Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama´s op budget..!

+65
Alex
Happydobby
Jezzie
Steep
Tiara
Supertalentje
iloverose
Lilypie
-Ieniemienie-
Jazzlyn
sonly
holaagirl
Mute_
chipa
Roodkapje
Pussycat
TukTuk
maiadebij
pindaatje
Coco
Sophiee
studiebol
Liadan
*Troela*
_Lana_
smooch
mauwmauw
Monnie
Fearie
PiP
Lejow
Star007
pippeloentje
Rush
Lousanne
*Lookie*
Caroow
liesje
Tania
koNijntje
Laced
strawberry
CCC
blondje1313
Puggle
Gympie
Twellie
Purpleflower
Flower_L
Flip Fluitketel
Stuiterbal
Annie24
Parisienne
vlinder-19
Urban Naked
Printje
Fiwen
kwak
Darius
Viva
Mida4you
Mamsie
Aimee
Paper Crown
Parel
69 plaatsers

Pagina 2 van 26 Vorige  1, 2, 3 ... 14 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 7:53

ALs je begint met boodschappen doen; wij werken met lijstjes en pakken zoveel mogelijk aanbiedingen mee, dat scheelt al enorm, als je daar gewoon een bepaald bedrag voor uittrekt red je het echt wel, ik vind 100 euro of meer (omgerekend in guldens) veels te veel voor gewone boodschappen.

Vroegen deden mijn ouders ook noooooooit voor 220,- gulden of meer uit aan boodschappen?

En idd, merk spul koop ik gerust via het Forum of MP, maar het is ook zonde als je zoveel kleren hebt en 3kwart niet aan trekt, daarom koop ik ook daar vaak al mee met de gedachte ik koop het ook echt als het leuk is & we ook aantrekken, anders niet.


Laatst aangepast door Anniej_S op di 4 sep 2012 - 7:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Mamsie di 4 sep 2012 - 7:53

Het is ook maar net wat je wilt. Wij doen voor 300 euro boodschappen per maand gok ik. Maar 1 dag eten we bij mijn opa en oma (heerlijk!) en in het weekend altijd wel 1x afhalen en we gaan bijna elk weekend uit eten. Dan gaat het ook hard natuurlijk.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 7:55

Mamsie schreef:Het is ook maar net wat je wilt. Wij doen voor 300 euro boodschappen per maand gok ik. Maar 1 dag eten we bij mijn opa en oma (heerlijk!) en in het weekend altijd wel 1x afhalen en we gaan bijna elk weekend uit eten. Dan gaat het ook hard natuurlijk.

ZOu niet weten wanneer wij voor het laatst uit eten zijn geweest! Cool dat zijn dingen daar moeten we echt geld voor aan de kant zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel di 4 sep 2012 - 7:57

Ik kijk ook wel aanbiedingen na, en maak lijstjes, maar ik ga gewoon niet van supermarkt naar supermarkt. Ik ga bijna altijd naar de Plus, daar spaar ik ook zegels, en het is in de buurt. Soms ga ik naar de Lidl voor vlees en toiletpapier bijv. Kruidvat lees ik de folders door en vooral de Zwitsal en toiletartikelen van mij en mijn vriend haal ik daar 1x in de zoveel tijd met een aanbieding.

Het is natuurlijk ook maar net wat je wilt, mijn vriend wil elke dag vlees, ik vind Zwitsal artikelen en doekjes het fijnste, evenals de stretch rompers van de Hema.

Die 140 euro zeg maar is voor àlles he, uitgezonderd tanken. Boodschappen, spullen voor L, voor mij, en bijv. sokken & ondergoed voor mijn vriend. Echt kleding enzo koopt mijn vriend 1x in het halfjaar ofzo in grotere hoeveelheden.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Mamsie di 4 sep 2012 - 7:59

Parel schreef:
Mamsie schreef:Speelgoed koop ik nooit zomaar. Hier krijgen ze met verjaardagen en Sinterklaas alleen. Soms wel eens een mini dingetje ofzo. Maar eerlijk gezegd hebben ze zo veel en sommige dingen zijn gewoon nog ingepakt en gaan zelfs wel eens de deur uit als cadeautjes voor een kinderfeestje. Ze spelen er gewoon niet mee. Ze krijgen van opa's en oma's ook geen dingen.

Is het bij jullie niet zo dat G. al veel speelgoed had en kreeg, V. kwam en nog meer speelgoed kreeg maar wel minder omdat je al veel had, en S. nu speelt met veel speelgoed van zijn broers? Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment niet meer weet wat je moet vragen of geven!

Ja zeker! Natuurlijk helemaal omdat het 3 jongens zijn. Binnekort zijn er weer 2 jarig en idd ik weet het echt niet. Daarbij zijn het alle 3 geen kinderen die lekker rustig gaan zitten legoën ofzo.
Ik kocht ook altijd wel veel merk maar ik vind dat zonde voor naar school want vaak is het zo stuk of zit er lijm op. Nu heb ik wel wat mooie dingen voor naar feestjes etc.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 7:59

Tanken doen wij 1x in de 4weken. En ik heb geen rijbewijs & ook geen kinderopvang kosten dus dat scheelt al wel natuurlijk. Maar dan nog, waarom altijd A als een B merk ook goed is? Bovendien scheelt dat weer in de kosten :-) maargoed ieder zijn ding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Fiwen di 4 sep 2012 - 8:01

Wij hebben sinds kort een boodschappen rekening waar elke week €100,- op gestort wordt. De eerste weken was het veel te snel op en nu houden we vaak over. Ik ga er dus duidelijk bewuster door boodschappen doen :P

Ik probeer de laatste tijd ook wel op te letten met de kleding en andere spullen voor J. maar dat lukt de ene keer beter dan de andere keer haha.
Nu ik weer op stage ben zal het wel beter gaan want dan heb ik gewoon geen tijd om te shoppen maar de afgelopen 7 weken vakantie... :O
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Mamsie di 4 sep 2012 - 8:03

Ik vind trouwens dat je nu en de gulden tijd niet met elkaar kunt vergelijken. Daarbij vind ik gezond eten en ook biologische dingen belangrijk. Dat kost ook meer geld.

Uit eten gaan is ook een luxe hoor. Elke week is misschien overdreven maar toch wel om de week en soms ook vaker.
Toen mijn man nog niet het werk deed wat hij nu doet deden we het natuurlijk ook bijna nooit. Je gaat leven naar je stand.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Printje di 4 sep 2012 - 8:03

Ik merk ook echt dat wij steeds meer moeten gaan 'bezuinigingen'. We doen ongeveer aan 80-90 euro boodschappen in de week en manlief moet 1x per 2 weken tanken. Ik heb zelf geen auto, doe alles op de fiets.

Ik koop nooit merkkleding omdat ik dat echt onzin vind voor de tijd dat ze erin zitten, heel soms in de aanbieding maar van vind ik het vaak nog te duur. Wel krijgt hij geregeld een kleinigheidje qua speelgoed.

Ik let ook goed op de aanbiedingen, zo heeft de AH nu 1+1 gratis en daar zitten mooie dingen tussen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Printje di 4 sep 2012 - 8:04

Fiwen schreef:Wij hebben sinds kort een boodschappen rekening waar elke week €100,- op gestort wordt. De eerste weken was het veel te snel op en nu houden we vaak over. Ik ga er dus duidelijk bewuster door boodschappen doen :P


Ik vind dit een erg goed idee, ga dit eens voorleggen aan manlief!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Mamsie di 4 sep 2012 - 8:07

Ooh maar ik koop ook echt niet alleen maar À merken hoor. Absoluut niet zelfs. Maar andere dingen weer wel en we hebben ook altijd vers groente en fruit in huis, goed brood, en op koffie word ook niet bespaard.

Tanken doe ik heel weinig en mijn man heeft een lease auto.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Printje di 4 sep 2012 - 8:09

Mamsie; dat doen wij trouwens ook, ik wil wel 'goed' brood, vers fruit ed. Maar ik ga dan toch vaak ook op de markt kijken en soms bij de Lidl hebben ze ook best goed fruit. Voor de rest pak ik vaak veel eigen merken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  kwak di 4 sep 2012 - 8:12

van bepaalde dingen wil ik ook een bepaald A merk hebben.
ik koop bijv alleen dat verse brood van de AH want ander brood eet ik gewoon niet, net als de yoki van mona want de rest vind ik ook niet lekker Wink.
ook hebben wij A merk chips en de rest halen we meestal gewoon bij de lidl of aldi.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Mamsie di 4 sep 2012 - 8:15

Ik ook hoor als ik er kom. Mijn oma gaat elke week naar de markt en vraag dan soms of ze dingen mee wilt brengen. Maar ik heb echt geen zin om overal boodschappen te moeten doen. Ik sjouw me een ongeluk en omdat er hier vaak boodschappen worden gehaald. ( kids vreten zo veel!) heb ik echt geen zin om steeds naar hot en her te rijden.

Oohja wel spendeer ik te veel bij het kruidvat. Ik zou echt aandelen moeten kopen hahha. Het kruidvat zit hier ook naast de AH dus dat is mijn plek.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Fiwen di 4 sep 2012 - 8:18

Ik bespaar niet echt op boodschappen maar ik koop nu niet meer zo veel dat er een kwart uiteindelijk in de prullenbak verdwijnt en dat scheelt hier al heel veel. Dus we kopen van veel dingen wel A-merken maar dan gewoon minder. Verder kopen we geen snoep en chips door de week, drinken we nagenoeg nooit frisdrank en eten we minimaal 1 avond in de week bij mijn ouders.
Brood haal ik meestal bij de bakker, zeker nu ik weer stage loop en brood voor de lunch mee moet nemen dan wil ik gewoon lekker brood hebben dat na een paar uurtjes ook nog vers smaakt. Fruit haal ik bij de groentenboer, die is hier vaak nog goedkoper dan de AH en veel lekkerder.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 8:19

Maar het is ook bij ons krom geregeld qua inkomen nu, dus moeten wij zoiezo uitkijken. De betalingen gaan allemaal PER maand, ik krijg PER week gestort en MIJN MAN per 4 weken......... dus dat gaat ook geregeld langs elkaar heen.

Nu heb ik vorige week al mijn lopende rekeningen etc opgeheven en per 1okt as zullen wij alles samen van 1 rekeningen laten gaan en binnenkomen, kijken of het dan beter gaat en we dus ook dan een beter overzicht hebben en hier en daar nog kunnen bezuinigen etc.

Wij hebben ook wel zo onze A-merken hoor daar niet van. De mensen die het zo "breed" hebben per week, zouden eens moeten ruilen met me, je word er soms echt heel slim van hoor met boodschappen doen.


Laatst aangepast door Anniej_S op di 4 sep 2012 - 8:23; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  PapillonRose di 4 sep 2012 - 8:22

Met de boodschappen kom ik meestal aardig uit. Ik probeer 50 euro per week aan te houden als maximum, voor ons beiden. Daar zitten dan ook nog schoonmaakmiddelen, spullen voor de cavia en verzorgingsproducten bij. Ik doe meestal alle boodschappen bij de Bas, er is vaak genoeg een goede aanbieding en ik heb niet zo'n zin om verschillende supermarkten af te gaan. Verder haal ik zelden snoep of chips, en ik drink geen koffie of frisdrank. Wel drink ik vaak wat duurder sap. En ik koop van een hoop dingen huismerk.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Urban Naked di 4 sep 2012 - 8:28

Mijn arme kleine zoontje draagt alleen Hema en H&M. Ik geef m'n geld liever uit aan kleding die ik zelf draag eigenlijk, hij past z'n broekies gemiddeld een maand.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Printje di 4 sep 2012 - 8:30

Urban Naked schreef:Mijn arme kleine zoontje draagt alleen Hema en H&M. Ik geef m'n geld liever uit aan kleding die ik zelf draag eigenlijk, hij past z'n broekies gemiddeld een maand.



Hier nog zo'n arm kind hoor, zelfs soms vd Zeeman :shock: Hahaha ik vind het juist 'raar' om zoveel geld uit te geven aan een maatje 56/62/68 etc waar ze binnen een maand uitgegroeid zijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  vlinder-19 di 4 sep 2012 - 8:35

Anniej_S schreef:Maar het is ook bij ons krom geregeld qua inkomen nu, dus moeten wij zoiezo uitkijken. De betalingen gaan allemaal PER maand, ik krijg PER week gestort en MIJN MAN per 4 weken......... dus dat gaat ook geregeld langs elkaar heen.

Nu heb ik vorige week al mijn lopende rekeningen etc opgeheven en per 1okt as zullen wij alles samen van 1 rekeningen laten gaan en binnenkomen, kijken of het dan beter gaat en we dus ook dan een beter overzicht hebben en hier en daar nog kunnen bezuinigen etc.

Wij hebben ook wel zo onze A-merken hoor daar niet van. De mensen die het zo "breed" hebben per week, zouden eens moeten ruilen met me, je word er soms echt heel slim van hoor met boodschappen doen.

De meeste mensen kunnen wel zuinig boodschappen doen, maar je leeft nou eenmaal naar wat je hebt. Toen ik nog studeerde konden we goed rondkomen en nu ik werk en onze inkomsten zn beetje verdubbeld zijn nog...en komt het net zo goed op...tja...
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 8:42

Dat is ook misschien wel zo dat je het zelf in je hand hebt, als hier betere tijden aan zouden komen (heb er soms nog een behoorlijk hard hoofd in) dan wil ik het wel op dezelfde manier door zetten als we NU moeten..zodat we ook per maand weer wat over houden om te sparen, schiet er nu ook vaak in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel di 4 sep 2012 - 8:46

Ik haal sommige dingen Amerk omdat de Bmerken gewoon echt niet lekker zijn. Brood haal ik trouwens ook bij de bakker, dat vind ik gewoon 100x lekkerder en ik ben echt gek op brood.

Anniej, het scheelt ook heel veel of je wel of niet gestudeerd hebt natuurlijk, dan heb je veelal een betere baan en hoger inkomen dan iemand die niet gestudeerd heeft. Eerlijk is eerlijk, jullie hebben het (van wat jij verteld) al niet breed, en dan nog een 2de kindje van dat geld opvoeden vind ik echt heel erg bewonderenswaardig. Ik vind het nu al duur, en krap ondanks ons budget! Een 2de kan hier dan ook nog niet, pas als ik meer ga werken en verdienen.

Ik koop juist te weinig voor mezelf, dat mag wel anders.


Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel di 4 sep 2012 - 8:49

Oh, bedoel het trouwens heel goed hoor, wat hierboven staat!
Zou het knap vinden als je het zo kunt doorzetten, zou ik een voorbeeld aan moeten nemen.

Ik ben gewoon vrij materialistisch soms, ik word van bepaalde dingen heel blij, zelfs van boodschappen doen geniet ik!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 8:51

Ik doe niet mee Mama´s op budget..! - Pagina 2 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 8:53

Wij hebben beiden idd geen hoge opleidiingen gedaan maar gewoon mbo-waardig en het eufel is hier, dat ik gewoon elk jaar wel gewerkt heb, maar elke keer werd er ook geen contract verlenging enz gedaan, maar ach, word er niet slechter van.
Nu had ik voorheen, zeg 3jaar terug een gat in mijn hand en dat heb ik nu niet meer (gelukkig).
En daardoor ga je bewuster nadenken wat je met je geld doet en of je het nodig hebt.

Lief dat je bewondering voor me hebt, scheelt dat ik van Y. Veel bewaard had en dus kan hergebruiken en dat ik hier geregeld wat via het forum koop qua merk enz.

Je word er wel slim in hoor kan ik je zeggen, en zelf koop ik ook eigenlijk niks meer of voor man, dus wij zijn straks einde vh jaar als we van man zijn 13emaand wat over houden (eerst rekeningen etc) om te kijken wat hebben wij nu nodig :-).

En als ik bijv iets heb wat ik zelf kan verkopen en niks meer mee doe, koop ik daar weer wat van enz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 2 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 26 Vorige  1, 2, 3 ... 14 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum