Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het budget-tip topic!

+15
Bruintje Beer
Mida4you
Tiana
SarahKey
Linda
Niene
Printje
Rush
blonky1986
loura
Curious
Rovine
Lejow
Atelier Madame
Sarah1985
19 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Het budget-tip topic!

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 4:06

Pfff ik weet niet hoe ik het doe maar het geld lijkt uit mijn portemonne te vliegen Het budget-tip topic! 394967 Ik ben er een beetje klaar mee en wil op een aantal dingen bezuinigen, sowieso ook gezien de toekomst. Dus heb een plan van aanpak op papier staan maar elke tip is natuurlijk welkom.

Dus misschien is het wel handig om een topic te openen waarin we elkaar tips en adviesen geven m.b.t. het financiele plaatje. Dit is (denk ik) ook wel fijn voor de meiden die bv is minder te besteden hebben en eventjes niet meer weten hoe ze het aan moeten pakken. Het budget-tip topic! 561177

Oftewel wat is/zijn jou budget tip(s)? Hoe pak jij het financieel aan? Hoe bestaar jij op boodschappen, beautyproducten, vakanties/dagjes weg etc?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Sarah1985 vr 27 apr 2012 - 4:09

ik kijk naar wat er in de aanbieding is. Ik kom vanuit mijn werk langs een AH, C1000, Poeisz Lidl en Aldi. Zo heb je nu bij c1000 euro weken.
laatst was de shampoo bijna op, en toen was het in de aanbieding bij de trekpleister dan koop ik meteen een voorraad.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Atelier Madame vr 27 apr 2012 - 4:12

Cimic schreef:Oftewel wat is/zijn jou budget tip(s)? Hoe pak jij het financieel aan? Hoe bestaar jij op
*boodschappen--> zie boodschappenbespaartopic, maar sowieso werken met een boodschappenlijstje, zelf producten snijden, www.voordeelmuis.nl om de aanbiedingen te kunnen bekijken
*beautyproducten --> aanbiedingen in de gaten houden
*vakanties/dagjes weg --> groupon en vakantieveilingen, kortingsacties zoeken op internet
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Lejow vr 27 apr 2012 - 4:13

Ik maak boodschappenlijstjes en let op wat in de aanbieding is. We gaan naar de c1000, AH en Lidl.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 4:16

Wij hebben laatst een paar maanden een Excel bestand bijgehouden waarin we elke uitgave noteerde.
Er verdwenen serieus honderden euro's waarvan we dachten: Waar is het in hemelsnaam aan op gegaan???
Nou, onder andere aan kleding dus... Ik kon rustig 300.- aan kinderkleding uit geven in de maand en soms nog wel meer.
De kasten puilen uit van hun dus daar heb ik nu de rem op gezet en met mezelf afgesproken niet meer dan 150.- in de maand uit te geven.

Ook proberen we zo min mogelijk boodschappen tussendoor te doen.
Mij nervaring is dat je dan weer veel mee neemt dat je helemaal niet nodig hebt.
Oh, nog even iets lekkers voor op brood mee, oh nog maar even een pak koekjes etc etc.

En wij hebben laatst iemand langs laten komen die al onze vaste lasten heeft na gekeken.
Dat scheelt ons 500.- per jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 4:17

ik koop voornamelijk boodschappen bij de Aldi, vind ik veel schelen. Shampoo e.d. koop ik vaak bij de AH als daar een 1+1 gratis actie is. Zo`n acties heb je ook veel bij de kruidvat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Rovine vr 27 apr 2012 - 4:20

Proberen niet vaker 2x per week boodschappen te doen, 1x de grote, paar dagen later eventueel nog wat vers spul of vergeten dingen. Met plannen kun je veel dingen besparen en grote dingen die je niet in 1x gebruikt en bederven kun je dan meeplannen. Als ik zonder lijstje boodschappen ga doen kom ik met veel te veel thuis en soms ook dingen die ik nog ruim op voorraad heb, maar in de winkel ineens niet meer zeker wist.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 4:24

Ik ga 2x per week bij ijn ouders eten Razz Ik bespaar wel op kleding en schoenen de laatste tijd, koop veel in de aanbieding en online als er een goede actie is!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 4:31

Ik verbaas me er ook altijd over hoeveel eten mensen weggooien. Wij gooien echt nooit iets weg! 1 aardappel over? Dan bakt mijn vriend die de volgende dag in een omelet. Beetje gesneden groente over? Dan doen we dat door de pastasaus.
Wij vriezen ook alles in als het over de datum dreigt te gaan. Dus grote verpakkingen kopen en dan in porties invriezen. Net als vlees, in de aanbieding kopen en dan invriezen. Scheelt heel veel geld als je het slim doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 4:46

Fout ook is dat ik altijd doe pinnen, nooit problemen mee gehad, maar met een vast bedrag weet je hoeveel je uitgeeft. Nu heb ik al een paar keer gehad dat ik aan het einde van de maand een klein beetje overhield en dat gaat natuurlijk straks een probleem worden. Ik vind het zo knap als mensen de eindjes goed bij kunnen houden. Dat zou hier ook lukken ware het met overzicht. Het budget-tip topic! 394967 Ik moet dus mij dus echt gaan dwingen om schema's te maken.

Boodschappen doe ik 1x in de week en geef dan ongeveer 30 tot 50 euro uit bij de AH. Dat wordt in de toekomst Lidl/Aldi. Maar ik ben ook weer een persoon die soms broodjes bij de bakker gaat halen of iets lekker voor bij de thee noem maar op, tijdschriftje hier boekje daar. Eigenlijk van die in mijn ogen onzinnige dingen.

Onze grootste kostenpot is toch echt de benzine i.v.m onze werk Mad Damn wat baal ik daar van! We werken helaas beide een eind uit de buurt. Goedkoop tanken doen wij al maar echt besparen kun je hier niet op.

Ik merk echt dat ik soms bang ben om geld uit te geven, deels eigenschuld omdat ik totaal geen overzicht heb en daar val ik nu naar mijn gevoel mee even op mijn snufferd Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Curious vr 27 apr 2012 - 4:47

Sommige zijn misschien dubbel maar hier mijn tips:

-Geen tussendoortjes of drinken kopen onderweg bij tankstation of dergelijke maar zorgen dat je het zelf bij hebt.
- 1 keer per week grote boodschappen, evt. nog een keer extra voor wat kleine dingen.
- goed bekijken wat je nog wel in huis hebt, zodat je niet dingen dubbel koopt of uiteindelijk dingen weg moet gooien ivm houdbaarheid. Eens gerechten klaar maken met spullen die je al heel lang hebt staan.
- aanbiedingen in de gaten houden.
- huismerk kopen.
- verzorgingsartikelen kopen in de aanbieding met voordeelvolume of verpakkingen.
- spullen verkopen die je niet meer gebruikt via marktplaats, je kunt het zo gek niet verzinnen of mensen willen het kopen (wel zorgen dat je de goede 'zoekwoorden' in je titel hebt zitten).
- boeken, cd's, dvd's verkopen via bol.com, werkt echt heel goed, al krijg je soms maar weinig terug. Dus wel kijken of het rendabel is.
- ipv dure sportschool kijken of je zelf dingen kan ondernemen te voet, fiets of met wat gewichten thuis.
- auto vaker laten staan, vaker fietsen of lopen. Zeker met de hoge benzineprijzen heel slim (en ook kijken waar je tankt, want dit kan ook wel 10ct de liter schelen).
- kleren ruilen/tweede hands kopen. Of wat goede basics inslaan, en voor de rest combineren met wat goedkopere dingen.
- Broeken die je niet meer mooi vind omdat ze vaal zijn of de kleur je niet aanstaat kun je verven, geeft vaak echt een mooie broek terug. Zo kan dat ook met gordijnen, bedovertrek etc. welke kleur je niet meer zo mooi vind.
- voor in de tuin andere mensen vragen voor stekjes van planten.
- eigen groentetuintje maken en zo besparen op de groenten (en evt. fruit).
- energiebesparen door verwarming een graad lager te zetten, en dekentje te pakken of een dikke trui.
- spaarlampen/led lampen aanschaffen, dat is een flinke investering maar kan het uiteindelijk wel opleveren. Je hoeft niet perse alle lampen te vervangen, je kunt ook de meest gebruikte vervangen, of juist de energiezuinigste lampen aanzetten ipv de minder zuinige.
- deuren sluiten / ruimtes afsluiten zodat warmte goed op de juiste plek blijft.
- dingen doen zoals ze het vroeger ook deden: met de bezem door het huis ipv stofzuiger, met de hand afwassen (al zijn het alleen maar de pannen, het maakt toch dat je de vaatwasser minder vaak aan hoeft), kleren vaker uithangen ipv meteen in de was, handdoeken vaker dan 1 keer gebruiken (kleinere handdoeken gebruiken ipv die grote scheelt ook VEEL was).


Nou, dit zijn ze zo even snel.. ik moet zeggen dat ik zelf eigenlijk helemaal geen bespaarder ben, vind de helft vaak niet de moeite. Maar wil het eigenlijk wel eens beter in de gaten houden, gewoon omdat t eigenlijk weggooien van geld is.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Curious vr 27 apr 2012 - 4:56

Cimic schreef:Fout ook is dat ik altijd doe pinnen, nooit problemen mee gehad, maar met een vast bedrag weet je hoeveel je uitgeeft. Nu heb ik al een paar keer gehad dat ik aan het einde van de maand een klein beetje overhield en dat gaat natuurlijk straks een probleem worden. Ik vind het zo knap als mensen de eindjes goed bij kunnen houden. Dat zou hier ook lukken ware het met overzicht. Het budget-tip topic! 394967 Ik moet dus mij dus echt gaan dwingen om schema's te maken.

Boodschappen doe ik 1x in de week en geef dan ongeveer 30 tot 50 euro uit bij de AH. Dat wordt in de toekomst Lidl/Aldi. Maar ik ben ook weer een persoon die soms broodjes bij de bakker gaat halen of iets lekker voor bij de thee noem maar op, tijdschriftje hier boekje daar. Eigenlijk van die in mijn ogen onzinnige dingen.

Onze grootste kostenpot is toch echt de benzine i.v.m onze werk Mad Damn wat baal ik daar van! We werken helaas beide een eind uit de buurt. Goedkoop tanken doen wij al maar echt besparen kun je hier niet op.

Ik merk echt dat ik soms bang ben om geld uit te geven, deels eigenschuld omdat ik totaal geen overzicht heb en daar val ik nu naar mijn gevoel mee even op mijn snufferd Embarassed

Die broodjes halen is idd lekker, maar je hebt ook hele lekkere afbakbroodjes. En tijdschriften kun je ook uitwisselen met vriendinnen.

Wat betreft jullie grootste kostenpost, de benzine. Rijden jullie diesel of LPG? en is dit evt. misschien rendabeler? En wat betreft het onderhoudt van de auto (s?), kan daar misschien op bespaard worden (bijv. iemand laten doen die je kent)?
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  loura vr 27 apr 2012 - 4:59

Met verwarming lager zetten heb ik toch wel moeite. Ik wil gewoon in mijn eigen huis me lekker voelen ook qua temperatuur. Ik wil dus niet met dikke truien aanzitten maar gewoon lekker in mijn normale kleding zonder dat ik hoef te rillen van de kou. Wel doe ik alle deuren altijd dicht (mijn vriend niet, die moet ik constant vragen die deur achter zn kond dicht te doen, gek word ik er van Wink ) Ik doe alle lichten uit in de kamers waar ik niet ben. Ik heb overal spaarlampen. Dus doe er wel iets aan maar ik heb toch mijn grenzen.

Qua boodschappen ging het heel goed door 1 keer in de week boodschappen te doen. Dat hebben we om precies te zijn 3 weken volgehouden laughcry Nu weer terug bij af en gewoon bijna elke dag boodschappen doen. Het hielp wel echt door maar 1 keer boodschappen te doen want je houdt er geld aan over. Maar ja je moet het dus wel volhouden.

Voor de rest ben ik er echt slecht in om geld te besparen Sad. Ik kan best goed met geld omgaan en kan ook best sparen dus ik vind het nu ook nog niet heel erg nodig om zuinig te doen.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Sarah1985 vr 27 apr 2012 - 5:32

wij hebben trouwens ook een budget per week van 200 euro dat is voor boodschappen en brandstof. We zijn heel veel geld kwijt aan brandstof. Mijn man werkt in almere en wij wonen in friesland.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  blonky1986 vr 27 apr 2012 - 6:01

Ik haal altijd wasmiddel bij kruidvat/trekpleister. Een keer in de zoveel tijd heb je daar 2 actieproducten en dan krijg je wasmiddel gratis, meestal zijn de actieproducten dan shampoo of dergelijke.
blonky1986
blonky1986
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 97
Punten : 118
Registratiedatum : 26-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Rovine vr 27 apr 2012 - 6:16

De verwarming staat hier op 19, maar dat went vrij snel. Liggen dekentjes op de bank en ik heb een fijne relaxtrui. Als ik niet onder mijn dekentje lig ben ik over het algemeen in beweging en heb het vrij snel warm. Tevens zorg ik dat de radiatoren uitstaan op plekken waar ik niet kom of heel even. En een heel fijn dik dekbed, waardoor ik ook niet in de slaapkamer hoef te stoken.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Rush vr 27 apr 2012 - 7:47

blonky1986 schreef:Ik haal altijd wasmiddel bij kruidvat/trekpleister. Een keer in de zoveel tijd heb je daar 2 actieproducten en dan krijg je wasmiddel gratis, meestal zijn de actieproducten dan shampoo of dergelijke.
Ik heb vandaag bij het Kruidvat Sun vaatwastabletten gekocht, van die luxe met alles erop en eraan. 180 stuks voor €17,99.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Rush vr 27 apr 2012 - 7:47

Rovine schreef:De verwarming staat hier op 19, maar dat went vrij snel. Liggen dekentjes op de bank en ik heb een fijne relaxtrui. Als ik niet onder mijn dekentje lig ben ik over het algemeen in beweging en heb het vrij snel warm. Tevens zorg ik dat de radiatoren uitstaan op plekken waar ik niet kom of heel even. En een heel fijn dik dekbed, waardoor ik ook niet in de slaapkamer hoef te stoken.
Hier op 18,5 en in de winter op 19 idd. Mijn vriend heeft het nooit koud en ik zit altijd onder een dekentje, zit/ligt ook gewoon lekker!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Printje vr 27 apr 2012 - 7:54

Ik let ook altijd op de aanbiedingen, nu is bijv. bij de Jumbo vanalles 2+1 gratis, dit zijn oa de ovengerechten van knorr, ik sla dan gewoon een hoop in. Dit doe ik ook met wasmiddel etc.

Ik heb trouwens nu het wasmiddel vd Lidl, die is het beste uit de test gekomen vd Consumentenbond en ik ben er tot nu toe tevreden over.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Niene vr 27 apr 2012 - 8:00

Sinds ik minder werk ( door bezuinigingen ) ben ik flink gaan besparen op alles eigenlijk!

Goedkopere energie leverancier
Telefoon abbo de deur uit en daarvoor een sim only van 6,95 per maand
Dure televisie/internet en vaste telefoon de deur uit en nu simpel digitenne en analoge telefoon lijn,scheelt mij 50 euro per maand

Geen dure shampoos/make up etc meer. Ben gewoon op zoek gegaan naar de goede variant die stukken goedkoper is.
Kleding koop ik alleen als het echt nodig is


Qua eten en drinken de aanbiedingen,zo is er hier nu 3 pakken dubbel friss voor 2 euro,zo kan je lekker een voorraadje opbouwen,veel kruidvat de 1+1 gratis dingen
Vries bijna alles in
Konijnenvoer,1x per maand samen met mijn buurmeisje een 25 kilo zak door 2en delen,scheelt aanzienlijk,hondenvoer bezuinig ik niet op,het merk wat ik heb is gelukkig niet duur

Zo komen we een heel eind,en vanaf mei werk ik weer meer dus dan is het allemaal net iets beter te behappen Het budget-tip topic! 561177
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Printje vr 27 apr 2012 - 8:08

Ik vries idd ook steeds meer in nu, vroeger gooiden we nogal wel eens restjes van nasi bijv weg maar nu vries ik het in en het is, boven verwachting, nog te eten als het uit de vriezer komt.

Ik ga ook steeds meer naar de Lidl, heel veel dingen zijn daar prima te eten, en het scheelt best veel geld.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Lejow vr 27 apr 2012 - 8:15

Ja, al moet je wel goed opletten bij lidl hoor, soms is AH euroshopper of c1000 basis goedkoper.
Ik haal meestal vlees,aardappels en groente/fruit bij de lidl. Dat is erg lekker en vaak goed in de aanbieding!

Hier staat de verwarming op 20 graden en dan hebben we alleen de verwarming op de eerste verdieping aan (daar zit de woonkamer), beneden en boven niet. En we hebben een deur voor de trap naar beneden en boven, dus de warmte blijft goed hangen.
Ik zet de verwarming nu wel sneller aan sinds B er is, voorheen kon ik het prima hebben als het hier 18.5/19 graden was, dan pakte ik gewoon een trui/deken/badjas.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Printje vr 27 apr 2012 - 8:19

Lejow, dat was mij idd ook al opgevallen.

Wij hebben ook alleen inde woonkamer en de badkamer de verwarming aan, grrr nog steeds en het is al eind april Evil or Very Mad

Ook zijn we zuinig met water en doen we lampen uit als we niet in die kamer zijn enz
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Lejow vr 27 apr 2012 - 8:32

Ja hier ook, en niets op standby laten staan, laders uit de stopcontacten, alleen wassen na 9en of in het weekend.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Linda za 28 apr 2012 - 2:40

Wij zijn ook aan het bezuinigen. Ik merkte dat we steeds vaker in het rood stonden en dat het geld uit onze zak vloog.
Nu heb ik ons op budget gezet. We hebben 800 euro voor de hele maand, daar moeten we alles van doen. Boodschappen, tanken, leuke dingen e.d. Afgelopen maand was de eerste maand en we hebben het net niet gered. 400 euro aan boodschappen, 200 euro tanken en 200 euro aan leuke dingen, verzorgingsproducten en kadootjes. We zitten er nu iets overheen helaas.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum