Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama´s op budget..!

+65
Alex
Happydobby
Jezzie
Steep
Tiara
Supertalentje
iloverose
Lilypie
-Ieniemienie-
Jazzlyn
sonly
holaagirl
Mute_
chipa
Roodkapje
Pussycat
TukTuk
maiadebij
pindaatje
Coco
Sophiee
studiebol
Liadan
*Troela*
_Lana_
smooch
mauwmauw
Monnie
Fearie
PiP
Lejow
Star007
pippeloentje
Rush
Lousanne
*Lookie*
Caroow
liesje
Tania
koNijntje
Laced
strawberry
CCC
blondje1313
Puggle
Gympie
Twellie
Purpleflower
Flower_L
Flip Fluitketel
Stuiterbal
Annie24
Parisienne
vlinder-19
Urban Naked
Printje
Fiwen
kwak
Darius
Viva
Mida4you
Mamsie
Aimee
Paper Crown
Parel
69 plaatsers

Pagina 3 van 26 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 14 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parisienne di 4 sep 2012 - 8:54

Parel schreef:Oh, bedoel het trouwens heel goed hoor, wat hierboven staat!
Zou het knap vinden als je het zo kunt doorzetten, zou ik een voorbeeld aan moeten nemen.

Ik ben gewoon vrij materialistisch soms, ik word van bepaalde dingen heel blij, zelfs van boodschappen doen geniet ik!
Dit herken ik. Ik voel me zo blij als ik iets gekocht heb, maakt daarbij niet veel uit wat het precies is. Maargoed.. hoe leuker, des te blijer ik ben. Lastig soms Embarassed
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Mamsie di 4 sep 2012 - 8:55

Printje schreef:
Urban Naked schreef:Mijn arme kleine zoontje draagt alleen Hema en H&M. Ik geef m'n geld liever uit aan kleding die ik zelf draag eigenlijk, hij past z'n broekies gemiddeld een maand.



Hier nog zo'n arm kind hoor, zelfs soms vd Zeeman :shock: Hahaha ik vind het juist 'raar' om zoveel geld uit te geven aan een maatje 56/62/68 etc waar ze binnen een maand uitgegroeid zijn.

Niemand noemt jullie kindjes toch arm? Ik kocht ook in die kleine maatjes niet veel dure dingen. Alleen pakjes die ik echt heel mooi vond. Maar nu ze groter zijn en langer in een maat zitten koop ik toch sneller wat duurder. Maar goed ik heb ook 3 jongens natuurlijk. Ik heb bijv winterjassen die S nog aan kan en die van G zijn geweest en V ook nog heeft aangehad. Dus dan koop ik voor S 1 nieuwe winterjas en de andere heb ik nog. Mijn oudste heeft een dik jaar in maat 116 gezeten. Nu zit de middelste erin.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Annie24 di 4 sep 2012 - 8:55

Dit jaar is behoorlijk erg bij ons en steekt echt met kop en schouders boven alle voorgaande jaren uit wbt kosten en uitgaven. Niet alleen leuke dingen, maar ook 1000 euro autokosten, dakrenovatie van 1200 euro en noem maar op Sad Daarnaast zijn we wel 2x op vakantie geweest, gaan we met de kerst nog een midweekje en hebben we beiden een nieuwe fiets gekocht. Gelukkig hadden en hebben we genoeg spaargeld om dat soort dingen te betalen, maar moeten we nu wel weer goed gaan sparen smile
Onze fietsen waren nog van toen we naar de hogere school gingen en inmiddels 15 jaar oud, dus dat mocht wel eens. De vakanties zijn meer om ontzettend van Y. te genieten en van elkaar. Het 1e jaar was hartstikke zwaar en serieus niet leuk. Nu het met Y. goed gaat willen we daar volop van genieten en dat doen we dan dus ook. We werken niet voor niets en zolang er nog genoeg spaargeld is vind ik het goed. Het voordeel is dat we nu nog buiten de schoolvakanties kunnen en ik elke keer precies de koopjes er uit pik Laughing

Wbt boodschappen koop ik al vrij weinig A-merk artikelen. Frisdrank drinken we al niet, want we drinken óf water of siroop. Dat scheelt ook al. Tuurlijk kan ik er nog op bezuinigen, maar ik denk dat ik het nu al netjes doe.

We wonen wel in een eengezinswoning, maar een kleintje met maar 2 slaapkamers en een lage hypotheek. We hebben een hypotheek van net iets meer dan de helft van wat we konden lenen. We hebben ervoor gekozen om wat kleiner te wonen waardoor de maandelijkse lasten lager zijn ipv een supergroot huis waarbij we aan de top van onze hypotheekmogelijkheden zouden zitten. Vind ik persoonlijk ook een fijner idee voor als 1 van ons beiden zijn baan kwijtraakt. Deze hypotheek is goed te betalen met 1 salaris.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel di 4 sep 2012 - 8:55

Dat doe ik wel, via mp en forum kopen. Ook verkoop ik weleens wat.
Ik ben te gek op mode enz om 1x in het jaar wat te kopen.

Kruidvat is idd mijn zwakke plek, het is zo'n lelijke winkel, maar toch kom ik altijd met te veel zooi naar buiten.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Mamsie di 4 sep 2012 - 8:57

Parisienne schreef:
Parel schreef:Oh, bedoel het trouwens heel goed hoor, wat hierboven staat!
Zou het knap vinden als je het zo kunt doorzetten, zou ik een voorbeeld aan moeten nemen.

Ik ben gewoon vrij materialistisch soms, ik word van bepaalde dingen heel blij, zelfs van boodschappen doen geniet ik!
Dit herken ik. Ik voel me zo blij als ik iets gekocht heb, maakt daarbij niet veel uit wat het precies is. Maargoed.. hoe leuker, des te blijer ik ben. Lastig soms Embarassed

Ik ben blij als ik iets heb gekocht wat zwaar afgeprijsd was of als er heel goedkoop is en kei leuk.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Printje di 4 sep 2012 - 8:58

Mamsie schreef:
Printje schreef:
Urban Naked schreef:Mijn arme kleine zoontje draagt alleen Hema en H&M. Ik geef m'n geld liever uit aan kleding die ik zelf draag eigenlijk, hij past z'n broekies gemiddeld een maand.



Hier nog zo'n arm kind hoor, zelfs soms vd Zeeman :shock: Hahaha ik vind het juist 'raar' om zoveel geld uit te geven aan een maatje 56/62/68 etc waar ze binnen een maand uitgegroeid zijn.

Niemand noemt jullie kindjes toch arm?

Ik bedoel het ook niet als 'arm' hoor maar ik vind het gewoon totaal niet nodig, dure kleding. Ik heb zelf ook nog nooit iets om merkkleding gegeven en hoop mijn zoontje dat ook bij te brengen. Ik vind andere dingen belangrijker.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel di 4 sep 2012 - 8:58

Koopjes zijn ook de bom inderdaad haha
Ik kan heel blij zijn van nét dat leuke truitje in de sale of flinke kortingscodes.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Annie24 di 4 sep 2012 - 8:59

Mamsie schreef:Ik ben blij als ik iets heb gekocht wat zwaar afgeprijsd was of als er heel goedkoop is en kei leuk.

Dat is de beste sport die er is Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Mamsie di 4 sep 2012 - 8:59

Parel schreef:Dat doe ik wel, via mp en forum kopen. Ook verkoop ik weleens wat.
Ik ben te gek op mode enz om 1x in het jaar wat te kopen.

Kruidvat is idd mijn zwakke plek, het is zo'n lelijke winkel, maar toch kom ik altijd met te veel zooi naar buiten.

Oeh hier is de kruidvat groot, ruim en mooi! Nog erger dus!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  kwak di 4 sep 2012 - 9:01

Parel, ik koop ook zelden wat voor mezelf. Ik kan ook nooit wat leuks vinden, als ik wat voor mezelf koop is dat redelijk zeldzaam. meestal koop ik iets voor D. en in de opruiming haal ik altijd vanalles voor mijn man.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 9:05

Ik voel me gelukkig ook niet arm ofzo, maar leuk is anders om wekelijks of zelfs soms dagelijks te moeten uit kijken wat we doen.
En voornamelijk is het hier gewoon het probleem dat de betalingen en uitgaven langs elkaar heen gaan ivm de weken, dat is gewoon frustrerend.

Man krijgt 13x betaald terwijl alles er maar 12x afgaat, als we dat konden oplossen was het niet zo chaos als dat het nu soms is.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Linda di 4 sep 2012 - 9:08

Hier is het ook dramatisch!! Man en ik kunnen echt niet met geld omgaan. We hebben 800 euro voor de hele maand, daar moeten we boodschappen van doen, tanken, kleding en leuke dingen. Geen enkele maand lukt het.
Het is erg, maar ik haat het om op de centen te letten..

Nou moet ik zeggen dat we ook vaak vette pech hebben. Dit jaar hebben we al 4000 euro uitgegeven aan reparaties aan de auto. Wat een pokke ding

We hebben nu envelopjes van 80 euro per week, daar moeten we alle boodschappen van doen. Maar ik hou m'n hart vast...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Linda di 4 sep 2012 - 9:10

Man en ik krijgen ook per 4 weken betaald, super irritant vind ik dat. Wie heeft dat bedacht? Ik moet m'n vaste lasten toch ook niet per 4 weken te betalen?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Annie24 di 4 sep 2012 - 9:10

Anniej_S schreef:

Man krijgt 13x betaald terwijl alles er maar 12x afgaat, als we dat konden oplossen was het niet zo chaos als dat het nu soms is.


Je kan toch ook een bestandje in Excel maken waarbij je de inkomsten en uitgaven inclusief datum bij elkaar zet en er wat moois van maakt? Eigenlijk gewoon een kasboekje dus waardoor het overzichtelijker wordt wanneer je welke hoeveelheid geld moet hebben om de rekeningen te kunnen betalen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Printje di 4 sep 2012 - 9:10

Als ik jullie verhalen lees mag ik eigenlijk niet eens echt 'klagen' maar ik vind wel dat wij enorme hoge vaste lasten hebben, die ik gewoon echt eens nakeken wil hebben want volgens mij zijn we echt zwaar oververzekerd tegen van alles en nog wat, en tegenwoordig krijg je toch geen fluit meer vergoedt.


Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Annie24 di 4 sep 2012 - 9:11

Printje schreef:Als ik jullie verhalen lees mag ik eigenlijk niet eens echt 'klagen' maar ik vind wel dat wij enorme hoge vaste lasten hebben, die ik gewoon echt eens nakeken wil hebben want volgens mij zijn we echt zwaar oververzekerd tegen van alles en nog wat, en tegenwoordig krijg je toch geen fluit meer vergoedt.



Wat heb je allemaal voor verzekeringen dan? smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Stuiterbal di 4 sep 2012 - 9:13

Ik ben op zich niet zo'n koper maar als het kan doe ik het graag.
Voor mezelf heb ik ook 100 euro per week om van rond te komen en daar doe ik alles van. Tanken, boodschappen, kleren kopen, extra's noem maar op. Ik moet zeggen dat aan het eind van de week die 100 euro ook echt op zijn maar ik doe best veel ondernemen ook.

Kleren voor mijn zoon hoef ik niet echt te halen aangezien ik van vriendinnen/collega's heel wat kleren gekregen heb wat echt gaat tot maat 116. En hij zit nog in 92 dus ik heb nog wel ff.

Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Flip Fluitketel di 4 sep 2012 - 9:14

Vroeger kocht ik ook redelijk veel bij de Kruidvat. Maar sinds we een kleine erbij hebben koop ik meer verzorgingsproduccten (A-merk) bij de Action en de Op=op voordeelwinkel scheelt soms echt. Zels met tandpasta die wij hebben is de supermarkt goedkoper dan de drogisterij. En de folders napluizen helpt ook goed ook met name de supermarkt (zo jammer dat C1000 binnenkort verdwijnt).


Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Printje di 4 sep 2012 - 9:15

Annie24 schreef:
Printje schreef:Als ik jullie verhalen lees mag ik eigenlijk niet eens echt 'klagen' maar ik vind wel dat wij enorme hoge vaste lasten hebben, die ik gewoon echt eens nakeken wil hebben want volgens mij zijn we echt zwaar oververzekerd tegen van alles en nog wat, en tegenwoordig krijg je toch geen fluit meer vergoedt.



Wat heb je allemaal voor verzekeringen dan? smile

wat niet volgens mij hahahaha

We hebben een koophuis en zijn volgens mij echt serieus overal voor verzekerd, brand-diefstal etc... maar ook wanneer een van ons overlijdt of arbeidsongeschikt wordt dat we hier wel kunnen blijven wonen. En zo nog meer van die dingen maar voor mijn gevoel zijn we toentertijd toch wel belazerd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 9:16

Annie24 schreef:
Anniej_S schreef:

Man krijgt 13x betaald terwijl alles er maar 12x afgaat, als we dat konden oplossen was het niet zo chaos als dat het nu soms is.


Je kan toch ook een bestandje in Excel maken waarbij je de inkomsten en uitgaven inclusief datum bij elkaar zet en er wat moois van maakt? Eigenlijk gewoon een kasboekje dus waardoor het overzichtelijker wordt wanneer je welke hoeveelheid geld moet hebben om de rekeningen te kunnen betalen.

Hebben we ook gedaan, maar zelfs dat helpt we gewoon niet. Ja misschien nu we straks alles op 1 hoop hebben, dit hadden we eerder niet en hadden we ieder zn eigen rekening etc, maar goed dat zullen we pas na een tijdje in zien hoe dat dan zich weer verloopt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel di 4 sep 2012 - 9:19

Het scheelt ook als je niet van winkelen 'houdt' of het niet nodig acht.
Ik heb tassen met 2dehands gekregen en toch bleef ik kopen. Het was niet nodig, maar ik vond van wel.

Printje, wij hebben ook hoge lasten hoor! Echt belachelijk! Mobiele telefoons kunnen naar beneden, gaan we dus ook doen na afloop van ons abonnement, tv en internet en bellen kunnen omlaag, de zorgverzekering maar ik ben altijd bang dat me dan net iets verschrikkelijks overkomt.

Tanken vind ik echt verschrikkelijk duur! Binnenkort ga ik hopelijk werk in de buurt doen, dan kan er een auto weg.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Flower_L di 4 sep 2012 - 9:19

Printje schreef:
Annie24 schreef:
Printje schreef:Als ik jullie verhalen lees mag ik eigenlijk niet eens echt 'klagen' maar ik vind wel dat wij enorme hoge vaste lasten hebben, die ik gewoon echt eens nakeken wil hebben want volgens mij zijn we echt zwaar oververzekerd tegen van alles en nog wat, en tegenwoordig krijg je toch geen fluit meer vergoedt.



Wat heb je allemaal voor verzekeringen dan? smile

wat niet volgens mij hahahaha

We hebben een koophuis en zijn volgens mij echt serieus overal voor verzekerd, brand-diefstal etc... maar ook wanneer een van ons overlijdt of arbeidsongeschikt wordt dat we hier wel kunnen blijven wonen. En zo nog meer van die dingen maar voor mijn gevoel zijn we toentertijd toch wel belazerd.

Wanneer je iets wilt loskrijgen wegens arbeidsongeschiktheid....dan moet je aan tig voorwaarden voldoen. Veel NLers zijn oververzekerd.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 9:20

Wij hebben ook alles in Excel staan.
Vooral voor mij is dat wel fijn, haha.

Ik heb er geen stop op maar een tijdje geleden wel een budget ingesteld.
Voorheen gaf ik gewoon uit tot mijn man stop zei en dat kon soms best 250.- zijn, enkel voor de kinderen.
Met name kleding en speelgoed.
Nu doen we 150.- per maand + wat ik via MP verkoop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Printje di 4 sep 2012 - 9:20

Flower; ja dat heb ik al vaker gehoord idd. We moeten het gewoon eens goed gaan bekijken allemaal maar ik vind dat zo vreselijk saai Embarassed
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 9:21

Man werkt bij C1000 en het is idd erg jammer dat deze verdwijnt. Zijn winkel word Jumbo, maar of dat nou zo'n goedkope winkel is? En van de echte aanbiedingen daarvan moet ik het niet hebben, want wat heb ik aan zoveel voorraad met de bijv de 2 + 1 aanbiedingen.
Maar als goed is zullen er straks wel meer 1 + 1 komen bij jumbo dat is nu nog zo actief bij dat concern (hoorde ik van mijn man dan) en anders op zoek naar een andere winkel?

Coop, te duur, plus te ver weg en ook de eigen merk daarvan vind ik niet zo goed.
Ah is in mijn ogen gewoon ook te duur.. En de lidl en de aldi hebben ook niet alles, maargoed, hier in a. Hebben we nog tot volgend jaar dat de C1000 hier verdwijnt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 3 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 26 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 14 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum