Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama´s op budget..!

+65
Alex
Happydobby
Jezzie
Steep
Tiara
Supertalentje
iloverose
Lilypie
-Ieniemienie-
Jazzlyn
sonly
holaagirl
Mute_
chipa
Roodkapje
Pussycat
TukTuk
maiadebij
pindaatje
Coco
Sophiee
studiebol
Liadan
*Troela*
_Lana_
smooch
mauwmauw
Monnie
Fearie
PiP
Lejow
Star007
pippeloentje
Rush
Lousanne
*Lookie*
Caroow
liesje
Tania
koNijntje
Laced
strawberry
CCC
blondje1313
Puggle
Gympie
Twellie
Purpleflower
Flower_L
Flip Fluitketel
Stuiterbal
Annie24
Parisienne
vlinder-19
Urban Naked
Printje
Fiwen
kwak
Darius
Viva
Mida4you
Mamsie
Aimee
Paper Crown
Parel
69 plaatsers

Pagina 1 van 26 1, 2, 3 ... 13 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Mama´s op budget..!

Bericht  Parel di 4 sep 2012 - 6:55

Ik ben zo´n moeder die het fantastisch vindt om kleertjes, prulletjes en speelgoed te kopen voor haar kind. Maar ja, ze groeit zo snel en kan alles toch niet tegelijk aan, dus ik wil eens even op gaan letten.

Het is niet zo dat ik niks meer ´mag´, of wil kopen, maar ik merk dat er teveel geld uitvliegt. Aan alles, boodschappen, kleding (vooral voor L.), prul. Ik wil er gewoon eens even op letten en bewust mee bezig zijn.

Samen met mijn vriend hebben we een mooi kasboek (jaja!) gemaakt, en een budget afgesproken van 125 euro pw voor boodschappen, speelgoed, kleding voor mij, kleding voor L. Winterjas & schoenen voor mij uitgezonderd, daar hebben we een ander potje voor. De kinderbijslag komt nog wel op die boodschappenrekening, dus in principe hebben we per maand nog 60 euro extra vrij te besteden aan L.

Ik zal vast niet de enige mama zijn die af en toe op moet, of wil, letten! Of het nu rantsoen is qua speelgoed kopen, schoenen voor jezelf, etentjes, wat dan ook. Help ons iig inzicht krijgen in onze uitgaves!

Ik heb werkelijkwaar geen idee wat ik met dit topic precies wil, maar een beetje lukraak kletsen en elkaar tips of schoppen onder de kont geven is altijd fijn!

Mama´s op budget..! Stop-shopping
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Paper Crown di 4 sep 2012 - 7:01

Misschien kan ik me alvast aanmelden, ik ben helemaal doorgedraaid. Hij heeft nu al een garderobe waar je u tegen zegt, en niets lijkt te gek. Ons kind is er nog niet eens moet je nagaan. En de meeste dingen gaat hij na een paar weken niet eens meer passen. Petit Bateau pakjes van €50,- in maat 50 was niet zo slim..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Aimee di 4 sep 2012 - 7:03

Ik zou wel moeten, maar ik wil niet! Alles is zo leukkkk!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 7:06

Ik ben er ook zo een... Embarassed de kasten liggen hier vol met merk kleding voor beide... Vooral van lief! Z8 BFC en IKKS...

Van de zomer hebben we duplo gekocht... Complete stad en alles nieuw....
(over de 300 euro... )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel di 4 sep 2012 - 7:07

Haha, daarom zeg ik ook niet dat ik niks meer mag kopen! Heb mijn vriend dan ook een ruim budget laten beslissen, zodat ik ook de ene week meer kan uitgeven en de volgende week rustig aan moet doen haha

Paper Crown, maak eens een foto van die kledingkast Laughing
En ik EIS dat je elke dag mee gaat doen met de ´wat draagt je kind vandaag´ foto´s haha
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 7:07

Oh en ik heb in een paar weken tijd een wompat, nieuwe draagdoek en becobutterfly gekocht..... Embarassed Embarassed Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel di 4 sep 2012 - 7:08

Laurientje85 schreef:Ik ben er ook zo een... Embarassed de kasten liggen hier vol met merk kleding voor beide... Vooral van lief! Z8 BFC en IKKS...

Van de zomer hebben we duplo gekocht... Complete stad en alles nieuw....
(over de 300 euro... )

Haha, dat ken ik!
Vooral z8 is een nieuwe zwakte (ik was net afgekickt, zie ik een foto van H. van Watermeloen in z8, gaat mijn hart weer harder kloppen!).

Ik probeer nu wel iets meer te marktplaatsen, dat gaat me wel beter af!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel di 4 sep 2012 - 7:10

Laurientje85 schreef:Oh en ik heb in een paar weken tijd een wompat, nieuwe draagdoek en becobutterfly gekocht..... Embarassed Embarassed Embarassed

Haha o jee!
(alleen dit soort gesprekken vind ik al leuk!)

Ik ben vooral ook een hamsteraar, heb hierboven 4 megadozen Pampers staan (456 luiers!) haha
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Mamsie di 4 sep 2012 - 7:11

Ik heb er niet zo'n last meer van haha!

Papercrown je moet echt eens kijken naar beebielove ik weet zeker dat je dat een mooi merk vind.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel di 4 sep 2012 - 7:14

Niet? Jouw zoons raggen toch juist alles zo snel af Laughing
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 7:15

Parel schreef:
Laurientje85 schreef:Oh en ik heb in een paar weken tijd een wompat, nieuwe draagdoek en becobutterfly gekocht..... Embarassed Embarassed Embarassed

Haha o jee!
(alleen dit soort gesprekken vind ik al leuk!)

Ik ben vooral ook een hamsteraar, heb hierboven 4 megadozen Pampers staan (456 luiers!) haha

Je bent niet alleen, ik heb nu 14 pakken luiers op voorraad. Je zou maar zonder zitten...

(3 van de wehkamp, 6 aanbieding kruidvat, 2 in één luiertaart, 2 in een andere luiertaart en nog eentje die ik nog had staan)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 7:16

Wow 125,- per weekkkkk?????????????????? Wees blij dat je het hebt, hier zit het op echt DE HELFT per week!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Mida4you di 4 sep 2012 - 7:19

Anniej_S schreef:Wow 125,- per weekkkkk?????????????????? Wees blij dat je het hebt, hier zit het op echt DE HELFT per week!

Hier ook niet veel hoor!!! Soms nog wel minder..... Ik kijk er nu alweer naar uit dat de kinderbijslag volgende maand komt, zodat ik weer leuke kleertjes en schoentjes kan kopen voor Z.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  PapillonRose di 4 sep 2012 - 7:20

Ik kom me ook melden! De laatste tijd valt het wel mee, maar laat ik het erop houden dat A. toch wel meer kleding en speelgoed heeft dan 'nodig' is. Ik vind het ook gewoon leuk om spulletjes voor haar te kopen, leuke kleertjes en zo nu en dan wat speelgoed of iets te knutselen. Maar met name de kledingkast is bijna overvol, dus ik probeer mezelf nu echt een shopstop op te leggen laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 7:21

Mirjam4you schreef:
Anniej_S schreef:Wow 125,- per weekkkkk?????????????????? Wees blij dat je het hebt, hier zit het op echt DE HELFT per week!

Hier ook niet veel hoor!!! Soms nog wel minder..... Ik kijk er nu alweer naar uit dat de kinderbijslag volgende maand komt, zodat ik weer leuke kleertjes en schoentjes kan kopen voor Z.

Hier ook echt wel minder per week........ik zit ook te wachten op de KBS. Y. heeft schoenen nodig, en zelfs dat ga ik nu opsplitsen de kinderbijslag, normaal vliegt het er doorheen, maar moet het nu ook wel even achter de hand houden voor het geval er nog iets voor de baby moet komen.

En dan hebben we haar verjaardag nog in het verschiet in nov, maar gelukkig staat het grootste kado al een paar maand boven smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Viva di 4 sep 2012 - 7:23

Haha, wij doen het ook echt voor minder dan 125 per week. Mijn boodschappen zitten rond de 40 euro per week (ik kook geen speciale gerechten, avondeten is écht mijn minpunt ik lust heel weinig, dus geen courgette's en dat soort dingen, ben de andere namen kwijt).

Maar de kast van onze dochter is wel écht veel te vol.
En van de baby is ook al aaaardig vol. Daarvoor kijk ik veel op mp, in de trand, als ik nu al leuke dingen scoor via mp, bespaart mij dat dan weer.
Vraag me alleen af of ik het tegen die tijd leuk vindt dat deze hummel dan al zoveel heeft :p
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Paper Crown di 4 sep 2012 - 7:25

Parel schreef:

Paper Crown, maak eens een foto van die kledingkast Laughing
En ik EIS dat je elke dag mee gaat doen met de ´wat draagt je kind vandaag´ foto´s haha

Zijn kamertje is nog niet bezorgd. We hadden 4 verhuisdozen vol met kleding.. Oops.

Ik ga zeker mee doen met mijn binkie!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Darius di 4 sep 2012 - 7:26

Maar kopen jullie dan elke week zomaar speelgoed voor jullie kinderen? Hier krijgen ze alleen wat met hun verjaardag en Sinterklaas. Of als ze iets bijzonders hebben gedaan, als beloning. Bijvoorbeeld een boekje als ze naar de dokter zijn geweest, of een Cars autootje toen L.aurens zindelijk werd. We zijn wel lid van de speel-o-theek, dus elke week kunnen ze wel nieuw speelgoed uitzoeken.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  kwak di 4 sep 2012 - 7:31

ik durf het dan bijna niet te schrijven, mijn budget is 160 euro in de week waarvan 130 voor boodschappen ect en 30 euro voor mij vrij te besteden. maar meestal doe ik gewoon 160 euro in totaal.en ja, 9/10 is het schoon op.
Ik moet hier alles van kopen dus ook kleding voor mij, mijn man en D. incl schoenen maar excl benzine.
Ik pin op zaterdag dat bedrag en moet het daar dan ook mee doen, betaal alles contant. Ik ben eigenlijk wel blij dat mijn man mij zo straks op budget zet want ik heb behoorlijk een gat in de hand als het gaat om dingen voor D.
Mijn man controleert ook eens paar 3/4 week alle uitgaven van mij en van hem en wat we te veel hebben uit gegeven gaat dan die week er na van het budget af. Mijn man heeft net als mij 30 euro in de week vrij te besteden, bij hem is dat meestal sport spullen of een nieuw xbox spel.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  PapillonRose di 4 sep 2012 - 7:39

Darius schreef:Maar kopen jullie dan elke week zomaar speelgoed voor jullie kinderen? Hier krijgen ze alleen wat met hun verjaardag en Sinterklaas. Of als ze iets bijzonders hebben gedaan, als beloning. Bijvoorbeeld een boekje als ze naar de dokter zijn geweest, of een Cars autootje toen L.aurens zindelijk werd. We zijn wel lid van de speel-o-theek, dus elke week kunnen ze wel nieuw speelgoed uitzoeken.
Hier is het vooral de kleding waarbij ik iets te enthousiast ben met shoppen laughcry Maar ze krijgt ook weleens wat speelgoed. Zeker niet elke week. En grotere, duurdere dingen zijn vooral voor de verjaardag, Sint en Kerst. Maar tussendoor krijgt ze zo nu en dan best weleens een extra leesboekje, met mooi weer kreeg ze een emmertje met wat spulletjes erin en vandaag zag ik bijvoorbeeld leuke stickers die ze kreeg voor bij de knutselspullen. Geen idee hoe vaak ze wat tussendoor krijgt, denk gemiddeld twee keer per maand ofzo? En dan dus geen grote, dure dingen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Mamsie di 4 sep 2012 - 7:45

Parel schreef:Niet? Jouw zoons raggen toch juist alles zo snel af Laughing

Tja maar dan kan ik bezig blijven. Juist nu ze naar school gaan koop ik niet dure dingen meer maar juist veel in 1x. Ik loop de WE binnen, pluk 5 spijkerbroeken per kind uit het rek, dan nog een stuk of 8 shirts, 4 truien/vesten en klaar is keesje. Als er niet veel leuks bij zit loop ik nog even de V&D binnen en de rest koop ik online. Van de week heb ik voor G en voor V nieuwe sneakers gekocht (Nike en kswiss) voor 25 per stuk. Hun schoenen raggen ze idd zwaar af dus ik koop geen dure meer. Ja alleen leren stevige laarsjes voor in de winter. Op winterjassen bespaar ik niet.

Wij krijgen 600 euro nogwat kinderbijslag dat gaat gewoon in de pot mee en wanneer het nodig is, sla ik in.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel di 4 sep 2012 - 7:48

Hier is het ook vooral kleding wat de zwakte is! Speelgoed komt soms tussendoor, als ik wat leuks zie. Maar dan zijn het kleine, goedkope dingen, en geen duur spul.

Anniej, er zijn altijd mensen die het met minder moeten doen, en mensen die het met meer moeten doen. 125 euro (al is het met kbs erbij bijna 140 euro pw) is een boel geld, maar we kunnen het missen.

kwak, mijn vriend moet mij ook zo op rantsoen houden hoor, ik heb sowieso een gat in mijn hand. Ik kan heel prijsbewust boodschappen doen, maar dan denken `dus ik kan nu dat en dat kopen`, ik moet dat leren om te zetten in `als ik nu spaar, kan ik dat en dat later er van doen`. Ik bewaar de bonnen, en schrijf het op in mijn kasboek pd. 1x in de week/2 weken controleert mijn vriend alles en kijkt hij wat wel en wat niet nodig was en waar we evt. op kunnen bezuinigen. Ik vind het wel fijn, sowieso de betrokkenheid!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Mamsie di 4 sep 2012 - 7:49

Speelgoed koop ik nooit zomaar. Hier krijgen ze met verjaardagen en Sinterklaas alleen. Soms wel eens een mini dingetje ofzo. Maar eerlijk gezegd hebben ze zo veel en sommige dingen zijn gewoon nog ingepakt en gaan zelfs wel eens de deur uit als cadeautjes voor een kinderfeestje. Ze spelen er gewoon niet mee. Ze krijgen van opa's en oma's ook geen dingen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel di 4 sep 2012 - 7:51

Mamsie schreef:
Parel schreef:Niet? Jouw zoons raggen toch juist alles zo snel af Laughing

Tja maar dan kan ik bezig blijven. Juist nu ze naar school gaan koop ik niet dure dingen meer maar juist veel in 1x. Ik loop de WE binnen, pluk 5 spijkerbroeken per kind uit het rek, dan nog een stuk of 8 shirts, 4 truien/vesten en klaar is keesje. Als er niet veel leuks bij zit loop ik nog even de V&D binnen en de rest koop ik online. Van de week heb ik voor G en voor V nieuwe sneakers gekocht (Nike en kswiss) voor 25 per stuk. Hun schoenen raggen ze idd zwaar af dus ik koop geen dure meer. Ja alleen leren stevige laarsjes voor in de winter. Op winterjassen bespaar ik niet.

Wij krijgen 600 euro nogwat kinderbijslag dat gaat gewoon in de pot mee en wanneer het nodig is, sla ik in.

Ja, ik las je koopje op fb!
En heel verstandig dat je niet te dure dingen koopt. Ik probeer dat ook niet te doen, iig maar een paar dingen, omdat ze alleen nog maar tijgert en absoluut niet netjes kan eten!

De meeste merken die ze draagt zijn Bakkaboe, Hema, H&M (al valt dat tegen wat ze ervan heeft) en z8, vingino, lief! en mim pi. z8 in de sale of via marktplaats, mim pi idem, net als vingino. Lief! en heel soms mim pi koop ik bij mijn zus in de winkel, daar krijg ik 20% korting, maar dan moet ik wel iets heel leuk vinden!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel di 4 sep 2012 - 7:52

Mamsie schreef:Speelgoed koop ik nooit zomaar. Hier krijgen ze met verjaardagen en Sinterklaas alleen. Soms wel eens een mini dingetje ofzo. Maar eerlijk gezegd hebben ze zo veel en sommige dingen zijn gewoon nog ingepakt en gaan zelfs wel eens de deur uit als cadeautjes voor een kinderfeestje. Ze spelen er gewoon niet mee. Ze krijgen van opa's en oma's ook geen dingen.

Is het bij jullie niet zo dat G. al veel speelgoed had en kreeg, V. kwam en nog meer speelgoed kreeg maar wel minder omdat je al veel had, en S. nu speelt met veel speelgoed van zijn broers? Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment niet meer weet wat je moet vragen of geven!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 26 1, 2, 3 ... 13 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum