Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama´s op budget..!

+65
Alex
Happydobby
Jezzie
Steep
Tiara
Supertalentje
iloverose
Lilypie
-Ieniemienie-
Jazzlyn
sonly
holaagirl
Mute_
chipa
Roodkapje
Pussycat
TukTuk
maiadebij
pindaatje
Coco
Sophiee
studiebol
Liadan
*Troela*
_Lana_
smooch
mauwmauw
Monnie
Fearie
PiP
Lejow
Star007
pippeloentje
Rush
Lousanne
*Lookie*
Caroow
liesje
Tania
koNijntje
Laced
strawberry
CCC
blondje1313
Puggle
Gympie
Twellie
Purpleflower
Flower_L
Flip Fluitketel
Stuiterbal
Annie24
Parisienne
vlinder-19
Urban Naked
Printje
Fiwen
kwak
Darius
Viva
Mida4you
Mamsie
Aimee
Paper Crown
Parel
69 plaatsers

Pagina 5 van 26 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Annie24 di 4 sep 2012 - 9:40

Linda; jeetje! Dat is écht een hoop! :O

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  kwak di 4 sep 2012 - 9:41

watermeloen, dat brood van de jumbo is inderdaad echt niet lekker! bah.. ik eet alleen het zelf afgebakken brood van de AH, wel de duurste maar wel het lekkerst Wink.

Wij hebben ook een overlijdens verzekering, ik heb dit sinds mijn geboorte en mijn man sinds dat hij met mij getrouwd is. D. heeft dit ook van jongst af aan maar die zit gratis bij mij in.
Als mijn man eerder overlijd als mij en wij zijn nog niet met de vut ect dan zit ik "goed". Ik kan in dit huis blijven wonen en krijg dan elke maand z'n beetje zijn maandloon om rond te kunnen komen, als hoop ik dat ik nooit van die verzekering gebruik hoef te maken.
ik betaal nog geen 2 euro per maand en mijn man betaald rond de 7 euro dis omdat hij later is begonnen met opbouwen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 9:43

Wij hebben een levensverzekering. Geen idee wat we daar aan betalen maar ik zou hier met de kindjes kunnen blijven zitten als mijn man komt te overlijden en andersom.

We hebben geen verzekering omtrent werkeloosheid. Daar hebben we dan zelf voor gespaard. Als mijn man zonder werk komt te zitten kunnen we van die pot een jaar lang rondkomen. (en dan komt de uitkering daar nog bovenop)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Linda di 4 sep 2012 - 9:44

Annie24 schreef:Linda; jeetje! Dat is écht een hoop! :O


Ja hè... We krijgen ongeveer nog 300 euro hypotheekrente aftrek terug. Dus netto zitten we op 1000 euro. Dan uiteraard de rest nog.
En dan te bedenken dat bijna 40% aflossingsvrij is. De rest van de hypotheek lossen we in 20 jaar ipv 30 jaar af. Dus over 19 jaar hebben we heel wat meer te besteden, haha wat hoopvol....
Onze totale vasten lasten zijn rond de 2500 euro.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Purpleflower di 4 sep 2012 - 10:31

Linda schreef:
Annie24 schreef:Linda; jeetje! Dat is écht een hoop! :O


Ja hè... We krijgen ongeveer nog 300 euro hypotheekrente aftrek terug. Dus netto zitten we op 1000 euro. Dan uiteraard de rest nog.
En dan te bedenken dat bijna 40% aflossingsvrij is. De rest van de hypotheek lossen we in 20 jaar ipv 30 jaar af. Dus over 19 jaar hebben we heel wat meer te besteden, haha wat hoopvol....
Onze totale vasten lasten zijn rond de 2500 euro.

Wat een verschil is er toch he?.

Wat jullie vaste lasten zijn, komt er hier per maanden eens binnen.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Purpleflower di 4 sep 2012 - 10:31

Linda schreef:
Annie24 schreef:Linda; jeetje! Dat is écht een hoop! :O


Ja hè... We krijgen ongeveer nog 300 euro hypotheekrente aftrek terug. Dus netto zitten we op 1000 euro. Dan uiteraard de rest nog.
En dan te bedenken dat bijna 40% aflossingsvrij is. De rest van de hypotheek lossen we in 20 jaar ipv 30 jaar af. Dus over 19 jaar hebben we heel wat meer te besteden, haha wat hoopvol....
Onze totale vasten lasten zijn rond de 2500 euro.

Wat een verschil is er toch he?.

Wat jullie vaste lasten zijn, komt er hier per maanden eens binnen.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 10:36

En weet wie je wie er het hardste vaak klagen? Mensen die het meeste geld hebben! Het enige waar ik loop te klagen is hier in huis, verder zul je mij niet horen. Mijn oiders weten het, van de hoe's en de wat'sn dus Y en haar zusje krijgen ook veel van hun, zonder dat ik er om vraag of bedel..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Twellie di 4 sep 2012 - 10:37

Wow Linda, dat zijn best veel vaste lasten!

Wij geven ook wel 125 euro per week uit, en dat alleen aan boodschappen. Ik wil hier eigenlijk ook niet teveel op beknibbelen, we houden gewoon van lekker eten en dat heb ik er dan ook wel voor over.

Bij mijn eerste dochter had ik ook de neiging enorme hoeveelheden kleding aan te schaffen: daar profiteer ik nu nog van. Voor mijn tweede dochter heb ik nu in totaal iets van 20 euro aan kleding uitgegeven en ze is negen maand smile. Speelgoed koop ik ook weinig: ze hebben genoeg, alleen soms neem ik iets kleins mee bij de Action of zo.

Voor mijn oudste dochter geef ik denk ik gemiddeld 25 euro per maand uit aan kleding, soms maanden niets (ze heeft al lang dezelfde maat) en deze maand dan weer een dure winterjas.

En qua luiervoorraad: ik had zo ongelooflijk veel luiers in verschillende aanbiedingen gekocht dat ik denk ik geen nieuwe hoef te halen tot ze één is en de laatste luiers heb ik denk ik gehaald toen ze één a twee maand was. We hadden een stapel van twee meter hoog, haha.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel di 4 sep 2012 - 10:42

Anniej_S schreef:En weet wie je wie er het hardste vaak klagen? Mensen die het meeste geld hebben! Het enige waar ik loop te klagen is hier in huis, verder zul je mij niet horen. Mijn oiders weten het, van de hoe's en de wat'sn dus Y en haar zusje krijgen ook veel van hun, zonder dat ik er om vraag of bedel..

Ik vind dat eigenlijk wel meevallen. Er zijn hier mensen die veel werken en goed verdienen en die hoor ik niet klagen, logisch ook want er is geld zat. Maar iedereen leeft naar ieder inkomen, als je meer verdient betekend dat toch niet dat je niet meer mag klagen?

Mijn ouders weten niks van ons inkomen, of onze vaste lasten, daar ben ik te trots voor, ik krijg heus wel eens iets 'voor de leuk' maar ik moet er niet aan denken dat ik spullen krijg omdat ik het zelf niet kan betalen. Dan moet je het niet doen, of niet willen, klaar.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel di 4 sep 2012 - 10:44

Tuinstoel schreef:Wow Linda, dat zijn best veel vaste lasten!

Wij geven ook wel 125 euro per week uit, en dat alleen aan boodschappen. Ik wil hier eigenlijk ook niet teveel op beknibbelen, we houden gewoon van lekker eten en dat heb ik er dan ook wel voor over.

Bij mijn eerste dochter had ik ook de neiging enorme hoeveelheden kleding aan te schaffen: daar profiteer ik nu nog van. Voor mijn tweede dochter heb ik nu in totaal iets van 20 euro aan kleding uitgegeven en ze is negen maand smile. Speelgoed koop ik ook weinig: ze hebben genoeg, alleen soms neem ik iets kleins mee bij de Action of zo.

Voor mijn oudste dochter geef ik denk ik gemiddeld 25 euro per maand uit aan kleding, soms maanden niets (ze heeft al lang dezelfde maat) en deze maand dan weer een dure winterjas.

En qua luiervoorraad: ik had zo ongelooflijk veel luiers in verschillende aanbiedingen gekocht dat ik denk ik geen nieuwe hoef te halen tot ze één is en de laatste luiers heb ik denk ik gehaald toen ze één a twee maand was. We hadden een stapel van twee meter hoog, haha.

lol!

Dan had je echt veel luiers! Gevalletje nesteldrang?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 10:49

Parel schreef:
Anniej_S schreef:En weet wie je wie er het hardste vaak klagen? Mensen die het meeste geld hebben! Het enige waar ik loop te klagen is hier in huis, verder zul je mij niet horen. Mijn oiders weten het, van de hoe's en de wat'sn dus Y en haar zusje krijgen ook veel van hun, zonder dat ik er om vraag of bedel..

Ik vind dat eigenlijk wel meevallen. Er zijn hier mensen die veel werken en goed verdienen en die hoor ik niet klagen, logisch ook want er is geld zat. Maar iedereen leeft naar ieder inkomen, als je meer verdient betekend dat toch niet dat je niet meer mag klagen?

Mijn ouders weten niks van ons inkomen, of onze vaste lasten, daar ben ik te trots voor, ik krijg heus wel eens iets 'voor de leuk' maar ik moet er niet aan denken dat ik spullen krijg omdat ik het zelf niet kan betalen. Dan moet je het niet doen, of niet willen, klaar.

Ik had het niet zo zeer hier op het forum gedoeld, maar ik bedoel de echte echte rijke mensen, als ze moeten inleveren enz, dat word ook vaak in de media gebombadeerd enz.
Ik heb verder geen geheimen voor mn ouders ofzo dus dat maakt me verder weinig uit, ze weten niet alles op de precieze cent, maar wel bijv dat de hypotheek eigenlijk te hoog is.
En wat ik net al schreef, ik of we vragen er niet om dat ze de kinderen zo verwennen, ze doen het zelf he, en komt misschien ook omdat ze maar 1 opa en 1 oma hebben, mijn ouders, misschien dat hun zoiets hebben van dan moeten we ze maar extra verwennen etc. (Kan niet in hun hoofd kijken wat er precies afspeelt etc) ik heb ook wel vaak genoeg het is tot zekere hoogte wel klaar nu met dingen kopen etc, maar goed....geloof dat ze op dat punt oost indisch doof zijn ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gympie di 4 sep 2012 - 10:50

Anniej_S schreef:En weet wie je wie er het hardste vaak klagen? Mensen die het meeste geld hebben! Het enige waar ik loop te klagen is hier in huis, verder zul je mij niet horen. Mijn oiders weten het, van de hoe's en de wat'sn dus Y en haar zusje krijgen ook veel van hun, zonder dat ik er om vraag of bedel..

Ik lees mee en erger me hier echt aan. Wat een onzin zeg. De enige die ik in dit topic continu zie praten over haar financiele situatie ben jij zelf. En in het algemeen vind ik het ook een rare opmerking, hoe kom je erbij?
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 10:54

Gympie schreef:
Anniej_S schreef:En weet wie je wie er het hardste vaak klagen? Mensen die het meeste geld hebben! Het enige waar ik loop te klagen is hier in huis, verder zul je mij niet horen. Mijn oiders weten het, van de hoe's en de wat'sn dus Y en haar zusje krijgen ook veel van hun, zonder dat ik er om vraag of bedel..

Ik lees mee en erger me hier echt aan. Wat een onzin zeg. De enige die ik in dit topic continu zie praten over haar financiele situatie ben jij zelf. En in het algemeen vind ik het ook een rare opmerking, hoe kom je erbij?

En dan mogen de mensen met een minder inkomen zich niet ergeren aan de mensen die zoals jij zich aan mij ergeren?

Ik vind het gewoon belangrijk, voor wie dan ook, om hier mijn verhaal te kunnen delen over hoe ik/ wij het aanpakken, bedoel klagen van o ik ben zielig dit of dat doe ik toch niet?
Bedoel leuk is het ook niet, en ik kan van sommige hier ook alsnog weer van leren, komen ook dingen voorbij waarbij ik denk he daar heb ik wat aan.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gympie di 4 sep 2012 - 11:06

Ik snap je eerste zin niet.

En verder lees je niet goed, ik zeg nergens dat jij klaagt. Ik constateer dat jij over je eigen situatie praat en vervolgens iets gaat roepen over rijke mensen die klagen. Mijn vraag is; hoe kom je daarbij?
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Puggle di 4 sep 2012 - 12:38

Parel schreef:
Anniej_S schreef:En weet wie je wie er het hardste vaak klagen? Mensen die het meeste geld hebben! Het enige waar ik loop te klagen is hier in huis, verder zul je mij niet horen. Mijn oiders weten het, van de hoe's en de wat'sn dus Y en haar zusje krijgen ook veel van hun, zonder dat ik er om vraag of bedel..

Ik vind dat eigenlijk wel meevallen. Er zijn hier mensen die veel werken en goed verdienen en die hoor ik niet klagen, logisch ook want er is geld zat. Maar iedereen leeft naar ieder inkomen, als je meer verdient betekend dat toch niet dat je niet meer mag klagen?

Mijn ouders weten niks van ons inkomen, of onze vaste lasten, daar ben ik te trots voor, ik krijg heus wel eens iets 'voor de leuk' maar ik moet er niet aan denken dat ik spullen krijg omdat ik het zelf niet kan betalen. Dan moet je het niet doen, of niet willen, klaar.

Mee eens!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 19:43

Puggle schreef:
Parel schreef:
Anniej_S schreef:En weet wie je wie er het hardste vaak klagen? Mensen die het meeste geld hebben! Het enige waar ik loop te klagen is hier in huis, verder zul je mij niet horen. Mijn oiders weten het, van de hoe's en de wat'sn dus Y en haar zusje krijgen ook veel van hun, zonder dat ik er om vraag of bedel..

Ik vind dat eigenlijk wel meevallen. Er zijn hier mensen die veel werken en goed verdienen en die hoor ik niet klagen, logisch ook want er is geld zat. Maar iedereen leeft naar ieder inkomen, als je meer verdient betekend dat toch niet dat je niet meer mag klagen?

Mijn ouders weten niks van ons inkomen, of onze vaste lasten, daar ben ik te trots voor, ik krijg heus wel eens iets 'voor de leuk' maar ik moet er niet aan denken dat ik spullen krijg omdat ik het zelf niet kan betalen. Dan moet je het niet doen, of niet willen, klaar.

Mee eens!

Dat vind ik wel een beetje onzin eigenlijk. Als je door wat voor omstandigheden dan ook ineens weinig geld krijgt (bijvoorbeeld ontslag) en je kunt de touwtjes maar net aan elkaar knopen en je ouders doen het graag, wat is er dan mis mee als ze een keer een paar schoenen kopen? Je kind zal toch moeten kunnen lopen lijkt me. Het is hier niet aan de orde geweest maar als het bij ons zover komt dan zou ik héél erg blij zijn dat er iemand is die me wil helpen. De kindjes worden hier regelmatig verwend, de ene keer met een ijsje, de andere keer met een klein cadeautje of met een setje kleding. Zolang het de spuigaten (zoals bij mijn schoonmoeder) niet uitloopt vind ik het prima, daar zijn ze ook een beetje opa en oma voor hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  blondje1313 di 4 sep 2012 - 20:34

Linda schreef:
Onze hypotheek is ongeveer 230.000. Bruto betalen we 1000 euro. Plus die 300 voor de levensverzekeringen.



Totaal offtopic, maar zit in de 300 euro dan ook niet de aflossing van je hypotheek. Ik neem aan dat die 1000 euro puur de rente is (rentepercentage ongeveer 5,2%?). Zo ging het bij ons namelijk ook toen we nog een spaarhypotheek hebben. Inmiddels hebben we een bankspaarhypotheek en is het aflosbedrag losgekoppeld van de levensverzekering, en die zit los denk ik rond de 50 euro.

Hier moet ik ook gaan bezuinigen, maar van de week in de opruiming toch weer voor 70 euro bij Z8 besteld....
(En bij de HEMA ook nog voor zo'n zelfde bedrag)

125 euro in de week gaat hier denk ik ook wel op, aan boodschappen al minstens de helft en dan zijn er toch ook altijd nog leuke dingen. Misschien wordt het ook eens tijd om wat kritischer overal naar te kijken, zeker omdat de inkomsten de komende tijd toch minder gaan worden!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 21:06

Hmmmm. Wat een leerzaam topic.

Zo zie je maar dat iedereen zijn eigen methode en uitgavenpatroon heeft. Gevoelsmatig heb ik geen gat in de hand maar ik koop wel gewoon wat ik wil hebben of nodig vindt. Zowel qua kleding als boodschappen.

Denk dat ik met het gezin ook maar eens op budget ga en dan in November een lekker reisje weg boek van het "bezuinigde" deel Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  CCC di 4 sep 2012 - 21:07

Ik meld me ook, ben ontzettend schuldig... De kledingkast van N. is overvol... is gewoon ongelooflijk en ik koop veel te veel spullen voor haar omdat ik het gewoon leuk vind en ja we kunnen het makkelijk missen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik nu meer voor N. koop dan voor mezelf. Voorheen was dat dus voor mezelf wat ik uitgaf en nu heb ik moeite dingen voor mezelf te vinden en te kopen. Misschien omdat ik ook nog niet tevreden ben over mijn buik...

Gisteren kreeg ik mijn werkuren/ dagen door en heb ik even berekend wat het ongeveer netto is, en ben er niet van geschrokken. Had op veel minder gerekend dus dit is weer een behoorlijke meevaller. Ook is mijn vriend nog bezig met de afronding van zijn management traject en einde van dit jaar zit er weer een behoorlijke salarisverhoging en bonus aan te komen voor zijn prestaties. Al met al kunnen we het makkelijk missen, maar soms denk ik dat ik het ook zou kunnen sparen. Maar of ik daar nou gelukkiger van word, is ookw eer zoiets. Maar ik wil N. ook meegeven dat je niet zomaar altijd aan alles geld kunt uitgeven al word er hier hard genoeg voor gewerkt bij ons. Beetje dubbel dus allemaal.

Heb wel vaker topics meegelezen over bezuinigen op eten bijv. en daar verbaas ik me eigenlijk altijd over hoe weinig er aan voedsel word uitgegeven. Wij komen makkelijk op de 100 euro per week, en daarnaast geven we denk ik nog 50 euro aan extra dingen uit per week. We hebben niet echt budgetten... Ik heb eerlijk gezegd ook niet zo'n zin om elke keer op elke cent te letten, daar gaan mijn haren dan echt van overeind staan. Gezonde, goede en vooral lekkere voeding zullen wij nooit op bezuinigen. Als wij het met minder zouden moeten doen, zou dat ook mogelijk kunnen zijn maar we zijn gewoon gewend aan de luxe dat we niet op het geld hoeven te letten. Wel maak ik ook keuzes, het is niet zo dat ik voor alles maar het meeste geld uitgeef en heb ook helemaal niks tegen tweedehands. Vin dhet juist leuk om voor weinig geld meer te scoren. Maar als ik iets leuk vind, ga ik niet 10x nadenken dan koop ik het gewoon.

Anniej: ik heb wel vaker gelezen over jullie financiele situatie. Vind het best naar om te lezen eigenlijk. Ziet het ernaar uit dat het in de toekomst makkelijker gaat worden voor jullie?

wbt het verwennen door opa's en oma's, onze ouders weten niets over onze financiele situatie, net zoals onze vrienden niet. Dit houden wij liever gescheiden. Maar ook N. word behoorlijk verwend door mijn ouders met nieuwe kleding en speelgoed... Ik zeg niet dat het verkeerd is, maar ik zou persoonlijk niet afhankelijk willen zijn van andere in financieel opzicht en daarom zouden wij ook niet voor een 2e of een 3e kindje gaan als dit bij ons zo zou zijn. Ik ben dan ook wel nieuwsgierig hoe jullie dit zien. Overigens is dit niet om iemand voor het hoofd te stoten.

En ohja... hier ook 14 pakken luiers... Embarassed Ik haal altijd aanbiedingen, beetje hamsteren eigenlijk... In haar kamertje achter de deur staat dus een hele voorraad.


Laatst aangepast door chococupcake op di 4 sep 2012 - 21:08; in totaal 1 keer bewerkt

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  CCC di 4 sep 2012 - 21:07

Shoesdontlie schreef:Hmmmm. Wat een leerzaam topic.

Zo zie je maar dat iedereen zijn eigen methode en uitgavenpatroon heeft.
Gevoelsmatig heb ik geen gat in de hand maar ik koop wel gewoon wat ik wil hebben of nodig vindt. Zowel qua kleding als boodschappen.

Denk dat ik met het gezin ook maar eens op budget ga en dan in November een lekker reisje weg boek van het "bezuinigde" deel Very Happy.

Eens smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Puggle di 4 sep 2012 - 21:43

Watermeloen, als iemand dat zelf wil rn niet erg vind prima. Maar nee lijkt me niks. Zou me te erg opgelaten voelen. Wij houden de financien voor onszelf. Toe we net gingen sanem wonen hadden we het echt niet breed, maar niemand gad daar een idee van. Wij zullen w te trots zijn dan.

Wij doen het nu van 175,- per week en dat gaat goed, al moet ik ook echt op de rem voor L.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  strawberry di 4 sep 2012 - 21:54

Watermeloen schreef:
Puggle schreef:
Parel schreef:
Anniej_S schreef:En weet wie je wie er het hardste vaak klagen? Mensen die het meeste geld hebben! Het enige waar ik loop te klagen is hier in huis, verder zul je mij niet horen. Mijn oiders weten het, van de hoe's en de wat'sn dus Y en haar zusje krijgen ook veel van hun, zonder dat ik er om vraag of bedel..

Ik vind dat eigenlijk wel meevallen. Er zijn hier mensen die veel werken en goed verdienen en die hoor ik niet klagen, logisch ook want er is geld zat. Maar iedereen leeft naar ieder inkomen, als je meer verdient betekend dat toch niet dat je niet meer mag klagen?

Mijn ouders weten niks van ons inkomen, of onze vaste lasten, daar ben ik te trots voor, ik krijg heus wel eens iets 'voor de leuk' maar ik moet er niet aan denken dat ik spullen krijg omdat ik het zelf niet kan betalen. Dan moet je het niet doen, of niet willen, klaar.

Mee eens!

Dat vind ik wel een beetje onzin eigenlijk. Als je door wat voor omstandigheden dan ook ineens weinig geld krijgt (bijvoorbeeld ontslag) en je kunt de touwtjes maar net aan elkaar knopen en je ouders doen het graag, wat is er dan mis mee als ze een keer een paar schoenen kopen? Je kind zal toch moeten kunnen lopen lijkt me. Het is hier niet aan de orde geweest maar als het bij ons zover komt dan zou ik héél erg blij zijn dat er iemand is die me wil helpen. De kindjes worden hier regelmatig verwend, de ene keer met een ijsje, de andere keer met een klein cadeautje of met een setje kleding. Zolang het de spuigaten (zoals bij mijn schoonmoeder) niet uitloopt vind ik het prima, daar zijn ze ook een beetje opa en oma voor hoor.

Ik ben het met Watermeloen eens, onze ouders weten trouwens beide wel wat we ongeveer verdienen per maand. We kunnen makkelijk rondkomen maar toch krijgen we regelmatig een extraatje. Mijn schoonmoeder koopt bijv regelmatig luiers, niet omdat we die niet kunnen betalen maar omdat ze dan een leuke aanbieding ziet en het fijn vind om ze mee te nemen. Ik zal daar niet over klagen ik vind het juist fijn, en zo neemt ze ook regelmatig iets van een setje kleding voor de kinderen mee.. Nou prima ze kunnen het missen, we vragen er niet om en ze doet het graag, dan is dat toch prima?

Oh ons budget per maand is ongeveer 700 euro voor boodschappen en benzine, we zouden het met minder kunnen redden. Voor de rest hebben we geen budget, de ene keer hebben we 4 verjaardagen per maand de andere keer helemaal niks.

Kleding voor de kinderen koop ik eens in de 3 maanden van de kinderbijslag, we leggen dan per kind nog ongeveer 100 euro bij en daar kopen we voor dat seizoen de kleding voor. Voor 300 euro lukt ons dat makkelijk. Soms als ik tussendoor wat zie dan koop ik het.

Ik zou wel wat meer op willen letten, maar een kasboek is denk ik niet aan mij besteed.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Laced di 4 sep 2012 - 21:56

Ook ik ben verzot op shoppen voor mijn zoontje (en voor mijzelf Laughing ). Wij hebben een excel bestand waarin precies staat vermeld welke rekeningen wanneer worden afgeschreven, wat er binnenkomt aan salaris / toeslagen en natuurlijk wat er uiteindelijk onder aan de streep overblijft. Zo heb ik altijd een "idee" wat ik kan/mag uitgeven. Toch gaat het ook geregeld fout hoor, afgelopen maand ben ik véél te enthousiast geweest met zijn verjaardag en dan vliegt het geld er echt doorheen. Voor de komst van L. hadden wij een vrij onbezorgd leven, ik kon alles kopen wat ik wou en om eerlijk te zijn heb ik die levensstijl nooit losgelaten. Eind december loopt mijn ouderschapsverlof af, waardoor ik definitief ontslag moet nemen voor een x aantal uren en terug zal vallen in salaris (mijn werkgever betaald nu nog zo'n 55% mee aan de opgenomen uren). Vanaf januari zal ik dus wel weer wat meer op moeten gaan letten. Tevens geef ik ontzettend veel geld uit aan boodschappen, dat is ook echt mijn valkuil. Naast het feit dat ik 1 keer in de week de "grote boodschappen" doe, loop ik in het weekend geregeld nog de AH binnen. Ik wil vanaf aankomende maand echt maandelijks een vast bedrag binnen voor de boodschappen, wat te doen moet zijn. De discussie rondom merkkleding, mijn zoontje draagt voornamelijk name-it, zara, maar heeft bijvoorbeeld ook shirtjes van tommy hilfiger (van th koop ik wel enkel in de sale). Ik geef het geld er graag aan uit. Het gezegde "hij groeit er zo uit", is hier nooit opgegaan. L. heeft telkens toch een x aantal maanden in een maat gezeten.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  koNijntje di 4 sep 2012 - 21:59

ik verbaas me er soms echt over hoeveel (kleding, maar ook speelgoed) sommige meiden kopen voor hun kindje, maar ik ben dan een simpele tut, denk ik Razz
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Tania di 4 sep 2012 - 21:59

Maar hoe doen jullie dat dan met dingen als autostoeltjes, nieuw bedje, dagje weg enz. Gaat dat ook allemaal van dat budget (125 euro per week) af?

Wij moeten ook een beetje opletten met wat we uitgeven omdat we net een aantal grote uitgaven hebben moeten doen. We hebben nu voor 1,5 week eigenlijk nog maar 200 euro en dat vind ik al weinig Embarassed

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 5 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 26 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum