Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama´s op budget..!

+65
Alex
Happydobby
Jezzie
Steep
Tiara
Supertalentje
iloverose
Lilypie
-Ieniemienie-
Jazzlyn
sonly
holaagirl
Mute_
chipa
Roodkapje
Pussycat
TukTuk
maiadebij
pindaatje
Coco
Sophiee
studiebol
Liadan
*Troela*
_Lana_
smooch
mauwmauw
Monnie
Fearie
PiP
Lejow
Star007
pippeloentje
Rush
Lousanne
*Lookie*
Caroow
liesje
Tania
koNijntje
Laced
strawberry
CCC
blondje1313
Puggle
Gympie
Twellie
Purpleflower
Flower_L
Flip Fluitketel
Stuiterbal
Annie24
Parisienne
vlinder-19
Urban Naked
Printje
Fiwen
kwak
Darius
Viva
Mida4you
Mamsie
Aimee
Paper Crown
Parel
69 plaatsers

Pagina 6 van 26 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 16 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  liesje di 4 sep 2012 - 22:01

wij hebben ook een exel bestand gemaakt met een overzicht. het is gewoon fijn om te weten wat je kan besteden iedere maand.
we hebben het gewoon goed en we weten waarvoor we werken zeg ik altijd. en dat over dat opa's en oma's wat kopen voor de kids vind ik alleen maar leuk. en zal ik me niet voor schamen. nu kunnen we zelf ook kleding etc voor ze kopen.
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  koNijntje di 4 sep 2012 - 22:02

Laced schreef:Ook ik ben verzot op shoppen voor mijn zoontje (en voor mijzelf Laughing ). Wij hebben een excel bestand waarin precies staat vermeld welke rekeningen wanneer worden afgeschreven, wat er binnenkomt aan salaris / toeslagen en natuurlijk wat er uiteindelijk onder aan de streep overblijft. Zo heb ik altijd een "idee" wat ik kan/mag uitgeven. Toch gaat het ook geregeld fout hoor, afgelopen maand ben ik véél te enthousiast geweest met zijn verjaardag en dan vliegt het geld er echt doorheen. Voor de komst van L. hadden wij een vrij onbezorgd leven, ik kon alles kopen wat ik wou en om eerlijk te zijn heb ik die levensstijl nooit losgelaten. Eind december loopt mijn ouderschapsverlof af, waardoor ik definitief ontslag moet nemen voor een x aantal uren en terug zal vallen in salaris (mijn werkgever betaald nu nog zo'n 55% mee aan de opgenomen uren). Vanaf januari zal ik dus wel weer wat meer op moeten gaan letten. Tevens geef ik ontzettend veel geld uit aan boodschappen, dat is ook echt mijn valkuil. Naast het feit dat ik 1 keer in de week de "grote boodschappen" doe, loop ik in het weekend geregeld nog de AH binnen. Ik wil vanaf aankomende maand echt maandelijks een vast bedrag binnen voor de boodschappen, wat te doen moet zijn. De discussie rondom merkkleding, mijn zoontje draagt voornamelijk name-it, zara, maar heeft bijvoorbeeld ook shirtjes van tommy hilfiger (van th koop ik wel enkel in de sale). Ik geef het geld er graag aan uit. Het gezegde "hij groeit er zo uit", is hier nooit opgegaan. L. heeft telkens toch een x aantal maanden in een maat gezeten.

zaterdag!! :cheering:
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Laced di 4 sep 2012 - 22:03

Konijntje: Ik heb enkel een H&M bon die ik mag besteden voor L. voor de rest moet ik mij inhouden! Mama´s op budget..! - Pagina 6 281626781

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  koNijntje di 4 sep 2012 - 22:05

Laced schreef:Konijntje: Ik heb enkel een H&M bon die ik mag besteden voor L. voor de rest moet ik mij inhouden! Mama´s op budget..! - Pagina 6 281626781

haha, jij en je inhouden met shoppen?? Rolling Eyes Laughing
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Caroow di 4 sep 2012 - 22:06

Tania schreef:Maar hoe doen jullie dat dan met dingen als autostoeltjes, nieuw bedje, dagje weg enz. Gaat dat ook allemaal van dat budget (125 euro per week) af?

Wij moeten ook een beetje opletten met wat we uitgeven omdat we net een aantal grote uitgaven hebben moeten doen. We hebben nu voor 1,5 week eigenlijk nog maar 200 euro en dat vind ik al weinig Embarassed

Je hoeft toch niet alles in een week op te maken? Dan kan je gewoon sparen voor grotere aankopen.

Ik pin elke maand 80 euro voor mezelf, en wat ik overhou spaar ik. Ik heb niet de illusie dat ik het straks nog steeds red met 80 euro, maar er komen hier bedragen voorbij, ik heb niet eens de tijd om dat op te maken.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Tania di 4 sep 2012 - 22:10

Caroow schreef:
Tania schreef:Maar hoe doen jullie dat dan met dingen als autostoeltjes, nieuw bedje, dagje weg enz. Gaat dat ook allemaal van dat budget (125 euro per week) af?

Wij moeten ook een beetje opletten met wat we uitgeven omdat we net een aantal grote uitgaven hebben moeten doen. We hebben nu voor 1,5 week eigenlijk nog maar 200 euro en dat vind ik al weinig Embarassed

Je hoeft toch niet alles in een week op te maken? Dan kan je gewoon sparen voor grotere aankopen.

Ik pin elke maand 80 euro voor mezelf, en wat ik overhou spaar ik. Ik heb niet de illusie dat ik het straks nog steeds red met 80 euro, maar er komen hier bedragen voorbij, ik heb niet eens de tijd om dat op te maken.

Ja maar als ik even snel reken, per week 2 pakken luiers, 2 pakken doekjes, ruim een pak voeding (35 euro bij mekaar) en dan nog de boodschappen dan zit ik totaal al op zo'n 100 euro. Dan komt er altijd nog wel iets bij als een flesje, speentje, zalfje of wat dan ook voor zeg een tientje. Dan zou ik nog 15 euro over hebben voor kleding en dus apart leggen voor die grotere dingen dat zou ik nooit redden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 22:13

Ik heb 150.- per maand voor kleding, enkel kleding + wat ik verkoop via MP, dat was de afgelopen 3 weken zo'n 100.-

Spullen zoals autostoel, buggy gaat daar niet vanaf.
Voor de boodschappen hebben we 100.- in de week, maar daar zitten geen luiers bij in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Tania di 4 sep 2012 - 22:17

Watermeloen schreef:Ik heb 150.- per maand voor kleding, enkel kleding + wat ik verkoop via MP, dat was de afgelopen 3 weken zo'n 100.-

Spullen zoals autostoel, buggy gaat daar niet vanaf.
Voor de boodschappen hebben we 100.- in de week, maar daar zitten geen luiers bij in.

Wij geven ook wel 100 euro per week uit aan boodschappen zonder luiers maar als ik er echt op zou letten zouden we het wel redden met wat minder en dan zou die 100 euro wel inclusief luiers kunnen zijn. Maar met minder zou wel moeilijk worden, elke dag gaan er al zo'n 8 stuks fruit doorheen, dan nog groente, brood, melk enz.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 22:36

Tania schreef:
Watermeloen schreef:Ik heb 150.- per maand voor kleding, enkel kleding + wat ik verkoop via MP, dat was de afgelopen 3 weken zo'n 100.-

Spullen zoals autostoel, buggy gaat daar niet vanaf.
Voor de boodschappen hebben we 100.- in de week, maar daar zitten geen luiers bij in.

Wij geven ook wel 100 euro per week uit aan boodschappen zonder luiers maar als ik er echt op zou letten zouden we het wel redden met wat minder en dan zou die 100 euro wel inclusief luiers kunnen zijn. Maar met minder zou wel moeilijk worden, elke dag gaan er al zo'n 8 stuks fruit doorheen, dan nog groente, brood, melk enz.

Ja, precies. Dat is hier hetzelfde.
Wij hebben ook geen grote vriezer dus er moeten regelmatig boodschappen tussendoor worden gedaan waardoor je vaak ook nog dingen mee neemt die niet echt nodig zijn. Hoewel ik nu op een streng dieet sta dus dat scheelt weer Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  *Lookie* di 4 sep 2012 - 22:38

Ik weet eigenlijk niet eens hoeveel wij extra te besteden hebben, ik moet er eigenlijk weer eens voor gaan zitten. Ik ben zelf kort geleden gestopt met werken (nou ja, bijna, paar uurtjes nog), daar staat tegenover dat mijn vriend een enorme loonsverhoging heeft gekregen. We kunnen het is in ieder geval (goed) van doen. Scheelt dat ik niet een enorme shopaholic ben, ik ga ongeveer 2 tot 3 keer per jaar naar een grotere stad om te winkelen en koop dan wat meer in een keer (kort geleden nog gedaan). Tussendoor koop ik maar af en toe wat, soms ook wel een maand niks (behalve de boodschappen dan).

Aan de boodschappen geven wij wekelijks 60-70 euro uit en dan nog zo'n 10, 11 euro voor luiers en billendoekjes. Dat vind ik zelf best veel (die boodschappen dan). Voeding zijn we nog niets aan kwijt aangezien ik nog bv geef maar dat zal misschien binnenkort wel veranderen. Ik vind het wel prettig dat onze zoon steeds langer in zijn kleding past (al is het ook wel weer leuk om dingen te shoppen!). Het scheelt denk ik wel heel erg dat wij niet in een stad wonen, daardoor kom ik minder vaak in leuke winkels en koop ik ook minder snel wat. Toen ik nog werkte (en geen kind had) ging ik in de pauze vaak wat winkels in en kocht zeker elke week wel iets (voor het huis meestal), dat doe ik nu echt niet meer. Ook heb ik pasgeleden mijn tijdschriftenabonnemente opgezegd, het werd me te duur.

Fijn is ook dat we weleens wat tweedehands krijgen, nu weer een fietszitje. Het scheelt enorm om dat niet te hoeven kopen want dat zijn dan toch weer vrij grote uitgaven.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Puggle di 4 sep 2012 - 22:46

Wij geven 50,- uit aan eten per week, soms nog minder. Ik doe met een pak luiers 1,5 week. En heb nu sinds kort die van de ah eigen merk, bevallen erg goed. Met flesvoeding doet ze ook bijna 1,5 week. Overdag als we weg gaan dan doe ik wel een pamper aan, dus met dat pak doe ik echt wel een tijdje.

Wij redden het makkelijk met 175,- per week en koop daar ook gewoon wat kleding voor als ik wat leuks zie. Maar ik koop dan ook bij de goedkopere winkels.
Autostoel en dat soort dingen doen wij van de spaar rekening. En als we in oktober de kinderbijslag krijgen dan wil ik daar misschien een kinderstoel van kopen of ik zet het op de spaar rekening.
Al hebben we geen hele heftige spaarrekening hoor, sparen een klein bedrag per maand maar er staat genoeg op voor eventuele extra spullen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel di 4 sep 2012 - 23:14

Watermeloen, als je ineens door ontslag ofzo thuis komt te zitten en je ouders geven wat extra, dan zou ik me daar ook niet voor schamen. Maar als je zoals Anniej bijna altijd op de centen moet letten en van bepaalde dingen dus ´rekent´ op de spullen die je krijgt vind ik dat persoonlijk wél kwalijk. Breek me de bek niet open over kleertjes en speelgoed die we zomaar krijgen voor L. van mijn ouders, maar dat is allemaal extra, en geen nood. Persoonlijk lijkt het me verschrikkelijk om bijv. op de kinderbijslag te moeten wachten met iets kopen of volledig afhankelijk moeten zijn van de opa´s en oma´s als oppas omdat kinderopvang te duur is (zeg niet dat dat het geval is hoor!).

Grote spullen doen we van de spaarrekening, of vragen we voor verjaardagen ofzo. Ook het vakantiegeld ofzo wordt daarvoor gebruikt. Die 125 euro is puur boodschappen, kleding en accesoires.

En nu ga ik werken, want hee, die centen moeten ook verdiend worden!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 23:16

Parel schreef:Watermeloen, als je ineens door ontslag ofzo thuis komt te zitten en je ouders geven wat extra, dan zou ik me daar ook niet voor schamen. Maar als je zoals Anniej bijna altijd op de centen moet letten en van bepaalde dingen dus ´rekent´ op de spullen die je krijgt vind ik dat persoonlijk wél kwalijk. Breek me de bek niet open over kleertjes en speelgoed die we zomaar krijgen voor L. van mijn ouders, maar dat is allemaal extra, en geen nood. Persoonlijk lijkt het me verschrikkelijk om bijv. op de kinderbijslag te moeten wachten met iets kopen of volledig afhankelijk moeten zijn van de opa´s en oma´s als oppas omdat kinderopvang te duur is (zeg niet dat dat het geval is hoor!).

Grote spullen doen we van de spaarrekening, of vragen we voor verjaardagen ofzo. Ook het vakantiegeld ofzo wordt daarvoor gebruikt. Die 125 euro is puur boodschappen, kleding en accesoires.

En nu ga ik werken, want hee, die centen moeten ook verdiend worden!

Waar haal jij dat vandaan? Ik reken er niet op, ze doen het gewoon. Ik vraag er niet na?! Vind het nogal bot zoals jij dat redeneert. Vind het heel lief van ze dat ze het doen, en heb er ook meerdere keren over gehad om het niet te doen, maar ze doen het toch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Tania di 4 sep 2012 - 23:22

Anniej_S schreef:
Parel schreef:Watermeloen, als je ineens door ontslag ofzo thuis komt te zitten en je ouders geven wat extra, dan zou ik me daar ook niet voor schamen. Maar als je zoals Anniej bijna altijd op de centen moet letten en van bepaalde dingen dus ´rekent´ op de spullen die je krijgt vind ik dat persoonlijk wél kwalijk. Breek me de bek niet open over kleertjes en speelgoed die we zomaar krijgen voor L. van mijn ouders, maar dat is allemaal extra, en geen nood. Persoonlijk lijkt het me verschrikkelijk om bijv. op de kinderbijslag te moeten wachten met iets kopen of volledig afhankelijk moeten zijn van de opa´s en oma´s als oppas omdat kinderopvang te duur is (zeg niet dat dat het geval is hoor!).

Grote spullen doen we van de spaarrekening, of vragen we voor verjaardagen ofzo. Ook het vakantiegeld ofzo wordt daarvoor gebruikt. Die 125 euro is puur boodschappen, kleding en accesoires.

En nu ga ik werken, want hee, die centen moeten ook verdiend worden!

Waar haal jij dat vandaan? Ik reken er niet op, ze doen het gewoon. Ik vraag er niet na?! Vind het nogal bot zoals jij dat redeneert. Vind het heel lief van ze dat ze het doen, en heb er ook meerdere keren over gehad om het niet te doen, maar ze doen het toch.

Logisch en niks mis mee vind ik. Ik zou dat ook doen als ik het geld had en mijn kinderen hadden het nodig.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Lousanne di 4 sep 2012 - 23:27

Anniej_s, ik ga je een vraag stellen waarvan ik hoop dat je hem niet te brutaal vind omdat het mijn zaken totaal niet zijn, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Hebben jullie ondanks de financieel krappe situatie bewust gekozen voor een tweede kindje?
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 23:29

Lousanne schreef:Anniej_s, ik ga je een vraag stellen waarvan ik hoop dat je hem niet te brutaal vind omdat het mijn zaken totaal niet zijn, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Hebben jullie ondanks de financieel krappe situatie bewust gekozen voor een tweede kindje?

Nee, mijn contract zou gewoon verlengd zijn geworden, maar ging er al vroegtijdig uit ivm de cholestase + bekkenklachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Linda di 4 sep 2012 - 23:30

Parel, maar soms kunnen mensen ook gewoon niet anders. Onze financiële situatie ziet er ook niet rooskleurig uit. Mijn man is schilder en hij gaat nooit meer verdienen dan wat hij nu verdient. Qua inkomen zouden we het dan van mijn salaris moeten hebben, ik heb een hbo achtergrond, maar dat is ook niet om over naar huis te schrijven. Dus veel meer dan wat er nu binnenkomt zal het niet worden. Tenzij we meer gaan werken, maar dat zal pas zijn als de kinderen naar de basisschool gaan.
Wij zijn ook aangewezen op oma wat betreft oppassen. Ze past 2 dagen in de week op. Volgend jaar wordt dat waarschijnlijk 1 dag en de andere oma 1 dag. Kdv kosten zouden we nu moeilijk trekken. Het is niet onmogelijk, dus als het moet, dan moet het. Maar leuk wordt het er niet op dan.
Soms zou ik ook willen dat we meer verdienden, maar dat is helaas ook niet zo makkelijk te realiseren.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Lousanne di 4 sep 2012 - 23:33

Anniej_S schreef:
Lousanne schreef:Anniej_s, ik ga je een vraag stellen waarvan ik hoop dat je hem niet te brutaal vind omdat het mijn zaken totaal niet zijn, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Hebben jullie ondanks de financieel krappe situatie bewust gekozen voor een tweede kindje?

Nee, mijn contract zou gewoon verlengd zijn geworden, maar ging er al vroegtijdig uit ivm de cholestase + bekkenklachten.

Aha oke, je hebt dus nu geen werk meer als ik het goed begrijp? Wat onzettend balen zeg, hopen dat je na de zwangerschap snel weer wat vindt!
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  strawberry di 4 sep 2012 - 23:34

Ik denk ook dat het voor iedere moeder anders is, en gelukkig maar dat iedereen anders denkt en doet..

De oudste is maar 1 jaar naar een kdv gegaan, toen ze 3 was. Daarvoor was het niet nodig en pastte de oma's beide 1 dag op. Ze deden het graag en het scheelde ons weer kostten.

De jongste gaat nog niet naar een kdv en ik moet er persoonlijk ook niet aan denken, maar goed de een voelt zich er wel prettig bij en de ander niet.


Verder dacht ik dat dit een bespaartopic zou worden, maar naar mijn gevoel begint het topic een andere wending aan te nemen.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 23:35

Lousanne schreef:
Anniej_S schreef:
Lousanne schreef:Anniej_s, ik ga je een vraag stellen waarvan ik hoop dat je hem niet te brutaal vind omdat het mijn zaken totaal niet zijn, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Hebben jullie ondanks de financieel krappe situatie bewust gekozen voor een tweede kindje?

Nee, mijn contract zou gewoon verlengd zijn geworden, maar ging er al vroegtijdig uit ivm de cholestase + bekkenklachten.

Aha oke, je hebt dus nu geen werk meer als ik het goed begrijp? Wat onzettend balen zeg, hopen dat je na de zwangerschap snel weer wat vindt!


Klopt zit thuis in de ziektewet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Linda di 4 sep 2012 - 23:37

blondje1313 schreef:
Linda schreef:
Onze hypotheek is ongeveer 230.000. Bruto betalen we 1000 euro. Plus die 300 voor de levensverzekeringen.



Totaal offtopic, maar zit in de 300 euro dan ook niet de aflossing van je hypotheek. Ik neem aan dat die 1000 euro puur de rente is (rentepercentage ongeveer 5,2%?). Zo ging het bij ons namelijk ook toen we nog een spaarhypotheek hebben. Inmiddels hebben we een bankspaarhypotheek en is het aflosbedrag losgekoppeld van de levensverzekering, en die zit los denk ik rond de 50 euro.

Hier moet ik ook gaan bezuinigen, maar van de week in de opruiming toch weer voor 70 euro bij Z8 besteld....
(En bij de HEMA ook nog voor zo'n zelfde bedrag)

125 euro in de week gaat hier denk ik ook wel op, aan boodschappen al minstens de helft en dan zijn er toch ook altijd nog leuke dingen. Misschien wordt het ook eens tijd om wat kritischer overal naar te kijken, zeker omdat de inkomsten de komende tijd toch minder gaan worden!

Ja, klopt inderdaad dat we van die 300 euro de hypotheek aflossen. Ik betaal iets meer dan mijn man, maar dat komt vanwege mijn depressies.
De rente is 5,05%, de hypotheek 958, dus je berekening klopt aardig.

Het is een aardige smak geld, maar we hebben er bewust voor gekozen om het niet-aflossingsvrije gedeelte in 20 jaar af te lossen ipv 30 jaar. Mijn man had al 10 jaar een koophuis en je mag in heel je leven maar max 30 de rente aftrekken. Veel mensen vergeten dat bij het kopen van een nieuwe woning. Die regel is in 2001 ingegaan. Ons hypotheekmannetje zei al dat rond 2031 de huizenmarkt daardoor zou kunnen instorten.
Dus daarom betalen we nu veel. Over 19 jaar daalt onze hypotheek met meer dan de helft. Dan hebben we ook studerende kinderen, dus dat scheelt dan weer.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 23:41

wij hebben t vlak na de geboorte van de oudste behoorlijk krap gehad en gek genoeg heeft t me nooit veel moeite gekost om binnen t budget te blijven. Boodschappen deed ik voor 40 euro pw, geen nieuwe kleren voor ons en voor onze dochter alleen in de sale, van mp en van de goedkoopste winkels.

Inmiddels is onze financiele situatie flink verbeterd en hebben we ongeveer 3x zoveel te besteden dan toen en dat zal de komende jaren alleen maar meer worden als we zo door gaan (bedrijf van man is flink aan het groeien, ik zal nog een aantal jaren flink groeien in salaris, zal meer gaan werken en ben nu met een master bezig). We zijn flink aan het sparen voor ons nieuwe huis, maar we geven ook meer uit. We geven inmiddels wel het dubbele aan boodschappen uit en de meiden krijgen ook duurdere kleding. Zeker de oudste krijgt nu vaker merk (tumble&dry, vingino, maar ook gewoon hema en pyjama's en sokken van de zeeman, daar weiger ik veel voor uit te geven).
Je gaat leven naar wat je te besteden hebt. In de situatie van annieJ vind ik het niet raar om te kiezen voor mp bijvoorbeeld, maar ik zou het nu niet meer willen, om de simpele reden dat het niet meer hoeft.

Al heb ik mezelf nu wel een koopstop toegezegd, omdat we nu zoveel hebben, dat zeker de jongste waarschijnlijk niet eens alles aan kan en dat is natuurlijk wel zonde, ook als je wat meer te besteden hebt. Razz

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  strawberry di 4 sep 2012 - 23:45

Mama's hoe doen jullie de boodschappen?

Dagelijks of wekelijks? Met of zonder lijstje?
Vriezen jullie veel in of eigenlijk niks?
Bij 1 supermarkt of bij meerdere?

Ik doe de boodschappen eigenlijk dagelijks, zonder lijstje. Ik bedenk wat we gaan eten die dag, kijk of we nog iets op voorraad hebben en ga de boodschappen halen, doordat ik de boodschappen dagelijks doe blijven er vaak wel wat meer dingen aan mijn vingers plakken. Maar ik zie mezelf niet met een lijstje door de supermarkt heen lopen en zo de boodschappen voor de hele week doen. Wij doen de boodschappen eigenlijk altijd maar bij 1 winkel, en heel soms rijden we eens naar de aldi.

Ik vries bijna niks in, weleens vlees, maar als ik bijv macaroni maak waar we makkelijk 2 dagen van zouden kunnen eten dan gooi ik het weg, terwijl het makkelijk in een bakje in de vriezer kan, net als nasi, bami enz.

Op boodschappen zou ik denk ik wel minimaal 20 euro per week kunnen besparen. Zo had ik van het weekend rosbief en fricandeau gekocht. Houdbaar tot 3-9, net maar weg gegooid en er niks van gegeten. Zo beland er dus zo 5 euro in de prullenbak. ZONDE!
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  CCC di 4 sep 2012 - 23:52

Anniej: ik dacht al voor je tweede zwangerschap te hebben gelezen dat de financiële situatie niet al te ruim was... Daarom vroeg ik me ook af waarom jullie dan voor een tweede kindje hebben gekozen.

Verder sluit ik me wel aan bij Parel...

Grotere uitgave zoals kinderstoel, autostoel ed. hebben wij een spaarrekening voor. Wij sparen samen op de gezamelijke rekening een redelijk bedrag en beide sparen wij apart.... Voor N. gebruiken we het spaargeld op de gezamelijke rekening. Kinderbijslag is hier echt een extraatje en gaat door naar de spaarrekening van N. dit keer, en zo zien we dat per keer wel weer hoeveel erover blijft en of we dat kunnen sparen. We sparen trouwens ook ruim wat geld voor N. per maand.

Dagjes uit ed. doen wij van het geld wat op de gezamelijke rekening staat, wij storten naar rato een deel van ons salaris daar doen we boodschappen van, benzine, vaste lasten en leuke dingen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 23:57

Ben echt nu een beetje verdrietig en boos tegelijk aan het worden. Heb een idee dat ik me zo zelf en mijn gezin moet gaan verdedigen waarom we voor een 2e zijn gegaan omdat we het altijd maar moeilijk hebben gehad? Alsof we het zelf veroorzaakt hebben..beetje jammer vind ik het!

Ik reageer gewoon op dit topic, omdat ik ook eens een andere kant van het hele verhaal kwijt wil, er zijn vast nog wel gezinnen die het zwaarder hebben als ons, maar ik was er tot voor zo juist best trots op, over het feit dat ik eigenlijk NOOIT loop te klagen hoe of wat, en dan gooi je er een x je verhaal eruit om je beleving achter zoiets te vertellen en dan word je veroordeeld..

Erg jammer...tranen stromen ook over mijn gezicht..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 6 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 26 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 16 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum