Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's op budget, deel II..

+64
Kalishi
*Lookie*
Mida4you
jenjoeny
Twellie
Aimee
Sophiee
CCC
joyce0606
Tiara
MissD
Supertalentje
Laced
Coccinelle
chipa
Sterrin_
PiP
NoName88
Darius
Shopaholic
Petteflet
Manderijn
strawberry
Lejow
M@niek
Star007
Mevrouw
Floor
Fiwen
Koeboe82
rapa nui
Flower_L
Bolleke
Printje
Aagje!
Pien
SarahKey
Mama Titty
Bluestar
studiebol
Fiebje
nillis
Lenthe
-Ieniemienie-
Fearie
pindaatje
duckie
Bruintje Beer
Parisienne
Luce
Limburg85
Highway
Happydobby
PapillonRose
bolus26
Sanne
Coco
Puggle
Jezzie
Clapperdie
Linda
Annie24
Liadan
Parel
68 plaatsers

Pagina 1 van 20 1, 2, 3 ... 10 ... 20  Volgende

Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel vr 28 dec 2012 - 10:20

Na de dure decembermaand vind ik het tijd worden om weer op budget te gaan. Laat ik 2013 eens goed starten en met een compleet schone lei beginnen.

Het waren hier 2 dure maanden, L. was eind november, Sinterklaas wordt groots gevierd, Kerst ook en dan nog meerdere verjaardagen van mensen die dicht bij ons staan. Ook moesten we bijbetalen bij eneco (kleine 100 euro) terwijl wij eigenlijk dachten 100-en euros terug te krijgen.. De bodem is dan ook echt in zicht!

We hebben nogal wat wensen voor de komende jaren. Dit jaar willen we vooral de buitenboel verven, de tuin kindvriendelijk maken en misschien even op vakantie. Ook zijn er in onze directe omgeving meerdere babys op komst.


Hoe regelen jullie de financien? Wat is het budget ervoor? En dan vooral ..
- De boodschappen
- Kleding voor jullie en kind(eren)
- Extraatjes/uitstapjes
- Cadeautjes


Ik heb er ergens best wel zin in om weer op te gaan letten, misschien kunnen we elkaar weer ondersteunen met boodschappenlijstjes, elkaar juist wel of niet over de streep trekken met bepaalde aankopen.. Laughing
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Liadan vr 28 dec 2012 - 10:28

Ik ga vanaf januari ook weer opletten, de afgelopen maanden waren hier ook duur (sinterklaas, verjaardagen, kerst, oud&nieuw, bijbetalen gas, electra en waarschijnlijk ook water). Vanaf eind januari (als het volgende salaris is gestort) gaan wij ook weer even minderen met de uitgaven, zodat we wat meer kunnen sparen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Annie24 vr 28 dec 2012 - 10:28

Ik doe meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!! We hebben vorige week getekend voor ons nieuwe huis (oplevering in 1e kwartaal 2014) en ons huidige huis staat sinds begin december te koop. Vanaf november zijn we al begonnen met opletten wat we uitgeven.
Het doel op dit moment is gewoon zoveel mogelijk sparen om eventueel 2 hypotheken te kunnen betalen als dit huis nog niet verkocht is en het nieuwe huis opgeleverd is, zonder aan de spaarcentjes te komen die we op dit moment hebben.
Dus eigenlijk moet de spaarrekening gewoon nog meer groeien Laughing

Een budget heb ik eigenlijk niet. Op dit moment is het zo dat we gemiddeld 1000 euro per maand hebben. Daar zijn alle vaste lasten vanaf en dat is dus voor boodschappen, kleding e.d.

Ik heb in Excel een heel schema gemaakt met alle inkomsten en uitgaven die ik elke dag bijwerk waardoor ik precies weet wat we nog uit kunnen geven en wat er nog betaald moet worden/afgeschreven moet worden. Ik zorg ervoor dat elke 1e van de maand het beginsaldo klopt en alles wat er op de laatste dag van de maand nog opstaat gaat direct naar de spaarrekening waarna we de dag erna, dus de 1e van de nieuwe maand, weer met een vers beginsaldo beginnen.

Oja....we hebben ook nog een envelopje met contant waar ik zoveel mogelijk de boodschappen van probeer te halen. Mijn vriend werkt in de horeca, dus alle fooi die hij krijgt gaat daar in.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Linda vr 28 dec 2012 - 10:32

Over een paar weken doe ik ook weer mee. Ik ben nog niet helemaal uit over het budget. De 800 euro die we eerst hadden (350 boodschappen, 200 benzine en 250 voor de rest) is niet realistisch (zeg maar gerust onmogelijk).
Onze vaste lasten gaan omhoog, dus ik moet het even op een rijtje krijgen. Gelukkig zit er een loonsverhoging aan te komen.

Oh en parel, remember de schilder. smile

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel vr 28 dec 2012 - 10:32

Dat is wel echt een vèt chill bedrag Annie, 1000 euro!
En kan me voorstellen dat je vriend soms belachelijke fooien mee naar huis neemt, zit dat dan berekend in die 1000 euro of komt dat er nog bovenop? Echt lekker!

Wij hebben zo ongeveer 550 euro voor àlles, al zitten we vaker rond de 700 euro.
We krijgen nog wel eens een extraatje van de ouders, van mijn zus krijgen we veel tweedehands en ik verkoop nog wel eens wat.

Wat doen jullie voor uitstapjes als jullie vrij zijn? Qua uitstapje kom ik toch vaak uit op lopen/fietsen naar de winkels, en dan moet ik tòch altijd wat kopen. Lopen zonder doel ben ik niet zo van haha
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Clapperdie vr 28 dec 2012 - 10:33

Dit is ook ons voornemen voor komend jaar. Wij gaan met de boodschappen echt wat bewuster om. Vaker naar Lidl en niet te makkelijk doen. Even bestellen is tegenwoordig zo gedaan. Gelukkig krijgen wij altijd jaarlijks geld terug van de belastingdienst en dat gaat op de spaarrekening. De is echt bijna leeg op het moment.

Kleding voor T. vind ik lastig. Wij komen vooral op de mexx uit. Zit hem gewoon erg goed en blijft ook mooi. Maar dat kunnen we wel van de kinderbijslag doen.

Gelukkig gaat hij zometeen nog maar 2 dagen naar de opvang ipv 3. Dat scheelt ons ook weer 150 euro per maand.

Verder kunnen wij vaak heel onverwacht dure dingen kopen. Deze maand een Wii u, iPad en ook nog kleding voor beide. Ja dan gaat het geld snel op terwijl we beide niet echt nodig hadden maar gewoon leuk vonden.

Ohja minder vaak door het centrum lopen Yes zie altijd wel wat

Oh en nieuwsbrieven uitzetten van alle winkels etc. Ik krijg vaak mail van steps en ga dan toch even kijken en voordat ik het weet heb ik weer wat gekocht.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel vr 28 dec 2012 - 10:33

Linda schreef:Over een paar weken doe ik ook weer mee. Ik ben nog niet helemaal uit over het budget. De 800 euro die we eerst hadden (350 boodschappen, 200 benzine en 250 voor de rest) is niet realistisch (zeg maar gerust onmogelijk).
Onze vaste lasten gaan omhoog, dus ik moet het even op een rijtje krijgen. Gelukkig zit er een loonsverhoging aan te komen.

Oh en parel, remember de schilder. Mama's op budget, deel II.. 561177

Oh ja, dat is waar! Woon jij in de buurt? Ik woon in de Drechtsteden.
We hebben misschien wel iemand (vriend van schoonvader) die het relatief goedkoop kan doen, maar beetje rondkijken is nooit mis natuurlijk!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel vr 28 dec 2012 - 10:35

Kinderbijslag gaat bij ons altijd vaak op aan luiers en voeding, dat soort dingen!
Al moet ik zeggen dat ik het nog best relatief goedkoop doe voor zowel L. als ik, en mijn vriend koopt helemaal nauwelijks wat!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Clapperdie vr 28 dec 2012 - 10:35

Annie24 schreef:Ik doe meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!! We hebben vorige week getekend voor ons nieuwe huis (oplevering in 1e kwartaal 2014) en ons huidige huis staat sinds begin december te koop. Vanaf november zijn we al begonnen met opletten wat we uitgeven.
Het doel op dit moment is gewoon zoveel mogelijk sparen om eventueel 2 hypotheken te kunnen betalen als dit huis nog niet verkocht is en het nieuwe huis opgeleverd is, zonder aan de spaarcentjes te komen die we op dit moment hebben.
Dus eigenlijk moet de spaarrekening gewoon nog meer groeien Laughing

Een budget heb ik eigenlijk niet. Op dit moment is het zo dat we gemiddeld 1000 euro per maand hebben. Daar zijn alle vaste lasten vanaf en dat is dus voor boodschappen, kleding e.d.

Ik heb in Excel een heel schema gemaakt met alle inkomsten en uitgaven die ik elke dag bijwerk waardoor ik precies weet wat we nog uit kunnen geven en wat er nog betaald moet worden/afgeschreven moet worden. Ik zorg ervoor dat elke 1e van de maand het beginsaldo klopt en alles wat er op de laatste dag van de maand nog opstaat gaat direct naar de spaarrekening waarna we de dag erna, dus de 1e van de nieuwe maand, weer met een vers beginsaldo beginnen.

Oja....we hebben ook nog een envelopje met contant waar ik zoveel mogelijk de boodschappen van probeer te halen. Mijn vriend werkt in de horeca, dus alle fooi die hij krijgt gaat daar in.

Dat jullie dat aandurven in deze tijd! Ik hoop dat jullie huis snel verkocht is. Want dubbele lasten lijkt me echt niet.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Linda vr 28 dec 2012 - 10:37

Omgeving Rotterdam, dus dat kan prima. Hou het maar in gedachte. Very Happy

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Jezzie vr 28 dec 2012 - 10:40

Wij gaan er ook flink op letten het nieuwe jaar. Afgelopen jaar met verhuizen, klussen en een kindje erbij hebben we soms wel wat te veel uitgegeven dan de bedoeling was.
We willen graag een nieuwe bank. (ons 3 jaar oude ikea bankje zakt een beetje door!) Dus dat is wel iets waar we voor gaan sparen. Maar kopen we niet eerder voor we ook nog genoeg overhouden op de spaarrekening.
De winkels zijn hier gelukkig niet op loopafstand, dus dat scheelt!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Puggle vr 28 dec 2012 - 10:45

Ik ga ook weer opletten. Ik ga vanaf volgende maand minder werken. Ga naar 20 uur ipv 24 uur dus dan is ook weer minder inkomen. Met het nieuwe loon hebben we dan 700,- over om alles van te doen. Iets Minder maar goed is ook wel weer te doen.

Ik moet ook echt minder winkelen dan zou ik een hoop meer overhouden laughcry maar ik vind het heerlijk om lekker met L. In de stad te lopen dus ik wil daar ook niet te veel op bezuinigen. Boodschappen kan ik wel zeker beter gaan doen. Gewoon een keer per week ipv bij iedere dag wat, dat is gewoon echt duur.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Gast vr 28 dec 2012 - 10:47

Ik hoef niet echt op te letten maar ik kan je wel mijn budget geven:

Hoe regelen jullie de financien? Wat is het budget ervoor? En dan vooral ..
- De boodschappen: € 100.- per week (komen meestal wat lager uit, zo rond de €75.- per week) (dit is excl luiers/doekjes, shampoo/douchegeld/haarspul etc en kattenvoer)
- Kleding voor jullie en kind(eren): € 150.-/€ 200.- per maand + alles wat ik via MP verkoop (meestal zo'n € 50.-/€ 100.- per maand en als we nog andere meevallers hebben stoppen we daar ook een deel van bij. Dochter heeft meestal elke 3 maanden nieuwe schoenen nodig, die haal ik van de kinderbijslag)
- Extraatjes/uitstapjes: €100.-/ €150.-
ongeveer
- Cadeautjes: Voor ons en de kinderen of voor andere? Wij doen geen cadeau's voor elkaar. We kopen wel wat namens de kindjes, dat is meestal zo'n € 25.- en voor de kindjes rond de €70.-

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Linda vr 28 dec 2012 - 10:47

Is het spaargeld er bij jullie dan al vanaf van de bedragen die jullie nu noemen?

Hoeveel sparen jullie gemiddeld per maand / jaar?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Gast vr 28 dec 2012 - 10:50

Ja, bij ons is het spaargeld er dan al vanaf.
Het hangt van onze vaste lasten per maand aaf maar wij sparen tussen de €100.- en de €500.- per maand.
Maar die €500.- is geen must. Als ik dan iets leuks zie voor in huis of we willen een keer extra uiteten ofzo dan halen we het daar gewoon vanaf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel vr 28 dec 2012 - 10:50

Puggle schreef:Ik ga ook weer opletten. Ik ga vanaf volgende maand minder werken. Ga naar 20 uur ipv 24 uur dus dan is ook weer minder inkomen. Met het nieuwe loon hebben we dan 700,- over om alles van te doen. Iets Minder maar goed is ook wel weer te doen.

Ik moet ook echt minder winkelen dan zou ik een hoop meer overhouden Mama's op budget, deel II.. 394967 maar ik vind het heerlijk om lekker met L. In de stad te lopen dus ik wil daar ook niet te veel op bezuinigen. Boodschappen kan ik wel zeker beter gaan doen. Gewoon een keer per week ipv bij iedere dag wat, dat is gewoon echt duur.

Joh (zie je ik spreek je echt te weinig haha), ga je minder werken? Nu 2,5 dag dan, ofzo? Wat lekker! Hoezo? (Niks nieuwsgierig..)
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Puggle vr 28 dec 2012 - 10:52

Haha, omdat ik meer van L. wil genieten smile ik ga meer ouderschapsverlof op nemen.
Maar heb ook loonsverhoging gehad, had ik al bijna 2 jaar recht op dus nu eindelijk gehad, dus ga er nu maar 50,- op achteruit voor minder uur. Dus de keus snel gemaakt!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel vr 28 dec 2012 - 10:52

Smupskes, ben jij een oude bekende? Laughing

Lekkere bedragen, zeg!

Als ik hier op papier alles invul dan valt het allemaal mee, dan denk ik `wat klagen we, en waarom sparen we niet` maar in de praktijk is het knap lastig!

Mijn zwakte is echt de Kruidvat, èn de online shops èn het `lekkere` allemaal in de supermarkt!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel vr 28 dec 2012 - 10:54

Puggle schreef:Haha, omdat ik meer van L. wil genieten Mama's op budget, deel II.. 561177 ik ga meer ouderschapsverlof op nemen.
Maar heb ook loonsverhoging gehad, had ik al bijna 2 jaar recht op dus nu eindelijk gehad, dus ga er nu maar 50,- op achteruit voor minder uur. Dus de keus snel gemaakt!

Lekker hoor! Zou willen dat het kon!
Al heb ik het natuurlijk wel heel luxe gehad heel haar 1ste jaar Laughing
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Gast vr 28 dec 2012 - 10:55

Ja Mama's op budget, deel II.. 3079029344

Ik ben aan de lijn, dus snoep en chips hoef ik niet.
Maar daarvoor in de plaats komt dan wel gerookte zalm, garnalen etc etc. Dat is nog veel duurder, haha.
En we hebben de laatste tijd ook nog eens flink wat meevallers.
Volgend jaar krijgen we beide opslag dus dat is ook wel lekker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Annie24 vr 28 dec 2012 - 10:56

@Clapperdie; het is waarschijnlijk de laatste mogelijkheid om terug te gaan naar de plaats waar we hiervoor woonden en in een huis waar we kunnen blijven wonen tot we naar een appartement gaan. Het zijn eengezinswoningen die gebouwd worden bovenop een winkelcentrum met ernaast een basisschool en aan de overkant een mavo/havo/vwo school. De voetbal is om de hoek en de bushalte aan de overkant. Er zit ook een privé parkeerplek bij. Ik heb een spierziekte die sinds mijn zwangerschap heel erg verergerd is waardoor ik steeds slechter ga lopen. We hebben vooral naar de toekomst gekeken voor het geval ik in een rolstoel terecht kom: winkels bereikbaar per lift binnen 5 minuten, bushalte bereikbaar binnen 5 minuten en privé parkeerplek, dus auto goed bereikbaar. Basisschool ook super te doen mocht het zo snel gaan dat ik al zo snel aftakel als Y. naar de basisschool gaat. De woning heeft wel gewoon 2 verdiepingen, maar is geschikt om eventueel te voorzien van een traplift. Wat dat betreft was de keuze snel gemaakt dus smile
En tja...dat we misschien met een dubbele hypotheek blijven zitten is dan helaas zo. We hebben ongeveer 15 maanden de tijd om dit huis te verkopen en we hoeven er niet de hoofdprijs voor. Weg is weg en liever vandaag dan morgen. We hebben gelukkig op dit moment al genoeg spaargeld om het minimaal 2 jaar uit te kunnen houden met dubbele lasten als we dit huis niet verkopen, dus dat scheelt.
Ik werk met geld en cijfertjes, dus heb alles al helemaal uitgedokterd in Excel Embarassed

@Parel; in die 1000 euro is de fooi van mijn vriend ook meegenomen. De ene week is het 20 euro, maar de andere week bv 150 euro. Ligt er maar net aan. In januari zal dat bv misschien hooguit 100 euro zijn over de hele maand, omdat december voor iedereen een dure maand was.

Wbt uitstapjes: ik loop vaak even naar de winkels, speeltuin/kinderboerderij of langs het water om bootjes te kijken. Als we echt weggaan, gaan we naar een binnenspeeltuin en dan op woensdagochtend. Dan betaal ik (als we voor 12 uur binnen zijn) voor Y. 5 euro en voor mezelf niets. Andere dagen/tijden betaal ik ook 5 euro voor mezelf, dus dan kiezen we de woensdagochtend en sparen we weer 5 euro uit. We gaan ook vaak naar Blijdorp toe, want daar hebben we een abonnement op, maar ik weet nog niet of we die gaan verlengen in 2013. Misschien dat ik de kosten van het abonnement voor mijn verjaardag vraag, want Y. is tot zijn 4e jaar nog gratis.

Afgelopen zomer zijn we veel gaan fietsen en nu gaan we gewoon in de plassen stampen als het regent Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Coco vr 28 dec 2012 - 10:58

Ik doe ook maar weer mee. Heb afgelopen 2 maand bijna 3500 euro uitgegeven aan cadeautjes en boodschappen. Vanmorgen even opgeteld wat ik allemaal heb gepind vanaf 1 nov en ik schrok me echt rot. Bleh.
Ik heb normaal een budget van duizend voor boodschappen, cadeautjes en dingen/uitjes voor de kinderen. Wil het nu beperken tot 500 boodschappen en 100 cadeautjes/dingen voor kids omdat onze verbouwing 10kop meer gaat zijn dan verwacht en dat willen we eigenlijk niet van de spaarrekening afhalen.

Ben benieuwd want alleen aan boodschappen ben ik nu minimaal 600 euro kwijt. Scheelt dat de kinderen qua kleding tot het voorjaar wel even genoeg hebben. Ik ga wat meer euroshopper inslaan en mijn man moet maar wat minder snoepen en als hij trek heeft een paar kommen cornflakes ofzo eten (ben alleen voor hem aan snoep,koek, energydrank en dat soort troep 100-150 kwijt).

Edit: extra's betaald mijn man, gisteren bijv. 2 matrassen voor de kinderen, een keukentafel, expedit bij ikea gehaald. Dat doe ik dan niet van het maandbudget.


Laatst aangepast door Coco op vr 28 dec 2012 - 11:03; in totaal 1 keer bewerkt
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Annie24 vr 28 dec 2012 - 10:59

@Linda; bij ons zit het spaargeld er niet bij. Wat er op de laatste dag vd maand nog op de rekening staat maak ik meteen over naar onze spaarrekening. De ene maand zullen we dus meer sparen dan de andere maand.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Puggle vr 28 dec 2012 - 11:00

Parel schreef:
Puggle schreef:Haha, omdat ik meer van L. wil genieten Mama's op budget, deel II.. 561177 ik ga meer ouderschapsverlof op nemen.
Maar heb ook loonsverhoging gehad, had ik al bijna 2 jaar recht op dus nu eindelijk gehad, dus ga er nu maar 50,- op achteruit voor minder uur. Dus de keus snel gemaakt!

Lekker hoor! Zou willen dat het kon!
Al heb ik het natuurlijk wel heel luxe gehad heel haar 1ste jaar Laughing

Ja dat is ook zo smile maar goed nu meer werken, maar straks wel een leuke baan toch!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel vr 28 dec 2012 - 11:05

Smupskes~ schreef:Ja Mama's op budget, deel II.. 3079029344

Ik ben aan de lijn, dus snoep en chips hoef ik niet.
Maar daarvoor in de plaats komt dan wel gerookte zalm, garnalen etc etc. Dat is nog veel duurder, haha.
En we hebben de laatste tijd ook nog eens flink wat meevallers.
Volgend jaar krijgen we beide opslag dus dat is ook wel lekker!

Dan denk ik dat ik weet wie jij bent!

Puggle, ik ben er eigenlijk qua verdiensten alleen maar op vooruit gegaan, en omdat ik om het weekend en ook avonden werk heeft mijn vriend ook lekker veel quality time met L. en dat is ook wat waard, natuurlijk. En mijn werk is nu al leuk, ik heb best het idee dat ik het er uit kan zingen tot mijn 67ste!

Annie, ben benieuwd naar jullie huis hoor, klinkt ideaal iig! Wat verdrietig van je spierziekte, het is dus al zo goed als zeker dat jij hoe dan ook ooit in een rolstoel terecht komt? Lijkt me heel erg heftig!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 20 1, 2, 3 ... 10 ... 20  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum