Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet-mama's op budget!

+23
Shisha
Tiana
Zininzon
Reeza
luenca
Parel
Jerry
minoessepoes
Atelier Madame
Enelya
Zonnetje
litllejoy
Sarah1985
Arwyn
Bliss
Poubelle
Tania
bolus26
Snoes
Rush
sterremaan
Toet
Rose
27 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Niet-mama's op budget!

Bericht  Rose ma 10 sep 2012 - 20:13

N.a.v. het topic in de mama pijler.

Ik moet ook nodig weer wat bezuinigen/budgeteren.
Vooral met de boodschappen en de kleine dingetjes die zo leuk zijn, niet duur zijn.

Nog meer mensen die mee willen doen?
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Toet ma 10 sep 2012 - 20:56

Ik wil wel mee doen! Vind het zo moeilijk om niet de hele supermarkt leeg te kopen, ik hoef alleen voor mijzelf boodschappen te doen voor 5 dagen per week.. Ik dacht dat dat wel moest lukken met 15 euro, maar het valt tegen. (Zit niet eens avondeten bij)
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rose ma 10 sep 2012 - 21:45

Bij mij helpt het om voor de gehele week een lijst te maken wat ik wil gaan eten (avond) en naar aanleiding daarvan de boodschappen doen.
Op die manier kijk ik dus ook wat ik nog in de kast heb liggen en wat voor verse producten ik daarvoor nodig heb.

Dit wil ik vanaf volgende week ook weer gaan doen en dan €50,- per week voor 2 personen.
Voor de gehele maand ga ik een budget van €250 gebruiken, dan heb ik dus €50 over voor de overige dagen en eventueel goede aanbiedingen
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  sterremaan ma 10 sep 2012 - 21:53

Wow, Rose doe je goed. Ik zou willen dat ik 50 euro per week had. Maar helaas, maar ben benieuwd of je het allemaal red. Dus heel erg veel succes.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rose ma 10 sep 2012 - 21:57

Die €250 in de maand is voor de boodschappen, wasmiddel en verzorgingsproducten.
Dus niet kleding en kleine dingetjes.
Met €250 kan ik het redden en als ik er echt heel erg om ga denken zou ik het nog wel met €200 kunnen redden.
Maar dan kan ik niet meer fruit van de markt halen, broodjes voor in het weekend etc. dat is het beetje luxe waar ik eigenlijks niet op wil bezuinigen.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rush ma 10 sep 2012 - 21:59

Ik probeer altijd €50 per week te halen met een max. van €250 per maand. Meestal lukt dat, maar daar doe ik alleen boodschappen en katten-boodschappen van.

Verzorgingsproducten heb ik in een aparte post, maar dat is max. €10 per maand. Waspoeder koop ik eens in de zoveel tijd in zo`n grote doos.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  sterremaan ma 10 sep 2012 - 22:02

Eigenlijk, zit ik altijd onder de 50 euro per week. Want dat heb ik niet eens. Soms wel lastig hoor. Maar, slim inkopen wil wel eens werken. Ik weet niet of jullie die winkel hebben. Maar de Op is Op voordeelshop. is ideaal voor goedkope wasmiddel.

Ik ben altijd blij als ik 50 euro per maand heb. Nu ben ik wel alleen he. En, een ander inkomen waarschijnlijk. Maar goed als je altijd luxe gewend bent. Dan lijkt mij het wel lastig om iets in te krimpen.

Dus veel succes.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Snoes ma 10 sep 2012 - 22:07

Wij zitten ook altijd onder de 50 euro per week voor 2 personen, 1 hond en 1 kat. Maandelijks geven wij zo'n 150 euro aan boodschappen uit (inclusief verzorgingsproducten etc), soms zelfs minder. Sinds een paar maanden hebben we een grote hond erbij en daarvoor betalen we maandelijks zo'n 40 euro aan eten. Dus wij komen nog steeds toe met 200 euro per maand.

Ik let vooral heel veel op aanbiedingen, daar kan je echt onwijs veel geld mee uitsparen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  bolus26 ma 10 sep 2012 - 22:08

Rose schreef:Die €250 in de maand is voor de boodschappen, wasmiddel en verzorgingsproducten.
Dus niet kleding en kleine dingetjes.
Met €250 kan ik het redden en als ik er echt heel erg om ga denken zou ik het nog wel met €200 kunnen redden.
Maar dan kan ik niet meer fruit van de markt halen, broodjes voor in het weekend etc. dat is het beetje luxe waar ik eigenlijks niet op wil bezuinigen.



ik zit rond hetzelfde budget en vind dat goed te doen!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rose ma 10 sep 2012 - 22:11

Wat misschien ook het verschil kan wezen is dat mijn vriend een vrij grote eter is dus dat maakt het ook al ietsje duurder.
De op=op is niet altijd even goedkoop. Mijn wasmiddel haal ik meestal bij de Hema 20x wassen voor €2,-. Het is gewoon een kwestie van de aanbiedingen in de gaten houden en weten wat het normaal kost.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Tania ma 10 sep 2012 - 22:16

Rose schreef:Wat misschien ook het verschil kan wezen is dat mijn vriend een vrij grote eter is dus dat maakt het ook al ietsje duurder.
De op=op is niet altijd even goedkoop. Mijn wasmiddel haal ik meestal bij de Hema 20x wassen voor €2,-. Het is gewoon een kwestie van de aanbiedingen in de gaten houden en weten wat het normaal kost.

Is dat wasmiddel goed en ruikt het een beetje lekker? Ik heb wel is die van euroshopper geprobeerd en dat vond ik niks.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rose ma 10 sep 2012 - 22:18

Tania schreef:
Is dat wasmiddel goed en ruikt het een beetje lekker? Ik heb wel is die van euroshopper geprobeerd en dat vond ik niks.

Het ruikt niet super sterk maar ik vind het prima. Mijn was word gewoon schoon alleen ruikt niet zo sterk meer naar wasmiddel.
En tijdje geleden had de AH hun huiswerk wasmiddel met 50% korting en die bevalt mij ook prima.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rush ma 10 sep 2012 - 22:20

HEMA wasmiddel vind ik idd ook een beetje 'saai' ruiken. Ik heb altijd die grote dozen Robijn waspoeder van de OP=OP.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rush ma 10 sep 2012 - 22:21

Snoes eten jullie geen vlees dat je zo goedkoop boodschappen kan doen?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Poubelle ma 10 sep 2012 - 22:25

Ik ben ook op budget!
Ik pin elke week 100 euro, dit is voor boodschappen, verzorgingsproducten, kleding, avondje uit, etc voor 1 persoon.
Tot nu toe lukt het erg goed, sinds augustus werk ik een dag minder en afgelopen maand kreeg ik dus minder salaris, maar op deze manier kan ik toch nog veel sparen!
Gelukkig begint het invalwerk een beetje te lopen en krijg ik dus waarschijnlijk komende maand weer normaal salaris, maar ik ben wel van plan om dit vol te houden.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Snoes ma 10 sep 2012 - 23:04

Rush schreef:Snoes eten jullie geen vlees dat je zo goedkoop boodschappen kan doen?
Jawel, maar ik koop altijd vlees in de aanbieding of met flinke korting.

Ik ga hier in België wekelijks naar een supermarkt waar je 50% korting krijgt op vlees wat de volgende dag vervalt. Die neem ik dan gewoon mee en vries ik hier thuis in. Dat bespaart me echt héél erg veel geld maandelijks. Voor bijv. een kg kipfilet ben ik vaak amper 3,5 euro kwijt.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Bliss ma 10 sep 2012 - 23:13

Ik moet ook drastisch bezuinigen! Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoeveel ik aan boodschappen uitgeef, maar het is wel te veel! Ik ga om de dag wel boodschappen doen, soms zelfs dagelijks :O Ik ga altijd naar AH en dat blijf ik ook doen, vind dat gewoon de fijnste supermarkt. Ik probeer al wel meer Euroshopper-producten te kopen en ben momenteel ff veel uit mijn diepvries/voorraadkast aan t eten om geld te besparen. Heb nu hier op t forum twee paar schoenen verkocht, heb ik toch weer een paar extra centen en ik heb mijn Pathé Unlimited (biosabonnement) opgezegd. Ik haalde het er niet uit en heb daar achteraf meer geld aan uitgegeven dan ik ermee heb bespaard, zonde dus!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 23:20

Rush schreef:HEMA wasmiddel vind ik idd ook een beetje 'saai' ruiken. Ik heb altijd die grote dozen Robijn waspoeder van de OP=OP.

Ik gebruik het wasmiddel met ROBIJN wasverzachter (3 euro voor zo'n grote fles) en dan maakt het niet uit dat het saai ruikt vind ik Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rush ma 10 sep 2012 - 23:21

Snoes schreef:
Rush schreef:Snoes eten jullie geen vlees dat je zo goedkoop boodschappen kan doen?
Jawel, maar ik koop altijd vlees in de aanbieding of met flinke korting.

Ik ga hier in België wekelijks naar een supermarkt waar je 50% korting krijgt op vlees wat de volgende dag vervalt. Die neem ik dan gewoon mee en vries ik hier thuis in. Dat bespaart me echt héél erg veel geld maandelijks. Voor bijv. een kg kipfilet ben ik vaak amper 3,5 euro kwijt.
Dat scheelt wel idd, die aanbiedingen hebben 'mijn' supermarkt niet. Maar gelukkig is de Jumbo hier standaard goedkoper dan wanneer het bij een andere supermarkt in de aanbieding is, dus dat scheelt ook.

Kilo kipfilet is ongeveer €4,50 - €5,00 en dan nog rundergehakt (duurder, maar ik mag niet teveel varkensvlees) en speklappen erbij dan tikt het ook wel aan. Ik vind trouwens niet dat we teveel uitgeven aan boodschappen, maar hoe je het voor €150 doet was ik wel benieuwd naar haha!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Arwyn ma 10 sep 2012 - 23:21

Ik probeer er op te letten, maar soms is het wel lastig!
Sowieso wil ik mezelf nu echt een no-buy qua kleding, schoenen en dergelijk opleggen. Ik heb een kast vol en draag de helft niet! Kan dus ook veel van weg, ben al druk aan het uitzoeken.
Qua boodschappen vind ik het lastiger. We doen eigenlijk altijd op zaterdag samen boodschappen voor de hele week en dan komt er toch altijd meer in het mandje terecht dan op het lijstje staat. Ik let wel op aanbiedingen. Gehakt en kip bijvoorbeeld koop ik eigenlijk alleen als het in de aanbieding is en bij 1 + 1 gratis sla ik best in. We eten minimaal 1 keer per week gehakt en een keer kip, dus dat gaat best snel. Houdbare dingen koop ik ook vooral als het in de aanbieding is en veel producten hebben we ook gewoon van de Euroshopper. Toch zijn we per week zo 70,- aan boodschappen kwijt en soms zelf best veel meer..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rush ma 10 sep 2012 - 23:22

Pippa schreef:
Rush schreef:HEMA wasmiddel vind ik idd ook een beetje 'saai' ruiken. Ik heb altijd die grote dozen Robijn waspoeder van de OP=OP.

Ik gebruik het wasmiddel met ROBIJN wasverzachter (3 euro voor zo'n grote fles) en dan maakt het niet uit dat het saai ruikt vind ik Laughing
Ik gebruik niet altijd wasverzachter haha. Ik kan zoveel wasverzachter bij m`n vriend z`n werkkleding gooien als ik wil, maar je ruikt er niets van. Robijn waspoeder daarentegen ruik je wel.

Ik weet niet haha, vind waspoeder gewoon echt heerlijk ruiken! Niet-mama's op budget! 281626781
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Poubelle ma 10 sep 2012 - 23:28

Deo, douchegel en shampoos koop ik trouwens bij de 1+1 of 2+2 dagen bij het Kruitvat! Heb altijd een grote voorraad.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Bliss ma 10 sep 2012 - 23:40

Ik probeer mascara (heb ik altijd van Max Factor) ook altijd bij Kruidvat of Etos te kopen als er een 1+1 of 50% kortingsactie is!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 0:06

Nu wij allebei thuis zitten zonder werk, letten wij ook heel erg op met wat we uitgeven.
We redden het met 30 à 35 euro per week aan boodschappen en daar zit dan in het weekend ook eens een zak chips en een flesje wijn bij.
Nu hebben we de laatste tijd wel erg veel groenten gehad van mijn opa's en oma's uit hun eigen tuinen dus dat scheelt wel natuurlijk!

Kleding en dergelijke kopen wij sowieso niet veel want we hebben een hekel aan shoppen :P
Shampoo en zulke dingen kopen wij altijd bij een voordeeldrogist.
Wasmiddel hebben we niet nodig want mijn moeder doet onze was; onze machine is stuk en we hebben gewoon niet veel budget voor een andere, en ons huisje is zo klein dat we in de winter onze was nergens op kunnen hangen. Volgend jaar zal er dus pas weer een nieuwe komen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Sarah1985 di 11 sep 2012 - 0:50

wij zijn per maand 200 kwijt aan boodschappen voor 2 volwassenen en 2 katten. Ik maak per week een lijst wat we eten en kijk dan in de kast wat we nog hebben. Eens per maand gaan we naar de lidl om daar voorraad te halen van drinken en melk.

Nieuwe kleren kopen we zelden

Momenteel scheelt het ook met tanken man werkt nu in H.eerenveen ipv Utrecht dus scheelt heel veel tanken. Zijn nu 70 euro per 1,5 week kwijt voor 2 auto's voorheen 200 per week
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum