaat, nu vind ik t heerlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar school Empty Re: Naar school

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum